Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Bartosz Gnerowicz w Marzec 18, 2018, 09:37:49
-
Witam serdecznie
Chciałbym zamienić swoje welurowe wnętrze na skórzane.. .
I ma do Was pytanie ponieważ moje fotele sa tylko podgrzewane a te skórzane sa także elektryczne z funkcją masażu czy po przekładke będzie wszystk9 pasować czy trzeba coś przerabiac? Czy w ogóle da się to zrobić? Proszę o odpowiedź
-
Paweł...z tego co pamietam są 3 rodzaje :)
-naturalna tylko w wersji ze skórzaną deską rozdzielczą (kawowa, brązowa)
-sztuczna pełna
-sztuczna pół-skóry
-
Ja mam jasną pełną skórę razem z boczkami i na pewno jest to prawdziwa skóra. Od zakupu minęło 9 miesięcy i na razie jeszcze jej nie konserwowałem, ale w aucie jest wyczuwalny przyjemny zapach skórzanej tapicerki po otwarciu drzwi. Jak się zrobi cieplej to zafunduje jej jakieś SPA :), bo jest w ładnym stanie i szkoda aby się zniszczyła. U mnie w opisie w VIN jest: SKÓRA CLAUDIA MATINAL L019 "XT". Z tego co wiem, wszystkie pełne skóry, to są prawdziwe skóry, eko-skóra jest w tylko w półskórach.
-
moje fotele sa tylko podgrzewane a te skórzane sa także elektryczne z funkcją masażu czy po przekładke będzie wszystk9 pasować czy trzeba coś przerabiac? Czy w ogóle da się to zrobić?
Wszystko da się zrobić ale musisz dołożyć całą elektrykę regulacji i pamięci foteli czyli:
1. drzwi kierowcy wiązka do zmiany na taką z auta z pamięcią fotela + przełączniki przy klamce
2. doprowadzenie pełnego zasilania w/g schematów do każdego fotela
3. programowanie pełnych skór i masażu w DiagBoxie
Jeśli jesteś słaby w elektryce to sobie odpuść bo Citroeny mają "delikatną" elektrykę i można coś koncertowo sknocić a nie poprawić.
-
Artur, co do mycia wiem że to tani sposób i bez wodotryskow, ale dobre jest zwykle szare mydło biały jeleń, czy podobne kostka. Tylko nie wolno moczyć i trzeba na bieżąco wycierać do sucha czystą szmatką.
Wyciąga brud nawet z tych załamań
Dzięki, czyli jak umyć już wiem. Teraz kwestia jak zakonserwować. Mam z lidla środek do konserwacji skóry (mebli, torebek, butów), ale pisze na nim, że nie jest przeznaczony do skóry niewyprawionej i lakierowanej tylko do skór gładkich i wytłaczanych -czyli jakich? Wydaje mi się, że tapicerka jest lakierowana i trzeba będzie poszukać czegoś innego.
-
Do konserwacji tylko mleczko do skóry a nie jakieś dziwne szuwaksy
-
W IKEA są zestawy do pielęgnacji skóry. Co prawda w aucie tego jeszcze nie stosowałem, ale w domu zestaw wypoczynkowy tym potraktowałem i powiem, że widać i czuć różnicę.
-
Mam znajomego co auta odpicowuje, i mówi, że stosował różne środki ale raz sie pokusił o oryginalny zestaw do pielęgnacji skóry z firmy JAGUAR czy dostał od kogoś, nie wiem. Mówił, że jak efekt zobaczył to już przy nim został. Twierdzi, że wart swojej ceny. Mówił o tym mi już dość dawno.
-
Dzięki za odpowiedzi chociaż temat zszedł trochę na konserwację, fotele które chciałbym kupić sa w pełnej skorze sygnowane Design by Carlson
Ale jeżeli nie chce zakładać pamięci foteli przy kłamca kierowcy to fotele będą chodzić?
Masaże skonfigurować w Diagbox to rozumiem ale żeby elektryka foteli działała to zwykle wpłacie w kostkę pług play nie zadziala? Trzeba zmieniac wiazki do foteli?
-
O właśnie super za podpowiedź zrobię zdjęcie pod fotelem i Wam podeślę
-
Tak ale jasną musisz wcześniej wyczyścić zanim dasz mleczko, które konserwuje skórę.
