Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Konrad Kasperski w Kwiecień 06, 2017, 16:55:56
-
zakupiłem cytrynke z hydro- pneumatycznym zawieszeniem. Jak wjadę w jakaś dziurę albo kanał to tak dziwnie buja na boki, c to może być ?
-
zakupiłem cytrynke z hydro- pneumatycznym zawieszeniem. Jak wjadę w jakaś dziurę albo kanał to tak dziwnie buja na boki, c to może być ?
Moim zdaniem SFERY. Ja przed nabiciem 4 sfer też miałem kołysanie na boki. Niezbyt duże, ale teraz mam duuuużo mniejsze :) :) .
-
czyli jak to zrobic ?
Plyn LDS jest w prawidłowym poziomie.
-
czyli jak to zrobic ?
Plyn LDS jest w prawidłowym poziomie.
Ale...co zrobić?
-
Nabić te strefy ?:)
-
Nabić te strefy ? :)
Rozumiem, że ewentualne luzy w zawieszeniu nie występują? (sworznie, drążki itp.)?. Za komfort (również zbytnie bujanie na boki) najbardziej odpowiadają sfery i z biegiem lat (przebiegu) gaz się z nich ulatnia. Mi na badaniu z wymaganych 5barów miałem 2.5-3barów. Inni przeważnie kupują zamienniki za ok. 220-250zł za jedną i po prostu wykręcają stare i wkręcają nowe (żadna filozofia tylko trochę pracy). Najbardziej za komfort odpowiadają 2 pod maską i dwie z tyłu. Mi w zakładzie VORBRODT w Warszawie te cztery sztuki nabili od nowa montując specjalny zawór zwrotny. Taki sposób wybrałem. Komfort się zdecydowanie poprawił :) :) choć mam koła 19 i jeszcze nie ustawiłem dobrze wysokości całości zawieszenia (w przyszłości). To też element wpływający na komfort jazdy. Ale to też trzeba zrobić z głową....W ASO za jedną sferę ok. 600zł. Jest ich7- możesz szaleć :) .
Gdzieś tu na forum jest wątek o sferach i zamiennikach. Poszukaj.
-
żadnych luzów nie ma :) ale słyszę że chyba łożyska głośno chodzą to może byc tez przyczyna bujania na boki ?:) oki poszukam
-
Nabić te strefy ? :)
Za komfort (również zbytnie bujanie na boki) najbardziej odpowiadają sfery i z biegiem lat (przebiegu) gaz się z nich ulatnia. Mi na badaniu z wymaganych 5barów miałem 2.5-3barów.
chyba zera zjadłeś
-
Tak-zjadłem (skrót myślowy), 50 barów.
-
zakupiłem cytrynke z hydro- pneumatycznym zawieszeniem. Jak wjadę w jakaś dziurę albo kanał to tak dziwnie buja na boki, c to może być ?
Trzeba sie zastanowic czy bujanie to jest az tak do nie zakceptowania...moze mozna jezdzic aż naprawde padna....a nie od razu w koszty sie pakowac...oryginalne sfery duza km wytrzymuja
Pozdrawiam
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Dla mnie nie do zaakceptowania takie bujanie ;/
-
Najpierw może podjedź do ASO na sprawdzenie ciśnienia w sferach, koszt ok 25- 30zł od sztuki i będziesz wiedział czy pchać się w wymianę sfer czy szukać dalej innego powodu. Wysokość zawieszenia masz prawidłową?
-
a jak to sprawdzić ?
-
a jak to sprawdzić ?
Wszystko w ASO....najlepiej. Jeżeli myślisz że kupno samochodu to jedyny wydatek to tu się mylisz. A jak już zrobisz ten komfort...zapomnisz o wydanej kasie. Niektórzy sprawdzają na oko zawieszenie....czytaj na forum. Ale najlepiej wszystko pomierzyc z głową...jak to dobrze stwierdził Marc Waldemar.
To prawda, że oryginalne sfery dużo wytrzymują...ale nie spełniają już swojej funkcji. Nie na darmo w sferze mniejsze ciśnienie gazu nie powinno przekraczać 5% jak to zalecają. Amortyzatory też dużo wytrzymują ale jak mają te np. 30% swojej sprawności to co to za jazda...?
