Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282600 razy)

0 użytkowników i 28 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1525 dnia: Maj 26, 2021, 17:23:20 »
Ze strony, może i nie wynika ale zdzwoń, może przynajmniej polecą sprawdzony warsztat.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

dziara

  • Gość
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1526 dnia: Maj 27, 2021, 08:28:52 »
Jeszcze nie sprawdziłem ale zamierzam. Właściciel, to podobno zapalony cytryniarz z wieloletnim stażem, a obsługa fachowa i kompleksowa, więc pewnie geometrię też robią. Zadzwoń, co to szkodzi. ZOR-Auto Mościska, 3 Maja 28,  Żoliborz, 05-080 Warszawa.
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/warszawa/zor-auto.html
A jakbyś się zdecydował, to daj znać, czy rzeczywiście, to warsztat dla naszych cytrynek.


Dzwoniłem do nich. Ustawia ich "zaprzyjaźniony" warsztat do referencyjnych wartości. Mam tam daleko więc wstępnie wybór padł na "Hunter 3D" Puławska 498. Powiedzieli, że ustawią jak chcę, a do tego momentu zapoznają się też z procedurą.


Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1527 dnia: Maj 30, 2021, 13:30:39 »
Dzisiaj miałem dziwną sytuację, może ktoś wie, co to takiego. Wracałem z działki. Włączyłem zapłon i zaczęło się jakieś pikanie. Tak, co pół sekundy pip, pip. Odpaliłem ale nie zniknęło. Zero błędów, czy komunikatów. Wszystko normalnie poza tym pipczeniem. Zgasiłem na chwilę, odpaliłem ale dalej to samo. Przejechałem tak do domu 25km. Pipczenie cały czas nie ustawało. Jak zgłośniłem radio, pipczało głośniej, jak wyciszyłem ciszej ale słyszalnie. Zmieniłem stację, bo myślałem, że to może coś w radiu, zmieniłem na nawigację, wchodziłem w jakieś ustawienia ale nic. Pojechałem na myjkę. Umyłem samochód, odpaliłem i wszystko ok. Zjechałem na bok żeby wytrzeć szyby, zgasiłem. Odpaliłem i wszystko w porządku. Co, to mogło być? Wkurzające jak diabli. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Mariusz Frankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Wieliczka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDI 2008r.
  • Miejscowość: Wieliczka
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1528 dnia: Maj 30, 2021, 15:11:55 »
Może przykleiło ci się coś do zderzaka na jednym z czujników parkowania na działce i  dlatego to pikanie.Umyłeś samochód czujniki czyste i wszystko OK.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1529 dnia: Maj 30, 2021, 15:31:16 »
Dzięki za pomysł. Muszę to sprawdzić, to znaczy przykleić coś na próbę  ;D ;)
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1530 dnia: Maj 30, 2021, 15:35:09 »
Nie wiem jak u innych, ale u mnie czujniki uaktywniają się dopiero po wrzuceniu biegu. I to na uruchomionym silniku.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1531 dnia: Maj 30, 2021, 16:00:45 »
No w sumie tak, ale może jak coś jest bezpośrednio na czujniku, to tak może być. Sprawdzę jutro i dam znać. Jak to nie to, będzie trzeba szukać innych pomysłów.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 109
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1532 dnia: Maj 30, 2021, 18:09:01 »
Dzisiaj miałem dziwną sytuację
Czasem się zdarza, że radio się nie komunikuje z BSI i wtedy jest to pipczenie.
Zwłaszcza jak było wymieniane i samo radio miało zmieniany VIN.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1533 dnia: Maj 30, 2021, 18:32:22 »
A można to jakoś sprawdzić, czy było wymieniane? Mam wbudowane z dotykowym wyświetlaczem.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 109
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1534 dnia: Maj 30, 2021, 20:42:27 »
To raczej jest oryginał. Mi się to zdarzało właśnie przy smegu dotykowym. Kilka razy w dwóch różnych C5.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1535 dnia: Maj 31, 2021, 06:09:40 »
Dzięki za odpowiedź, w takim razie chyba nie ma się co przejmować.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Marcin Rochna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer 163KM
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1536 dnia: Czerwiec 01, 2021, 09:52:27 »
Od jakiegoś czasu błędnie działa mi czujnik ciśnienia w jednej oponie, czy ten który jest w aukcji jest odpowiedni do mojego auta C5 X7 tourer 163KM
https://allegro.pl/oferta/oe-czujnik-tpms-peugeot-543065-9656822980-543093-9783551678