Pisałem do tych co czyszczą szarym mydłem więc czytaj kontekst a nie jedno zdanie.
A jeśli chodzi o samo czyszczenie to na rynku w dobrej cenie nie ma lepszego środka od Robimex NANON "OPR" - wielu profesjonalistów tego używa tylko się nie chwalą bo jest tani a to psuje ceny usług. Świetnie czyści tylko jak ktoś przesadzi i zrobi to intensywnie szczoteczką zamiast mikrofibrą to może wytrzeć farbę do "żywej" skóry.
-
Ja mam jasną i robiłem tym środkiem, nic złego się nie stało. Dosyć mocno "moczy" skórę więc po przetarciu mikrofibrą nie należy się przejmować plamami tylko poczekać aż wyschnie. Czyści idealnie do fabrycznego stanu. Można od RBIMEXu kupić też mleczko bo mają w sprzedaży.
-
Ja polecę środki firm Meguiar's i Poorboy's World.
Natomiast mam pytanie co do pełnych skór gdzie nie pękają boki jak w pół skórze ale tworzą się muldy na siedzisku. Czy ktoś temu zaradził? Trzeba by znaleźć jakiś środek, który nadaje elastyczności skórze.
-
Paweł...z tego co pamietam są 3 rodzaje :)
-naturalna tylko w wersji ze skórzaną deską rozdzielczą (kawowa, brązowa)
-sztuczna pełna
-sztuczna pół-skóry
Nie zgodzę się, że pół-skóry są w 100% sztuczne, bo widziałem u tapicera rozebrane siedzisko. Sam zareagowałem tekstem w stylu "o, ktoś chce mieć prawdziwą skórę", na co tapicer wyprowadził mnie z błędu. Zaznaczyłem na zdjęciu, gdzie jest skóra, a gdzie plastik. Nawet jak przejedziecie sobie ręką po tych miejscach wyraźnie czuć różnicę w materiale.
Ja do pielęgnacji używam tego (polecony przez tapicera samochodowego) i muszę przyznać że daje radę:
https://sklep-naturia.istore.pl/pl/wosk-do-pielegnacji-powierzchni-skorzanych-fm-group-for-home.html (https://sklep-naturia.istore.pl/pl/wosk-do-pielegnacji-powierzchni-skorzanych-fm-group-for-home.html)
-
Paweł...z tego co pamietam są 3 rodzaje :)
-naturalna tylko w wersji ze skórzaną deską rozdzielczą (kawowa, brązowa)
-sztuczna pełna
-sztuczna pół-skóry
Nie zgodzę się, że pół-skóry są w 100% sztuczne, bo widziałem u tapicera rozebrane siedzisko. Sam zareagowałem tekstem w stylu "o, ktoś chce mieć prawdziwą skórę", na co tapicer wyprowadził mnie z błędu. Zaznaczyłem na zdjęciu, gdzie jest skóra, a gdzie plastik. Nawet jak przejedziecie sobie ręką po tych miejscach wyraźnie czuć różnicę w materiale.
Ja do pielęgnacji używam tego (polecony przez tapicera samochodowego) i muszę przyznać że daje radę:
https://sklep-naturia.istore.pl/pl/wosk-do-pielegnacji-powierzchni-skorzanych-fm-group-for-home.html (https://sklep-naturia.istore.pl/pl/wosk-do-pielegnacji-powierzchni-skorzanych-fm-group-for-home.html)
Powinno być raczej odwrotnie.
Czyli jak, skaj od wewnątrz a skóra na zewnątrz? Jaki to miałoby sens? Skóra powinna być tam gdzie jest kontakt z ciałem, czyli jest OK. Ja zamówiłem zestaw GT13 i GT15 do jasnej skóry z Gliptone i jak zrobi się cieplej to wyczyszczę sobie fotele z przodu na początek. Zobaczę efekt.
-
A czy ktoś wie jakiego koloru jest tunel z pelnego pakietu skorzanego łącznie z deska?, Ta skóra jest czarna czy raczej ala brąz?
