Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego  (Przeczytany 4850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
[MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« dnia: Grudzień 13, 2015, 11:42:31 »
Jeszcze się nie zdążyłem pochwalić zakupem, a już pytanie do kolegów. Temperatura wyświetlana i  wg podłączonego kompa podczas jazdy spada do "zera". Na postoju nieco się nagrzewa. Termostat z czujnikiem wymieniony. Gdzie mi to ciepło ucieka?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2015, 13:34:19 »
Zacznij od prostego pomiaru. W kalkulatorze silnika (to środkowe złącze- brązowe) sprawdź opór miedzy H2 a H3.
Gdy temp. silnika jest 20 stopni to opór wynosi 6245 ohm, podgrzej silnik do 60 stopni opór powinien wskazywać 1244 ohm, po tym teście poszukamy dalej.
Czy zauważyłeś załączenie wentylatora chłodnicy? Jeżeli tak to opór powinien wynosić około 500 ohm.
Warto zrobic test wskaźników w DB.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2015, 14:03:58 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2015, 14:45:01 »
Dzięki za odpowiedź. Autko z Krakowa :) , ja teraz w szpitalu we Wrocławiu i tu specjaliści z blaszaka się nim zajmują, więc nie znam wszystkich szczegółów. Przekażę Twoją radę i pewnie w poniedziałek wieczorem znów się tym zajmą.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2015, 20:52:08 »

W tym wątku poradziłem aby zrobic test wskaźników, chodzi o te kwadraciki które pokazują sie na desce, im temp. plynu jest większa tym tym więcej mamy kwadratów.
Dziś z ciekawości wszedłem do "combine" i tam możemy sprawdzić działanie: obrotomierza , prędkościomierza , kontrolek, matryce itd. ale nie natknąłem sie na testy wskaźnika temp. płynu i temp silnika, czyżby to pominęli?

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2015, 10:07:22 »
Skoro temperatura spada zarówno na tablicy wskaźników jak i w podłączonym komputerze, to winy szukałbym w czujniku lub instalacji. U siebie miałem identyczny efekt, temperatura spadała do 0 w trakcie jazdy w przypadkowych momentach. Winą okazała się wtyczka - poluzowały się piny we wtyczce i raz działały, raz nie. Podgięcie pinów pomogło.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2015, 18:48:05 »
Podaję rozwiązanie zagadki: odwrotne połączenie między czujnikami temperatury płynu chłodzącego i paliwa.

Poszukanie w Technical Service Bulletin naprowadziło mechaników amatorów na przyczynę.

Przypuszczam, że podczas wymiany silnika w krakowskim ASO zamieniono te przewody. Poprzedniego kierowcy nie zainteresował praktyczny brak „odcinków” (wg instrukcji lub jak kto woli cegiełek lub prostokątów) na wskaźnikach temperatury, ale również przez 3 lata „fachowców” z tegoż ASO na przeglądach.

 
Pozostaje mi jeszcze gruntowniejszy test czujnika paliwa, ale to zrobię nieco później.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2015, 19:04:25 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2015, 08:28:06 »
Te dwie sondy mają nawet "podobne" parametry np. w temp. 120stopni jedna wskazuje 88ohm a druga 195ohm. Idąc moim tropem pewnie na samym początku wymieniłbym sonde temp. (co i tak by nic nie dało w tym przypadku) a później szukał dalej. Diagbox pewnie też nie wywalł błędu i tylko co niektórzy zwrócili by uwagę na zwiększoną temp. paliwa. Kolor wtyczek jest ten sam? Pasowały?
A zapomniałem, rozmawiałem z mechanikiem ASO na temat testu wskaźników konkretnie temp. paliwa i oleju (C5X7) powiedział że nigdy  nie miał potrzeby robić takiego testu a skoro wyświetlacze LCD w zegarach działają (a te można sprawdzić) to wskaźniki też działają.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2015, 08:45:58 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2015, 22:48:15 »
Jeszcze się nie zdążyłem pochwalić zakupem, a już pytanie do kolegów. Temperatura wyświetlana i  wg podłączonego kompa podczas jazdy spada do "zera". Na postoju nieco się nagrzewa. Termostat z czujnikiem wymieniony. Gdzie mi to ciepło ucieka?
Wiem że już po ptokach ale:
W przypadku błędu sieci lub wartości nieprawidłowej, otrzymanej przez zestaw wskaźników, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik wskazuje domyślnie ostatnią otrzymaną wartość. Po upływie 5 sekund, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik przyjmuje minimalną wartość.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2015, 09:21:41 »
(...)rozmawiałem z mechanikiem ASO na temat testu wskaźników konkretnie temp. paliwa i oleju (C5X7) powiedział że nigdy  nie miał potrzeby robić takiego testu a skoro wyświetlacze LCD w zegarach działają (a te można sprawdzić) to wskaźniki też działają.
Jakby porządnie zrobili jazdę próbną to zobaczyliby, że temperatura płynu  i oleju na wyświetlaczach podczas jazdy spada do "zera" i to powinno ich zainteresować, choć to nie interesowało właściciela. Teraz, po zamianie wtyczek oba wskazania ładnie rosną i trzymają się w połowie skali.

A tak dodatkowo ciekawi mnie jeszcze, czy w ogóle istnieje przy tym silniku czujnik temperatury oleju, czy może jest to tylko wskazanie wynikowe ze wskaźnika  temperatury płynu chłodzącego?

Na Waldemara czeka prezent na PW  :) .

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Niska temperatura płynu chłodzącego
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2015, 09:37:21 »
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że czujnik temp. oleju znajduje się z przodu silnika pod rozrusznikiem z zieloną wtyczką. Jest to zarazem czujnik poziomu i temp.