Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Józef Ortyl w Marzec 19, 2012, 21:30:01

Tytuł: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Józef Ortyl w Marzec 19, 2012, 21:30:01
Spotyka się w sprzedaży Chipy do tuningu silników,mam pytanie do kolegów  czy posiadają jakieś doświadczenia lub wiedzę na ten temat.Podaję linka do takiego Chipa ponieważ wzbudził moje zainteresowanie,ciekaw jestem opini ?
 Link :Chip Tuning Box +25KM Citroen C5 3.0 207KM Benzyna

  /Allegro/
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Jacek Anioł w Marzec 19, 2012, 21:57:19
Posiadam trochę doświadczenia i trochę wiedzy w składaniu i strojeniu silników do sportu i napiszę Ci, że to kompletna bzdura.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Józef Ortyl w Marzec 19, 2012, 22:16:35
Zastanawia mnie jedna sprawa,sprzedający ma całą gamę tych urządzeń do wszystkich praktycznie samochodów będących w eksploatacji w Polsce,bardzo dużo kupujących w tym tylko nieliczne opinie negatywne pozostałe pozytywne !!Autosugestia czy wiara na ślepo,chociaż są opinie  z pozytywnymi pomiarami na hamowni ,być może jedne silniki  są podatne na  tuning a inne nie ??.Jaka prawda ?
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Marek_S w Marzec 19, 2012, 22:46:31
wiesz .... chip tuning bez mechanicznych zmian to lekka bzdura , czyli siła sugestii
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Paweł Hendrysiak w Marzec 19, 2012, 22:51:49
Po charakterystyce, cenie, sposobu montażu zgaduję, że jest to np. dodatkowy opór dla czujnika temperatury powietrza po to, żeby wzbogacić mieszankę. Jest regulacja, więc pewnie rezystor nastawny. To działa - na pewno w starych autach, ale nie wiem jak "dobrze" w C5, które może całkiem szybko dosolić AFem. Włacznik/wyłącznik - wyrzut sumienia producenta, jeśli by obniżało spalanie i było super to po co off?

A nawiązując do tematu, wciąż nie wiem co ma takiego C5 by Carlsson, że ma nagle 235KM, nie może być ten błyszczący kolektor. Nie mówię o Clio v6 - 255KM, ale tu nie wiem czy "wszelkie podobieństwo przypadkowe". Z jednej strony - może silnik ma dość spore rezerwy, z drugiej do tej pory nie znalazłem jednoznacznie czy i gdzie. Inna sprawa, że mocno nie szukałem.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Jacek Anioł w Marzec 19, 2012, 23:04:58
jedyne czym to może dodać cokolwiek to przyspieszenie zapłonu, ale z racji dwóch czujników spalania deto w V6 oryginalna mapa nie będzie pozostawiała wiele miejsca do działania bez stuku, szczególnie na pb95.
Józefie 15-25 KM to tolerancja błędu pomiaru na hamowni.

Paweł są silniki w samochodach, które w serii mają ponad 100KM z litra pojemności. Obecnie mój 2.0 zx ma więcej KM niż V6, a cudów przy nim nie robiłem. Ten silnik v6 oryginalnie jest mało drapieżny.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Maciek Słowik w Marzec 19, 2012, 23:09:50
Cytuj

Jacek Anioł napisał:

 15-25 KM to tolerancja błędu pomiaru na hamowni.



Poważnie aż tyle? No to przy takim chip tuningu mogą ładne klocki wyjść. Swoją drogą standardowym, niegrzebanym maluszkiem strach byłoby wjechać na hamownię, bo mogłoby wyjść że ma mniej mocy niż motorower "Komar" :D

A co do chiptuningu za 119zł to raczej sama cena mówi za siebie. Wydawało mi się zawsze że prawdziwy chiptuning to kosztuje ponad 1000zł.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Paweł Hendrysiak w Marzec 20, 2012, 21:51:29
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Paweł są silniki w samochodach, które w serii mają ponad 100KM z litra pojemności. Obecnie mój 2.0 zx ma więcej KM niż V6, a cudów przy nim nie robiłem. Ten silnik v6 oryginalnie jest mało drapieżny.