-
Brąz
-
Raczej skóra się już nie zbiegninie, chyba że zastosujemy jakiś kwas hialuronowy na zmarszczki, czy botoks :)
Taki urok skóry, gdyby siedzisko miało dodatkowe przeszycia to można by gdzieś coś naciągnąć
Zbiegnie się. Testowałem co prawda na skórzanej kurtce, ale ten sposób działa. Wystarczy też zwykła suszarka do włosów.
https://www.youtube.com/watch?v=Ai7ZhmRr4eY (https://www.youtube.com/watch?v=Ai7ZhmRr4eY)
Jeszcze raz obrazek, bo wygląda, że się nie zrozumieliśmy.
Na zielono skóra, na czerwono plastik. Tam gdzie nic nie zaznaczyłem, to nie wiem, albo nie pamiętam co jest. Ale na boku raczej będzie plastik.
-
Ja tam zrozumiałem :), wewnętrzne powierzchnie skóra, zewnętrzne skaya. A co pod zagłówkiem, pasowałaby raczej skóra? :)
-
Szkoda że brąz bo koleś ma do opchania za małe pieniądze a ja mam srodek w czarnej skórze,do czyszczenia i konserwacji stosuję taki zestaw heaven for leather z angelwax i mleczko leather protectant z chemical guys.Odradzam typowe woski w pascie bo skóra sie zaj........cie swieci i jest śliska.
-
Musiałbyś cały komplet z boczkami i deską przełożyć, bo deska też jest obszywana. Ta skóra jest perforowana na fotelach, szkoda, że nie ma na nawiewu, bo to fajna rzecz w lecie.
Odnośnie świecenia i śliskości to chcę wypróbować te środki z Gliptone, bo piszą że skóra robi się miękka i bez poślizgu, niby nr 1 w tapicerkach samochodowych na zachodzie.
-
Na niektorych forach od detalingu ludki troche narzekaja na gliptona,mi zalerzy zeby skora byla miekka i matowa a to nie kazdy srodek zapewni jesli chodzi o mat.
-
Ta skóra jest perforowana na fotelach, szkoda, że nie ma na nawiewu, bo to fajna rzecz w lecie.
Nie ma nawiewu, ale jest lepiej, niż inne skóry w C5 :) Jeździłem sporo na wszystkich 3 zestawach skór w C5 X7:
1. półskóry
2. pełne skóry
3. pełne skóry z perforacją (Criollo)
Jeżeli chodzi o komfort latem to ustawiłbym od najlepszej do najgorszej: 3 > 1 > 2.
Criollo i półskórami jeździłem w kilkuletnim odstępie czasu, ale wydaje mi się, że Criollo jest lepsze pod tym względem. Na pewno boczki od półskór były mniej przyjemne latem, bo materiał średnio przyjemny jak jest gorąco.
-
Ja w poprzednim C5 miałem ciemne skóry i mogę powiedzieć, że jasne wnętrze dużo mniej się nagrzewa w lecie i pod tym względem jest dużo lepiej. Różnica pomiędzy temperaturą foteli a czarną kierownicą to ze 20-30 stopni - często parzyła w ręce a fotele były OK.
-
Szkoda że brąz bo koleś ma do opchania za małe pieniądze a ja mam srodek w czarnej skórze
To daj do lakierowania na czarno i będzie jak z kompletu. Zmiana koloru to nie problem
-
Ja za to myślę, że do skóry naturalnej idealnie nadaje się dokładnie to samo, co do naszej żywej skóry - czyli krem, np. NIVEA za 3.99zł :) Natłuszcza, konserwuje i robi to, co powinien.
-
Ja w poprzednim C5 miałem ciemne skóry i mogę powiedzieć, że jasne wnętrze dużo mniej się nagrzewa w lecie i pod tym względem jest dużo lepiej. Różnica pomiędzy temperaturą foteli a czarną kierownicą to ze 20-30 stopni - często parzyła w ręce a fotele były OK.
Rzeczywiście, na pewno ma to znaczenie. Poniżej po poprawce:
Nie ma nawiewu, ale jest lepiej, niż inne skóry w C5 :) Jeździłem sporo na 3 zestawach skór w C5 X7:
1. półskóry (jasne)
2. pełne skóry (jasne)
3. pełne skóry z perforacją (brązowa, Criollo)
Jeżeli chodzi o komfort latem to ustawiłbym od najlepszej do najgorszej: 3 > 1 > 2.
