Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Mateusz Haglauer w Listopad 30, 2020, 14:07:03
-
Witam
silnik 2.0 HDI - RHZ - po 350 tysiącach - pompa zaczęła cieknąc - z jednego z dekielków.muszę ja wyjąc i dać do regeneracji - wymiany uszczelnień (ewentualnie samemu wymienić),niestety nie mogę pojechać do mechanika, bo z pompy cieknie jak z kranu, więc muszę ją wymontować sam,
problem jest - którego nie znalazłem jednoznacznie na forum i na www - czy w tym silniku jest możliwość zablokowanie koła pompy wysokiego ciśnienia 2 śrubami i wtedy wyjęcia jej bez rozpinania rozrządu??? na kole zębatym rozrządu od pompy są 2 miejsca na śrubę - ale czy w bloku są??
może ktoś to robił lub widział ??
-
witam,pompę wyjmiesz bez demontażu rozrządu.Raczej nie ma sensu jej naprawiać,ja wymieniłem na uzywkę za 170 pln i śmiga.
-
Witam
dzięki za info, rozumiem że 2 śruby blokujemy koło pompy i gotowe
a pompa działa bardzo dobrze:
- auto pali średnio 5,5 litra/100,
- pali od "strzała",
- maksymalna prędkość nadal jest do osiągnięcia,- przyspiesza do 100 w około 11-12 swięc zastanawiam się nad uszczelnieniem jej we własnym zakresie - komplety uszczelek są dostępne w całkiem dobrej cenie
-
koła nie blokujemy,trytką na kole spinamy pasek,odkręcamy nakretkę koła pasowego,pompę wysuwamy do tyłu,po uprzednim demontażu filtra paliwa.Po montażu należałoby sprawdzić ustawienie rozrządu i luz paska :(
-
Witam
przestało cieknąc wiec nic nie robiłem do teraz
a przy okazji wymiany/ uszczelnienia pompy wysokiego ciśnienia będę jednak zmieniał też rozrząd więc jeśli ktoś ma instrukcje wymiany rozrządu to poproszę jak i gdzie zabalować wał i wałek rozrządu oraz jakimi momentami dokręcić
silnik 2.0 HDI - RHZ
-
Manual:
https://mega.nz/file/nMQRiISL#8QH1SefK78iqbwz6ApT3ByAllo3lwWdjhdSav3MyhIE
-
Wielkie dzięki