Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?  (Przeczytany 8800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« dnia: Grudzień 03, 2017, 19:12:35 »
Witam
Przeczytałem już sporo wątków na temat komfortu w C5 i ciągle się zastanawiam co z moim autem jest nie tak. Samochód od początku jak go kupiłem miał problem z filtrowaniem nierówności. Ustawiałem z mechanikiem wysokość przy pomocy korektorów i udało się nawet raz złapać taką wysokość 41,5 przód tył 38,5 gdzie auto dosłownie płynęło po czym podniosłem auto do góry do dołu i po tym manewrze przestało płynąć więc kolejna próba znowu zaczęliśmy ustawiać ponownie te wartosci ale juz sie nic nie zmienialo.Wybralem sie wiec do  Aso gdzie też przy pomocy korektora podnieśli tył na 39,5 ale auto nadal jest za twarde. Przednie koła spadają z krawężnika z hukiem a studzienki kanazlizacyjne jak w nie wjeżdżam to jest huk jak bym urwał koło.  Myślałem, ze może sfery są zużyte ale skoro raz się udało na chwilę trafić w "komfort" a po chwili auto znowu sie utwardziło to czy to oznacza problem ze sferami? 

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2017, 23:51:40 »
Myślę że pomiar ciśnienia w sferach rozwieje wątpliwości.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2017, 19:02:38 »
Gdzie to można zrobić na Dolnym Śląsku lub w okolicach?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2017, 22:01:38 »
JHL Autoserwis we Wrocławiu podobno ale ja nie korzystałem.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2017, 23:12:24 »
Sprawdź ciśnieniowo wszystkie sfery. Następny krok to ustawienie samochodu na kanale w dolnym serwisie - po odłączeniu akumulatora odepnij cięgna i sprawdź ruchomość korektorów wysokości (z przednim będzie gorzej, bo jest zabudowany). Korektor wysokości powinien dać się poruszać delikatnie i płynnie palcem. Jeżeli stawia choć drobny opór to niestety ale on w znacznej części poza sferami ma wpływ na komfort, gdyż przekazuje fałszywe informacje z drogi do układu.
Fantômas se déchaîne...

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2017, 18:50:42 »
Dzięki wielkie. Sprawdzę te korektory bo szczerze mówiąc to nie wiedziałem, że to też może mieć wpływ na komfort.  Niestety brakuje prawdziwych fachowców , którzy chcieliby stanąć, zdiagnozować i rozwiązać problem. Większość podchodzi do sprawy ten typ tak ma...a ja wiem, że tak nie ma bo jeździłem inną C5 i wiem, że to auto potrafi płynąć po drodze.
Co do JHL to miałem z nimi do czynienia i już więcej mieć nie chcę.




Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2017, 18:55:45 »
Marcin dzięki za info zatem ja miał również nie będę. Możesz opisać przygodę z nimi ?

Faktycznie z tymi łącznikami tak jest. Ja wymieniłem tylny bo miał luz i komfort się poprawił. Później oczywiście mierzyłem zawias po tej operacji.

Przód pewnie zmienię również dla pewności. Cena nie zabija więc można.

Sfery chętnie bym sprawdził ale nie znalazłem nikogo więcej w okolicach :-/

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Rafał Zuba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Gdańsk Kowale
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2011r
  • Zainteresowania: Sport, wędkarstwo.
  • Miejscowość: Gdańsk Kowale
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2017, 19:59:47 »
Kolego pochwal się jakie koszty poniosłeś.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:02:44 »
Kolego pochwal się jakie koszty poniosłeś.
Jeśli mnie pytasz to 24 pln zdaje się. Koszty łącznika. Resztę zrobiłem sam.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:27:17 »
Kolego pochwal się jakie koszty poniosłeś.
Jeśli mnie pytasz to 24 pln zdaje się. Koszty łącznika. Resztę zrobiłem sam.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
ja ostatnio w ASO zapłaciłem 28,75 brutto za część i wymianę :-)

Stworzone w biegu na XT1254


Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:34:40 »
Rozumiem, że chodzi o to cięgno?


http://allegro.pl/ciegno-korektora-wysokosci-xenon-citroen-c5-iii-c6-i6977541804.html#imglayer 


Jakub co do JHL to robiłem u nich kilka rzeczy i powiem szczerze, że ceny jakie mają mnie zabiły. Powiedziałem nigdy więcej. Przy tych cenach jeszcze musiałem się nadenerwować... auto uwalone z hydrolu po wymianie siłownika, łącznik stabilizatora przykręcony na śrubę która się obraca w koło..trochę uważam, że brakuje im staranności albo ja miałem pecha.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:36:34 »
Tak ten łącznik. Przód i tył jest różny. Ale to jest drogie. W tej cenie kupujesz dwa w ASO

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:45:20 »
Dzięki zatem jutro podjadę do ASO jak wymienię zamelduję czy pomogło. Jeśli pomoże to stawiam "flaszkę"





Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:48:02 »
Heh. Jeśli we Wro to mieć nie będą. Zadzwoń i zamów to nie będziesz dwa razy  jeździł.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 06, 2017, 20:51:26 »
Panowie czy korektor wysokości o który pisał wcześniej kolega Wojciech to to samo co cięgno korektora?