-
1. A może jeszcze troszkę szczegółów o samym nowym nabytku.
2. Profil i wielkość opon.
3. Może najważniejsze - czy wcześniej siedziałeś w C5 z hydro? bo może to tylko Twoje wrażenie.
-
1. A może jeszcze troszkę szczegółów o samym nowym nabytku.
2. Profil i wielkość opon.
3. Może najważniejsze - czy wcześniej siedziałeś w C5 z hydro? bo może to tylko Twoje wrażenie.
Dobre pytanka:)
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
1.[size=78%]auto z 2011 roku, tylna felga jest trochę porysowana jakby ktoś uderzył w nią
2. Opony 17 Michelina
3. No własnie wczesnie nie jechałęm hydro-pneumatycznym zawieszniu,ale to bujanie nie wystepuje na każdym dołku tylko na niektórych i jak jestem na trybie sport to nie czuć tego bujania :)[/size]
-
Mam trochę inny problem z zawieszeniem.
Przy dynamicznym ruszaniu autem słychać stuknięcie. Tak samo przy zahamowaniu. Jest to nieregularne choć częste i jeśli przy ruszaniu nie było stukotu to przy hamowaniu tez go nie ma. Tak jakby coś się przesuwało przy podnoszeniu ryjka auta przy ruszaniu.
Stuki pojawiają się choć delikatniejsze i rzadziej przy jakiś nierównościach. Auto było 2 miesiące temu na przeglądzie i było wszystko ok.
Nie wiem co to może być, czy to coś poważnego a w weekend muszę autem jechać do Trójmiasta i nie wiem czy mogę a mechanik nie odbiera.
Spotkał sie ktoś z podobnymi objawami?
-
Mam trochę inny problem z zawieszeniem.
Przy dynamicznym ruszaniu autem słychać stuknięcie. Tak samo przy zahamowaniu. Jest to nieregularne choć częste i jeśli przy ruszaniu nie było stukotu to przy hamowaniu tez go nie ma. Tak jakby coś się przesuwało przy podnoszeniu ryjka auta przy ruszaniu.
Stuki pojawiają się choć delikatniejsze i rzadziej przy jakiś nierównościach. Auto było 2 miesiące temu na przeglądzie i było wszystko ok.
Nie wiem co to może być, czy to coś poważnego a w weekend muszę autem jechać do Trójmiasta i nie wiem czy mogę a mechanik nie odbiera.
Spotkał sie ktoś z podobnymi objawami?
Prosta sprawa, do wymiany będą łączniki stabilizatora
-
W podanych przypadkach stukanie też może być spowodowane wybiciem tulei tylnych wahacza.
-
Wydaje mi sie że to z przodu było słychać.
Na przeglądzie 2 miesiące temu oprócz standardowych prac były regenerowane wahacze, zacisk ręcznego naprawiany.
-
Informacyjnie. Zostały wymienione tuleje dolne w obu zwrotnicach, sworzeń dolny prawy,przegub napędowy lewy.Który element odpowiadał za stukanie nie wiem ale wszystkie kwalifikowały się do wymiany.Stuki o których pisałem ustały.
-
Informacyjnie. Zostały wymienione tuleje dolne w obu zwrotnicach, sworzeń dolny prawy,przegub napędowy lewy.Który element odpowiadał za stukanie nie wiem ale wszystkie kwalifikowały się do wymiany.Stuki o których pisałem ustały.
te ustały a pojawiły się nowe >:( >:( >:( >:( >:( >:(
tzn przy odbiorze mechanik mówił że jeszcze nie do końca mu sie podoba ale kompletnie nie ma juz pomysłu co to może być. podczas jazdy przy odbiorze wszystko było ok.
stuki są bardzo nieregularne, nieraz przy skręconych kołach w lewo, nieraz zdarza się przy zwykłym ruszaniu a nawet zdarzyło sie cos zastukać przy gaszeniu silnika.stuki zazwyczaj pojedyncze ale było też że trzy razy stuki wystąpiły jeden po drugim
mam juz dosyć :) pojechałem do innego mechanika i oczywiście złośliwiec nie zastukał ani razu.
mam jeszcze z 6 tysięcy do przeglądu i już przemęczę się i auto. teraz chyba stestuje Piomech na Codziennej lub Zorauto w Mościskach.
Któryś bardziej polecacie? któryś bardziej jest w kumaty w zawieszeniach lub po prostu bardziej dociekliwy i nie odpuszcza?
