Dzięki Panowie za jasny przekaz, szczególnie Jacek za przedstawienie silnika 2.2 i spalania (jest jak najbardziej ok), a Paweł za nakreślenie rozbieżności opinii
To prawda, że jak już szukać to czegoś sprawnego, serwisowanego na bieżąco, olej wymieniany z rozsądkiem, a nie tak jak zalecał producent.
Ja obecnego 2.0 w benzynie też trafiłem zadbanego i na bieżąco utrzymywanego w stanie pełnej sprawności, a rzadko można spotkać takie egzemplarze, ale też długi czas szukałem i się doczekałem i trochę z tego względu szkoda będzie się go pozbywać, ale za to pewnie szybko znajdzie się kupiec, bo ciężko trafić coś sensownego na rynku, a teraz z tego co się orientowałem ludzie mocno poszukują tego właśnie silnika ze względu na ekonomię, ale i raczej bezproblemowe działanie, o ile silnik jest zadbany i serwisowany.
Mi zamarzyła się większa moc i raczej już coś młodszego, czym pojeżdżę kilka lat i nie będę chciał zmieniać. Mógłbym pójść w inną markę, ale nic nie zastąpi hydro przy stosunkowo małych pieniądzach przy kupnie. Chciałbym też skrzynię Aisin zamiast Al4. Więc jeśli C5 to wybór pada na diesel, jeszcze dorzucić chipa i powinno hulać. Najlepsza byłaby największa moc, ale jeśli koszty serwisowania są zbyt duże w stosunku do 2.2 czy 2.0 czy dostępność części to myślę, że 2.2 jest takim złotym środkiem. Fajnie wygląda też podwójny wydech
aczkolwiek nie to stanowi istotę ew. wyboru
A powiedzcie mi jeszcze jak jest z dostępnością części do tego 2.2 204KM?
Jak jest z tą turbiną chłodzoną cieczą? Czy trzeba ją schładzać przed postojem czy ciecz już załatwia sprawę?
W 3.0 ponoć są 2 egry, 2 fapy, jak to jest w 2.2 z potencjalnymi elementami, które mogą za jakiś czas polecieć i z którymi trzeba by się ew. liczyć na jakieś wyższe koszty? Pewnie są podwójne tłumiki? Katalizatory też i sondy lambda? Np. w 3.0 benzynie są chyba 3 katalizatory.
Jak jest z tą mocą w 2.2? Bo Jacek pisałeś, że 3.0 lepiej ciągnie od dołu, a 2.2 mniej, ale czuć, że ciągnie w całym zakresie czy też są jakieś turbodziury?
I jak jest w kwestii wyciszenia wnętrza, zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy?
Oczywiście postaram się przejechać silnikami, popróbować, podpytać mojego mechanika, ale byłbym wdzięczny również za wszelkie Wasze porady.