Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB  (Przeczytany 180079 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 28, 2015, 00:00:55 »
No to mnie zmartwiłeś z tym zerowaniem licznika, przez telefon mówił że ogarnia...
Swój olej i tak mu miałem zamiar dać.
Czy w takim razie jest nadzieja na zakład na południu, który podejmie się dynamicznej wymiany, potrafi wyzerować licznik, nie załatwi hydro i przy okazji nie zedrze 7 stów za samą usługę?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #126 dnia: Grudzień 14, 2015, 13:21:34 »
Witam,
czy ktoś może polecić dobry warsztat do wymiany dynamicznej w okolicy Gdańska

Offline Witold Szaflik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 435
  • Skąd: Kwidzyn
  • Posiadany samochód: Citroen C6 2.7 HDI & C4 1.6 HDI & C3 1.4 HDI
  • Miejscowość: Kwidzyn
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #127 dnia: Grudzień 14, 2015, 21:02:47 »
Witam,
czy ktoś może polecić dobry warsztat do wymiany dynamicznej w okolicy Gdańska

http://skrzyniebiegow.pl/promocje/
80-554 Gdańsk, ul. Śnieżna 3
GSM +48 601 417 908

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #128 dnia: Grudzień 15, 2015, 00:07:20 »
A na południu nadal cisza? Byłem osobiście u slusarczyka w Tarnowie i zapytałem krok po kroku jak wygląda procedura wymiany dynamicznej w aucie z hydro. Pan wywalił gały i zapytał "a jakie ma to znaczenie?" . Zacząłem więc mu cierpliwie tłumaczyć w czym problem, ale on stwierdził że już robili takie auta i problemu nie było. Opuściłem więc czym prędzej bramy tego szanownego zakładu, dziękując Najwyższemu że jednak mnie nie powiodło na pokuszenie i nie zdecydowałem się im oddać auta. Nie rozwiązuje to nadal mojego problemu, gdzie pojechać na dynamiczną...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #129 dnia: Grudzień 15, 2015, 07:58:16 »
A na południu nadal cisza? Byłem osobiście u slusarczyka w Tarnowie i zapytałem krok po kroku jak wygląda procedura wymiany dynamicznej w aucie z hydro. Pan wywalił gały i zapytał "a jakie ma to znaczenie?" . Zacząłem więc mu cierpliwie tłumaczyć w czym problem, ale on stwierdził że już robili takie auta i problemu nie było. Opuściłem więc czym prędzej bramy tego szanownego zakładu, dziękując Najwyższemu że jednak mnie nie powiodło na pokuszenie i nie zdecydowałem się im oddać auta. Nie rozwiązuje to nadal mojego problemu, gdzie pojechać na dynamiczną...

No w a czym jest problem bo ja też nie rozumiem? Jak robią to z kanału - żaden problem, jak podnoszą samochód za koła (podnośnik nożycowo-platformowy, na który się wjeżdża) - żaden problem. Problem jest może ze zwykłym podnośnikiem nożycowym lub hydraulicznym, który podnosi za próg za pomocą łap. Ale wtedy osoba w kabinie nie otwiera drzwi i raczej nic nie powinno się stać. Zresztą jak to inaczej zrobić...

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #130 dnia: Grudzień 15, 2015, 09:06:42 »
Problem w tym że przy dynamicznej należy wbić każdy bieg na zapalonym silniku aby wypłukać stary olej. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 15, 2015, 09:43:30 »
Jak robią to z kanału - żaden problem, jak podnoszą samochód za koła (podnośnik nożycowo-platformowy, na który się wjeżdża) - żaden problem. Problem jest może ze zwykłym podnośnikiem nożycowym lub hydraulicznym, który podnosi za próg za pomocą łap.

Podnośnik podnoszący za koła lub robienie tego na kanale to raczej mało przydatne sposoby (o ile nie chcesz odjechać w trakcie zabiegu) bo przepłukanie skrzyni wymaga kilkukrotnego przejścia przez wszystkie biegi, co oczywiście łączy się z tym, że koła muszą się kręcić, i to z dużą prędkością na wyższych biegach.  Pewnie właśnie dlatego większość warsztatów ASB ma podnośniki podnoszące za progi - żeby koła mogły się kręcić w powietrzu. Problem w tym, że o ile to jest OK w przypadku normalnych aut to niestety nie jest zbyt przyjazne dla hydrowozów.

Ale wtedy osoba w kabinie nie otwiera drzwi i raczej nic nie powinno się stać. Zresztą jak to inaczej zrobić...

