W najbliższym czasie będę wymieniał LDS, szukając na forum znalazłem "przepis" Pani Joanny, leciutko go modyfikując aby maksymalnie opróżnić układ. Przygotowujemy 4,5l LDS.
1.Wjeżdzamy na kanał lub podnośnik
2.Otwieramy maskę i odkręcamy korek zbiornika LDS
3.Opuszczamy pojazd na bałwanki (spuszczamy ciśnienie przy pomocy Diagboxa ~3min.)
4.Skręcamy koła max w lewo (na kanale jesteśmy limitowani przez nadkola) aby przesunąć tłok w maglownicy maksymalnie w prawo.
5.Odpinamy interfejs od OBD i usypiamy BSI (~3 min)
6.Odpinamy klemy od akumulatora (wystarczy jedna, uchroni nas to przed nieoczekiwanym załączeniem pompy podczas wymiany)
7.Rozpinamy wąż niskiego ciśnienia (powrót) idący od przekładni (zobacz załączony schemat)
8.Spuszczamy płyn .... gdy przestaje lecieć skręcamy koła w prawo wypychając stary LDS z maglownicy następnie znów w lewo i zakładamy chwilowo wąż na rurkę
9.Zalewamy nowy lds do zbiornika
10.Ponownie zdejmujemy wąż i zlewamy dalej do przeżroczystego pojemnika aż pojawi się czysty.
11.Jak już leci czysty, zakładamy wąż na rurkę, zaciskamy opaskę
12.Uzupełniamy poziom lds w zbiorniku. Niektórzy pomijają dalsza procedurę w tym punkcie- producent nakazuje użycia przyrządu FACOM 920 w przypadku napełniania lub odpowietrzania układu- zródło RTA B737. My możemy założyć dopasowany korek z wentylem samochodowym i podać 0,5 bar ciśnienia powietrza.
13.Podłączamy akumulator, czekamy 3 min i odpalamy, kręcimy kołami kilka razy lewo prawo
14.Wciskamy podnoszenie i opuszczanie kilka razy.
15.Sprawdzamy poziom LDS spuszczając ciśnienie przy pomocy interfejsu (w zależności od wyniku korygujemy poziom płynu).
16.Ustawiamy datę i godzinę :-)
Jeżeli ktoś chce coś dodać lub zmienić niech pisze podyskutujemy. Każdy w/w procedurę robi na własne ryzyko i autor nie ponosi konsekwencji.