Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282464 razy)

0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1550 dnia: Czerwiec 16, 2021, 19:04:02 »
Szybkie pytanie, jak w naszych cytrynach sterowane są klapki w mieszalniku od klimy ? Podciśnieniem czy elektrycznymi serwami ? Gdzieś mi spitala podciśnienie i się zastanawiam czy może to być w mieszalniku
wszystkie klapy sterowane są elektrycznie serwomotorami

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1551 dnia: Czerwiec 16, 2021, 19:55:52 »
No to git, pozostaje mi szukać nieszczelności w komorze silnika

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1552 dnia: Czerwiec 26, 2021, 09:42:24 »
Hej

Wszedłem dziś pod auto, żeby zrobić serwis filtrów i oleju po czym ukazał mi się taki widok jak na fotce. Brakuje metalowej obejmy na końcu gumy. Jak widać dookoła trochę smaru jest na zewnątrz. W środku widać krzyżak i trochę smaru. W poniedziałek mam wyjazd na wakacje a dziś sobota. Czym mogę to zabezpieczyć? Cybant to pewnie nie jest dobre rozwiązanie? Zapewne trzeba też uzupełnić smar? Tylko jaki? Proszę o szybką pomoc. Może uda mi się tymczasowo ogarnąć temat i te 1000km zrobić.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1553 dnia: Czerwiec 26, 2021, 09:53:08 »
Musisz przede wszystkim dokładnie wymyć przegub i gumę ze starego smaru. Jak jeździłeś z luźną osłoną, to na pewno wpadł brud do środka i się zrobiła z tego pasta ścierna. Potem nałożyć na bogato smaru molibdenowego i zacisnąć osłonę. Zwykły metalowy cybant może się sprawdzić, o ile jest dość miejsca, żeby łepek ze śrubą przeszedł.

Mógłbyś w sumie też nie zrobić nic, ale wtedy półoś do wymiany po takiej trasie. A z tego co widzę, to jest prawa, czyli droższa. :D


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1554 dnia: Czerwiec 26, 2021, 18:25:24 »
Od cubantów lepszą opcją jest... Trytytka.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1555 dnia: Czerwiec 26, 2021, 22:05:41 »
Temat ogarnięty. Kupiłem smar do przegubów i obejmę. Wszystko wyczyszczone i smar nowy zaaplikowany. Trochę było zabawy by obejmę założyć, ale się udało w końcu.
Niestety to nie był koniec moich bojów z autem dziś. Robiłem serwis filtrów i oleju i po spuszczeniu paliwa, wyczyszczeniu obudowy filtra paliwa i wymianę filtra auto ciężko odpalało i potem po podpompowaniu gruszką auto odpalało po czym zaraz gasło. Dopiero po chwili zauważyłem plamę oleju napędowego pod samochodem. Winny okazał się oring spustu wody w obudowie filtra. Nie wiem czy się podwinął czy jakiś syf się tam dostał, ale po wykręceniu zaworka, wyczyszczeniu oringów i przedmuchaniu odpływu wszystko się już poprawnie uszczelniło.
Pamiętam temat oringów na dolocie paliwa do filtra i to, że były one niedostępne jako pojedyncze części. A jak jest z tymi dwoma oringami na drenie? Też niedostępne?
Zauważyłem też, że po wyczyszczeniu drenu w zasilaniu paliwa bąbli brak. Wcześniej ich było kilka a teraz nie ma nic.

@Patryk Kaniewski
Dziękuję za szybką podpowiedź.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Offline Robert Belaski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0 hdi
  • Miejscowość: białystok
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1556 dnia: Lipiec 04, 2021, 13:01:42 »
Witam, czy ktoś orientuje się gdzie można dostać zabezpieczenia (spinki) do przewodów paliwa przy filtrze, przy ostatniej wymianie filtra popękały i nigdzie nie mogę znaleźć nowych. Czy obydwa są takie same? Citroen c5 x7 2009 3.0hdi
Pozdrawiam.

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1557 dnia: Lipiec 05, 2021, 20:16:44 »
Pytanie, bo nie mogę znaleźć w szukajce, czy te czujniki będą pasować do mojego modelu, bo taniej chyba nie znajdę, a chcę już do kompletu zimowego.https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-kol-citroen-peugeot-9811536380-10707880104?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=N2IzMDZmODgtNzI2Ny00NGNjLWExYzgtNjIxYjFiMTM0Y2RhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3d6305a9-8ce2-4aad-a809-3587ddfdba8b
W TYM poście masz zdjęcia nowych i starych czujników, na podanej aukcji są te nowe... Najprościej to podłączyć DiagBox i sprawdzić ile możesz wpisać czujników do sterownika DSG - jak 9 to masz stary typ.
Tutaj jest stary i nowy typ. Chodzi mi o sytuację, że wg DB nie mam miejsca na dopisanie dodatkowego kompletu kół, ale czy to oznacza, że muszę mieć nowy typ czujników, czy może być sytuacja, że mam stary typ i skopiowanie ich numerów i przekopiowanie na nowy typ nie jest możliwe, bo np. nowy typ ma mniej czy więcej cyfr i nie przyjmie tego skopiowanego. Wtedy musiałbym przy każdej zmianie kół wpisywać w DB odpowiedni zestaw. Jeśli kopiowanie numerów nie ma znaczenia z którego typu czujników, to robimy, to znaczy, że niezależnie jaki rocznik mamy, to i tak przy kupnie nowego zestawu kół, czy wymianie czujników lepiej kupić ten nowy typ. No chyba, że DB nie przyjmie, bo jest,  to uzależnione od nr VIN.


