Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie  (Przeczytany 84077 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 16, 2015, 11:37:33 »
Ok . pojałem:)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 16, 2015, 12:13:59 »
to w moim X7 i poprzednim C5 II nie było takiego króćca. Arek zdejmij ten wąż i zobacz czy ten króciec jest drożny. może ktoś założył tego węża na sztuke bo myślałem że tego brakuje

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 16, 2015, 14:08:19 »
Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten przekaźnik 1524? Może zamiast wyciągać aku żeby się dostać do F1  wystarczy w nim odłączyć zasilanie będzie prościej, bezpiecznika który odpowiada za ten przekaźnik lepiej nie wyjmować bo odpowiedzialny jest też za BSM i Airbagi może być kwas.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 16, 2015, 14:36:24 »
Usytuowanie tego przekaźnika może być pomocne gdy pompa nie będzie sie uruchamiać a bezpiecznik F1 będzie ok, wtedy należy sprawdzić na przekazniku pin  2 czy BSM i BSI podaje napięcie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2015, 15:23:38 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 16, 2015, 14:45:41 »
w zeszłym roku byłem u elektryka w sprawie diody FAP i gość rzucił hasłem że ten samochód wszystkie przekaźniki w kabinie ma w płytce przekaźnikowej czytaj nie da się ich wymienić bo są wlutowane w płytkę drukowaną. nie wiem ile w tym prawdy ale coś może być

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 16, 2015, 14:57:19 »
Mozna sprawdzić po kablu jak ktoś znajdzie niech da znać.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 16, 2015, 15:12:08 »
Co ciekawe napięcie może podawać niezależnie BSM i BSI tak wynika ze schematu.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 16, 2015, 19:14:39 »
Przekaźnik pompy jest pod zbiornikiem LDS zamontowany na błotniku, kolor rudo-czerwony.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 16, 2015, 20:23:16 »
Muszę jednak wymienić prawy amortyzator cieknie coraz bardziej, skłaniam się jednak na regenerowanym. Wiem, że jest firma z Gdańska:
http://www.nagengast.pl
ale gdzieś mi się obiło, że ktoś na śląsku robi taką usługę. Macie może jakieś namiary na taki warsztat?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #134 dnia: Listopad 17, 2015, 18:36:00 »
clapet décharge pompe hydraulique citroen c5
wyskoczy Ci na pierwszym miejscu w poszukiwaniach pdf.  pobierz lu otwórz, tam ta Twoja rurka jest jako "c" powrót z siłowników
z tego schematu nie wynika, czy tą rurką miały do zbiornika biec powroty płynu roboczego z siłowników, czy powroty "przecieków" z siłowników, bo to dwie różne rzeczy. Na innym forum ostatnio uczestniczyłem w dyskusji o  przeciekających siłownikach i zostało tam ustalone, i poparte zdjęciami, że w Mk I/II istnieją w siłownikach przednich i tylnych drobne gumowe przewody, którymi LDS przesączony nieszczelnościami tłok/cylinder jest wyłapywany i kierowany do zbiornika LDS. Natomiast siłowniki Mk III mają zupełnie inną budowę i nie posiadają żadnego układu do wyłapywania ew. przecieków na styku tłok/cylinder - z tych siłowników nie wychodzą żadne dodatkowe rurki, oprócz tych z ciśnieniem roboczym. W moim X7 w zbiorniku LDS na ten dyskutowany króciec w zbiorniku LDS nie jest nałożona żadna rureczka, jest on zwyczajnie fabrycznie niedrożny.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #135 dnia: Listopad 17, 2015, 20:04:21 »
clapet décharge pompe hydraulique citroen c5
wyskoczy Ci na pierwszym miejscu w poszukiwaniach pdf.  pobierz lu otwórz, tam ta Twoja rurka jest jako "c" powrót z siłowników
z tego schematu nie wynika, czy tą rurką miały do zbiornika biec powroty płynu roboczego z siłowników, czy powroty "przecieków" z siłowników, bo to dwie różne rzeczy. Na innym forum ostatnio uczestniczyłem w dyskusji o  przeciekających siłownikach i zostało tam ustalone, i poparte zdjęciami, że w Mk I/II istnieją w siłownikach przednich i tylnych drobne gumowe przewody, którymi LDS przesączony nieszczelnościami tłok/cylinder jest wyłapywany i kierowany do zbiornika LDS. Natomiast siłowniki Mk III mają zupełnie inną budowę i nie posiadają żadnego układu do wyłapywania ew. przecieków na styku tłok/cylinder - z tych siłowników nie wychodzą żadne dodatkowe rurki, oprócz tych z ciśnieniem roboczym. W moim X7 w zbiorniku LDS na ten dyskutowany króciec w zbiorniku LDS nie jest nałożona żadna rureczka, jest on zwyczajnie fabrycznie niedrożny.
Leszku fajnie że przycupnąłeś nad tematem, o to chodzi. My tutaj siejemy domysłami, podeślij jakiś schemat-foty tych powrotów. Na niektórych zdjęciach z netu ten wężyk podpięty jest do pompy po co?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #136 dnia: Listopad 17, 2015, 20:39:54 »

