Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] przy wciskaniu hamulca słychać "klik"  (Przeczytany 1135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Maroń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 2001 2,2 HDI 4HP20
  • Miejscowość: Bytom
[Mk1] przy wciskaniu hamulca słychać "klik"
« dnia: Lipiec 18, 2011, 18:41:28 »
witam, autko w automacie i nie wiem czy ten dźwięk dochodzi ze skrzyni czy związany z hamulcem
niekiedy jak wjadę na jakąś nierówność słychać "klik" tak jakby coś luźnego uderzało w obudowę czegoś, jeżeli wtedy zatrzymam się i naciskam pulsacyjnie hamulec to słyszę dźwięk dochodzący z komory silnika "klik, klik", jeżeli wrzucę na N i dalej naciskam hamulec wciąż słychać "klik, klik", dźwięk dochodzi ze strony gdzie znajduje się skrzynia ale nie wiem czy dokładnie z niej, potem niekiedy sam zanika i gdy jadę i hamuję nie ma tego dźwięku, pojawia się przypadkowo po wjechaniu na jakąś nierówność,

czy to coś poważnego? pomocy

pzd, Paweł

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk1] przy wciskaniu hamulca słychać "klik"
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2011, 19:39:57 »
Ten dźwięk dochodzi od strony lewarka i jest to normalne. Jest to elektromagnes blokujący lewarek od biegów w pozycji P. Bez hamulca nie przerzucisz z pozycji P na inne biegi
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] przy wciskaniu hamulca słychać "klik"
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2011, 20:00:37 »
Dokładnie. Zrób sobie tak na samym zapłonie przy wyłączonym silniku. Wcisnij hamulec i usłyszysz elektromagnes zwalniający/blokujący lewarek.
Nie ma w tym nic niepokojącego. Tak ma być.

Offline Paweł Maroń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 2001 2,2 HDI 4HP20
  • Miejscowość: Bytom
Re: [Mk1] przy wciskaniu hamulca słychać "klik"
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2011, 22:55:00 »
tylko ja nie mówię o tym dźwięku, to wiem że jest normalne, i to ewidentnie słychać przy lewarku, ale ten dźwięk który opisałem na 100% dochodzi z komory silnika i tego nigdy nie słyszałem, pojawił się niedawno, poza tym klik przy lewarku pojawia się tylko w pozycji P

---------

dzisiaj rano przejechałem się z kolegą i gdy to klikanie pojawiło się obmacał trochę pod maską i twierdzi że ten dźwięk dochodzi z serwa, czy to dla was jakaś wskazówka?

---------

z najnowszych oględzin podejrzewany jest jakiś elektrozawór który włącza się w momencie naciskania hamulca,
dzisiaj jak pojawił mi się ten dźwięk ustawiłem auto na N, wyłączyłem zapłon, klikania nie było, włączyłem zapłon bez odpalania silnika i gdy naciskałem hamulec słychać wyraźnie pracę jakiegoś zaworu lub przekaźnika, o tyle mnie to niepokoi że jestem pewien w 200% że tego nigdy nie słyszałem i pojawiło się to ok. 2 tyg temu, o ile faktycznie jest to jakiś elektrozawór to dlaczego słychać go również gdy nie naciskam hamulca a wystarczy że wjadę na jakąś nierówność i słyszę klikanie tego zaworu tak jakby był luźny i się telepał wydając takie dźwięki, jeżeli jest to spowodowane jakimś zużyciem czy może się to jeszcze bardziej popsuć unieruchamiając auto?

Offline Paweł Maroń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 2001 2,2 HDI 4HP20
  • Miejscowość: Bytom
Re: [Mk1] przy wciskaniu hamulca słychać "klik"
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2011, 21:59:58 »
link do filmiku na którym słychać to klikanie, może to kogoś z Was naprowadzi, dźwięk ewidentnie dochodzi z prawej strony komory spod skrzynki z elektroniką, czy jest tam jakiś zawór odpowiedzialny za hamulce?
-----
mechanik po długich oględzinach stwierdził że na 99% jest to pompa ABS, zaglądać do niej czy od razu wymiana na używkę?
ew. sprawdzić styki? czy może na razie zignorować to i jeździć z tym?