Ale co ma do tego otwieranie drzwi?  Przy przekroczeniu 10 km/h (a następnie 40 km/h) zawieszenie próbuje się opuścić automatycznie.

Ja wcześniej radziłem prostą metodę - wyjąć bezpiecznik od pompy hydro (po uprzednim podniesieniu na max), wtedy nie będzie działać i już, więc można robić co się chce.  Tysiącom ludzi spalił się ten bezpiecznik i przejechali tak setki kilometrów nawet bez jednego błędu, więc co dopiero parę minut pokręcić kołami na podnośniku.  No ale co ja tam wiem, na tym forum są "starsi i mądrzejsi", którzy odsądzili mnie za to od czci i wiary.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 15, 2015, 09:51:08 »
Fakt, nie pomyślałem o metodach kiedy samochód stoi na kołach bo faktycznie skrzynia jest zapięta na bieg. Mea Culpa :)

Zmierzałem do tego, co zresztą samo wyszło w Waszych wypowiedziach, że inaczej się nie da tego zrobić... Lub inaczej: samochód podniesiony za koła, a przednie koła na roleczkach. Ale gdzie są takie warunki?

PS. Fakt, bezpiecznik jest opcją ale... w większości warsztatów nie chcą w ogóle wpuścić na stanowisko pracy. Ostatnio robiłem w ASB Długołęka (za Wrocławiem) i nie było mowy o asyście przy tej operacji - dla klienta jest poczekalnia. Z kolei u Łobody (pod Wrocławiem) panowie wszystko wiedzą i poradzą sobie...

PS. 2. Nikogo nie odsądziłem od czci i wiary jakby co ;) Mądrych zawsze warto posłuchać.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:01:44 »
przednie koła na roleczkach. Ale gdzie są takie warunki?

To by pewnie załatwiało problem, tylko że żaden warsztat tego nie ma, bo do 99,99% normalnych aut to nie jest potrzebne, a nikt w to tylko dla C5 i C6 inwestować nie będzie...

Fakt, bezpiecznik jest opcją ale... w większości warsztatów nie chcą w ogóle wpuścić na stanowisko pracy. Ostatnio robiłem w ASB Długołęka (za Wrocławiem) i nie było mowy o asyście przy tej operacji - dla klienta jest poczekalnia. Z kolei u Łobody (pod Wrocławiem) panowie wszystko wiedzą i poradzą sobie...

Auto można (i nawet trzeba) podnieść na max, a następnie można wyjąć bezpiecznik jeszcze przed samym wjechaniem na stanowisko - byle potem kazać fachmanowi w trakcie wjeżdżania nie przekraczać 10 km/h żeby mu się nie opuścił.

A potem po wszystkim, po opuszczeniu z podnośnika auto pewnie i tak położy się na glebie, więc fachura pewnie przyleci i grzecznie zaprosi Cię na warsztat bo sam nie będzie wiedział co z tym zrobić ;)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:10:01 »
Auto można podnieść na max a następnie wyjąć bezpiecznik jeszcze przed samym wjechaniem na stanowisko - byle potem kazać fachmanowi w trakcie wjeżdżania nie przekraczać 10 km/h żeby mu się nie opuścił.

Zgadza się, chyba faktycznie jedyne i najlepsze rozwiązanie. Aczkolwiek ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w warsztatach od ASB ciężko cokolwiek przeforsować czy dopytać - wszystko wiedzą, wszystko robili, dadzą sobie radę. Oni najczęściej nawet nie sprawdzają błędów w skrzyni, o resecie licznika zużycia oleju nie wspominając, a o próbach wlewania jednego oleju do wszystkich skrzyń świata nawet nie mówiąc...

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:22:10 »
Zgadza się, chyba faktycznie jedyne i najlepsze rozwiązanie. Aczkolwiek ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w warsztatach od ASB ciężko cokolwiek przeforsować czy dopytać - wszystko wiedzą, wszystko robili, dadzą sobie radę. Oni najczęściej nawet nie sprawdzają błędów w skrzyni, o resecie licznika zużycia oleju nie wspominając, a o próbach wlewania jednego oleju do wszystkich skrzyń świata nawet nie mówiąc...

Wiem, wiem... zresztą tak przecież jest nie tylko w warsztatach ASB.  Ale ja wychodzę z założenia, że to moje auto i jak nie zadbam to ja potem będę miał zepsute a oni umyją ręce. Zresztą to ja płacę więc jakichś minimalnych warunków specyficznych dla mojego auta mogę wymagać - a jeśli nie to goodbye, jadę gdzieś indziej.  Zwykle wizja utraty zarobku jednak skłania fachmanów do ugody ;)  Gościa na stacji badań technicznych już tak nauczyłem, że jak mnie widzi to nawet się nie dotyka do auta zanim go nie podniosę.