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 06, 2017, 21:30:00 »
Jakub. Sam wymieniałeś dwa ? Spora filozofia ? Możesz opisać co i jak ? Ja pomimo wizyty w FranceTronic nadal mam problem z górnym serwisem. Mechanik mówił, że na cięgnie jest delikatny luz ale do zaakceptowania.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 06, 2017, 21:41:40 »
Sam. Tylny to 5 minut roboty i kanał nie jest potrzebny.

Przodu nie robiłem jeszcze ale 80% tyl robi robotę ze względu na wszechobecny brud.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2017, 21:43:50 »
Ja tam miałem bardzo zastane i zardzewiałe. W jakim położeniu musi być auto ? Aku odpięty ? Coś trzeba demontować ? Możesz napisać co i jak ? Z góry dziękuję.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 06, 2017, 21:51:29 »
Jak usiądę do kompa to napiszę nie ma sprawy. Rano cyknę fotkę od spodu

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 06, 2017, 22:13:40 »
Panowie czy korektor wysokości o który pisał wcześniej kolega Wojciech to to samo co cięgno korektora?
nie, cięgno to element łączący obejme na belce z korektorem, który pod wpływem przemieszczenia ruchomego elementu w sobie, wysyła odpowiedni sygnał do kompa

Stworzone w biegu na XT1254


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 06, 2017, 22:22:13 »
Nie chcę śmiecić ale śledzę ten temat bo...mój niby płynie na dziurach, jest wygodnie, cicho (mowa o zawieszeniu bo skrzynia to inna para kaloszy), raczej miękko ale źle się tym (czyt. C5) pokonuje progi zwalniające. I nie mówię tu o przelatywaniu po progach a o zwykłym przejeżdżaniu na "szybkiej" jedynce albo wolnej dwójce. Odnoszę wrażenie że zawieszenie spada/zeskakuje z progu, nie zjeżdżą, jest takie uderzenie/walnięcie, w żaden sposób nie kojarzące się z komfortem czy miękkością. Lata temu miałem C5 MK1 i ten sam problem, czy ten/te typy tak mają?
Progów wokół coraz więcej, mam ich na osiedlu kilka, świetnie się po nich "przelatuje" służbowym Polo, cicho, miękko (VW i miękko?! a jednak), nic nie słychać, nic nie wali, C5-tką muszę zwolnić niemal do 0km/h żeby zrobiła to kulturalnie i na poziomie.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 06, 2017, 22:40:39 »
Nie chcę śmiecić ale śledzę ten temat bo...mój niby płynie na dziurach, jest wygodnie, cicho (mowa o zawieszeniu bo skrzynia to inna para kaloszy), raczej miękko ale źle się tym (czyt. C5) pokonuje progi zwalniające. I nie mówię tu o przelatywaniu po progach a o zwykłym przejeżdżaniu na "szybkiej" jedynce albo wolnej dwójce. Odnoszę wrażenie że zawieszenie spada/zeskakuje z progu, nie zjeżdżą, jest takie uderzenie/walnięcie, w żaden sposób nie kojarzące się z komfortem czy miękkością. Lata temu miałem C5 MK1 i ten sam problem, czy ten/te typy tak mają?
Progów wokół coraz więcej, mam ich na osiedlu kilka, świetnie się po nich "przelatuje" służbowym Polo, cicho, miękko (VW i miękko?! a jednak), nic nie słychać, nic nie wali, C5-tką muszę zwolnić niemal do 0km/h żeby zrobiła to kulturalnie i na poziomie.




Widzę kolega z Wrocławia. Jak chcesz możemy się spotkać i porównać komfort w naszych Cytrynach.  Ja przed zakupem jeździłem kilkoma i tylko jedna naprawdę jechała tak, że nie straszny jej był i próg zwalniający i dziury dlatego upieram się, że tak być nie powinno jak jest w naszych autach. Tak to jeżdżą Passaty.  Z drugiej strony czytałem na innym forum, że jeden z kolegów wymienił i sfery i ustawił wysokość i nadal nie ten komfort. Dlatego też się zastanawiam co jest nie tak.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 06, 2017, 22:42:22 »
Panowie czy korektor wysokości o który pisał wcześniej kolega Wojciech to to samo co cięgno korektora?
nie, cięgno to element łączący obejme na belce z korektorem, który pod wpływem przemieszczenia ruchomego elementu w sobie, wysyła odpowiedni sygnał do kompa

Stworzone w biegu na XT1254


Czy sam korektor podobnie jak cięgno też jest wymienialny? Czy wystarczy go jakoś rozruszać jeśli źle działa?

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 07, 2017, 00:59:26 »
Z korektora o ile sie nie myle wystaje glowka na ktora nalladasz ciegno. Koeektor tylko ASO okolo 500zl

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 07, 2017, 07:28:26 »
Z korektora o ile sie nie myle wystaje glowka na ktora nalladasz ciegno. Koeektor tylko ASO okolo 500zl
Cos pomyliłeś.Chodziło chyba o ramię przykręcane do stabilizatora a nie korektor.