Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 86430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
UREA + SERVICE...
« dnia: Kwiecień 10, 2020, 08:15:08 »
Zapaliła mi się kontrolka 'UREA' i 'SERVICE'...
Sprawdziłem - może faktycznie mało AddBlue było - dolałem 10l i chyba więcej by weszło... Po przejechaniu paru km zgasła...
Ale wczoraj jak samochód stał z 8 godz. na słońcu, nowu to samo - pali się 'UREA' i 'SERVICE'.
Przycisk 'Check' pokazuje, że płynu AddBlue jest na co najmniej 5000km.


Jest tam jakiś czujnik poziomu, który się zawiesza? Czy co?
Zauważyłem też, że jak odkręcałem korek wlewu - to słychać było głośny syk...
Tak jakby cały zbiornik się zapowietrzył.





Problem jeszcze nie doszedł do tego opisanego poniżej, ale i tak nie za bardzo wiem co z powyższym zrobić...





Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2020, 09:03:20 »
Zrób zdjęcie korka. Jeśli było słuchać syk po otwarciu to może masz korek starego typu bez odpowietrznika - była na to akcja serwisowa. Albo podaj mi vin to sprawdzę czy podlega. Jeśli zaś chodzi o awarie tego systemu to są najczęściej trzy możliwe przyczyny

1 pada zbiornik mocznika - nie wytwarza ciśnienia - koszt naprawy około 4 tys.
2 pada sonda nox - koszt około 1300 zł
3 pada wtryskiwacz mocznika - koszt około 1000zł
Niestety najczęściej jest to zbiornik....
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2020, 09:15:28 »
Dzięki za inf. Ogólnie to mało w I-necie na temat tego systemu.
Rozumiem, że ten zbiornik to ma jakąś pompę zinegrowaną i ona pada?
Posłałem kod VIN na priva. B. proszę o sprawdzenie...


P.S.
A na http://service.citroen.com/ można sprawdzić akcje serwisoe? Czy jakiś inny tajemny kanał trzeba mieć...?

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2020, 09:24:34 »
Sama pompa nie pada, tylko sterowanie. Kiedyś znajomy elektronik próbował to naprawić, ale po godzinie znów padło. Do zbiornika od góry jest przykręcony moduł z pompą.Trzeba mieć tajemny kanał....
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2020, 09:38:26 wysłana przez Paweł Malinowski »
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2020, 11:54:41 »
Jeśli winny jest korek to on koszyuje grosze więc możesz kupić i sprawdzić czy to on jest winny.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2020, 15:09:56 »
Dzisiaj np. się nic nie zaświeciło...
Będę obserwował, jak się ponownie zaświeci - to bez korka pojeżdżę i zobaczę...

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2020, 22:09:14 »
Kolega miał ten sam błąd w pugu 508 2.0 bluehdi.
Sprawdzaliśmy stan adblue, korek, grzebaliśmy diagboxem (systemowa wymiana zbiornika na nowy) i nie pamiętam co jeszcze.
Byliśmy w jednym zaprzyjaźnionym serwisie oraz ASO. W obu stwierdzono wadę pompy.
Oczywiście nie można kupić samej pompy tylko cały zbiornik w kwocie około 4200 PLN. Peugeot przyznał 50% rabatu (i to tylko dlatego, że auto było serwisowane w ASO przed sprowadzeniem do Polski, oraz w autoryzowanym warsztacie Eurorepar w Polsce - gdyby nie to, płacisz 100% ceny).
Everybody lies.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2020, 17:52:54 »
Znając mojego pecha to pewnie też mnie to czeka.
Tym bardziej, że dzisiaj zapaliła mi się dodatkowa ikonka - awaria silnika...
Co prawda silnik dobrze chodzi, ale czuję, że wszystko kręci się wokół tego AddBlue system...

No i gdzie tu ekologia, że człowiek teraz z 5000PLN musi wydać?

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2020, 18:53:12 »
No i gdzie tu ekologia, że człowiek teraz z 5000PLN musi wydać?
Kolega był w Lion Motors w Katowicach (blisko Ikei), tam robił za 50% ceny
Everybody lies.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2020, 22:12:15 »

Nie ma co panikować, trzeba zdiagnozować przyczynę. U mnie to była sonda, 1100zł ponad rok temu. Na razie 20 tys. km i spokój.
Miałem wszystkie komunikaty i odliczanie kilometrów. Przyciśnięty musiałem pojechać do ASO. Sprawdź diagnozę i cenę w Chorzowie.
Silnik pracuje normalnie, tylko układ oczyszczania spalin nie pracuje, co jest niestety zabezpieczone blokadą silnika. Ekologia, Euro 6 pewnie tego wymaga.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2020, 21:57:13 wysłana przez Jarosław Lisowicz »
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 12, 2020, 23:14:06 »
O.K. Jutro podłączę do Diag-Boxa. Zobaczę co pokaże...