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 20, 2015, 17:20:36 »
witam kolegów

Przerobiłem z ciekawości cały temat i powiem szczerze, że poza paroma niepotrzebnymi sprzeczkami jest to bardzo ciekawy topic.
Od niedawna jestem posiadaczem 407 z 2010 r ze skrzynią aisin (auto EURO5).
Samochód  kupiłem z przebiegiem 200kkm kupiony z podwórza od pierszego właściciela. Pełen serwis, na wszysko faktury, ale olej w skrzynce nie był nigdy wymieniany.
Co prawda skrzynia chodzi jak lala, samochód jeździł cały czas w trasie, ale poprzeczytaniu tego tematu naszło mnie chyba na wymianę oleju.
Wydaje mi się, że obecnie najlepszą alternatywą jakości do ceny jest olej AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid (ATL) http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/signature-series-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=ATLQT-EA .
W stosunkowo dobrej senie można go kupić na aledrogo: 460zł za 10l.
Decydowałbym się chyba na 3 wymiany statyczne, bo w pobliżu nikt sumienny nie robi dynamicznej wymiany.
Może jutro pofatyguję się z kompem na dół i zobaczę jak u mnie wygląda licznik zużycia oleju.
pozd
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 21, 2015, 14:09:38 »
Ale z filtrem bez możliwości wymiany to już jednak przesadzili... Tzn. da się, ale trzeba rozbierać cala skrzynie. A wymienić  filtr przecież kiedyś będzie trzeba.

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 21, 2015, 19:03:38 »
No i zdaje się, że sobie dzisiaj zrobiłem kuku.
Zmobilizowałem się i zszedłem z lapem do auta chcąc podglądnąć stan licznika zużycia oleju i dokonać kilka telekodowań w BSI.

Wszedłem w kalkulator skrzyni biegów i nie mogłem znaleźć nic takiego jak licznik zuż. oleju. Wszedłem zatem do zakładki OPAKOWNIE REPARATION, tu najbardziej rozsądna była dla mnie zakładka WYMIANA OLEJU AUT.SKRZ.BIEGÓW, pojawił mi się komunikat "TA PROCEDURA POZWALA NA WYZEROWANIE LICZNIKA ZUŻ. OLEJU I AUTOMATYCZNE WCZYTANIE CIŚNIENIA OLEJU". I kupaaaa, bo myślałem że tu się pojawi jakiś licznik w którym będzie można dokonać korekty stanu licznika. Po wciśnięciu OK pojawił mi się komunikat "PROCEDURA WYMIANY ZAKOŃCZONA".

Domniemam, że przez tę funkcję wyzerowałem sobie licznik zużycia oleju w ASB?


Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 21, 2015, 20:07:47 »
A tak w ogóle to ktoś wie gdzie w DB znaleźć ten licznik?
Ja przeglądnąłem cały kalkulator skrzyni i nie znalazłem.
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 21, 2015, 20:27:28 »
Wydaje mi się, że obecnie najlepszą alternatywą jakości do ceny jest olej AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid (ATL) http://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/signature-series-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=ATLQT-EA .

Ten Amsoil ATL ma dobre parametry (zgodne z AW-1) i rozsądną cenę. Jest to całkiem sensowny wybór.

Wszedłem w kalkulator skrzyni biegów i nie mogłem znaleźć nic takiego jak licznik zuż. oleju. Wszedłem zatem do zakładki OPAKOWNIE REPARATION, tu najbardziej rozsądna była dla mnie zakładka WYMIANA OLEJU AUT.SKRZ.BIEGÓW, pojawił mi się komunikat "TA PROCEDURA POZWALA NA WYZEROWANIE LICZNIKA ZUŻ. OLEJU I AUTOMATYCZNE WCZYTANIE CIŚNIENIA OLEJU". I kupaaaa, bo myślałem że tu się pojawi jakiś licznik w którym będzie można dokonać korekty stanu licznika. Po wciśnięciu OK pojawił mi się komunikat "PROCEDURA WYMIANY ZAKOŃCZONA".

Domniemam, że przez tę funkcję wyzerowałem sobie licznik zużycia oleju w ASB?

Niestety, wygląda na to że tak :(   

Nie znam DB bo go nie używam z Mk II, ale odczyt licznika zużycia oleju MUSI gdzieś w DB być, bo przecież przy wymianie np. samego kalkulatora (ECU) skrzyni częścią procedury jest odczytanie wartości ze starego ECU a następnie wpisanie jej do nowego (bo sama skrzynia ze starym olejem zostaje, zmieniany jest jedynie sterownik) - musi więc gdzieś być opcja zarówno odczytu jak i ręcznego wpisania wartości.   Ktoś używający DB musi podpowiedzieć gdzie to jest.

