Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara II Coupe 1.4 vel Cytrynian Xsarynu  (Przeczytany 20188 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 25, 2019, 11:22:48 »
Uszczelkę pod głowicą w 1.6 16V robiłem przy 154 tysiącach km. W Picasso 1.8 mam 260 tysięcy prawie i jest jeszcze oryginalna. Nie ma zasady.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 26, 2019, 00:16:33 »
W serii silników TU3J i TU5J, niestety uszczelka to raczej „eksploatacja” i jej wymiana przy przebiegach 150k+ jest dość powszechna. Jak belka. Jeśli się nie przegapi to nie ma żadnej dużej naprawy silnika, i taka wymiana nie wychodzi jakoś strasznie drogo. Wiek tez swoje robi.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 03, 2019, 16:27:15 »
W sumie z tą uszczelką to by się u mnie zgadzało. W naszym P206 z 2006r., z silnikiem TU3A, uszczelka padła przy 160tyś. Co do belki, Pecik ma już na liczniku ponad 200tyś a belka nadal sprawna. Kupiliśmy go gdy drogomierz wskazywał 130tyś. W Xsarze też cisza i bez luzów. Aha, dmuchawa już od dłuższego czasu nie hałasuje, ale "zgubił się" jej pierwszy bieg. Chyba zainwestuję w opornik.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 05, 2019, 22:27:19 »
Opornik można wymienić lub naprawić. Dmuchawę tez warto obejrzeć. Jeśli obciera na łożyskach to najlepiej tez wymienić. Bo padnie w środku lata i będzie przykro. Często objawy są mało widoczne, ale wiatrak kręci wolniej niż powinien i nie jest wydajny. Łatwiej to widać jesienią, bo wtedy nie nadąża z odparowaniem szyby.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 06, 2019, 17:10:58 »
Opornik zamierzam kupić nowy, raczej w naprawę nie będę się bawił. Nie umiem lutować, a i zawracać gitary mojemu majstrowi nie będę. Dmuchawa, zaczynała popiskiwać wcześniej, dostała smaru i poza jednym incydentem jesienią, sprawuje się dobrze. Jedynki tylko brak, dwójka dmucha już solidnie, trójka robi szał a czwórki się po prostu boję bo Wunder Bauma mi urywa! Wszystko opisałem w poprzednich postach. Napisałem też, że jeśli zacznie znów świrować to albo jeszcze raz ja nasmaruje, albo kupię całkiem nową. Wszystko zależy od finansów, nadszarpniętych wymianą uszczelki.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 06, 2019, 22:38:34 »
O ile dobrze pamiętam, to opornik nie jest wlutowany, tylko zaciśnięty "łapkami".
Wystarczy mały płaski wkrętak, i solidne szczypce. :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 06, 2019, 23:12:58 »
Lutowany czy nie, kupię se cały nowy i cześć. Hella poniżej 50zł więc to jeszcze przeżyję.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 11, 2019, 21:39:58 »
Uzupełnienie.Xsara strzeliła trasę na Mazury i z powrotem plus codzienne wycieczki na miejscu. Łącznie 1700km w dziesięć dni. Dmuchawa była grzeczna, chińskie opony znów dały radę ulewie a zużycie paliwa spadło do 5.8l/100km. Kupiłem też opornik dmuchawy ale nie mogę się zebrać by go wymienić. Chyba poczekam do września i wymienię od razu filtr pyłkowy. Nie mam ochoty dwa razy sobie żeber ugniatać.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 11, 2019, 21:53:37 »
Wymień filtr od razu. Jak wyjmiesz schowek to nie jest to aż taka akrobacja :)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 19, 2019, 20:23:35 »
Filtr pyłkowy wymieniam co roku, tak na przełomie września i października. Jak do tej pory system się sprawdza. Tyle, że w Asteroidzie było to bardzo proste a o P206 to już nawet nie wspomnę.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 07, 2019, 15:34:25 »
Raport z ostatniego grzebania.Jak pisał, tak uczynił. Postanowiłem wymienić opornik dmuchawy i przy okazji filtr pyłkowy. Tym razem wymontowałem też schowek. Bajecznie prosty dostęp do wkrętów, a klej trzymający wykładzinę schowka nie wysycha po odklejeniu i trzyma dobrze po montażu. Co do poprawy komfortu pracy po zdjęciu schowka. Do wymiany filtra nic nie wnosi za to lepiej widać dwa z trzech upierdliwych wkrętów trzymających dmuchawę. Dmuchawę, którą kolejny raz solidnie nasmarowałem. Dostęp do opornika jest u mnie od spodu więc podobnie jak w przypadku filtra, nie trzeba demontować schowka. Na koniec najlepsze. Wymiana opornika nic nie dała. Dalej brakuje pierwszego biegu. Ha! Medżik. Dodam, że opornik jest oryginalny, Behr. Pilnowałem by nie dotknąć tych "sprężynek" i ogólnie obchodziłem się z nim jak z jajkiem. Zatem problem leży gdzieś indziej. Może dmuchawa stawia taki opór, że na jedynce nie startuje. Diabli wiedzą. Dodam, że komutator silniczka nie wygląda kwitnąco. Ale szczotki mają jeszcze sporo "mięcha". Tak jak pisałem wcześniej, to już ostatnie smarowanie tej dmuchawy. Zacznie świrować to ją wywalam. Kupka banknotów na nową powoli rośnie.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 14, 2019, 22:16:01 »
Aktualizacja.
Nowy wydatek się szykuje. Wydech. Tłumik środkowy, już sztukowany i końcowy. Teraz pracuje jak WRC: warcy, rycy, cescy! Prawdopodobnie kupię cały zestaw Bosala. Dodatkowo, czasem na zimnym, zaraz po wyłączeniu się pompy dodatkowego powietrza, silnik lubi sobie popracować nieco mniej kulturalnie. Trwa to chwilę i zaraz jest okay. Czujnik ciśnienia powietrza chyba świruje. Tym bardziej, że na podglądzie parametrów, prosta aplikacja na smartfona, w momencie wystąpienia "usterki", ciśnienie w kolektorze solidnie skacze. Ale czy to efekt czy przyczyna, nie mam pojęcia. Nie znam się aż tak. Poczyścimy i jak nie przejdzie będziemy się martwić. Poza tym autko śmiga. Dmuchawa nadal nie pracuje na jedynce ale przynajmniej nie piszczy. Smar silikonowy działa lepiej niż biały. Zmieniłem już opony na zimowe. Ostatnie zużycie paliwa 6.09l/100km. Długoterminowe z Fuelio 6.35l/100km.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 15, 2019, 16:59:51 »
Witaj, wymieniłem wydech w mojej Xsarze tydzień temu, miałem te same objawy. Teraz jest dużo ciszej i silnik wyraźnie odźył, tyle że kupiłem zestaw z Polmo a nie Bosal ; ]