O drugie pytanko czy łatwo samemu wymienić to:
https://allegro.pl/oferta/przewod-spryskiwacza-c5-na-tyl-6439j4-oryginal-oe-10711314829


pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1537 dnia: Czerwiec 01, 2021, 10:52:05 »
ad 1. czujnik trzeba dobrać po nr. VIN. Były trzy rodzaje.
ad 2. http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98429.20

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1538 dnia: Czerwiec 05, 2021, 23:06:35 »
Powrócił dość dziwny temat w mojej cytrynie. Jakieś dwa lata temu poszła mi cewka w sprzęgle klimy, spuchła tak, że zablokowała się w kole pasowym i zerwała przewody. Dzisiaj wieczorem po wyjeździe z placu usłyszałem głośne grzechotanie. Pierwsze myślałem, że sprzęgło na alternatorze ale odciąłem na szybko pasek osprzętu i okazało się, że urwało się koło pasowe na sprężarce klimy.  Poprzednio był wymieniany cały komplet, koło pasowe, cewka i sprzęgło. Czy to możliwe, że to efekt jakiegoś błędu przy montażu, że sytuacja się powtarza? Do tej pory klima pracowała sprawnie, jeszcze dzisiaj przed południem trochę stania w korkach itp i nie było problemów.

I w ogóle który numer jest ważny przy poszukiwaniu części do sprężarki? Sam model SD7C16  czy jeszcze coś?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2021, 23:35:02 wysłana przez Maciej Dudziak »

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1539 dnia: Czerwiec 06, 2021, 10:11:29 »
Po szybkiej weryfikacji okazało się, że rzeczywiście pęknięte koło pasowe. Wygląda, że znowu cewka spuchła i je zablokowała. Dla potomności, sprężarka Sanden SD7C16, koło  pasowe 119mm, łożysko 35x55x20 35BD5520DUK.






Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1540 dnia: Czerwiec 06, 2021, 20:01:18 »
Powrócił dość dziwny temat w mojej cytrynie. Jakieś dwa lata temu poszła mi cewka w sprzęgle klimy, spuchła tak, że zablokowała się w kole pasowym i zerwała przewody. Dzisiaj wieczorem po wyjeździe z placu usłyszałem głośne grzechotanie. Pierwsze myślałem, że sprzęgło na alternatorze ale odciąłem na szybko pasek osprzętu i okazało się, że urwało się koło pasowe na sprężarce klimy.  Poprzednio był wymieniany cały komplet, koło pasowe, cewka i sprzęgło. Czy to możliwe, że to efekt jakiegoś błędu przy montażu, że sytuacja się powtarza? Do tej pory klima pracowała sprawnie, jeszcze dzisiaj przed południem trochę stania w korkach itp i nie było problemów.

I w ogóle który numer jest ważny przy poszukiwaniu części do sprężarki? Sam model SD7C16  czy jeszcze coś?


Można szukać po modelu sprężarki lub nr PSA. Jeżeli chcesz nabyć samo koło to tylko po nr PSA. Sanden SD7C16 ma trzy rodzaje sprzęgieł. Jeżeli się wymienia komplet z cewką to nie ma znaczenia typ, ważna jest średnica koła czyli 119 mm. Ostatnio wymieniałem u siebie cale sprzęgło i w oryginale było na łożysku 52 mm teraz założyłem na 55 mm. Jest inna cewka w obu rozwiązaniach ale wszystko pasuje. U Ciebie zastanawiające się dlaczego puchnie cewka. Może to niska jakość zamienników?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1541 dnia: Czerwiec 09, 2021, 21:50:03 »
W C5 2.0 HDi 136km mogę zalać wodę zamiast płynu chłodniczego żeby zlokalizować wyciek?
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1542 dnia: Czerwiec 10, 2021, 01:26:38 »
Witam szanowne grono. Citroen c5 x7 tourer 2.0 hdi 140 KM. Dziś wracając z pracy zaświeciła się kontrolka ladowania. Samochod zgasł. Odpalił ponownie bez problemu ale wysypał pełno błędów. Od antipollution, ESP ABS, brake system. Po około 1 km powtórka z rozrywki, kontrolka ladowania i koniec jazdy. Próby odpalenia: kręci ale nie odpala. Odłączenie akumulatora na 15 minut. Odpala. Po kolejnym 1 km znowu gasnie. W garażu miernik do ręki. Ładowanie 14.27. Po 2 minutach gasnie. Odpalam bez problemu, błędów brak. Wiem, creative technology. Sprawdziłem datę produkcji akumulatora : lipiec 2014. Przy wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze 12.5V. Przy rozruchu spada do 10.38V. Czy głównym winowajcą jest akumulator?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1543 dnia: Czerwiec 10, 2021, 08:39:20 »
Koleżanka tak miała ale w Megane. Mało tego, akumulator wytrzymał całe 1.5roku bo to byłe auto żony, jakiś rok przed sprzedaniem wymieniłem aku na nowy, po niecałych 2latach zaczęły dziać się cuda podobne do Twoich, po wymianie akumulatora jak ręką odjął, tyle że to Renault ;)