-
tak tylko informacyjnie
do przeglądu nie wytrzymałem i w tygodniu odstawiłem do serwisu auto.
okazało się że za stuki odpowiedzialne były mocno wyrobione tylne tuleje wahacz przedniego.
obie strony wymienione.
wreszcie cisza i spokój. głównie psychiczny ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Jaka cena za robotę @Michale ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
za całość z częściami 500 zł
-
Robiłeś w ASO ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Pewnie nie w ASO
-
Pozwolę podpiąć się pod temat nie chcąc zaśmiecać forum.
Czy któryś z szanownych kolegów posiada wiedzę nt. Zaworu który jest odpowiedzialny za utwardzenie zawieszenia.?
Problem w moim C5 to twardość (brak komfortu). Wysokość zawieszenia książkową.
Auto na boki buja się pięknie, sztywny jest na nierównej drodze, brak wybierania nierówności.
DIAGBOX pokazuje stan zawieszenia jako miękkie.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
-
Gdy trudne warunki jazdy lub "zła nawierzchnia" są wykryte powyżej 40 km/godz, prześwit samochodu rośnie o 10 mm ; ta pozycja określana jako "pseudo nawierzchnia" to może wtedy dochodzi do utwardzenia. Stan "zła nawierzchnia" jest wykryty, gdy skoki kół przekraczają próg ustalony w zakresie częstotliwości zawartych pomiędzy 3,5 i 8 Hz. ''Wysokość książkową'' można otrzymać oszukując kalkulator, metoda ta jest często sotosowana bo najprostsza lecz konsekwencje można odczuć właśnie po przez niewłaściwe utwardzanie lub nieosiąganie poszczególnych wysokości.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0
-
Gdy trudne warunki jazdy lub "zła nawierzchnia" są wykryte powyżej 40 km/godz, prześwit samochodu rośnie o 10 mm ; ta pozycja określana jako "pseudo nawierzchnia" to może wtedy dochodzi do utwardzenia. Stan "zła nawierzchnia" jest wykryty, gdy skoki kół przekraczają próg ustalony w zakresie częstotliwości zawartych pomiędzy 3,5 i 8 Hz. ''Wysokość książkową'' można otrzymać oszukując kalkulator, metoda ta jest często sotosowana bo najprostsza lecz konsekwencje można odczuć właśnie po przez niewłaściwe utwardzanie lub nieosiąganie poszczególnych wysokości.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0)
Rozumiem, że ustawianie wysokości z DB miałeś na myśli że oszukujemy komputer.
Ale zmiana była kosmetyczna, a mianowicie podniosłem 1cm auto UP przodem. Oczywiście moda mogę cofnąć, jednak przed modyfikacją był podobny problem.
Potrzebowałbym konkretnie informacje, jakie muszą być ustawienia w DB, a następnie muszę pokombinować ustawieniami ręcznie (zmiana położenia ogranicznika).?
Mam nadzieję, iż dobrze rozumiem.?
-
Robiłeś w ASO ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Jakub nie
-
ale za wszystko wcześniej łącznie zapłaciłeś 500 ? czy tylko za tylne tuleje ?
-
Gdy trudne warunki jazdy lub "zła nawierzchnia" są wykryte powyżej 40 km/godz, prześwit samochodu rośnie o 10 mm ; ta pozycja określana jako "pseudo nawierzchnia" to może wtedy dochodzi do utwardzenia. Stan "zła nawierzchnia" jest wykryty, gdy skoki kół przekraczają próg ustalony w zakresie częstotliwości zawartych pomiędzy 3,5 i 8 Hz. ''Wysokość książkową'' można otrzymać oszukując kalkulator, metoda ta jest często sotosowana bo najprostsza lecz konsekwencje można odczuć właśnie po przez niewłaściwe utwardzanie lub nieosiąganie poszczególnych wysokości.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107654.0)
Rozumiem, że ustawianie wysokości z DB miałeś na myśli że oszukujemy komputer.
Ale zmiana była kosmetyczna, a mianowicie podniosłem 1cm auto UP przodem. Oczywiście moda mogę cofnąć, jednak przed modyfikacją był podobny problem.
