Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Paweł Kotynia w Grudzień 16, 2011, 19:35:14
-
Poszukałem trochę na forum i każdy, kto miał kłopot z nawiewem dostawał poradę żeby wymienić moduł sterujący nadmuchem. Problem w tym, że u mnie dmuchawa nie działa nawet na 4 biegu. Bezpieczniki sprawdzone miernikiem. Sytuacja wyglądała tak, że wentylator działał stwierdziłem, że chce załączyć mocniejszy na wiew tj. 4 i w tym momencie ucichł mi wentylator. Czy u mnie również będzie to ten moduł, a może coś innego. Moja c5 to wersja z 2004 roku mk1 2hdi z klimą automatyczną 2 strefową. Proszę o pilne podpowiedzi co gdzie i jak szukać bo w weekend czeka mnie dużo jazdy, a przecierać sobie szmatka szyby to niezbyt mi się uśmiecha. Pozdrawiam
-
Moduł koło nóg pasażera.Cena tranzystora 17 zł lub taniej.Wymiana 40 min i znowu cieszysz się sprawnym nadmuchem.
-
Rozumie, że to ten, co trzeba go wymienić na nowy i pamiętać o paście do radiatora. Czy mógłbyś podać parametry tego tranzystora.
-
Ponoć w C5 wentylator przestaje działać przez niewymienianie filtra kabinowego. tak gdzieś czytałem, że tak się zdarza. Ale nie wiem jak jest w Twoim przypadku.
-
Jesli nie wymieniasz filtra kabinowego to potrafi sie on zapchac w takim stopmiu ze faktycznie naduch przestaje praktycznie dzialac, malo tego - modul ktory steruje dmuchawa jest chlodzony przez ta dmuchawe i jesli jest ograniczony przeplyw powietrza (przez brudnyzatkany filtr) to modul sterujacy sie przegrzewa i czasami potrafi pasc tranzysor sterujacy
-
75344G to nr mojego tranzystora. Okazuje się, że IRFP064N nie jest odpowiednikiem akurat do mojego typu tranzystora. Prawidłowy odpowiednik to IRFP2907. We wtorek okaże się, czy to moduł sterujący nawiewem był winny czy też będę musiał szukać dalej.
-
Tyle że sama wymiana tranzystorka czasem pomaga na 5 minut (nie tylko u mnie tak było). Kupiłem cały element za 180zł oryginał Valeo.
-
Właśnie, dlatego sprawdziłem poprzez kilka sklepów zamiennik i okazało się, że IRFP064N nie jest właściwy, gdyż wentylator nie będzie pracował pełna mocą. Podano mi wtedy, że dokładnie tym odpowiednikiem jest IRFP2907. Tu jest właśnie dokładnie taki element jak ja posiadam http://allegro.pl/berlingo-citroen-c3-huf75344g-75344g-irfp2907-i1985898813.html
-
jeśli nie działa na 4 biegu to raczej szczotki silnika , najlepiej wyjąc kostkę i za pomocą żarówki stwierdzić czy jest zasilanie . Ten tranzystor pracuje jako opornik i na nim wydziela się dużo ciepła dlatego pasta i dobre lutowanie .
-
u mnie ten sterownik padł dwa razy i za każdym razem okazywało się, że to była wina słabego połączenia lutowanego na nóżkach tranzystora. Pomagało przelutowanie ich nowym lutem po oczywiście starannym usunięciu poprzedniego starego lutu. Wina tej usterki jak sądzę leży po stronie słabego odprowadzenia ciepła z tranzystora na radiator co powoduje wylutowanie nóżek ww tranzystora i jego awarię. Tak więc polecałbym odchylenie tranzystora od radiatora, wyczyszczenie dokładne powierzchni przylegających i posmarowanie na nowo pastą odprowadzającą ciepło.
-
dokładnie tak , masę tych regulatorów naprawiałem tak .
-
Więc tak po zastosowaniu IRFP2907, oraz pasty termoprzewodzącej oraz lutowaniu nawiew zaczął ponownie działać. Fajnie jest mieć nawiew w autku jak taka pogoda i do tego parują szyby. Dzięki na podpowiedzi.
-
Parokrotny nie działał nawiew "wiatraczek" na wyświetlaczu po chwili "gubił śmigiełka "ale po jakimś czasie ponownie działał aż w końcu przestał .Wymieniłem rezystor ten po stronie pasażera i nic dalej to samo , zwarłem wtyczkę dwu pinowwą i też nic . Sprawdziłem bezpiecznik 40A po obu "stronach" jest napięcie . Siedzę właśnie załamany i nie wiem co dalej
-
Witam .
Zwierając wtyczkę z 2 pinami zwarłeś zasilanie wentylatora ,jeśli mówimy o wtyczce od modułu pod schowkiem .
Zasilanie do wentylatora jest z z wtyczki z 4 pinami ,dwa grube kable .
Sprawdź ponownie bezpiecznik F18 40A w module BSM ale nie miernikiem tylko pod obciążeniem np.żarówką .
Ostatnio walczyłem ze swoim nawiewem i nie stykał właśnie ten bezpiecznik ,było nadpalenie na nodze .
Z tego bezpiecznika napięcie jest podawane na wtyczkę 16V VE piny 8 i 16,dwa niebieskie grubsze przewody .
Wtyczka jest przy F18,pierwsza od strony błotnika .
U mnie był też wypalony styk w tej wtyczce ,zrobiłem mostek przewodem .
Moduł pod schowkiem można ominąć łącząc przewody czerwone i czarne z wtyczki z 4 pinami z przewodami czerwonym i czarnym z wtyczki z dwoma pinami,kolor na kolor.
Jeśli nie będzie wentylator pracować to jest z nim problem np. szczotki.
Opis dotyczy BSM Siemens S118470005f B5 9643498680-00
Pozdrawiam.
-
Witam .
Zwierając wtyczkę z 2 pinami zwarłeś zasilanie wentylatora ,jeśli mówimy o wtyczce od modułu pod schowkiem .
Czyli jak tak zrobiłem (a nie powinienem tak robić ) to powinno być zwarcie ? ,wniosek że nie dochodzi prąd i mam szukać przyczyny w w/w miejscach ?
-
Witam.
Tak szukaj zasilania.
Pozdrawiam .
-
Dzięki przeczyściłem gniazdo bezpiecznika i działa , jeszcze raz dzięki ,teraz tylko wszystko złożyć