Criollo i jasnymi półskórami jeździłem w kilkuletnim odstępie czasu, ale wydaje mi się, że Criollo jest lepsze pod tym względem. Na pewno boczki od półskór były mniej przyjemne latem, bo materiał średnio przyjemny jak jest gorąco.
-
Nie rozumiem po co kombinujcie z jakimiś wynalazkami do konserwacji skóry. Jest np. zestaw colourlock soft za 100pln, w zestawie jest cleaner w pianownicy, szczoteczka, impregnat oraz ściereczka. Efekt po uzyciu- skóra matowa i elastyczna. Zestaw wystarczy na 4-5 kompletów foteli. Ja kupiłem do swojego ale jak się później okazało mam półskóre. Do ekoskor jest fajny środek z tenzi, nawet nie drogi.
-
Zamieszczam zdjęcia kostek
Czy będą pasowały plugplay
(https://images81.fotosik.pl/1023/8bc9722d227050d4med.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/1022/f5a4cb27bd26b75dmed.jpg)
-
To nie jest kwestia kostki tylko jej zawartości. Musisz sprawdzić, które piny są w złączu a których brak. Złącze jest to samo dla wszystkich wersji siedzeń tylko różni się ilością pinów.
Fotele trzeba kupować pod swoje auto i pod nowe opcje. Tzn. jeśli obecnie masz asystenta pasa ruchu to w nowych fotelach może go nie być (sprzedający rzadko to wiedzą), kupisz w ciemno i zonk bo nie działa a nie działa pewnie dlatego bo w fotelu kierowcy nie ma silniczków wibratorów. Szukanie odpowiednich foteli to ciężki kawałek chleba bo nie dość, że muszą pasować z zewnątrz to jeszcze muszą mieć obecne funkcje plus nowe, które sobie wymyśliłeś. Oczywiście pełną elektrykę i masaże widać od razu na zdjęciach ale asystenta pasa ruchu i grzanie karku (a nie tylko dolnej części oparcia) już nie.
Trzeba się przygotować też do montażu nowych foteli w oparciu o schematy oraz sprawdzić co jest fizycznie w złączu pod fotelem. Instalację dorabiasz do nowych foteli bo mogą mieć różne opcje nawet w pełnych skórach.
Standardowo przy grzanych stołkach (bo to widzę u ciebie) jest siedem kabli w złączu fotela kierowcy i pasażera. Jeśli jest asystent pasa ruchu to w fotelu kierowcy dochodzą jeszcze trzy kable (w sumie 10). Oświetlenie podłogi drugiego rzędu siedzeń to kolejny dodatkowy kabelek w każdym złączu, idt, itp.
Tutaj plik z opisem pinów w złączach w przednich fotelach https://megawrzuta.pl/download/5a4788bcac306c8fc46cbe5b903782d5.html (https://megawrzuta.pl/download/5a4788bcac306c8fc46cbe5b903782d5.html)
a tutaj rysunek chyba z właściwymi kolorami kabli przy czym pin 3 w każdym złączu opisany jako "sterowanie tylnej szyby" jest złączem czujników zapięcia pasa.
(https://images84.fotosik.pl/1022/0bc3610662dde3ecmed.jpg) (https://images84.fotosik.pl/1022/0bc3610662dde3ec.jpg)
-
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.. .
Rzeczywiście u mnie jest asystent zmiany pasa ale czy jest on nowych fotelach to nie wiem...
Kluczowe dla mnie jest zdanie kolegi że kupujemy fotele z opcjami takimi jakie posiadamy plus ewentualnie dodatkowe
-
Dokładałem pełne skóry to zagłębiłem się w temat. Nawi dotykową też rozpracowałem w razie gdyby ktoś potrzebował dołożyć.
Asystenta pasa mam w fotelach ale nie działa bo w aucie nie było tej opcji a dokładać mi się nie chce, wątpliwa potrzeba (mam w drugim c5 i nie używam) a koszt zbyt duży żeby dołożyć do zderzaka czujniki i instalację bo za używki chcą jak za zboże.
-
Grzanie karku? Tzn, że fotele były różnie podgrzewane? Rozumiem, koło kierownicy jako opcja dodatkowa, ale grzanie karku?
-
Grzanie karku?
Podejrzewam, że to była opcja na Skandynawię.