Potrzebowałbym konkretnie informacje, jakie muszą być ustawienia w DB, a następnie muszę pokombinować ustawieniami ręcznie (zmiana położenia ogranicznika).?
Mam nadzieję, iż dobrze rozumiem.?
Ty podniosłeś 1 cm auto po przekroczeniu 40 km/h podniesie 1cm .... Zacznij od serwisówki i ustawieniu obejm na drążkach, później szukaj dalej to najlepsze rozwiązanie.
-
za całość z częściami 500 zł
Kurdę, coś dużo.
Jest coś wyraźnie droższego przy wymianie tulei wahaczy w MKIII w stosunku do MKII i MKI? tam za komplet nie najgorszych płaciłem niecałe 300zł z wymianą.
Akurat szykuję się na wymianę w u siebie bo objawy już są - znam je na pamięć - i trochę mnie ta kwota zaskoczyła!
-
za całość z częściami 500 zł
Kurdę, coś dużo.
Jest coś wyraźnie droższego przy wymianie tulei wahaczy w MKIII w stosunku do MKII i MKI? tam za komplet nie najgorszych płaciłem niecałe 300zł z wymianą.
Akurat szykuję się na wymianę w u siebie bo objawy już są - znam je na pamięć - i trochę mnie ta kwota zaskoczyła!
Marcin a opiszesz te objawy - ja muszę się przyjrzeć u mnie - coś chyba zaczynam słyszeć z prawej strony i zastanawiam się czy nie polecieć od razu ze wszystkimi tulejami a kilka ich jest
-
Marcin a opiszesz te objawy - ja muszę się przyjrzeć u mnie - coś chyba zaczynam słyszeć z prawej strony .....
Poproś żonę żeby zaczęła więcej mówić w czasie jazdy to zagłuszy to coś :)
Ewentualnie niech się po prostu zamknie :) będzie cisza :)
Jeśli w taki sam sposób co proponujesz naprawiasz swój samochód to gratuluję.
-
za całość z częściami 500 zł
Kurdę, coś dużo.
Jest coś wyraźnie droższego przy wymianie tulei wahaczy w MKIII w stosunku do MKII i MKI? tam za komplet nie najgorszych płaciłem niecałe 300zł z wymianą.
Akurat szykuję się na wymianę w u siebie bo objawy już są - znam je na pamięć - i trochę mnie ta kwota zaskoczyła!
Nieco "trudniejsza" w obsłudze konstrukcja :) zawieszenia no i przez to więcej elementów :)
dokładnie. mechanik powiedział że o ile same części nie są drogie to dostanie się do nich jest czasochłonne
-
Odwiedziłem na chwilę mojego mechanika. Faktycznie tak jak piszecie, trzeba się tam mocno nagimnastykować. Koszt samej robocizny to 100zł za stronę ( komplet tulei ).
Przy okazji dowiedziałem się , że człowiek prywatnie też sobie kupił C5X7 - bardzo budująca postawa mechanika:)
Jakub, objawy są takie, że przy gwałtownym ( i w zasadzie łagodniejszym też przyhamowaniu) i czasem przy ruszaniu słychać i czuć puknięcia. Zdarzają się również mocniejsze łupnięcia przy najechaniu na jakąś specyficzną nierówność ale to sporadycznie. Głownie podczas ruszania i hamowania czuć pracę /luz wahacza.
-
Paweł a skąd Jesteś 😃 ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Odwiedziłem na chwilę mojego mechanika. Faktycznie tak jak piszecie, trzeba się tam mocno nagimnastykować. Koszt samej robocizny to 100zł za stronę ( komplet tulei ).
Przy okazji dowiedziałem się , że człowiek prywatnie też sobie kupił C5X7 - bardzo budująca postawa mechanika:)
Jakub, objawy są takie, że przy gwałtownym ( i w zasadzie łagodniejszym też przyhamowaniu) i czasem przy ruszaniu słychać i czuć puknięcia. Zdarzają się również mocniejsze łupnięcia przy najechaniu na jakąś specyficzną nierówność ale to sporadycznie. Głownie podczas ruszania i hamowania czuć pracę /luz wahacza.
Marcin miałem dokładnie te same objawy przed wakacjami. Wtedy miałem wymienione tuleje zwrotnicy, sworzeń wahacza i przegub napędowy. Nie wiem który element bezpośrednio odpowiadał za ten objaw ale każdy kwalifikował sie do wymiany.
