[/quote]
Na niektórych zdjęciach z netu ten wężyk podpięty jest do pompy po co?
[/quote] Właśnie szukam usilnie w necie, bo kiedyś o podpięciu tego wężyka do pompy na pewno czytałem i oglądałem schemat. Na razie nie mogę znaleźć. Ale o ile mnie pamięć nie myli, pisało tam, że w starszych wersjach ten wężyk był by-passem, tak jak piszesz, łączącym pompę ze zbiornikiem, a w nowszych zrezygnowano z tej zewnętrznej komunikacji, uproszczono ją, ta komunikacja dalej istnieje, ale nie w postaci wężyka, tylko niewidocznego na zewnątrz kanału korpus pompy-zbiornik. Jaka jest rola tej komunikacji nie przypomnę sobie, póki nie odnajdę. Natomiast tu
http://allegro.pl/silownik-amortyzator-przod-citroen-c5-c-5-i5059303722.html zamieszczam link, jak wyglądają wężyki siłowników MkI, odprowadzające do zbiornika przecieki z nieszczelności tłok/cylinder. Oczywiście, jak pisałem wyżej, na zdjęciach siłownika Mk III nie znajdziemy takich rurek, widocznie francuzi uznali, że uszczelnienie Mk III jest tak doskonale, że nie ma konieczności łapania przecieków. Ze to się rozmija z rzeczywistością, prawie każdy użykownik Mk III się przekona.