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 15, 2020, 07:11:49 »
Wydaje się, że temat udało sie opanować...
Na różnych forach wyczytałem, że nie wolno dopuścić do zbyt niskiego poziomu mocznika.
Gdyż powoduje to zapalenie się kontrolek, no i zaczyna się odliczać timer...
Dolanie płynu - nic nie zmienia. Błędy nie kasują się, a timer odlicza dalej (nigdy nie zrozumiem tej inżynierskiej myśli francuskiej).
W każdym bądź razie jedyna opcja - to wizyta w serwisie, wykasowanie błędów, dolanie płynu, kasa, itd.

Idąc za radami - podłączyłem do DiagBox-a. Oczywiście DiagBox (8.55) nie widzi wszystkich kalkulatorów w tym modelu. Trzeba wtedy podpowiedzieć, że samochód to "Cactus" i znaleźć sterownik "EDC17C60" (tutaj kolejna dygresja nt. logiki francuskiej - dlaczego DiagBox pozwala oszukać, że podłączony jest "Cactus" zamiast "C5 X7"?).
Kolejne kroki to: robimy 'dolewkę mocznika' oraz kasujemy błędy...

Podpowiadam jakby ktoś miał podobny problem.
Załączam też instrukcję znalezioną gdzieś w czeluściach Internetu.


https://files.fm/f/s88mw9q4



Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2020, 16:10:16 »
Niestety problem powrócił... Awaria systemu mocznika, resetowanie DiagBox-em tylko na chwilę pomaga. Potem znowu włącza się licznik i odlicza te 1100km. Pojechałem do serwisu Citroena, zdiagnozowali awarię pompy mocznika - trzeba całą, zintegrowaną ze zbiornikiem wymienić... Oraz mówią, że FAP zapchany.
Koszty całości - kilka tys. PLN. Sam zbiornik mocznika to ok. 4,5k PLN. Jakieś alternatywne pomysły? Szukać używki w sensownych pieniądzach i wymieniać samemu?

Czy ktoś ma wiedzę, czy ten licznik 1100km można resetować wiele razy? Czy np. po 3-ech razach totalnie się zablokuje...?
Tzn. kombinuję, aby dalej tak jeździć przez jakiś czas, a w międzyczasie pomyśleć nad rozwiązaniem problemu (zbiornik używka)...

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2020, 20:22:49 »
Szwagier ma ten sam problem tyle tylko że w Peugeocie 508, mechanik chce mu zrobić obejście on z kolei kupić używkę a ja mu doradzam kupić nowy zbiornik za ok3300.Podobno zbiorniki są takie same w 508 i C5.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2020, 21:39:50 »
W C4 żony od dzisiaj testuję to:


ps. Ma to zapobiec krystalizacji mocznika. Co więcej, odwrócić proces.
Aktualnie pompa daje 3 bar, a powinno być 5-8 bar. Po okresie testów - kilkaset km, sprawdzony będzie efekt. Zobaczymy.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2020, 23:21:32 »
Znajomy namawia mnie do skorzystania z programowego wyłączenia tego systemu. Ogłaszający się goście robią to za ok. 1000PLN. Dają 100% gwarancji, że komunikat nigdy się nie pojawi... Programuje się przez złącze OBD. Wpływ na silnik zerowy.
Zadzwonię i dopytam o szczegóły...
Ew. może ktoś już robił coś takiego?

Zbiorniki może i są podobne, ale z tego co widzę występują różne numery PSA.
Mój np. to 9818630780. Pewnie jakieś różnice są.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 07, 2020, 23:58:14 »
Niestety wykrakałem... Tak jak pisałem koledze peugeot obniżył cenę o ponad połowę. Nic Ci nie szkodzi spytać o ofertę i negocjować

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 08, 2020, 00:27:34 »
Jak się wyłączy czy zrobi obejście tego systemu to auto już nie będzie bluehdi czyli nie będzie spełniać normy euro 6 czy się mylę? jeśli straci tą normę to przy odsprzedaży takiego suta mogą być problemy.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 08, 2020, 08:04:03 »
Albo ktoś to potraktuje in-plus, że problem ma z głowy...

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 08, 2020, 21:55:34 »
No i gdzie tu ekologia, że człowiek teraz z 5000PLN musi wydać?
U mnie w zeszłym roku sonda, w tym zbiornik.... Najgorsze jest to, że po wymianie to dalej loteria. W ASO mi powiedzieli, że przyjeżdżają klienci do wymiany zbiornika po bardzo różnych przebiegach.
Czyżby "błąd" eksploatacji? Teraz mam specyfik na usunięcie krystalizacji mocznika, ale przecież oficjalna procedura uzupełniania mocznika zakłada uzupełnianie po komunikacie, czyli opróżnieniu zbiornika. To idealne warunki do krystalizacji i uszkodzenia pompy lub wtrysku... Aby nie dopuszczać do krystalizacji trzeba uzupełniać mocznik częściej.
Też się zastanawiam, czy nie zrezygnować z Euro 6 ;)
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 09, 2020, 12:20:32 »
Jak się poszuka, to można taniej - znalazłem firmę, która oficjalnie się ogłasza i za 400PLN wyłączy system dozowania mocznika. Żadne błędy nie będą się pojawiać...