-
Michał czyli wyleciały
- elementy zaznaczone na czerwono (wg citroena niewymienne osobno)
- element nr 8
- nr 14
a 12 , 13 i 11 również wymieniłeś ?
-
Kuba wymieniono to co napisałem a czy te elementy o które pytasz podchodzą pod to to niestety nie jestem w stanie ci powiedziec bo nie posiadam takiej wiedzy ;)
W każdym razie jeździ się teraz super i aż chce się ciągle jeździć ale neistety zaraz muszę się pogodzić z komunikacja miejsą :/
-
...
Jakub, objawy są takie, że przy gwałtownym ( i w zasadzie łagodniejszym też przyhamowaniu) i czasem przy ruszaniu słychać i czuć puknięcia. Zdarzają się również mocniejsze łupnięcia przy najechaniu na jakąś specyficzną nierówność ale to sporadycznie. Głownie podczas ruszania i hamowania czuć pracę /luz wahacza.
Marcin miałem dokładnie te same objawy przed wakacjami. Wtedy miałem wymienione tuleje zwrotnicy, sworzeń wahacza i przegub napędowy. Nie wiem który element bezpośrednio odpowiadał za ten objaw ale każdy kwalifikował sie do wymiany.
Czyli jak rozumiem sugerujesz , że to niekoniecznie tuleje wahacza? Na pewno jedną mam już do wymiany, widziałem na własne oczy. Co do reszty przekonam się w najbliższy czwartek:)
-
Czyli jak rozumiem sugerujesz , że to niekoniecznie tuleje wahacza? Na pewno jedną mam już do wymiany, widziałem na własne oczy. Co do reszty przekonam się w najbliższy czwartek:)
Marcin ale 100 plnów to kurde chyba całkiem spoko cena za wymianę kompletu wszystkich tulei sworzni itp. Odnawiasz cały zawias. Może by w Wałbrzychu naprawiać :P
-
Czyli jak rozumiem sugerujesz , że to niekoniecznie tuleje wahacza? Na pewno jedną mam już do wymiany, widziałem na własne oczy. Co do reszty przekonam się w najbliższy czwartek:)
Marcin ale 100 plnów to kurde chyba całkiem spoko cena za wymianę kompletu wszystkich tulei sworzni itp. Odnawiasz cały zawias. Może by w Wałbrzychu naprawiać :P
To cena za same tuleje. Nie wiem jak to się ma do reszty.
Tak czy inaczej do Wałbrzycha zapraszam:)
-
Na początek zdiagnozuję co tak naprawdę się odzywa, choć może warto zrobić full, aby dwa razy nie rozbierać.
-
Co do zawieszenie mam podobne objawy tj.:
-przy najechaniu na krawężnik (1-3cm) puknięcie z prawej strony przód
-wjechanie w poprzeczną nierówność puknięcie z prawej strony
-jedziemy nie ważne jaką prędkością - szybkie wciśnięcie hamulca - puknięcie
-jazda na wstecznym i wciśnięcie hamulca puknięcie
-
Ja wymieniałem tuleje wahaczy - wszystkie oraz tuleje zwrotnicy. Największe problemy były spowodowane uszkodzonymi tulejami zwrotnicy. Te przy wahaczach były już spękane więc wymieniłem na zaś. Po wymianie wreszcie cisza.
-
Jakiej firmy kupiłeś @Marcin ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Pozwolę sobie podpiąć pod temat bo teraz zgłupiałem - sfery się w końcu nabija czy nie. W jednym wątku wyczytałem że te z C5 X7 nie da się nabić a jedynie wymienić na nowe, tutaj ktoś piszę że miał nabijane ?
Mam taki przypadek u siebie że jak przejeżdżam przez próg zwalniający to strasznie mi przód się tłucze, takie jakby uderzenie. Wyczytałem że to może być spowodowane niskim ciśnieniem w sferach. Poza tym po zgaszeniu przód szybko opada i samo unoszenie samochodu na najwyższy poziom trwa dość długo - mechanicznie wszystkie elementy sprawdzone.
-
Pozwolę sobie podpiąć pod temat bo teraz zgłupiałem - sfery się w końcu nabija czy nie. W jednym wątku wyczytałem że te z C5 X7 nie da się nabić a jedynie wymienić na nowe, tutaj ktoś piszę że miał nabijane ?
