Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprzęgło x4 dwumasa x2  (Przeczytany 1006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Napora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Sprzęgło x4 dwumasa x2
« dnia: Styczeń 20, 2021, 22:09:31 »
Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI .
Witam panowie wypowiem się w skrócie ponieważ zaraz zaczynam pracę, a znów dopadł mnie ten sam problem . Wymieniam sprzęgło i dwumase jak w temacie za każdym razem serwis stwierdza że części firmy LUK są felerne (dostaje zwrot za części ale za robociznę płacę za każdym razem )  za pierwszym razem sprzęgło plus dwumasa później sprzęgło 2x i teraz sprzęgło i dwumase ponieważ określono że dwumasa jednak jest walnięta.  Jeżdżę drugi tydzień i znów sprzęgło jest twarde i jedynka przestaje wchodzić po raz enty . Za pierwszym razem widziałem sprzęgło było nie wytarte ale ząbki były krzywe no i dwumasa ta ostatnia widziałem że tuleja która przechodzi przez środek wystawała z każdej strony inaczej była różnica paru mm  w stosunku do drugiej . No i oczywiście pytanie , czy jest coś w tych cytrynach co może pieprzyć sprawę za każdym razem ? Ostatnie części zamówiłem z innej firmy również LUK więc wątpię że były by felerne dodam że dowiedziałem się że zamawiają oni wprost od producenta w przeciwieństwie do ostatnich części które zamawiałem.  Mechanik który wymienia części wciąż ten sam może w nim leży problem ? Ale dlaczego części po wysłaniu do Niemiec w celu sprawdzenia zostają określone jako wadliwe . Dziękuję i przepraszam za wszelkie błędy strasznie się spieszę i jednocześnie rwę włosy z głowy bo portfel się kurczy z dnia na dzień.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2021, 10:43:03 »
Cześć.
Jeżeli jedynka słabo wchodzi (twardo) to zapytaj ile oleju wlali do skrzyni?. Najlepiej, żebyś sam spuścił i zalał poprawną wartość. Jeżeli Twoja skrzynia ma żeberka od spodu to powinieneś zalać 1.9 litra. Jak będzie za dużo (wychodzi na to że zalali wartość 2.6 litra lub więcej - stary typ skrzyni) to synchronizatory będą "utopione" w oleju nie pozwalając na wbicie biegu. Druga rzecz to może źle działa wysprzęglik? Nie wiem co masz na myśli pisząc "ząbki krzywe", masz zdjęcia?
Co do montażu samego zestawu sprzęgła można zrobić wiele rzeczy źle. Podstawowe pytanie, czy zakładano docisk z użyciem przyrządu do sprzęgieł SAC, który zaleca LUK? Jeśli nie, może coś poszło nie tak. Teoretycznie można założyć bez. Ja u siebie miałem zakładane dwa razy bez przyrządu i się ślizgało po jakimś czasie, max 2kkm. Założyłem na przyrządzie i mam spokój od 60kkm.   
W bajkę o wysyłaniu do Niemiec celem weryfikacji nie wierzę (skoro mówi takie rzeczy to inne kity też wstawia).

Offline Daniel Napora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2021, 12:05:13 »
Mechanik oddaje mi części po wymontowaniu ja zanoszę do punktu w tym przypadku "eurocarparts" oni zadają pytanie czy na pewno chce oddać części na gwarancje bo jak je wyślą do Niemiec to nie będzie odwrotu i jak wyjdzie że mechanik spieprzył sprawę nie dostanę pieniędzy . W zamian proponują mi nowe części z ich magazynu . Oczywiście nie zgadzam się czekam około 1,5 miesiąca dostaje telefon z eurocarparts że części zostały w LUK a oni dostali wytyczne żeby zrobić zwrot . Tak to wyglądało z każdą poprzednią częścią nie wysłałem chyba jednego sprzęgła z tych wszystkich wymienionych bo nie miałem już siły i czasu czekać . Z zwrotem dostawałem papier  informujący o tym że części miały wadę fabryczną bez informacji co dokładnie .



Żeberka wygięte (wciśnięte)  na zdjęciu je widać . 
Przepraszam, a wysprzeglik nie jest montowany razem ze sprzęgłem ? Nie znam się za bardzo . Zawsze wydawało mi się że to idzie w komplecie .


Sęk w tym że to ostatnie sprzęgło nie było zużyte tylko miało rdzawy osad jak by ktoś je posypał rdzą ale na gwarancje zdecydowalem się wysłać komplet sprzęgło i dwumase ( dodam że do ostatniej wymiany zmusił mnie nie tylko problem z wbijaniem biegów oprócz tego że pedał był twardy do tego reagował na samym końcu aż ciężko było jak kolwiek jeździć tym autem . ) I kolejna rzecz za każdą wymiana mija inny okres zanim zaczną się piętrzyć te same problemy . Po wyjeździe od mechanika zawsze jest idealnie jak być powinno i biegi i pedał sprzęgła i reakcja . Dopiero po czasie zaczyna się wszystko sypać . Oczywiście dbam o moją cytrynkę i wykluczam w tym moją winę .

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 092
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2021, 12:44:12 »
Dlaczego ciągle idziesz w LUK-a? Może warto by spróbować coś z innej firmy. Sam LUK ma słabą opinię jeśli chodzi o dwymasy. (Przynajmniej w benzynowych silnikach które je mają.)

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2021, 16:04:27 »
Też chciałem zadać to samo pytanie co Piotr, ja jakieś 2-3 miesiące temu kupowałem sprzegło co prawda do benzynowego C4 z 2011r, i pytałem sprzedawcę co wybrać i co jest lepszej jakości , ponieważ w tej samej cenie był LUK, SACHS  - sprzedawca na te pytanie   odpowiedział Sachs. Byłem przy wymianie i stare, fabryczne sprzęgło  było także SACHSa. ASO do wymiany zamówiło ze swojej strony "łapę sprzegła" , nowe uszczelniacze, a skrzynię zalali  olejem Shella (made in france). Po wymianie wszystko chodzi znakomicie.
Kupowałem w tym sklepie i na czas  mieli bdb ceny:
https://www.sprzeglo.com.pl/.


Pozdrawiam

Offline Daniel Napora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2021, 16:37:15 »
 kiedyś cena faktycznie oznaczała jakość  . Może macie rację powinienem iść w inny brand  . Na razie skoncentruje się oleju do skrzyni wszystko załatwię przed końcem miesiąca . Jadę również do ASO z inną pierdołą porozmawiam może oni będą znać problem.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 092
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2021, 18:13:40 »

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprzęgło x4 dwumasa x2
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2021, 10:40:16 »
Ja po wymianie miałem bardzo mięciutko pracujące sprzęgło. po jakimś 1kkm ono stwardniało i tak już zostało (ogólnie pracuje dość twardo, ale kolega w X7 RHH miał dokładnie tak samo)
Rudy nalot jest z tarczy sprzęgła. Wychodzi na to, że się slizga lub nie wysprzęgla do końca, co może tłumaczyć problemy z wrzuceniem jedynki (sprawdź ilość oleju w skrzyni). Endoskopem/boroskopem możesz sprawdzić pracę sprzęgła zaglądając przy wysprzęgliku (wysprzęglik jest montowany na zewnątrz skrzyni, łatwy dostęp i wymiana). Podczas pracy będzie widać jak pracuje, czy się haczy, jak wygląda samoregulator itp.
Pozostaje jeszcze kwestia łapy i tulejek w których pracuje.