Powiem tak - jakby ten zbiornik z 1000PLN nowy kosztował, to wydaje mi się realną ceną, to bym bez wahania montował... A tak, to mam dylemat kosztowo-ekologiczny...

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 20, 2020, 00:39:17 »
Po aplikacji TUNAP 986 dzisiaj, tj. po pokonaniu ok. 450 km zniknął błąd UREA + SERWIS. Został sam check.

Edycja:
Po kolejnych kilkudziesięciu kilometrach (tj. zapewne trzech uruchomieniach) zniknął Check Engine.
Dotyczy silnika 1.6 BlueHDi w C4.
Wydaje się, że środek działa. Tyle mogę aktualnie powiedzieć w temacie.
Może jeszcze to, że implementuje się go do bańki z adblue i po wymieszaniu do zbiornika. Chodzi o zachowanie proporcji.
Ponieważ aktualnie dodano kilka ml i została mi prawie pełna butelka. Środek będę dodawał profilaktycznie.
Pełna butelka 250 ml wystarcza na 100 litrów adblue. To prawie 6 zbiorników 17 litrowych.
Przy niepewnej jakości adblue, warto tym się wspomagać.


Proszę nie pisać jednego posta pod drugim. Wiadomości scaliłem.


Pomiędzy postami było 20 godzin różnicy. Opisałem zmianę w stosunku do stanu wczoraj.
Jak długo można edytować posty?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2020, 22:14:09 wysłana przez Jarosław Lisowicz »
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 22, 2020, 21:27:59 »
Ciekawa propozycja te środek antykrystaliczny...

Ja mam kolejny dylemat - odebrałem samochód z serwisu;
w międzyczasie umówiłem się z gościem w celu wyłączenia tego AdBlue...
A tu ’kicha' - nie wyświetlają się żadne błędy związane z UREA.
Wszystko działa dobrze.
Jeżdżę już 4-y dzień i normalnie czary jakieś...
Może mi to ktoś wytłumaczyć?
Na pewno w Citroenie wykasowali mi te błędy i wyzerowali ten licznik 1100km.
Bo raczej mało prawdopodobne, aby prze przypadek mi ten zbiornik mocznika wymienili...

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 22, 2020, 22:42:46 »
Podszedłem wczoraj do ASO, poprosiłem o rozmowę z panem, który mnie przekonywał, że warto spróbować tego specyfiku przed tak dużym spodziewanym wydatkiem. Muszę powiedzieć, że zdziwienie było duże. Myślał, że przychodzę z kolejnym problemem. Mina nietęga, był naprawdę zaskoczony.

Co do moich przemyśleń, na bazie dotychczasowych doświadczeń:
1) 17 litrowy zbiornik wydaje się zbyt duży, przez to przez długi czas może następować w nim krystalizacja mocznika i problemy z wtryskiem lub pompą.
2) W związku z tym dodatek czyszczący / uszlachetniający tego typu jest koniecznością.
Szkoda tylko, że serwisy nie dochodzą do takich wniosków i tylko wymieniają elementy układu...

Proponuję, żebyś spróbował TUNAPa.
Po pierwsze dlatego, że błąd UREA+SERVICE + limitowany dystans 1100 km uniemożliwia długotrwałą eksploatację układu z awarią. Czyli, jeśli to nie definitywnie stwierdzony problem elektryczny lub mechaniczny - nie pracująca pompa, tylko niewłaściwy wydatek/ciśnienie to może być kwestia zanieczyszczenia. Jest spora szansa, że pompa nie została uszkodzona przez ograniczony czas eksploatacji. Nikt z nas raczej nie wyjeżdża 1100 km tylko udaje się z problemem do serwisu jak tylko się pojawi...
Po drugie, jak wyżej wspomniałem wydaje mi się to koniecznością. To, że masz nie dopuszczać do nadmiernego opróżnienia zbiornika już wiesz ;)
Jeśli aplikacja tej chemii pomoże, wtedy wydatki nawet na emulację nie będą konieczne.
Dodatkowo emulacja wydaje mi się dość krótkowzroczna. Jak na przeglądach analiza spalin będzie standardem, może się okazać, że oprócz zbiornika będziesz miał do wymiany wtrysk i sondę. Czyli 100% kosztów.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 23, 2020, 07:33:41 »
Wydaje się, że warto ten kierunek sprawdzić... Tylko nie widzę, aby ten środek był w Polsce dostępny.