Co do skasowanego licznika... w Lexii (o ile jest tak ustawione) zapisywany jest ślad (czyli logi) wszystkich wykonanych operacji i z nich można w takich sytuacji odczytać co i na co zostało zmienione. Być może DB też zapisuje logi - przeszukaj dokładnie katalogi aplikacji i poszukaj plików tekstowych z dzisiejszą datą utworzenia - może z nich odczytasz jaki był stan licznika.   Bo inaczej to klapa...  Jeśli skrzynia skasowała licznik to teraz "myśli" że jeździ na zupełnie nowym oleju, podczas gdy nadal ma bardzo stary...

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 21, 2015, 21:02:24 »
znalazłem Michale co prawda te logi w DB i faktycznie widzę, że śledzą one każdy ruch programu, ale jest ich tak dużo że nawet nie mam pojęcia gdzie szukać tej wartości licznika.

Jutro podzwonię w okolice Rzeszowa i zobaczę jak wygląda sytuacja z dynamiczną wymianą oleju, bo pewnie w takiej syt. taka byłaby najlepsza.
W najgorszym wypadku zostanie mi ze 3-4 wymiany statyczne.

A co do wymiany samego kalkulatora skrzyni bez samej skrzyni, to jak jak widzisz na dołączonym zdjęciu nr 2 jest tam taka opcja wymiany samego kalultora bez skrzyni. Zajrzę jutro w tę opcję i zobaczę co tam widać.
Kurna blaszka, ale sobie narobiłem ;-)

W zasadzie i tak nosiłem się z wymianą oleju, ale chciałem to zrobić statycznie i gdzieś w okolicach wiosny.
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Michał Hajduk

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Superb, DS3 Racing, CX, Zaz
  • Miejscowość: Łańcut
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 21, 2015, 22:26:54 »
W okolicy Rzeszowa nie znam nikogo sensownego. Ja w mojej C5, aktualnie jestem po 2 wymianach statycznych, trzecia przede mną.
Byłem ostatnio na szkoleniu a ASB prowadzonym przez człowieka z ZF i generalnie nie byl wielkim zwolennikiem dynamicznej wymiany, wszystko zależy od stanu skrzyni biegów. Zdecydowanie jednak odradzal stosowanie chemii do płukania skrzyni.
Superb Kombi 1.5 TSi '19
DS3 Racing '12
CX 2.0 Leader '84
Zaz Zaporożec 968A '74
Onegdaj,
C5 X7 2.9 V6 '09 "Mrucza", Xantia V6 Activa '99 "Czajnik"(R.I.P.), BX 2.0 HDi "JedynyTaki", C4 2.0VTS,

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 22, 2015, 05:23:38 »
W zasadzie w okolicy rzeszowa mamy chyba tylko jedną możliwość :http://rs-motorsport.pl/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznych-skrzyniach-biegow
Zadzwonię do nich dzisiaj i zobaczę jak to u nich wygląda.
A jak nie, to jak jak pisałem, zrobię 4 razy statyczną i też będzie musiało wystarczyć.
Pytałem w ASO Volvo o olej i przy okazji o wymianę. Kierownik serwisu powiedział mi że u nich producent też zaleca tylko 3 wymiany statyczne.
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 22, 2015, 07:00:09 »
Dzisiaj jadąc do pracy dało się odczuć różnicę w pracy skrzyni po wyzerowaniu tego licznika. Skrzynia na wyższych obrotach zmieniała biegi i dało się wyraźnie odczuć ich zmianę.
Kurczę jak bym wiedział jaką wartość skasowałem to bym ją znowu wprowadził.

Orientuje się ktoś jaki symbol producenta aisin posiada ta nasza przedmiotowa skrzynia z normą euro5?

