Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Dartusz Kruczaj w Kwiecień 11, 2018, 15:47:33
-
Panowie, proszę o odpowiedz na pytanie: Czy przepustnica (pojedyncza) na kolektorze ssącym w 2,0hdi/100kw, sterowana podciśnieniem, odpowiada za gaszenie silnika czy pełni jakąś inna rolę?
-
Panowie, proszę o odpowiedz na pytanie: Czy przepustnica (pojedyncza) na kolektorze ssącym w 2,0hdi/100kw, sterowana podciśnieniem, odpowiada za gaszenie silnika czy pełni jakąś inna rolę?
Inną rolę tez pełni.
-
Przy pojedynczej to nie wydaje mi się aby było coś poza klapą gaszącą choć i ta we wtrysku commonrail nie jest tak na prawdę potrzebna bo wystarczy odłączyć napięcie na cewkach wtryskiwaczy żeby silnik zgasł.
-
Ale jak turbina powie papa i zacznie pluć olejem do dolotu, to wyłączenie wtrysków raczej nie zatrzyma silnika a klapa gasząca tak, bo odetnie i powietrze i paliwo (olej). Przynajmniej taka jest teoria :)
-
Ona ma przyblokować przepływ czystego powietrza kiedy EGR się otwiera.
-
Ale jak turbina powie papa i zacznie pluć olejem do dolotu, to wyłączenie wtrysków raczej nie zatrzyma silnika a klapa gasząca tak, bo odetnie i powietrze i paliwo (olej). Przynajmniej taka jest teoria :)
Raczej tak to nie zadziała ( nie zadusi silnika?), przepustnica jest otwarta kiedy zapłon jest wyłączony, sterowana jest podciśnieniem za pomocą zaworu przy alternatorze. Ma to sens przy włączeniu EGR kiedy zawór podaje podciśnienie na przepustnice a ta ogranicza dopływ powietrza
-
Ona ma przyblokować przepływ czystego powietrza kiedy EGR się otwiera.
Właśnie o to chodzi.
-
Przepływem powietrza "steruje" ilość podawanego paliwa a egr domieszkuje tylko spaliny a nie powietrze kiedy silnik jest nieobciążony żeby dopalić dodatkowo zanieczyszczenia. Wystarczy zaślepić egr a na przepływomierzu na wolnych obrotach od razu rozjadą się ilości powietrza wymagane i zmierzone czyli przepustnica nie ogranicza przepływu powietrza z filtra skoro przepływka ma większy odczyt.
-
Ale jak turbina powie papa i zacznie pluć olejem do dolotu, to wyłączenie wtrysków raczej nie zatrzyma silnika a klapa gasząca tak, bo odetnie i powietrze i paliwo (olej). Przynajmniej taka jest teoria :)
Raczej tak to nie zadziała ( nie zadusi silnika?), przepustnica jest otwarta kiedy zapłon jest wyłączony, sterowana jest podciśnieniem za pomocą zaworu przy alternatorze. Ma to sens przy włączeniu EGR kiedy zawór podaje podciśnienie na przepustnice a ta ogranicza dopływ powietrza
Niektórzy jeżdżą z zaślepionym egr i jakoś silnik dostaje powietrze. A nie jest tak, że po wyłączeniu zapłonu ona przez jakiś krótki czas przechodzi w pozycję zamkniętą a dopiero po iluś tam sekundach się otwiera?
-
Kiedyś próbowałem rozwikłać tajemnicę przepustnicy powietrza z jednym dolotem - pytałem na różnych forach - nawet tutaj http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109592.0 ale nikt nigdzie jednoznacznie nie odpowiedział na to pytanie.
EGR i przepustnica w/g moich obserwacji, zazwyczaj nie działają równocześnie a naprzemiennie. Jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością, przy minimalnym użyciu pedału gazu bardzo dobrze widać jak przy domykaniu EGR otwiera się przepustnica i odwrotnie. Tak samo przy dynamicznym przyśpieszaniu EGR się przymyka a dozownik otwiera.
-
No tak, ale nigdy nie może być całkowicie zamknięta w czasie jazdy lub na wolnych obrotach, bo przy zaślepionym EGR silnik by zgasł. Może jedynie delikatnie się uchylać i przymykać, a po wyłączeniu zapłonu powinna się na kilka sekund zamknąć (dopóki jest podciśnienie w układzie), ale nie będę się upierał z tym zamykaniem bo organoleptycznie nie sprawdzałem. Byłoby to też zabezpieczenie silnika przed rozbieganiem, skoro taka klapa jest już zamontowana.
-
Czy ktoś się orientuje czy można kupić samą uszczelkę – zielony oring, przepustnicy? W zeszłym roku demontowałem przepustnicę, czyściłem ją włącznie z czujnikami, niestety od jakiegoś czasu zaczęło się pocić i z tego co widzę to idzie na łączeniu przepustnicy z kolektorem dolotowym. Pamiętam że był tam taki zielony oring, dość mocno spłaszczony po tylu latach, możliwe że już nie uszczelnia jak trzeba.