Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Regulacja zbieżności C5 x7  (Przeczytany 21885 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Regulacja zbieżności C5 x7
« dnia: Sierpień 23, 2017, 14:46:59 »
Witam serdecznie wszystkich..

Prośba do znawców tematu o informację dotycząca poprawnego ustawienia zbieżności w C5 x7 2011r.

Mianowicie ostatnio miałem wymieniany siłownik od zawieszenia z tyłu serwis ustawił zbieżność zgodnie z danymi katalogowymi.
Z informacji jakie uzyskałem na forum w celu uzyskania poprawnego komfortu (brak przeskoku, podskoku) tylnych kuł na studzienkach należny zmienić zbieżność tylnej osi.
Fabrycznie jest ustawiona +17/ na koło czyli całkowita 34.
Prośba o informację, czy dobrze rozumiem aby ustawić zbieżność +5/na koło czyli 10 całkowita? Czy to są stopnie czy jak?
Widziałem także informację, że co niektórzy ustawili zbieżność na 0! Czy to jest lepsze rozwiązanie?

A jak wygląda sytuacja w przypadku osi przedniej? Jakie powinny być wartości zbieżności?
Chciałbym przekazać konkretne dane osobie, która w przyszłym tygodniu będzie ustawiała!

Z góry dziękuje za informację.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 15:17:21 wysłana przez Marek Obal »

Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2017, 15:45:30 »
dane katalogwe są takie:
Problemy ze zbieżnością osi tylnej miały sprężynowce i tam sie chyba ustawiało na 0.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2017, 21:38:01 »
dane katalogwe są takie:
Problemy ze zbieżnością osi tylnej miały sprężynowce i tam sie chyba ustawiało na 0.

Tomku, niestety tutaj trochę się z tobą nie zgodzę.
Gdyż na bliźniaczym forum Citroena istnieją wpisy informujące, że po ustawieniu zbieżności na wartość 10 lub nawet 0 komfort jazdy znacznie się poprawia.
Wyeliminowany zostaje problem z pływaniem auta na poprzecznych ubytkach w nawierzchni min. studzienkach.
Cytuj
Ustawić z tyłu zbieżność całkowitą na zerowe wartości u mnie problem się nasilił jak ustawiłem zbieżność wg danych producenta +17 z lewej i prawej strony czyli całkowita 34 , autem nie szło jechać, wyczytałem na forum, że trzeba ustawić na zerowe wartości, u siebie ustawiłem na +10 całkowita i na kołach 17 zimowych jest idealnie

Jeżeli informacja ta się tyczy aut ze zwykłym zawieszeniem, to z góry przepraszam za zamieszanie.


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2017, 21:50:15 »
W załączniku dane, ustawiasz  zawieszenie kluczyk w pozycji zapłon, wysokość auta H1 i H2 na wysokościach referencyjnych.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2017, 22:14:11 »
Czyli mam rozumieć, że informację jakie wyczytałem na bliźniaczym forum nie mają zastosowania w moim pojeździe ?

W takim razie, co może być przyczyną przeskakującej tylnej osi na studzienkach?
Geometrię mam ustawioną wedle danych katalogowych, zawias zdiagnozowany (zero luzu, gruchy i siłowniki w pełni sprawne).

Możesz kolego wyjaśnić jak mam interpretować poniższe zdanie?
ustawiasz  zawieszenie kluczyk w pozycji zapłon, wysokość auta H1 i H2 na wysokościach referencyjnych.



Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 24, 2017, 08:05:55 »
W zawiasie metalowym zbieżność tylu ma inne wartości, niepotrzebne jest też przebudzone BSI podczas pomiaru, wartości referencyjne dla przodu H=R-K  gdzie K=165 mm +-6mm
Dla tylu 126mm +-7mm, jeżeli wartości sa poza widełkami sa specjalne pasy które mocuje się pod autem i ściska zawieszenie aby doprowadzić do wysokości referencyjnych i wtedy dopiero reguluje sie geometrię. Ściskanie w hydro nie jest potrzebne gdyż sami możemy doprowadzić wysokość do wartości referencyjnych stosując K=R-H, (K1+K2)/2= 160 +-6 i tylu 106+-6, zapłon podczas pomiarów włączony czytaj przebudzone BSI aby kalkulator cały czas podpatrywał czujniki wysokości.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2017, 13:58:43 »
W zawiasie metalowym zbieżność tylu ma inne wartości, niepotrzebne jest też przebudzone BSI podczas pomiaru, wartości referencyjne dla przodu H=R-K  gdzie K=165 mm +-6mm
Dla tylu 126mm +-7mm, jeżeli wartości sa poza widełkami sa specjalne pasy które mocuje się pod autem i ściska zawieszenie aby doprowadzić do wysokości referencyjnych i wtedy dopiero reguluje sie geometrię. Ściskanie w hydro nie jest potrzebne gdyż sami możemy doprowadzić wysokość do wartości referencyjnych stosując K=R-H, (K1+K2)/2= 160 +-6 i tylu 106+-6, zapłon podczas pomiarów włączony czytaj przebudzone BSI aby kalkulator cały czas podpatrywał czujniki wysokości.
Waldemar dziekuje za wyjasniene.
Oczywiscie informacje podesle majstrowi ktory bedzie zajmowal sie ustawieniami.