Edit:
Dzwoniłem do tego RS SERVICE i u nich koszt wymiany dynamicznej to 270zl plus materiały.
Dostarczenie swojego oleju jest u nich jak najbardziej mile widziane.
Dla świętego spokoju pewnie się zdecyduję na tą wymianę po nowym roku.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2015, 08:35:31 wysłana przez Marcin Wojtuch »
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 22, 2015, 18:30:19 »
Pewien automaciarz proponuje zalanie skrzyni olejem jak poniżej. Skrzynia jest z C6 w sumie ta sama lecz lata w normie Euro4. Czy olej godny uwagi?
http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/612.aspx

http://lubricants.petro-canada.ca/resource/download.aspx?type=TechData&iproduct=1070&language=en
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Mariusz Tober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Warszawa Ursus
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 163KM 2011 sedan
  • Zainteresowania: Astrofotografia, psytrance
  • Miejscowość: Warszawa Ursus
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 22, 2015, 18:47:20 »
Maćku

Może jest to średnio genialny pomysł, ale warto spróbować.Na podstawie przebiegu zakładam, że możliwe jest ustalić plus minus 500 000 jednostek zużycia oleju jako dane wyjściowe. Poczytaj wszystkie posty w tym temacie, sporo osób podało przebieg / cykl pracy / zużycie oleju. Mając takie dane możesz zmieniać licznik co 50 000 jednostek i sprawdzić kiedy skrzynia radzi sobie wg. Ciebie najlepiej. Lepsze to niż nic - tak myślę, ale użytkownikiem auta z ASB jestem początkującym.

Ja przy przebiegu 150 000 miałem licznik 2 300 000.
Przy okazji - przy tym przebiegu wymieniłem olej w Kutnie (Citroen Zachorscy), w serwisie w którym robił to Piotr Sidorowicz.

Skrzynia szarpała na 3 biegu, czasem na czwartym. Po wymianie dynamicznej i przejechaniu ~200 km na nowym oleju z zerowaniem licznika (to musiałem zrobić sam) skrzynia pracuje lepiej niż mogłem sobie to wyobrażać. Początkowo zdarzyło jej się szarpnąć, jednak teraz wszystko minęło. Cena za usługą 550 zł (wymiana 450 zł, uszczelniacz + płyn 100zł). Olej dostarczasz sam lub kupujesz ich.



Jestem "po zabiegu" czyli dynamicznej wymianie. Zrobiłem to w Kutnie w serwisie o którym pisałem parę postów wyżej. Olej mój czyli Amsoil ATL. Cała operacja trwała ok 4 godzin z przerwą na śniadanie ;)  Poprosiłem o zczytanie licznika oleju i wyszło 4957428 czyli chyba sporo jak na 5 lat i 170kkm. Ogólnie procedura bez uwag, w skrzyni było dokładnie 7 litrów (wg. CAT 501+ czyli tego urządzenia, którym to robią). Niestety nie mogłem wejść na halę i popatrzyć mechanikowi na ręce, ale przez szybę coś tam było widać :) 
Mechanik powiedział, że stary olej był mocno przepalony, mimo tego skrzynia pracowała bez uwag i tak też pracuje na nowym oleju. Ciekawostka jest taka, że NIE WYZEROWANO mi licznika zużycia, na moje pytanie czemu odpowiedziano, że tego się nie robi.
I co teraz zrobić? Zostawić tak jak jest czy wyzerować ten licznik? Do pracy skrzyni nie mam uwag...
Warszawa Ursus - Lexia

Offline Marcin Wojtuch

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 497
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2,0 HDI MCP EXL 2010r RNEG MYWAY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 22, 2015, 19:49:48 »
Koledzy potwierdźcie, czy to ten olej jest też dedykowany do naszych ASB Euro5? W Oplu jest to skrzynia o symbolu AF40 i nota jest taka, że olej ma być AW-1.
Pytam, bo w Oplu dość dobrą cenę zrobili mi za ten olej
Mimo wszystko francuz. Czy to ten z rombem, z lwem czy z sierżantem ;)
Diagnostyka Diag Box :)

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 22, 2015, 20:46:48 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98217.0
Tutaj jeden z kolegów stwierdził, że oplowski to minerał...



Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII 2.0HDI 163KM] jaki najlepszy olej do ASB
« Odpowiedź #149 dnia: Grudzień 22, 2015, 22:15:40 »
Dzisiaj jadąc do pracy dało się odczuć różnicę w pracy skrzyni po wyzerowaniu tego licznika. Skrzynia na wyższych obrotach zmieniała biegi i dało się wyraźnie odczuć ich zmianę.
Kurczę jak bym wiedział jaką wartość skasowałem to bym ją znowu wprowadził.

Orientuje się ktoś jaki symbol producenta aisin posiada ta nasza przedmiotowa skrzynia z normą euro5?

Edit:
Dzwoniłem do tego RS SERVICE i u nich koszt wymiany dynamicznej to 270zl plus materiały.
Dostarczenie swojego oleju jest u nich jak najbardziej mile widziane.
Dla świętego spokoju pewnie się zdecyduję na tą wymianę po nowym roku.
Daj znać jak sobie poradzili z hydro przy wymianie oleju

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)