-
Nie wiem bo nie mam ale nie sądzę aby był oddzielny.
-
Mógłbym prosić schematy podłączenia elektrycznych foteli?
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
Mam tylko to co u góry i według tego robiłem. Plus wymiana wiązki drzwi kierowcy do podłączenia sterowania pamięcią fotela kierowcy
-
A czy to jest wtyczka do podłączenia przycisków na drzwiach?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/b0f8a869dfcbc1966a1ed5e897de46a8.jpg)
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
Nie, to jest od lusterek. Jak 2 piny to do fotochromu. Jak więcej pinów to także do pamięci lusterek.
Jakbyś potrzebował to mam kompletną wiązkę drzwi pod pamięć foteli.
-
Odnośnie czyszczenia skór i ich wyglądu nie wiem czy są środki do czyszczenia czy konserwacji skór, które pozostawiają po sobie skórę błyszczącą. Natomiast na pewno oznaką zanieczyszczonej skóry jest jej świecenie się, błyszczenie. Zastosowanie profesjonalnych kosmetyków do czyszczenia i pielęgnacji skóry będzie powodowało to, że skóra będzie matowa, nie będzie się świecić i taki stan jest oznaką, że skóra jest czysta.
Najlepiej zastosować najpierw środek do czyszczenia skóry, zwykle w postaci płynu, który się spienia i nakłada się pianę za pomocą szczotki lub gąbki, a następnie po wytarciu do sucha szmatką nakłada się ściereczką środek konserwujący, co też nie spowoduje nabłyszczenia. Skóra powinna pozostać matowa.
W samochodzie używałem kilka razy Colourlock, o którym ktoś wcześniej wspominał. Z tym, że wcześniej ktoś pisał o wersji soft (do skór regularnie pielęgnowanych). Ja używałem wersji strong (do skór bardziej zabrudzonych). W obu zestawach jest płyn do czyszczenia, szczoteczka, płyn do konserwacji i chyba mikrofibra, o ile dobrze pamiętam. Zestaw kosztuje ok. 100 zł.
W domu do mebli skórzanych stosowałem zestaw z IKEA. Też bardzo fajnie czyści, nie wiem natomiast jak do końca z trwałością środka konserwującego czy jest porównywalny ze środkiem z Colourlock. Zestaw z IKEA to koszt bodajże ok. 50 zł.
-
Mam pytanie odnośnie pamięci foteli. A mianowicie kupiłem komplet pełnych skór z masażem. Gdzie jest moduł pamięci fotela? W samochodzie była cała instalacja i aktywowałem w DB a mimo to nie działa. Wiązka z drzwi też pochodzi z dawcy i tam było tylko dodatkowo podłączenie guzików od pamięci i oświetlenie schowka.
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
W drzwiach pasażera jest moduł "komfortu" ale on chyba tylko za lusterka odpowiada... reszta w załączniku
-
Gdzie jest moduł pamięci fotela?
Pod fotelem
W samochodzie była cała instalacja i aktywowałem w DB a mimo to nie działa.
Tzn. co aktywowałeś? Bo jest kilka miejsc do zmiany w DB poza typem foteli m. in. np. klawiatura zewnętrzna przewodowa, masaż, pamięć fotela kierowcy, podgrzewanie (jeśli go nie było)
-
Byłem w samochodzie z DB i to wszystko jest aktywne. A przyciski od pamięci nie są podświetlone. Możliwe jest w samochodzie była cała wiązka z BSI do fotela a tej do słupka do przycisków brakuje?
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
Witam.
Mam pytanie odnośnie foteli. W aucie mam elektryczne bez grzania półskóry i są już zniszczone. Jak zdobędę fotele półskórzane manualne da się przełożyć samą skórę z pianką na mój stelaż elektryczny?
Z góry dziękuję.
-
Jak zdobędę fotele półskórzane manualne da się przełożyć samą skórę z pianką na mój stelaż elektryczny?
Da się bez problemu.
-
Panowie odświeżę troszkę temat ?? chcę fotele z c5 X7 przełożyć do innego auta
W/g schematów wyżej fotel pasażera Pin 10 Masa Pin 15 i 19 +12V regulacja fotela działa w każdej pozycji
Natomiast mam problem z podłączeniem fotela kierowcy
W/g schematów Pin 10 Masa Pin 12 i 20 +12V nie działa nic.
