Hi!
4m kabla starczą, a wybór anteny można rozpatrywać pod wieloma kategoriami.
Najczęstsze są 2
- użyteczność - nie każdy dużo jeździ w trasy i nie zawsze zależy mu na tym, aby antena posiadała dobre zyski. Najczęściej taka osoba kupuje jakaś mała praktyczną antenę magnesową i tym się zadowala.
- zyskowność - w tej kategorii ludzie montują antenę wiercąc otwór w dachu, a kompromisem jest uchwyt na klapę z galwanicznym połączeniem do karoserii w celu zapewnienia dobrej masy. Takie rozwiązania są pod względem łączności najkorzystniejsze. W połączeniu z długą dobrze zestrojoną anteną masz gwarantowane łączności na 20km mobil-mobil.
No i możesz czasami ustrzelić jakiegoś DX'a.
Musisz się zastanowić - gdzie parkujesz auto, bo mi 2x zawalili antenę spod bloku - teraz mam garaż).
Wracając do Twojego wyboru - to zwróć uwagę na sporą masę tej anteny, przy większych prędkościach może to powodować znaczne opory, a co za tym idzie to mocowanie na klapę może różnie się zachowywać. Nie polecam takich helikali.
Kompromisem w tym wypadku jest antena z serii ML-145 na magnesie, która moim zdaniem spisuje się znakomicie.
Trzeba tylko nakleić na karoserię ochronną folię bo magnes potrafi czasami zarysować blachę.