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 15, 2019, 21:50:20 »
A o jakich objawach piszesz? Coś poza oczywistym pierdzeniem z dziury?
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 17, 2019, 20:38:29 »
Chodziło o głośną pracę wydechu, silnik też teraz równiej pracuje i dużo lepiej się zbiera.

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 17, 2019, 22:15:39 »
Okay. Lepiej się zbiera? Ostro musiało się tam u Ciebie kotłować w tych nieszczelnościach, że teraz czujesz poprawę. Ja liczę tylko na ciszę i brak popierdywania które sprawia, że silnik zdaje się nie pracować normalnie. Oczywiście te zakłócenia w pracy na zimno raczej nie znikną. Tu liczę na preparaty które już do mnie jadą. A co do wydechów, miałem kiedyś AX 1.4D sprowadzonego z Rzeszy. Miał zamontowany katalizator utleniający. Kiedy szlag trafił wydech, założyłem układ bez tego ustrojstwa. Wtedy naprawdę poczułem przypływ mocy. Oczywiście, zrobiło się ciszej bo cały układ poszedł nowy, więc wykluczam efekt złudzenia wywołany głośniejszą pracą.  Ech, to była maszyna. -20, służbowe Iveco padło, Corsa z Isuzu pod maską zapaliła po wielu próbach, dopiero od kabli a AXior za trzecim podejściem. No i ogrzewanie, ogień! Na szczęście, bo ciągle zamarzała mi klamka i drzwi się nie zamykały. Zebrało się na wspomnienia...
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 26, 2019, 15:37:42 »
No i wydech wymieniony. Wszystko oczywiście pasowało jak należy. Jedyna różnica w końcówce wydechu. Stara była chromowana, nowa nie. Naturalnie zrobiło się ciszej ale zgodnie z przewidywaniami nie poczułem różnicy w pracy silnika. Kilka dni temu wypsikałem też MAP sensor szpecyfikiem do przepływomierzy. Był lekko zapaćkany ale raczej świeżym olejem. Za to okazało się, że nie był dobrze dokręcony. Przepłukałem też rurki od odmy. Tu było nieco syfu ale bez szału. Resztkę władowałem w przepustnicę. Tu było też niewiele syfu, ale dla pewności powtórzę ćwiczenie z użyciem odpowiedniejszego środka. Dziwne zachowanie silnika jednak nie zniknęło. Można z tym żyć, trwa to kilkanaście sekund i potem praca się stabilizuje, ale zastanawiam się co jest grane. Może MAP sensor świruje, może czujnik temperatury... Wróżenie z fusów. Jak zacznie się dziać coś naprawdę złego, wtedy będę się zastanawiał.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 26, 2019, 20:51:39 »
Ile zapłaciłeś za ten wydech z Bosal? U mnie końcówka wydechu jest chromowana (Polmostrów).