Mam taki przypadek u siebie że jak przejeżdżam przez próg zwalniający to strasznie mi przód się tłucze, takie jakby uderzenie. Wyczytałem że to może być spowodowane niskim ciśnieniem w sferach. Poza tym po zgaszeniu przód szybko opada i samo unoszenie samochodu na najwyższy poziom trwa dość długo - mechanicznie wszystkie elementy sprawdzone.
A moze koncowki drożkow wala ?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
A moze koncowki drożkow wala ?
Raczej nie, sprawdzałem mechanicznie całe zawieszenie w ASO przed zakupem, poza tym to szybkie opadanie po zgaszeniu silnika mnie niepokoi - to raczej nie wina drążków
-
Tomek jak długo jeździsz tym autem?
No będzie tak ze trzy miesiące :) Ale pytałem szwagra bo też ma "hyrowoza" i z tego co mówił to u niego samochód od razu zaczyna się podnosić po wciśnięciu przycisku no i nie opada tak szybko po zgaszeniu, dlatego pytam jak jest u Was ?
-
Potrzebuje namiar na znawca HydroActive III.
Miałem rozbieżne zawieszenie i wydaje mi się że auto się usztywniło.
Wysokości łapie poprawnie.
Chciałbym też dla pewnosi wymienić tylny łącznik od korektora poda ktoś nr części katalogowej oraz info gdzie można coś takiego zamówić?
Poszukiwany spec okolice Łódź/ Warszawa / Skierniewice.
Chyba że jest ktoś z szanownych kolegów forumowiczów co potrafi coś takiego ogarnąć?
Chciałbym aby ustawić w BSI wartości fabryczne i dokonać korekty na obejmie.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
-
ja takie stuki miałem wtedy kiedy wybite były tuleje dolne łącznika zwrotnicy w przednim zawieszeniu (tak sie to chyba nazywa)
-
Potrzebuje namiar na znawca HydroActive III.
Miałem rozbieżne zawieszenie i wydaje mi się że auto się usztywniło.
Wysokości łapie poprawnie.
Chciałbym też dla pewnosi wymienić tylny łącznik od korektora poda ktoś nr części katalogowej oraz info gdzie można coś takiego zamówić?
Poszukiwany spec okolice Łódź/ Warszawa / Skierniewice.
Chyba że jest ktoś z szanownych kolegów forumowiczów co potrafi coś takiego ogarnąć?
Chciałbym aby ustawić w BSI wartości fabryczne i dokonać korekty na obejmie.
Pozdrawiam
Cześć
w x7 nie rób korekt na obejmach tylko lexia
a co sztywnego zawieszenia ....
https://youtu.be/Zn5u2L1YcxM
-
Potrzebuje namiar na znawca HydroActive III.
Miałem rozbieżne zawieszenie i wydaje mi się że auto się usztywniło.
Wysokości łapie poprawnie.
Chciałbym też dla pewnosi wymienić tylny łącznik od korektora poda ktoś nr części katalogowej oraz info gdzie można coś takiego zamówić?
Poszukiwany spec okolice Łódź/ Warszawa / Skierniewice.
Chyba że jest ktoś z szanownych kolegów forumowiczów co potrafi coś takiego ogarnąć?
Chciałbym aby ustawić w BSI wartości fabryczne i dokonać korekty na obejmie.
Pozdrawiam
Cześć
w x7 nie rób korekt na obejmach tylko lexia
a co sztywnego zawieszenia ....
https://youtu.be/Zn5u2L1YcxM
W sobotę wyczyściłem łącznik teraz chodzi bardzo ładnie. Jednak nie zmieniło to komfortu.
Obniżyłem jeszcze auto o 1 cm teraz przód jest 40.5 a tył 38.5.
Niestety nie mailem czasu żeby dłużej testować.
Zastanawia mnie tylko jedno a mianowicie jak dociśnie się tył auto się podnosić, puszczając auto się obniża. Natomiast jak dociśnie przód auto się podniesie ale jak odpuszczę to już się tak szybko nie obniża.
