Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.  (Przeczytany 3251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Sekuła

Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:00:15 »
Hej !
Neverending story ...czyli co tym razem mam popsute w cytrynie.Zaczynam mieć powoli dość tego samochodu.Nie ma roku w którym nie włożyłbym kasę w rzeczy inne niż eksploatacyjne.Dzisiaj podjechałem do znajomego od klimatyzacji.Z układu po 3 latach od sprawdzenia szczelności prawie nic nie uciekło, niestety ... ale mimo to nie mam przyjemnego chłodu w samochodzie.Elektrozawór pyka, czyli klima się załącza.

Znajomy jest przekonany, że to coś z układu wysokiego ciśnienia, czyli albo zawór rozprężny albo kompresor.
Zasugerował wymianę zaworu - ale na nowy zawór - niestety są one prawie niedostępne a jak już są mają chore ceny (w jednym sklepie chcą 700PLN).Numer zaworu to 6461J7 - wiecie może gdzie w W-wie lub okolicach można znaleźć ten zawór. Ewentualnie używany ale w 100% sprawny.
Jak on nie zadziała to wymiana kompresora - ale tutaj zasugerował używany.
Help, hilfe, pomocy, F1 :)
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:07:03 »
Dziwne masz te przygody z autem. Jaki masz przebieg i skąd go kupiłeś?
Daj. Na pw dam ci namiar na gościa od używek, który może takie coś mieć.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Sekuła

Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:14:12 »
@Nathan :
Auto z salonu w Polsce, jestem 3cim właścicielem, udokumentowany przebieg (do czasu zakupu serwisowany u Vorbrota w Warszawie).Aktualny przebieg to niecałe 220k km.
Wysłałem priva z namiarami.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Marek_S

  • Gość
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:31:50 »
A co ty chcesz z takim przebiegiem kup vaga to zobaczysz ile wsadzisz a robił pomiary ciśnień? 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:32:54 »
Może klapy mieszalnika po prostu nie pracują? I nie zmienia temperatury.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:43:43 »
Marku co to za przebieg 220 tys. Rozruch dopiero.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Sekuła

Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:48:24 »
@Marek, @Tomek,
- pomiary ciśnień zrobione - widać że układ reaguje na włączenie klimatyzacji, nie zmniejsza się ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia czyli właśnie albo zawór albo kompresor.
- klapy mieszalnika działają poprawnie - reagują na zmianę ciepłe/zimne

-- OFF TOPIC --
@Marek -  tu nie chodzi o to że w VAG byłoby drożej, ale o fakt że moja C5 tak naprawdę 90% kilometrów robi w trasie.
Drażni mnie to, że samochód kupiony przy przebiegu niecałe 150k km, jeżdżący w trasie:
- padło sprzęgło - 172k km - koledze w Pandzie (wiem, słabszy silnik) jeżdżącej tylko po mieście padło sprzęgło po 220k km
- przekaźnik w BSM - ewidentna skucha lub celowe działanie

- podciekające dekle zaworów - wymiana tylko na nowe (chore)
to takie przykłady.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Marek_S

  • Gość
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2019, 20:57:48 »
Sprzęgło dziala czy nie? Sa błędy w klimie?  Jest napięcie sterowania w bsm bo lubią padac. Przerabiałem remont klimy

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Sekuła

Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2019, 21:51:22 »
@Marek, wlasnie wrocilem ze sprawdzenia Lexia.
Co ciekawe ... w sekcji Klimatyzacja - brak błedów.
Ale !!! w sekcji BSM mam błąd F995 -  Usterka trwała. Sterowanie pojemności skokowej sprężarki klimatyzacji.
Znalazłem coś takiego : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3243367.html

 
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2019, 22:48:33 »
Witam.Podłączę się pod temat.W zeszłym roku byłem u mechanika na sprawdzeniu klimy która trochę chłodziła ale tylko przy prędkości do 50-60 km\h.Po sprawdzeniu szczelności,nabiciu bez zmian.Propozycja wymiana kopresora.Niestety w ostatniej fazie okazało się,że mocowania nie pasują.Decyzja,podmiana zaworu sterującego sprężarki,który podałeś w załączniku.Do dzisiaj chłodzi jak wściekła.Dodam ,że mechanik nie podpinał pod kompa.Przy odpaleniu w ogóle kompresor nie ruszył.Po zdjęciu klemy ruszył i jak wspomniałem działa.

Marek_S

  • Gość
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 24, 2019, 23:12:14 »
Bez leks to nie diagnostyka trzeba zobaczyć co ja boli a nie wymieniać na pałe jak leci bo niby taniej.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 24, 2019, 23:36:05 »
Nie liczyłem na to, że bez podłączenia będzie taniej.Gość tak naprawia i efekt w postaci działającej klimy jest.Jeśli komputer pokazuje identyczny błąd jak ten opisany w artykule, to nad czym się zastanawiać.Zrobić podmianę i sprawdzić.Ot cała filozofia.