Możecie podpowiedzieć czy dobrze podłączam zasilanie
-
W obu fotelach zasilanie modułu i prawdopodobnie sterowanie foteli to pin nr 20. Pin 19 to zasilanie podgrzewania foteli a pin nr 12 w fotelu kierowcy to zasilanie CAN, w fotelu pasażera pin 12 nie służy do żadnej funkcji. Bez modułu pod fotelem nie ma sterowania bo obwód jest przerwany.
-
W obu fotelach zasilanie modułu i prawdopodobnie sterowanie foteli to pin nr 20. Pin 19 to zasilanie podgrzewania foteli a pin nr 12 w fotelu kierowcy to zasilanie CAN, w fotelu pasażera pin 12 nie służy do żadnej funkcji. Bez modułu pod fotelem nie ma sterowania bo obwód jest przerwany.
Nie masz racji ?? moduł jest w fotelu kierowcy. Tak jak napisałem wcześniej fotel pasażera działa po podłączeniu jak napisałem wcześniej.
Natomiast fotel kierowcy ( pomimo, że moduł jest pod fotelem to nie działa) gdzie mam podłączyć zasilanie.
pin nr 10 to wspólna masa dla obydwóch foteli a gdzie podłączyć +12V. ??? ??? by fotel kierowcy ożył.
pasażera ma pin 15 - autoryzacja sterowania fotelem a kierowcy tego niema ??
-
Nie ma bo piny 15 w obu fotelach sa połączone ze sobą. Z fotela kierowcy jest wyjście sygnału z modułu a w fotelu pasażera jest odbiór sygnału "zezwolenia"
Jesli nie uruchomisz modułu to musisz przerobić instalacje na wzór tej od fotela pasażera, inaczej nie będzie działać.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie
-
Problem jest w tym że o ile samo podłączenie elektryczne jest łatwe i przyjemne to uruchomienie pamięci jeśli wkłada się fotele przedlift do polifta i odwrotnie nie jest już takie łatwe. Wszystkie znane nam schematy są z przedlifta a polift ma inna instalację. Walczę teraz u kolegi w aucie z tym problemem.
-
Problem jest w tym że o ile samo podłączenie elektryczne jest łatwe i przyjemne to uruchomienie pamięci jeśli wkłada się fotele przedlift do polifta i odwrotnie nie jest już takie łatwe. Wszystkie znane nam schematy są z przedlifta a polift ma inna instalację. Walczę teraz u kolegi w aucie z tym problemem.
ja fotele chce włożyć do busa ducato nie do citroena z przedlifta.
chcę tylko wiedzić gdzie jest zasilanie fotela kierowcy lub modułu by fotel działał ??
-
Patrząc w Sedre offline z podanym OPR z polifta schemat dla fotela kierowcy jest (z tego co widzę) ten sam, ale schematy dla pasażera są inne - z warstwami kolorowe i na wypasie ;) może to Wam coś pomoże
-
chcę tylko wiedzić gdzie jest zasilanie fotela kierowcy lub modułu by fotel działał ??
To pomiń moduł, bo żeby go uruchomić musisz przeprogramować BSI, inaczej zasilanie nie "przejdzie" przez moduł. Pamięci nie będzie ale elektryka zadziała.
Zrób wiązkę na wzór fotela pasażera i tyle w temacie.
-
chcę tylko wiedzić gdzie jest zasilanie fotela kierowcy lub modułu by fotel działał ??
To pomiń moduł, bo żeby go uruchomić musisz przeprogramować BSI, inaczej zasilanie nie "przejdzie" przez moduł. Pamięci nie będzie ale elektryka zadziała.
Zrób wiązkę na wzór fotela pasażera i tyle w temacie.
Hej
Ja właśnie jestem na tym etapie, tyle że miałem fotele elektryczne.
Działa elektryka jako taka, ale nie działa pamięć i grzanie.
O ile grzanie to może być mata, podobno działała.
Mój samochód to 2014 rok, dawca chyba starszy z 2008-2009.
Pamięć fotela nie ma nic wspólnego z fotelem pasażera, niby elektryka taka sama.
Może cały moduł jest inny ?