Chodzi mi konkretnie o ten nasz, który faktycznie nie jest specjalnie wysilony. Zastanawia mnie czy nie ma on jakiegoś "przytkanego pokładu mocy" typu np. końcowy tłumik w XMach, który dałoby się stosunkowo bez jakiegoś nadmiernego grzebania (ingerowania w sam silnik) uwolnić.

Widzę, że masz doświadczenie w tym zakresie, więc jak masz jakiś pomysł to dawaj. Obecnie z tego co śledzę to "stoimy" na katalizatorach ale na razie nikt nie zmienił na luźniejsze, więc obracamy się w "teorii" :)
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Józef Ortyl w Luty 26, 2014, 20:45:44
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
Paweł są silniki w samochodach, które w serii mają ponad 100KM z litra pojemności. Obecnie mój 2.0 zx ma więcej KM niż V6, a cudów przy nim nie robiłem. Ten silnik v6 oryginalnie jest mało drapieżny.


Chodzi mi konkretnie o ten nasz, który faktycznie nie jest specjalnie wysilony. Zastanawia mnie czy nie ma on jakiegoś "przytkanego pokładu mocy" typu np. końcowy tłumik w XMach, który dałoby się stosunkowo bez jakiegoś nadmiernego grzebania (ingerowania w sam silnik) uwolnić.

Widzę, że masz doświadczenie w tym zakresie, więc jak masz jakiś pomysł to dawaj. Obecnie z tego co śledzę to "stoimy" na katalizatorach ale na razie nikt nie zmienił na luźniejsze, więc obracamy się w "teorii" :)


 Koledzy ,mija już prawie  dwa lata od ostatniej wymiany poglądów  na temat zwiększenia "drapieżności " silnika V6 3.0 i mam pytanie: czy ktoś coś nowego "odkrył" ?? ponieważ dalej widzę tylko oferowane  CHIP TUNING  BOX cyfrowy  !!.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Żurawski w Luty 26, 2014, 20:55:49
Poczytaj na
http://www.406coupeclub.org/PHPBB3/
Jest tam dość sporo o tym silniku i pierwsze co sugerują to wywalenie drugiego kata.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Marek Kaszycki w Luty 27, 2014, 15:48:46
Cytuj

A nawiązując do tematu, wciąż nie wiem co ma takiego C5 by Carlsson, że ma nagle 235KM, nie może być ten błyszczący kolektor. Nie mówię o Clio v6 - 255KM, ale tu nie wiem czy "wszelkie podobieństwo przypadkowe". Z jednej strony - może silnik ma dość spore rezerwy, z drugiej do tej pory nie znalazłem jednoznacznie czy i gdzie. Inna sprawa, że mocno nie szukałem.

Clio ma silni
Rezerwy silnika ES9:
http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_Atlantique
310 KM z turbodoładowaniem. Wprawdzie by Carlsson nie ma turbiny, ale przypuszczam, że z innym kolektorem i wydechem można wycisnąć z tego silnika wystarczająco dużo.
Tytuł: Re: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Marek_S w Marzec 02, 2014, 13:47:51
Nie sadze zeby az tak duzo bez doladowania , projektowany jest jako silnik o plaskim momencie i taki jest .
Tytuł: Odp: [Mk1] Tuning silnika V6 3.0
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Wrzesień 05, 2016, 08:51:23
Poczytaj na
http://www.406coupeclub.org/PHPBB3/
Jest tam dość sporo o tym silniku i pierwsze co sugerują to wywalenie drugiego kata.
Z mojej strony mogę potwierdzić, że wycięcie kata na pewno pozwala autu oddychać pełniejszą piersią. Auto idzie lżej i wydaje mi się że szybciej się zbiera.
Tylko że ja MK2

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka