Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Osłona Silnika - po co?  (Przeczytany 5724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1majkel

  • Gość
Osłona Silnika - po co?
« dnia: Kwiecień 30, 2008, 08:22:41 »
Witam,
widziałem, że jest coś takiego jak osłona silnika czy warto? Do czego służy (do osłony - ale czy to ważne) ?

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2008, 08:30:14 »
do osłony koła pasowago i pasków napedowych osprzetu ze wzgledu na ich niskie usytuowanie,oraz na ochrone turbosprezarki  i forma akustyczna wyciszenie silnika/.

Offline Bogumił Śliwka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Wałbrzych
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 01, 2008, 12:41:11 »
Witam. Nie chce zakładać nowego tematu więc podepnę się pod ten. Mianowicie chodzi mi o plastikowe osłony silnika-boczne. Dokładnie to te zasłaniające silnik z boku(od dołu) przy kołach. Z prawej strony (patrząc od przodu) posiadam osłonę natomiast z lewej nie. Czy tak jest w orginale?
I jeszcze jedno. Zakupiłem w sklepie osłonę pod silnik. Poleżała około 2 miesiące w garażu. Gdy chciałem ją założyć okzało się że zbytnio nie pasuje. Na naklejce pisze że jest ona do Reno Laguna. Udałem się do sklepu a sprzedawca poinformował mnie że to jest to samo co do Picasso. Co wy na to?

Offline Adam Lokiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Tarnowskie Góry
  • Posiadany samochód: C-CROSSER Excl. 2.4l 16v MIVEC 170KM
  • Zainteresowania: foto, pies, auto, skituring, windsurfing i wiele innych
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 01, 2008, 14:15:47 »
osłony boczne - wydaje mi sie, ze sa one z dwoch stron (jak dobrze pamietam).

co do samej oslony - zakladalem zaraz po kupnie auta, ale u mnie do Picasso oslona pasowala "jak ulal" - tzn nic nie trzebna bylo naciagac, etc (kupowalem na allegro).

Pierwsze slysze, ze to ta sama oslona jak do laguny (bredzej do berlingo).  
Powinna miec wyciecia pod otworki mocowania oslony (oryginalne kolki kupilem w ASO) - z przodu, z tylu i po bokach oslony.
Czyzby laguna miala takie sama budowe przodu (patrzac od spodu) co Picasso ?  Pewnie sprzedawcy sie pomylilo.
Porownaj swoj ksztalt oslony do jakiejs innej z allegro lub w fotkach w portalu serwisowym citroena.
pozdr
Adam Lokiec
C-CROSSER Excl.2.4l 16v MIVEC 170KM - francuski samuraj ;)
C1 II 1.0 Shine blacktop
był:
Xsara Picasso 1.6i 16v - jajco w tonacji Gris Fer, 
C4 Berline 1.6i 16v - czarnula od czarnej roboty, 
Xsara II Break 1.6i 16v - zielona butelka
AX 1.5D

Offline Bogumił Śliwka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Wałbrzych
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2008, 18:30:26 »
Dzięki Adam za odpowiedź. Porównywałem osłonę z fotografiami tych od Picasso i jest widoczna różnica. Utwierdziłeś mnie w przekonaniu że muszę ją wymienić. Pozdrawaim.

Offline Sebastian Słowiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 2000r.+LPG Landi Renzo
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2008, 20:59:48 »
A mógłby ktoś zapodać zdjęcie osłony pasującej do Xsary Picasso 2000r. 1.8 16V (benzyna)?
Na allegro jest kilka ale przy większości pisze że do HDI.

Offline Adam Lokiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Tarnowskie Góry
  • Posiadany samochód: C-CROSSER Excl. 2.4l 16v MIVEC 170KM
  • Zainteresowania: foto, pies, auto, skituring, windsurfing i wiele innych
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2008, 05:53:31 »
powinna kazda pasowac - jesli jest do Picasso.

O ile dobrze pamietam - sledzac z mila pania w ASO rodzaje oslon do Picasso - to zmienily sie tylko rodzaje spinek (tych mocujacych oslone po bokach)
pozdr
Adam Lokiec
C-CROSSER Excl.2.4l 16v MIVEC 170KM - francuski samuraj ;)
C1 II 1.0 Shine blacktop
był:
Xsara Picasso 1.6i 16v - jajco w tonacji Gris Fer, 
C4 Berline 1.6i 16v - czarnula od czarnej roboty, 
Xsara II Break 1.6i 16v - zielona butelka
AX 1.5D

Offline Sebastian Słowiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 2000r.+LPG Landi Renzo
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2008, 11:19:19 »
Chyba nie do końca jednakowe, wystarczy spojrzeć Allegro

Offline Artur Guczyński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 068
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 - 16V, 110 KM, 2006r., Ford Focus
  • Miejscowość: Łódź
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2008, 16:55:43 »
Cytuj

Sebastian Słowiński napisał:
Chyba nie do końca jednakowe, wystarczy spojrzeć Allegro






Ja mam taką.

Osłona


[color=0000FF]Arturze no Ciebie bym o to nie podejrzewała,skracamy linki.[/color]
Pozdrawiam


Offline Adam Lokiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Tarnowskie Góry
  • Posiadany samochód: C-CROSSER Excl. 2.4l 16v MIVEC 170KM
  • Zainteresowania: foto, pies, auto, skituring, windsurfing i wiele innych
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2008, 01:32:51 »
Cytuj

Ja mam taką.

Osłona

/color][/b]


mam identyczna
pozdr
Adam Lokiec
C-CROSSER Excl.2.4l 16v MIVEC 170KM - francuski samuraj ;)
C1 II 1.0 Shine blacktop
był:
Xsara Picasso 1.6i 16v - jajco w tonacji Gris Fer, 
C4 Berline 1.6i 16v - czarnula od czarnej roboty, 
Xsara II Break 1.6i 16v - zielona butelka
AX 1.5D

Offline ANdrzej MARtyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDI Impress 2007r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2008, 09:24:27 »
Czy instalacja takiej osłony jest kłopotliwa? Kto to może zrobić jak auto jest na gwarancji?
pozdrawiam
Andrzej
www.naukastrzelania.pl

Offline Artur Guczyński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 068
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 - 16V, 110 KM, 2006r., Ford Focus
  • Miejscowość: Łódź
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2008, 10:59:02 »
Cytuj

ANdrzej MARtyniak napisał:
Czy instalacja takiej osłony jest kłopotliwa? Kto to może zrobić jak auto jest na gwarancji?




Ja założyłem sam. Trzeba trochę podnieść przód (nie na lewarkach), np. wjechać przednimi kołami na dwie płyty chodnikowe, podeścik, tak aby można położyć sie pod autem z przodu. Otwory pasują, można mocować spinkami, kołkami rozporowymi , śrubami itp.
Na przeglądy osłonę ściągam, żeby nie było gadania (mam jeszcze rok kontraktu serwisowego). Później, niech zdejmują w warsztacie. Dwa lata jeżdże i nic się nie przegrzało (fakt, że trochę ja usprawniłem, robiąc otwory wentylacyjne).
Pozdrawiam


Offline Adam Lokiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Tarnowskie Góry
  • Posiadany samochód: C-CROSSER Excl. 2.4l 16v MIVEC 170KM
  • Zainteresowania: foto, pies, auto, skituring, windsurfing i wiele innych
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2008, 11:30:36 »
Cytuj

ANdrzej MARtyniak napisał:
Czy instalacja takiej osłony jest kłopotliwa? Kto to może zrobić jak auto jest na gwarancji?


Mam na gwarancji - kupno listopad 2007.

Juz na pierwszy przeglad obowiazkowy - po 2500km - pojechalem z zalozona oslona.  Nikt nawet nie pisnol w ASO, ze cos nie tak.

Oslone zakladalem samodzielnie (mam kanal w garazu) - w ASO kupilem jedynie oryginalne spinki do oslony.
pozdr
Adam Lokiec
C-CROSSER Excl.2.4l 16v MIVEC 170KM - francuski samuraj ;)
C1 II 1.0 Shine blacktop
był:
Xsara Picasso 1.6i 16v - jajco w tonacji Gris Fer, 
C4 Berline 1.6i 16v - czarnula od czarnej roboty, 
Xsara II Break 1.6i 16v - zielona butelka
AX 1.5D

Offline Paweł Seweryniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1,2 Puretech 110kM Bleu Encre
  • Zainteresowania: Szerokie
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 09, 2008, 13:55:11 »
Witajcie. Ja swojego czasu pytałem się w ASO w Warszawie o osłonę do silnika benzynowego i powiedziano mi, że osłony są tylko do silników dieslowskich, natomiast założenie osłony do silnika benzynowego może grozić utratą gwarancji. Ponieważ olałem gwarancję po kilku próbach oszukania mnie w ASO, mam do Was pytanie: jak to jest z tymi osłonami do silników benzynowych. Żona w Twingo ma osłonę firmową do benzyniaka i wszystko jest ok, natomiast podobną informację co ja (o szkodliwości osłony dla benzyn) uzyskał mój kumpel, który chciał dokupić taką osłonę do Forda Fusion.

Offline Artur Guczyński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 068
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 - 16V, 110 KM, 2006r., Ford Focus
  • Miejscowość: Łódź
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 09, 2008, 14:12:24 »
Cytuj

Paweł Seweryniak napisał:
Witajcie. Ja swojego czasu pytałem się w ASO w Warszawie o osłonę do silnika benzynowego i powiedziano mi, że osłony są tylko do silników dieslowskich, natomiast założenie osłony do silnika benzynowego może grozić utratą gwarancji. Ponieważ olałem gwarancję po kilku próbach oszukania mnie w ASO, mam do Was pytanie: jak to jest z tymi osłonami do silników benzynowych. Żona w Twingo ma osłonę firmową do benzyniaka i wszystko jest ok, natomiast podobną informację co ja (o szkodliwości osłony dla benzyn) uzyskał mój kumpel, który chciał dokupić taką osłonę do Forda Fusion.



Mnie nie szkodzi (mam prawie 2 lata i 30tys.km w tym jedno lato). Miska olejowa jest dobrze wentylowana, a na linii biegu wydechu - przykręciłem do ołony tackę od grila (folia aluminiowa, 2 zł), bo myślałem, że zacznie się topić lub odkształcać. Praktyka pokazała, że nie ma żadnego ryzyka, a osprzęt (paski, sprężarka, rolki i złącza) jest dobrze chroniony (   złącza zwisały tak, że w każdej chwili mogły być uszkodzone przez patyk lub większy badyl). Jest czysto (w komorze) i ciszej (ogólnie).
Pozdrawiam


Offline Michał Dąbrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Warszawa, Mokotów
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso II 2015 1.6 THP 165 S&S EAT6 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa, Mokotów
Re: Osłona Silnika - po co?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 18, 2008, 09:44:37 »
Cytuj

Michał Kajak napisał:
Witam,
widziałem, że jest coś takiego jak osłona silnika czy warto? Do czego służy (do osłony - ale czy to ważne) ?


A ja właśnie spojrzałem pod swój samochód - kupiony marzec/kwiecień 2008 i ma fabrycznie zamontowaną osłonę silnika.  Zdaję się, że Ty masz taki sam, jak ja - spojrzyj, czy nie masz już osłony.