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 27, 2019, 18:31:18 »
Za dwa tłumiki i zestaw montażowy, bez wieszaków dałem 311zł. Kupiłem w Ucando, przesyłka za darmo. Aha, miałem kupon rabatowy ale nie pamiętam z jaką zniżką. Tłumiki i opaska są z Bosala a zestaw montażowy, do kata, jest z FA1.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 28, 2019, 18:21:49 »
Mi wyszło 240 zł za komplet z Polmo, ale pewnie mniej wytrzyma.

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 29, 2019, 16:00:47 »
Tego nie byłbym pewien. W Asteroidzie też wymieniałem cały wydech i w związku z brakiem funduszy na produkt markowy zakupiłem zestaw firmy Izawit. Pięć lat później, gdy sprzedawałem maszynę, wydech wyglądał bardzo dobrze. W kilku punktach naloty rdzy się pojawiły, ale do perforacji to im było daleko. Byłem zdziwiony jak ateista w piekle! Kto wie, może i Twój zakup będzie równie trafiony.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 16, 2019, 16:06:37 »
      Minął rok eksperymentu z hybrydowymi wycieraczkami Valeo. Wszystko co wcześniej o nich pisałem podtrzymuję. Jedno, bardzo ważne, co mogę dodać to ocena trwałości. Po ponad roku wciąż znakomicie zbierają i nie zanosi się by coś miało się zmienić. Fakt, nie żałuję płynu, nie usuwam przy pomocy wycieraczek szronu, lodu czy zleżałego śniegu i zawsze je przecieram płynem kiedy myję szyby. No i mój roczny przebieg nie powala. Zrobiłem na tych wycieraczkach niespełna 14 tyś. km. Ale postępuję tak z każdym kompletem. Mój ranking to Valeo Hybryda, Bosch Eco, Valeo First (płaskie), Valeo zwykłe, Alca, potem długo, długo nic i Champion, zwykłe. Aha, wymieniłem też tylną wycieraczkę. Wytrzymała praktycznie od zakupu auta. To był zwykły Bosch. Tym razem kupiłem Boscha ale z dopiskiem Rear. Znaczy do tyłu. Ciekawe czy będzie różnica.     
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 16, 2019, 23:04:23 »
Ja się wyleczyłem z tzw. markowych wycieraczek. Kupuję tanie marketowe Alca i zmieniam razem z kołami. Na wiosnę i na zimę ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 17, 2019, 13:35:37 »
Alca to świetna relacja ceny do jakości. Już nie używam bo z markowymi mam dobre doświadczenia. Może poza Championem. Ja wycieraczki wymieniam przy pierwszych oznakach zużycia, nie czekam aż zaczną rozmazywać. Wystarczy smuga i won!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2019, 18:32:56 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 02, 2020, 21:02:16 »
Aktualizacja   


Dmuchawa świruje. Tym razem raz działa, raz nie. To znaczy, jedynka znikła, dwójka czasem działa, czasem nie, reszta śmiga. Opornik jest nowy więc wykluczam. Może pokrętło? Aha, mam ręczną klimę, jakby co. Co do wymiany dmuchawy, to jest zagwozdka. Wg. VIN numer to 6441.N0. Obrazek na szkicu zgadza się ze stanem faktycznym. Sęk w tym, że jedyny rozsądny zamiennik, NRF 34127, na zdjęciu z katalogu producenta wygląda nieco inaczej. I teraz, albo foto jest poglądowe, albo obudowa do wywalenia i same bebechy pasują. Chcę uniknąć zamówienia i potem zwrotu a nikt nie jest chętny by przysłać mi foto części z pudełka. Takie to mają ludzie problemy. Poza tym, wszystko gra.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i