Chyba tak nie powinno być ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Dzień dobry.Mam ten sam problem,czyli stuki podczas hamowania i na dziurach.Mechanik nie może odkręcić tulei w górnym wahaczu(tak twierdzi auto mam od niedawna nie znam tego zawieszenia).Jest to aluminiowa tuleja wkręcana w metal i się zapiekła wyjął cały wahacz,żeby było wygodniej ale to nie pomogło.Mówi że już miał taki przypadek i trzeba było wymienić wahacz.Miał już ktoś taki przypadek?Jest jakaś metoda na odkręcenie tego? Pozdrawiam
-
A którym wahaczu piszesz ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Pozwolę sobie podpiąć pod temat bo teraz zgłupiałem - sfery się w końcu nabija czy nie. W jednym wątku wyczytałem że te z C5 X7 nie da się nabić a jedynie wymienić na nowe, tutaj ktoś piszę że miał nabijane ?
Mam taki przypadek u siebie że jak przejeżdżam przez próg zwalniający to strasznie mi przód się tłucze, takie jakby uderzenie. Wyczytałem że to może być spowodowane niskim ciśnieniem w sferach. Poza tym po zgaszeniu przód szybko opada i samo unoszenie samochodu na najwyższy poziom trwa dość długo - mechanicznie wszystkie elementy sprawdzone.
Generalnie sfer się nie nabija tylko kupuje nowe (200zł szt.) no ale jest ale.VORBRODT sfery przerabia dokłada zawór i nabija . Czy warto.
-
Naprawdę warto. Sfery za 200 zł są niestety tyle warte ile kosztują - czyli niewiele.
-
Naprawdę warto. Sfery za 200 zł są niestety tyle warte ile kosztują - czyli niewiele.
Może jakieś bardziej precyzyjnie czemu warto ? Bo tak to zawsze można napisać
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
A którym wahaczu piszesz ?
Tuleja na przednim wahaczu jutro będę wiedział więcej bo jestem w delegacji i rozmawiałem tylko przez telefon z mechanikiem jutro obejrzę to fizycznie.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Sfery za ok. 200 zł za szt. nie mają nic wspólnego z oryginalnymi. Jeżeli sfera nie jest uszkodzona a spadło w niej tylko ciśnienie to warto zamontować zawór. Ja tak zrobiłem.
-
Sfery za ok. 200 zł za szt. nie mają nic wspólnego z oryginalnymi.
bo?
Przecież sam Citroen nie produkuje takich części.Montują na pierwszy montaż sfery firmy IFHS.I takie też są do kupienia poza ASO.
-
Sfery za ok. 200 zł za szt. nie mają nic wspólnego z oryginalnymi.
bo?
Przecież sam Citroen nie produkuje takich części.Montują na pierwszy montaż sfery firmy IFHS.I takie też są do kupienia poza ASO.
Nic dodać nic ująć.
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Czy na pewno I.F.H.S. idzie na pierwszy montaż? Oglądałem wnętrze sfery IFHS - używany, sprawny oryginał będzie lepszy.
-
W jakim sensie lepszy. Co jest innego między tymi sferami ?
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Użyte materiały, jakość wykonania.
-
Dzień dobry wiecie jaki jest numer katalogowy wahacza zaznaczonego na niebiesko w załączonym obrazku?Jest to wahacz z prawej strony (strona pasażera).Niestety mechanik nie może odkręcić tulei i jestem zmuszony kupić cały wahacz,Pozdrawiam
-
Dzień dobry wiecie jaki jest numer katalogowy wahacza zaznaczonego na niebiesko w załączonym obrazku?Jest to wahacz z prawej strony (strona pasażera).Niestety mechanik nie może odkręcić tulei i jestem zmuszony kupić cały wahacz,Pozdrawiam
Wspornik zwrotnicy 3657 04
Też jestem ciekaw, której nie może odkręcić ?
-
Niestety mechanik nie może odkręcić tulei i jestem zmuszony kupić cały wahacz
Więc kup używkę ze świeżego pojazdu bo cena oryginału cię wykończy
-
Peugeot 508...ma takie same
Tylko w wersji 2.2 GT
-
Tylko problem jest z ceną bo ci którzy handlują częściami do Citroenów i Peugeotów wołają więcej za części do 508 GT niż do 407 czy C5 x7
-
Akurat mam starą 407 która jeździłem wcześniej i będzie szła na części to podmienienie z niej.Jak będę u mechanika to zapytam która to tuleja stawia taki opór.
-
A w końcu której tulei nie może odkręcić ?