Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Dołożenie tempomatu  (Przeczytany 93398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #350 dnia: Marzec 08, 2013, 09:59:43 »
W niektorych wersjach C5 niestety tak jest, ze sie nie da wlaczyc, mimo ze wszystko inne dziala i powinno dac sie.. Przerabiałem to na swojej sp. C5, ze znajomym ktory tych tempomatow zamontowal juz dziesiatki i wiedzial co jest 5..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #351 dnia: Marzec 09, 2013, 18:36:11 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
... Przy limiterze prędkości było brak i brak możliwości wyboru na obecny.

A czy do MkI były manetki z limiterami ? Szczerze powiem, że nie pamiętam, a nie chce mi się na allegro wchodzić sprawdzać.
Wydaje mi się, że tam było tylko pokrętło ON/OFF, regulacja prędkości.

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #352 dnia: Marzec 09, 2013, 20:11:22 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
... Przy limiterze prędkości było brak i brak możliwości wyboru na obecny.

A czy do MkI były manetki z limiterami ? Szczerze powiem, że nie pamiętam, a nie chce mi się na allegro wchodzić sprawdzać.
Wydaje mi się, że tam było tylko pokrętło ON/OFF, regulacja prędkości.


Dobrze Ci się wydaje ;)

Limiter w manetce wszedł dopiero w MK II
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #353 dnia: Marzec 09, 2013, 23:44:11 »
Zgadza się. Nie było. Dlatego też w telekodowaniu limiter nie można ustawić na "obecny", ale pozycja istnieje.
Pozdrawiam

Offline slawek karkocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16V
  • Miejscowość: warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #354 dnia: Maj 08, 2013, 23:10:31 »
Witam kolegów,
chciałem dać znać, że moje boje z tempomatem zakończyły się sukcesem. Okazało się, że chińskie klony Lex.i nie są w 100% zgodne z oryginałem. Pomogło użycie oryginalnego sprzętu by PSA.
W międzyczasie zainwestowałem 65$ w "chińczyka" w nadziei, że na spokojnie uda mi się zdziałać coś więcej niż Konradowi, ale niestety efekt był identyczny jak na jego sprzęcie (za to powyłączałem sobie światła dzienne i czujniki deszczu/zmierzchu).
Przy okazji - chińscy sprzedawcy otwarcie deklarują, że ich sprzęt nie jest zgodny z C5 i 307. Można znaleźć też modele, które niby działają z tymi autami, ale kosztują 2x więcej (ok. 140$). Było mi trochę szkoda kasy, żeby się o tym przekonać.

Na razie jestem po krótkiej przejażdżce z tempomatem i wrażenia mam mieszane - niby spełnia swoją podstawową rolę, tzn. utrzymuje prędkość, ale:
- po naciśnięciu i przytrzymaniu "plusa" przepustnica otwiera się na maksa, kick-down, redukcja biegu i samochód wyrywa do przodu ze wszystkich sił;
- przy jeździe z zadaną prędkością samochód łagodnie przyspiesza i zwalnia, tak mniej więcej w zakresie 4km/h, wskazówka nie jest "jak przyklejona";
- nie reaguje na krótkie, impulsowe naciśnięcia przycisków +/-. Żeby włączyć tempomat muszę dłużej przytrzymać, tak samo krótkie wciśnięcie nie powoduje nieznacznego zwiększenia/zmniejszenia prędkości (wbrew temu co stoi w instrukcji).

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #355 dnia: Maj 09, 2013, 07:11:52 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
Witam kolegów,
chciałem dać znać, że moje boje z tempomatem zakończyły się sukcesem. Okazało się, że chińskie klony Lex.i nie są w 100% zgodne z oryginałem. Pomogło użycie oryginalnego sprzętu by PSA.
W międzyczasie zainwestowałem 65$ w "chińczyka" w nadziei, że na spokojnie uda mi się zdziałać coś więcej niż Konradowi, ale niestety efekt był identyczny jak na jego sprzęcie (za to powyłączałem sobie światła dzienne i czujniki deszczu/zmierzchu).
Przy okazji - chińscy sprzedawcy otwarcie deklarują, że ich sprzęt nie jest zgodny z C5 i 307. Można znaleźć też modele, które niby działają z tymi autami, ale kosztują 2x więcej (ok. 140$). Było mi trochę szkoda kasy, żeby się o tym przekonać.

Na razie jestem po krótkiej przejażdżce z tempomatem i wrażenia mam mieszane - niby spełnia swoją podstawową rolę, tzn. utrzymuje prędkość, ale:
- po naciśnięciu i przytrzymaniu "plusa" przepustnica otwiera się na maksa, kick-down, redukcja biegu i samochód wyrywa do przodu ze wszystkich sił;
- przy jeździe z zadaną prędkością samochód łagodnie przyspiesza i zwalnia, tak mniej więcej w zakresie 4km/h, wskazówka nie jest "jak przyklejona";
- nie reaguje na krótkie, impulsowe naciśnięcia przycisków +/-. Żeby włączyć tempomat muszę dłużej przytrzymać, tak samo krótkie wciśnięcie nie powoduje nieznacznego zwiększenia/zmniejszenia prędkości (wbrew temu co stoi w instrukcji).


Sławku, a jak masz sterowaną przepustnicę?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #356 dnia: Maj 09, 2013, 07:34:02 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:

W międzyczasie zainwestowałem 65$ w "chińczyka"


Daj znać na priv jakbyś chciał się go pozbyć. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #357 dnia: Maj 09, 2013, 09:36:42 »
Cytuj

slawek karkocha napisał:
Witam kolegów,
chciałem dać znać, że moje boje z tempomatem zakończyły się sukcesem. Okazało się, że chińskie klony Lex.i nie są w 100% zgodne z oryginałem. Pomogło użycie oryginalnego sprzętu by PSA.
W międzyczasie zainwestowałem 65$ w "chińczyka" w nadziei, że na spokojnie uda mi się zdziałać coś więcej niż Konradowi, ale niestety efekt był identyczny jak na jego sprzęcie (za to powyłączałem sobie światła dzienne i czujniki deszczu/zmierzchu).
Przy okazji - chińscy sprzedawcy otwarcie deklarują, że ich sprzęt nie jest zgodny z C5 i 307. Można znaleźć też modele, które niby działają z tymi autami, ale kosztują 2x więcej (ok. 140$). Było mi trochę szkoda kasy, żeby się o tym przekonać.

Na razie jestem po krótkiej przejażdżce z tempomatem i wrażenia mam mieszane - niby spełnia swoją podstawową rolę, tzn. utrzymuje prędkość, ale:
- po naciśnięciu i przytrzymaniu "plusa" przepustnica otwiera się na maksa, kick-down, redukcja biegu i samochód wyrywa do przodu ze wszystkich sił;
- przy jeździe z zadaną prędkością samochód łagodnie przyspiesza i zwalnia, tak mniej więcej w zakresie 4km/h, wskazówka nie jest "jak przyklejona";
- nie reaguje na krótkie, impulsowe naciśnięcia przycisków +/-. Żeby włączyć tempomat muszę dłużej przytrzymać, tak samo krótkie wciśnięcie nie powoduje nieznacznego zwiększenia/zmniejszenia prędkości (wbrew temu co stoi w instrukcji).


W takim razie Twój tempomat nie działa poprawnie. U mnie włącza się prze krótkie nacisniecie na manetkę, trzyma zadaną prędkość a krótkie naciśniecie na górną lub dolną manetke powoduje zwiększenie lub zmniejszenie prędkości o jakieś 3-4 km. Gdy wyłącze tempomat to pownowne załączenie powoduje szybki powrót do ustawionej poprzednio prędkości. Aby zmienić ustawienia na aktualną prędkość trzeba szybko 2 razy nacisnąć na manetkę. Nie wiem jak jest w innych wersjach silnikowych, ale u mnie tempomat działa od 3 biegu i ok. 35km/h.
Odnosnie fejsu to trzeba było jednak dołożyć trochę kasy. Ja rok temu wydałem 400 PLN, ale automatycznie rozpoznaje vin w każdym aucie (C5, 407, 307) łączy się ze wszystkimi kalkulatorami i można telekodować wszystkie kalkulatory.
Odnosnie samego softu to słyszałem, że niektóre najnowsze wersje zostały okrojone i nie można nimi telekodować niektórych rzeczy więc tu też może być przyczyna. Ja pracuję na DB 5.20 i wszystko działa.