Marek_S

  • Gość
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 24, 2019, 23:40:35 »
Dla mnie to juz d zupy strony jest ale...
Klienci nie przestają mnie zadziwiac

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Sekuła

Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 24, 2019, 23:47:00 »
Jak widać, lexia pokazuje jeden blad ...
Zastanawia mnie :
- dlaczego w sekcji silnika a nie klimatyzacji ?
- czy oznacza on cos konkretnego ?

pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 25, 2019, 06:05:59 »
Jak widać, lexia pokazuje jeden blad ...
Zastanawia mnie :
- dlaczego w sekcji silnika a nie klimatyzacji ?
- czy oznacza on cos konkretnego ?
Bo sterownik silnika musi wydać "zgodę" na uruchomienie kompresora. A może jej nie wydać jeśli np. ma za ciepło. (Zabezpieczenie przed przegrzaniem.)

 A wracając do cieknących pokryw zaworów, da się to ogarnąć prawie za darmo  ;) w porównaniu do ceny nowych pokryw.

 Błąd masz tylko jakiś dziwny... Bo ciągle mi się wydawało że C5 jednak nie ma tego wynalazku: "Sterowanie pojemności skokowej sprężarki klimatyzacji." Ale mogłem się mylić. Nigdy nie wnikałem w działanie klimy C5, działa nie tykam.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 25, 2019, 07:20:44 »
To jak myślicie ?
Szukać zaworu w kompresorze ?
Szukać używanego kompresora ?
Szukać zaworu rozprężnego ?
Szukać jednego i drugiego ?
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 25, 2019, 07:43:15 »
Wiesz to jak babka wróżyła. Zadzwoń się z Marcinem i pogadaj.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 25, 2019, 08:08:05 »
Na elektrodzie jest rozwiązanie,  jedynie weryfikacja czy to na pewno zawór.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 15, 2019, 12:04:24 »
Hej !
Udało się wypożyczyć kompresor, ale problem pozostał - klima nadal nie działa - więc to nie wina kompresora.
Po zmianie zaworu rozprężnego jest lepiej .... tzn brak błędu F995 -  Usterka trwała. Sterowanie pojemności skokowej sprężarki klimatyzacji.
ALE !O ile sprzęgło kompresora się załącza, to jednak ciśnienie miedzy układem wysokiego i niskiego ciśnienia jest nadal prawie takie same (HI około 5 [nie pamiętam dokładnie], LO około 4 barów).Dodatkowo pojawił się błąd C72A - Defekt. Usterka trwała Silnik recylkulacji. Przerwa.
Przez chwilę myślałem ze to kwestia silniczka i mieszalnika - ale automat i ręczne sterowanie działają. Zmieniałem temperatury (prawo-lewo) oraz sposób nawiewu - wszystko działało prawidłowo.

Mój kompresor ma 2 wtyczki : żółta - sprzęgło, czarna ..... sadze ze to właśnie sterowanie tym zaworem.Z ciekawości sprawdziłem kontrolką czy na wtyczce (przy włączonej klimie) pojawia się napięcie - no właśnie NIE.
Pomożecie ?
Czy jechać do jakiegoś elektryka ?
---------------------------------------------------------
Przy okazji mam jeszcze dwa błędy :
- P1676 - usterka trwała, Komunikacja z alternatorem sterowanym.
- P0326 - usterka trwała,Sygnał czujnika spalania stukowego
O co chodzi ??? ??
Nie jestem pewien czy te błędy nie pojawiły się podczas walk z klimatyzacją.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 15, 2019, 21:55:22 »
W załączniku masz "kawałek" schematu....8020 to kompresor, wtyczka NR-czarna, wtyczka JN-żółta. Sprawdz przewody do BSM-a.
Nie wiem czy jest test z lexi wysterowania tego elektrozaworu? Wykonać test i zmierzyć pojawienie się napięcia ....

Pozostałe błędy, możliwe braki połączenia, czy to z Twojej przyczyny "rozpinania przy klimie". Do sprawdzenia wtyczki i przewody, jak nie pomoże to czujnik spalania uszkodzony, uszkodzony alternator.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 20, 2019, 21:34:11 »
Skoro nie ma napięcia to jak ma się otworzyć elektrozawór? U mnie się przez chwilę zawieszał ale to dlatego że.klima długo była pusta że względu na uszkodzoną chłodnicę. Schemat jest więc do elektryka albo multimetr w rękę jeżeli sam dasz radę ogarnąć schemat i szukać gdzie prąd ginie
 Może się okazać że przyczyną jest banalna i uszkodzony jest któryś przewód w wiązce pomiędzy sprężarką a BSI

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 21, 2019, 07:14:45 »
któryś przewód w wiązce pomiędzy sprężarką a BSI
Uwaga....BSI nie jest połączone "drutowo" ze sprężarką.
Poprawnie powinno byc ...BSM a spręzarka.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 21, 2019, 22:20:52 »
Ok mój bład, nie BSI a BSM. Jak ktoś zna się co nie co na schematach to i tak sobie poradzi.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 27, 2019, 16:08:59 »
Witam.
Panowie ten błąd regulacji kompresora klimatyzacji świadczy o uszkodzonym zaworze wydajności w sprężarce klimatyzacji, na sprężarce jest zawór wydajności kosztuje bodajże 100 zł.
Wymiana wiąże się ze spuszczeniem czynnika , to jest wtyczka chyba obok rurek już nie pamiętam bo ze 3 lata temu to wymieniałem . 
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Neverending story - zawór rozprężny albo kompresor.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 31, 2019, 21:03:12 »
Zawór jest na spodzie kompresora klimatyzacji po prawej stronie.