Jednakze w dalszym ciagu nie mam potwierdzenia iz modyfikacja zbeznosci na tylnej osi na wartosc  0 lub 10 nie jest mozliwa?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2017, 14:14:23 »
Jest możliwa popatrz na załącznik (metalowy zawias), gość na tylnym lewym ma nawet -, dane po prawej są po regulacji.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2017, 14:27:50 »
Prośba o informację, czy dobrze rozumiem aby ustawić zbieżność +5/na koło czyli 10 całkowita? Czy to są stopnie czy jak?
Widziałem także informację, że co niektórzy ustawili zbieżność na 0! Czy to jest lepsze rozwiązanie?

zbieżność masz w stopniach i minutach np. zbieżność połówkowa lewa 40min i prawa 40min da nam całkowitą 1 stopień i 20min (nie wiem jak te symbole na klawiaturze wystukać dlatego napisałem w ten sposób)

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2017, 20:39:05 »
W takim razie ostateczne  pytanie..
Obecnie ustawiona mam zbieżność wedle danych fabrycznych..
Niestety auto pływa na dziurach ( przeskok tyłu nadwozia na studzienkach).
Mogę zmienić zbieżność na inne parametry w aucie które ma zawieszenie Hydro?
Nie zaszkodzi to? Wszyscy piszecie że w sprwzynowcach jest znaczna poprawa komfortu. Chciałbym także doznać tego komfortu na zawieszeniu Hydro..

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2017, 19:38:27 »
Panowie potwierdzi ktoś?
Jutro auto wstawiam do majstra..
Przy okazji chciałem się zapytać jak powinienem się zachować podczas wjazdu auta na podnośnik. Ustawić auto w pozycji MAX i tak to zostawić z okreconym korkiem od płynu LDS.? Następnie po założeniu oprzyrządowania zakręcić korek i opuścić auto do pozycji Normal? W trakcie ustawiania zbieżności mam rozumieć że silnik musi pracować aby auto zachowało wysokość?

Zastanawia mnie tylko jedno czy ustawiać zbieżność na 0 czy na 10  całkowitą?
Prośba o porady.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2017, 20:44:10 »
Co do zbieżności to ci nie pomogę. Mam ten sam problem od początku jak kupiłem auto w salonie. Myślałem, że ten typ tak poprostu ma. Jeśli zamierzasz podnieść auto to konieczne jest podniesienie na maksa. Korka teoretycznie nie musisz ruszać. Jeśli masz korek starego typu to lepiej go odkręcić. Jeśli nowy - puszcza powietrze w obie strony - to nic nie musisz robić. Auto opuścić na dół po zjeździe z podnośnika. W trakcie ustawiania zbieżności z mojego punktu widzenia auto powinno chodzić. Ale odnośnie tej ostatniej kwestii może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2017, 21:21:33 »

Mianowicie ostatnio miałem wymieniany siłownik od zawieszenia z tyłu serwis ustawił zbieżność zgodnie z danymi katalogowymi.

Czy wymiana siłownika tył wymaga obligatoryjnie ponownego ustawiania zbieżności, czy zbieżność była robiona przy okazji?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2017, 22:03:38 »
Cytuj
Czy wymiana siłownika tył wymaga obligatoryjnie ponownego ustawiania zbieżności, czy zbieżność była robiona przy okazji?

Teoretycznie nie powinna być wymagana, ale z racji tego że zgłaszałem także przeskoki auta na nierównościach, Panowie powiedzieli, że sprawdzili.
Niestety problem nie ustąpił, więc analizując watki na forum postanowiłem zmienić ustawinia geometrii na wartości zalecane na forum.

Efekt będzie znany w środ więc się okaże.

@Bartek
Cytuj
Korka teoretycznie nie musisz ruszać. Jeśli masz korek starego typu to lepiej go odkręcić
Jak sprawdzić jaki mam korek? powiem szczerze iż jestem nowym posiadaczem i jeszcze trochę mało się znam..
PS. Auto mam z 2011 roku.!