Offline slawek karkocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16V
  • Miejscowość: warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #358 dnia: Maj 09, 2013, 18:20:07 »
@Emil:
przepustnica oczywiście elektryczna, parę postów wcześniej masz jej zdjęcie

@Artur:
Szczerze wątpię, że Twoja Lex.a zadziałałaby z moją C5, za cztery stówy na alledrogo mogłeś kupić tylko ten najtańszy model, który miałem i ja. Tak jak pisałem mam za sobą tylko krótką przejażdżkę z tempomatem i do tego po mieście, także będę go jeszcze rozkminiał.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #359 dnia: Maj 09, 2013, 21:58:02 »
W takim razie Twój tempomat nie działa poprawnie. U mnie włącza się prze krótkie nacisniecie na manetkę, trzyma zadaną prędkość a krótkie naciśniecie na górną lub dolną manetke powoduje zwiększenie lub zmniejszenie prędkości o jakieś 3-4 km. Gdy wyłącze tempomat to pownowne załączenie powoduje szybki powrót do ustawionej poprzednio prędkości. Aby zmienić ustawienia na aktualną prędkość trzeba szybko 2 razy nacisnąć na manetkę. Nie wiem jak jest w innych wersjach silnikowych, ale u mnie tempomat działa od 3 biegu i ok. 35km/h.


W dieslach 50 km/h i min 4 bieg więc masz super...
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #360 dnia: Maj 09, 2013, 21:59:44 »
Hm, sprawdzałem moją leksją trzy C5 (moja, 2.0 hdi i 2.0 benzyna) i bez problemu automatycznie wykrywał wszystkie kalkulatory i się z nimi łączył oraz można było wykasować błędy i nie było żadnych dziwnych komunikatów. Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo by można to sprawdzić na Twojej C5. Być może istotna jest wersja softu.

Offline slawek karkocha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16V
  • Miejscowość: warszawa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #361 dnia: Maj 10, 2013, 10:59:18 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Hm, sprawdzałem moją leksją trzy C5 (moja, 2.0 hdi i 2.0 benzyna) i bez problemu automatycznie wykrywał wszystkie kalkulatory i się z nimi łączył oraz można było wykasować błędy i nie było żadnych dziwnych komunikatów. Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo by można to sprawdzić na Twojej C5. Być może istotna jest wersja softu.


Być może, ale kolega z forum, który też bez problemu łączył się z innymi C5 i nawet uruchamiał tempomaty, na mojej się wyłożył, a próbował różnych wersji softu. Ja próbowałem tylko z jakąś wersją Diagboxa, ale symptomy były dokładnie takie same. Fejs się łączył, sczytywał VIN, bezproblemowo telekodował wszystkie kalkulatory oprócz kalkulatora silnika. Z kalkulatorem silnika niby się łączył, ale przy diagnostyce, w kolumnie błędy wyświetlał znak zapytania i nie pozwalał na telekodowanie. Sterownik to Magneti Marelli 6LP.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #362 dnia: Maj 10, 2013, 11:34:15 »
Ciężko powiedzieć. Być może jest to kwestia softu albo jakiś problem z kalkulatorem. Na razie się z tym nie zetknąłem, ale nie podłączałem zbyt wielu aut. Wiem, że u mnie kilka lat temu jak jeszcze nie miałem swojej w jakims serwisie też leksja nie chciała się łączyć z jakimś kalkulatorem (chyba abs), ale po wymianie BSM wszystko się naprawiło. Odnosnie tempomatu to czasami jest problem z dołożeniem z powodu jakiejś usterki w przełączniku com pod kierownicą. Czasami dopiero jego wymiana pozwalała na prawidłowe telekodowanie tempomatu.

Offline Adam Kunik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: cz-wa
  • Posiadany samochód: C5 DC HDI
  • Miejscowość: cz-wa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #363 dnia: Sierpień 29, 2014, 23:45:38 »
Witam, czym sie różni czujnik stop od stycznika tempomatu?
wg google są te same, chciałbym dokładniej sie dowiedzieć????
np/
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3017131622150-1810184-O23440-wlacznik-swiatel-hamulca.html

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #364 dnia: Sierpień 30, 2014, 00:56:41 »
Jeden w spoczynku zwiera, drugi rozwiera obwód, a wersja combo ma w sobie oba wbudowane (ale wychodziła dopiero od około 2003 roku).
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Adam Kunik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: cz-wa
  • Posiadany samochód: C5 DC HDI
  • Miejscowość: cz-wa
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #365 dnia: Sierpień 30, 2014, 09:02:38 »
Wielkie dzięki, a czy poza ASO można kupić stycznik tempomatu?

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #366 dnia: Sierpień 30, 2014, 16:37:07 »
Jeśli nie będzie w ofercie Intercars to raczej wątpliwe żeby się dało.
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #367 dnia: Grudzień 29, 2014, 12:39:08 »
Cytuj

Tomasz Dubas napisał:

Fabrycznie nie było możliwości dołożenia tempomatu do wersji z linką PRZEPUSTNICY,nie mylić z linką POTENCJOMETRU PRZEPUSTNICY.
Mam nadzieję ze zostanie dla potomnych.