[/quote]
 Na niektórych zdjęciach z netu ten wężyk podpięty jest do pompy po co?
[/quote]  Właśnie szukam usilnie w necie, bo kiedyś o podpięciu tego wężyka do pompy na pewno czytałem i oglądałem schemat. Na razie nie mogę znaleźć. Ale o ile mnie pamięć nie myli, pisało tam, że w starszych wersjach ten wężyk był by-passem, tak jak piszesz, łączącym pompę ze zbiornikiem, a w nowszych zrezygnowano z tej zewnętrznej komunikacji, uproszczono ją, ta komunikacja dalej istnieje, ale nie w postaci wężyka, tylko niewidocznego na zewnątrz kanału korpus pompy-zbiornik. Jaka jest rola tej komunikacji nie przypomnę sobie, póki nie odnajdę. Natomiast tu  http://allegro.pl/silownik-amortyzator-przod-citroen-c5-c-5-i5059303722.html zamieszczam link, jak wyglądają wężyki siłowników MkI, odprowadzające do zbiornika przecieki z nieszczelności tłok/cylinder. Oczywiście, jak pisałem wyżej, na zdjęciach siłownika Mk III nie znajdziemy takich rurek, widocznie francuzi uznali, że uszczelnienie Mk III jest tak doskonale, że nie ma konieczności łapania przecieków. Ze to się rozmija z rzeczywistością, prawie każdy użykownik Mk III się przekona.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #137 dnia: Listopad 17, 2015, 20:52:16 »
Muszę jednak wymienić prawy amortyzator cieknie coraz bardziej Macie może jakieś namiary na taki warsztat?
Jak byłem ze dwa miesiące temu u p. Stanisława z Mstowa/k. Częstochowy, to wspominał, że przymierza się do wykonywania usługi regeneracji Mk III. Czy już słowo stało się ciałem - nie wiem, myślę, że warto pytać u źródła:  tanienabijanie.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #138 dnia: Listopad 24, 2015, 23:13:31 »
Jeśli sfera będzie uszkodzona ,to na 99% będzie to objaw twardej zawiech ,ale tylko tam gdzie jest uszkodzona .

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 28, 2015, 00:37:59 »
A jak uszkodzona jest któraś środkowa?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 28, 2015, 21:43:16 »
To tym bardziej w zawieszeniu nie będzie nic stukac z tego powodu .

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 15, 2015, 22:01:07 »
Jestem przed wymiana prawego przedniego silownika hydro. Jaka jest prawidłowa procedura wymiany?czy wystarczy auto na glebie i spuszczenie ciśnienia ?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 16, 2015, 13:54:53 »
Auto na dół, usunięcie ciśnienia i można działać.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 16, 2015, 14:50:24 »
Przed usunięciem ciśnienia zdejmij korek.
po robocie spójrz na wspornik łożyska czy zgrał się z siłownikiem ( w nadkolu)
czy wymienili uszczelki hydrauliczne :-)
powiedz że sruby wahacza mają być dokręcone gdy auto stoi kołami na ziemi albo wahacz horyzontalnie mniej wiecej tak jak w pozycji do jazdy
później poziom LDS
obserwuj szczelność

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #144 dnia: Kwiecień 18, 2016, 16:00:41 »
Przed usunięciem ciśnienia zdejmij korek.
po robocie spójrz na wspornik łożyska czy zgrał się z siłownikiem ( w nadkolu)
czy wymienili uszczelki hydrauliczne :-)
powiedz że sruby wahacza mają być dokręcone gdy auto stoi kołami na ziemi albo wahacz horyzontalnie mniej wiecej tak jak w pozycji do jazdy
później poziom LDS
obserwuj szczelność
Marc Waldemar mam gorącą prośbę o jeszcze jedną radę. Piszesz o sprawdzeniu czy wymieniono uszczelki hydrualiczne. Czy możesz podać namiar na nazwę lub nr katalogowy tej części? Dzięki!

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #145 dnia: Kwiecień 18, 2016, 21:43:10 »
uszczelki

Offline Grzegorz Stycharz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #146 dnia: Maj 15, 2016, 17:52:49 »
Witam szukam mechanika w okolicy Głogowa zajmującego się zawieszeniami hydro citroen ,proszę o onfo na, [email protected]

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #147 dnia: Maj 12, 2020, 11:27:25 »
Od kilku dni i u mnie pojawiły się stuki w zawieszeniu, po zaglądnięciu pod spód zauważyłem pękniętą gumę na łączniku drążka stabilizatora (prawe przednie koło). Przyglądnąłem się nieco jego mocowaniu i mam kilka pytań:
  • Czy przy samodzielnej wymianie są jakieś niespodziewane pułapki, przeszkody?
  • Zauważyłem, że górna śruba przechodzi właściwie przez wszystkie elementy zawieszenia - czy wystarczy podstawić pod siłownik drugi lewarek i śruba wyjdzie bez problemów?
  • Z dużą siłą należy dokręcać nowy łącznik?
  • Czy byłby ktoś tak uprzejmy i podał nr tej części (auto jak w opisie, kombi, hydrowóz)?
  • Czy możecie polecić/odradzić jakichś producentów? Wolę zapłacić więcej i mieć spokój na dłużej.
Na szybko na alledrogo znalazłem taką cześć: https://allegro.pl/oferta/lacznik-stabilizatora-przod-p-swag-citroen-c5-iii-9132984534, jest ok?


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #148 dnia: Maj 12, 2020, 12:00:56 »

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: [MkIII] Diagnoza stuki Hydro zawieszenie
« Odpowiedź #149 dnia: Maj 13, 2020, 08:40:09 »
Podnieś w górny serwis, na lewarek i spuść ciśnienie zaworkiem na siłowniku wtedy łącznik wyjdzie luźno tylko stabilizator trzeba nagiąć bo sprężynuje. Jak będziesz wkładał to sprawdź czy przeszedł przez ucho siłownika. Prosta i przyjemna robota. A najlepszy łącznik wydaje mi się że lemforder.