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 05, 2017, 10:21:03 »
Co do zbieżności to ci nie pomogę. Mam ten sam problem od początku jak kupiłem auto w salonie. Myślałem, że ten typ tak poprostu ma. Jeśli zamierzasz podnieść auto to konieczne jest podniesienie na maksa. Korka teoretycznie nie musisz ruszać. Jeśli masz korek starego typu to lepiej go odkręcić. Jeśli nowy - puszcza powietrze w obie strony - to nic nie musisz robić. Auto opuścić na dół po zjeździe z podnośnika. W trakcie ustawiania zbieżności z mojego punktu widzenia auto powinno chodzić. Ale odnośnie tej ostatniej kwestii może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Warunki kontroli i regulacji:
Sprawdzić ciśnienie w oponach.
Ustawić pojazd na podnośniku z 4 kolumnami.
Poluzować hamulec postojowy .
Ustawić prześwit nadwozia w położeniu wysokim.
Ustawić prześwit nadwozia w położeniu normalnym (prześwit dla jazdy).
Włączyć zapłon.
Podnieść pojazd.
Cytuj
@Bartek
Cytuj
Korka teoretycznie nie musisz ruszać. Jeśli masz korek starego typu to lepiej go odkręcić
Jak sprawdzić jaki mam korek? powiem szczerze iż jestem nowym posiadaczem i jeszcze trochę mało się znam..
PS. Auto mam z 2011 roku.!
Nowy jest z kominkiem a stary płaski. Nowy w załączniku.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 05, 2017, 11:37:58 »
Cytuj
Ustawić prześwit nadwozia w położeniu wysokim.
Ustawić prześwit nadwozia w położeniu normalnym (prześwit dla jazdy).
Włączyć zapłon.
Z tego co czytam to chyba jakiś błąd się wkradł, gdyż jak mam regulować wysokość zawieszenia na wyłączonym zapłonie, który każesz załączyć po ustawieniu auta w pozycji do jazdy..?Wydaje mi się że powinno to się wszystko odbywać na załączonym zapłonie.
Jeżeli się mylę prośba o sprostowanie:
Odpalonym autem wjeżdżam na podnośnik

1. ciśnienie w oponach
2.
Poluzować hamulec postojowy .
3 Zawieszenie na MAXa
4. Założenie przyrządów
5. Opuszczam autko.
6. Ustawiam do pozycji do jazdy
USTAWIAM zbieżność



Wyłączam zapłon


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 05, 2017, 11:55:31 »
Niektóre czynności są oczywiste najważniejsze masz napisane niebieskim drukiem.

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 06, 2017, 20:49:43 »
Panowie, dzięki wielkie za wskazówki.
Problem został rozwiązany, a oto więcej info dla potomnych.

Sprawa pływania na dziurach w dniu dzisiejszym została rozwiązana.
Okazało się że serwis autoryzowany Citroen Polska (nie będę pisał dokładnie który) olał temat zbieżności, podczas zgłaszania tematu nt. pływania.
Odpowiedz jaką otrzymałem od serwisanta cyt.. "ten typ tak ma i trzeba sie przyzwyczaić".

Całe szczęście że nie spocząłem na laurach i zacząłem kombinować.
Auto wstawiłem do kolesia, który posiada cyfrowe przyrządy do ustawień.
Okazało się że auto było zbyt zbieżne na tylnej osi.. nominalne wartości 0 stopni 34min +/- 0,09
U mnie było 0 stopni 52 min.
Obecnie majster ustawił mi 0/26 czyli po 13 na koło jest to dolna granica normy i jest wszystko porządku.
Studzienki pokonuję z prędkością 100km/h  i nawet nie bujnie tyłkiem.
Więc proponuję przeprowadzić podobne pomiary.
PS. Znajdź tylko dobrego majstra
Koszt usługi 70 pln.

Pozdrawiam

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 05, 2018, 15:03:14 »
Witam!
Bardzo się cieszę, że znalazłem ten wątek :D
Mam ten sam problem i nie chcę ponownie jechać do ASO.
Mam tylko jedno pytanie, jak był ustawiony samochód podczas ustawiania - z tego co zrozumiałem to trzeba podnieść na max następnie opuścić do normal i co zostawić na pracującym silniku czy wyłączyć silnik i ponownie włączyć zapłon?

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 05, 2018, 21:38:02 »
Na zapłonie przy normalnej pozycji.
Pozdrawiam

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 06, 2018, 10:33:21 »
Dziękuję za podpowiedź.
Dzwoniłem wczoraj do ASO w Warszawie z pytaniem - ile kosztuje ustawienie geometrii zawieszenia (konkretnie zbieżności tylnego zawieszenia) - powiedzieli, że 500 zł >:(  - chore.
Wracając do tematu:
1/ Wjeżdżam na stanowisko,
2/ Pozycja max góra,
3/ Pozycja normal (do jazdy),
4/ wyłączenie silnika,
5/ włączenie zapłonu,
6/ ustawienie geometrii (10-13 minut nas stronę).
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem ;)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 06, 2018, 10:42:16 »
Mam ten sam problem i nie chcę ponownie jechać do ASO.
Po co, co tam szukasz? Znajdź dowolny punkt z napisem  "geometria 3d".
Przed geometrią ustawiłbym prawidłowo wysokości...

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 06, 2018, 11:05:46 »
Kontrolowałem wysokość - co prawda trochę zgrubnie (metrówką do środka koła i krawędzi błotnika) aby się zorientować jak to u mnie wygląda - i wyszło, że wysokości są zgodne z tymi podawanymi na forum. Tego więc nie będę ruszał. :)

Offline Krzysztof Spiderski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 III sedan 2.0 HDI 163 KM z automatem i hydro
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 06, 2018, 14:51:34 »
Jestem umówiony na jutro na ustawienie geometrii.  Automatyczna skrzynia podczas ustawiania powinna być na parking czy neutral?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Regulacja zbieżności C5 x7
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 06, 2018, 18:12:16 »
Auto "ma mieć luźne koła" stojąc na płytach....to już jest rolą mechanika.