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1544 dnia: Czerwiec 10, 2021, 10:00:29 »
W C5 2.0 HDi 136km mogę zalać wodę zamiast płynu chłodniczego żeby zlokalizować wyciek?

Możesz ;-)

Offline Arkadiusz Kazubiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 KM
  • Zainteresowania: Giełda NYSE, NASDAQ, Crypto
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1545 dnia: Czerwiec 10, 2021, 10:02:38 »
Witam szanowne grono. Citroen c5 x7 tourer 2.0 hdi 140 KM. Dziś wracając z pracy zaświeciła się kontrolka ladowania. Samochod zgasł. Odpalił ponownie bez problemu ale wysypał pełno błędów. Od antipollution, ESP ABS, brake system. Po około 1 km powtórka z rozrywki, kontrolka ladowania i koniec jazdy. Próby odpalenia: kręci ale nie odpala. Odłączenie akumulatora na 15 minut. Odpala. Po kolejnym 1 km znowu gasnie. W garażu miernik do ręki. Ładowanie 14.27. Po 2 minutach gasnie. Odpalam bez problemu, błędów brak. Wiem, creative technology. Sprawdziłem datę produkcji akumulatora : lipiec 2014. Przy wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze 12.5V. Przy rozruchu spada do 10.38V. Czy głównym winowajcą jest akumulator?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Miałem podobnie, wymiana akumulatora na nowy pomogła. Od tego czasu (a było to dwa lata temu) problem się nie powtórzył.
Stary akumulator (od nowości w aucie) wytrzymał 6 lat.
Twój akumulator jak widać po dacie ma 7 lat - chyba na tyle lat robią teraz akumulatory i czas na nowy.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 880
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1546 dnia: Czerwiec 10, 2021, 11:03:33 »
Jeśli aku pod obciążeniem ma 10,38V to nie jest źle i auto powinno odpalić. Jak aku nie ma mocy to napięcie w czasie rozruchu spada poniżej 9V do 6V. Jeśli ma 7lat to można profilaktycznie wymienić, ale może się okazać, że usterka jest gdzie indziej. Być może jest jakieś chwilowe zwarcie w aku, ale to raczej dałoby się to wykryć, np. nie odpalał by po dłuższym staniu -2-3 dni. U mnie w garażu stoi oryginalna Varta 75Ah z 2011, którą w 2017 wymieniłem na Kozaka, który poległ po 2 latach :) i z powrotem musiałem ją założyć, oraz od czasu do czasu, gdy muszę wyjać nowy aku to ją zakładam i nie miała problemu z odpaleniem nawet w zimie. Oryginalne akumulatory są inaczej wykonane i wytrzymują kilka razy dłużej niż aktualne nowe ze sklepu.

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1547 dnia: Czerwiec 10, 2021, 22:42:24 »
Wymieniłem akumulator na nowy. Na razie bez problemu po przejechaniu około 50 km w ciągu dnia. Więc mam nadzieję że winowajcą był akumulator.

Offline Emil Bloch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Zgierz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1548 dnia: Czerwiec 16, 2021, 14:37:40 »
Czy ktoś zna ścieżkę w Diagboxie do włączenia testu zegarów po włożeniu kluczyka w stacyjkę? Ponoć się da

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1549 dnia: Czerwiec 16, 2021, 18:59:33 »
Szybkie pytanie, jak w naszych cytrynach sterowane są klapki w mieszalniku od klimy ? Podciśnieniem czy elektrycznymi serwami ? Gdzieś mi spitala podciśnienie i się zastanawiam czy może to być w mieszalniku