Ujmę to tak - da się dołożyć z wykorzystaniem części fabrycznych. Przykładem mogą być silniki EW. ;)

Oznacza to jednak montaż pompki, gruszki i modułu oraz wykluczenie BSI z roli kontrolera. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

wald0

  • Gość
Odp: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #368 dnia: Czerwiec 03, 2015, 12:27:29 »
Linka jest zawsze,nieważne czy benzyna czy diesel,ale róznica polega na tym czy idzie do przepustnicy,czy do potencjometru umieszczonego pod obudową filtra powietrza.

Nieprawda, ostatnie wypusty MKI (koniec 2003r) nie mają żadnej linki, pedał gazu zintegrowany jest z potencjometrem.

Są więc (w przypadku benzyn) 3 opcje:
1) "długa linka" - od pedału aż do mechanicznie sterowanej przepustincy
2) "krótka linka" - od pedału do potencjometru -> przepustnica sterowana serwem
3) "brak linki"  -> pedał z potencjometrem -> przepustnica sterowana serwem

Aktywacja tempomatu w opcji 1) wydaje się niemożliwa

Opcję 3) mam u siebie MKI 1.8 2003 (listopad), przepustnica z serwem, elektroniczny pedał.
Oprócz tego mam u siebie fabrycznie:
* BSI LIGHT COM 2000
* Włącznik hamulca zintegrowany  (biały, 4 przewody)
* Włącznik sprzęgła (brązowy 2 przewody, zwarty przy pedale na górze, rozwarty przy pedale na dole)

Dołożyłem manetkę (ON/OFF) - sprawdziłem "Le***ą", wszytskie przyciski i pokrętło reagują prawidłowo.
W BSI ustawiłem "obecność zestyku" sprzęgła z 0 na 1.
Nie pamiętam w tej chwili na 100% ale chyba nie miałem opcji "regulacja prędkości" albo nie znalazłem.

Zaś z kalkulatorem wtrysku mam poruszany wyżej kłopot znaku ? przy diagnostyce.
Nie mniej wchodzę w wybrany (nie wykryty automatycznie) 1.8L 6FZ SAGEM S200P i jest komunikacja oraz (o czym potem) daje się telekodować.
Zaznaczyłem "regulacja prędkości" na obecny i telekodowałem.
Co ciekawe teraz tej opcji już nie mogę wyłączyć.

Tempomat niestety nijak nie działa.

Dodatkowa sprawa, co mnie skonsternowało - rozjechała się po tych operacjach adaptacja i trochę się przeraziłem.
Auto zaczęło inaczej reagować na gaz (gwałtowne przyspieszanie), natomiast po 2 dniach jazdy wróciło (stopniowo) do normy.


Działałem Le***ą w wersji o ile pamiętam 3.45
Będę jeszcze próbował wersja 3.47 - ale nie oczekuję sukcesu.


-----------------------
dopisek
wersja 3.47 wreszcie prawidłowo wykryła kalkulator wtrysku.
W kalkulatorze BSI i wtrysku wszystko poustawiane, mimo to tempomat nie działa
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2015, 23:11:09 wysłana przez Paweł Walas »

Online Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #369 dnia: Sierpień 07, 2017, 11:25:02 »
Witam.
Trochę odgrzany kotlet. Ale...
Czy ktoś z szanownych kolegów lub koleżanek pomoże w aktywacji tempomatu. C5 2.0HDi 2004.
Nie mam dostępu do interfejsu.
Łódź - Piotrków - okolice.


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #370 dnia: Sierpień 07, 2017, 15:07:22 »
Piotrze zamiast pisać w wątku jest specjalny dział z osobami które posiadają Lexię. Poszukaj kogoś w okolicy.

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=96835.75

4 strona
                        Dariusz Brzeziński Łódź
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: [MK I] Dołożenie tempomatu
« Odpowiedź #371 dnia: Sierpień 13, 2017, 05:46:01 »
w MK1 od drugiej połowy 2002r gdzie zmodyfikowali czujnik na szybie na jeden podwójny, zmodyfikowany został też czujnik przy pedale, jet inny przed modernizacją MK1 w 2002r,  tempomat nawet jak go nie ma fabrycznie to instalacja jest, wystarczy dołożyć do manetki sterownik tempomatu i w lexia aktywować, tak robiłem znajomemu co miał c5 z 2003r HDi i nie miał tempomatu, po dołożeniu do manetki sterowania i aktywacji tempomat zadziałał ,
LEXIA, PP2000
Diagnostyka