Dla potomnych - przechodziłem wymianę czujników nowego typu - C5 BlueHDi z 2015 roku - nie trzeba nic dopisywać diagboxem, po przerzuceniu kół same się zainicjowały i działają bez zarzutu. Zakładałem oryginalne nówki do drugiego kompletu kół.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1558 dnia: Lipiec 08, 2021, 10:34:03 »
Czy do korekty licznika oleju ASB (po statycznej wymianie), olej w skrzyni musi być rozgrzany do 60 stopni?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1559 dnia: Lipiec 08, 2021, 10:50:48 »
Wręcz przeciwnie. Najlepiej skrzynia później chodzi podczas adaptacji przy temperaturze oleju 25-30 stopni C. Pozatym nie robimy korekty tylko wymianę oleju w menu naprawa-opakowanie. Wywołuje to opcję adaptacji elektrozaworów. Jeszcze jedna uwaga. Najlepiej chwilę pojeździć po wymianie oleju i dopiero wtedy można używać DB. Olej przepłuka trochę układ i nabierze docelowych właściwości. Fakt, że procedura mówi co innego ale praktycznie lepiej tak wychodzi.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1560 dnia: Lipiec 08, 2021, 11:58:53 »
No dobrze, czyli po wymianie 3L oleju wyzerować licznik zużycia?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1561 dnia: Lipiec 08, 2021, 13:49:20 »
3l oleju to jest tylko 40% objętości. Ja wyzerowałbym po wymianie min. 6l i przejechaniu 2000 km. U mnie dopiero po 4 wymianie olej był zauważalnie czystszy.
Zobacz sobie jak to wygląda przy wymianach co 1000 km:


Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1562 dnia: Lipiec 11, 2021, 22:16:30 »
Panowie, na którym czujniku w silniku RHH jest mierzone ciśnienie atmosferyczne?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 109
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1563 dnia: Lipiec 13, 2021, 19:30:25 »
Moim zdaniem na przepływomierzu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1564 dnia: Lipiec 13, 2021, 21:49:33 »
Moim zdaniem na przepływomierzu.
W przepływomierzu wszystkie czujniki są zabudowane wewnątrz, więc raczej nie ma możliwości mierzenia czegoś co jest "na zewnątrz" dolotu... ale mierząc masę powietrza przy różnicowym pomiarze ciśnienia w dolocie dało by się "oszacować" ciśnienie atmosferyczne (więc czysto teoretycznie pomiar ciśnienia atmosferycznego może być pośredni).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Michał Budyta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Sedan 2.0 HDI 163KM 2011 rok Exclusive
  • Miejscowość: Białobrzegi
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1565 dnia: Lipiec 18, 2021, 03:22:11 »
Niestety złapał mnie podczas wakacji błąd risk of particle filter clogging. W necie wyczytałem że to prawdopodobnie brak płynu eloes pomimo że jeszcze niedawno jak sprawdzałem było około 800ml według diagnoxa. A teraz do sedna czy według was uda się normalnie wrócić około 1100 km z tym błędem?

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1566 dnia: Lipiec 18, 2021, 08:59:50 »
Podobno przy pierwszym ostrzeżeniu o braku dodatku, starcza go jeszcze na 4 pełne tankowania.
Z tym że przy braku dodatku powinieneś mieć chyba błąd „fuel additive level to low”.
A co do pokazywania ilości przez DB a faktyczny stan w zbiorniku to mogą być dwie różne sprawy  ;)
C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1567 dnia: Lipiec 18, 2021, 11:33:26 »
Z tłumaczenia komunikatu nic nie wynika o braku dodatku, tylko o ryzyku zapchania się DPF. Może wypalanie nie przechodzi pełnego cyklu i jest spore ciśnienie na wejściu do filtra.

Offline Michał Budyta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Sedan 2.0 HDI 163KM 2011 rok Exclusive
  • Miejscowość: Białobrzegi
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1568 dnia: Lipiec 18, 2021, 14:18:37 »
Kilka razy go przegoniłem mocniej po obrotach i znikło . Przez 500 km narazie się nie powtórzyło.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1569 dnia: Lipiec 19, 2021, 20:05:34 »
Warto brać C5 z 2008 z 2.7hdi z przebiegiem 240 tys km, skóra, navi, ksenon, czujniki tył przód, automat?
Mam na oku taką za 2500 chf i nie wiem czy się w to pchać, po opłatach wyszłoby około 15 tys zł.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1570 dnia: Lipiec 19, 2021, 20:18:39 »
Wszystko zależy od stanu. Generalnie 2.7 HDI ma wyższą kulturę pracy od każdej rzędówki ale osiągi nie są jakieś mega. W końcu to tylko 204 KM i 440 Nm. Silnik jeżeli będzie zjeżdzony to ma parę rzeczy do sprawdzenia ale da się z niego zrobić "perełkę". Trzeba też mieć świadomość, że V6 były najlepiej wyposażone. Ma inaczej zestrojone zawieszenie z 4 czujnikami, dobre wyposażenie. Nawi będzie NG4 także już szału nie robi ale mapy zdaje się od Beemki pasują aktualnie.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1571 dnia: Lipiec 19, 2021, 20:39:29 »
Podstawa to zrób wywiad jak był serwisowany pod kątem olejowym.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1572 dnia: Lipiec 19, 2021, 21:04:41 »
Warto brać C5 z 2008 z 2.7hdi z przebiegiem 240 tys km, skóra, navi, ksenon, czujniki tył przód, automat?
Mam na oku taką za 2500 chf i nie wiem czy się w to pchać, po opłatach wyszłoby około 15 tys zł.
Na start wkład w nią raczej będzie spory, magistrala wodna i pompa oleju to punkty obowiązkowe po zakupie auta z tym silnikiem.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1573 dnia: Lipiec 20, 2021, 11:08:19 »
Witam może ktoś kojarzy średnice wężyka (rhh) nr3 oraz tych w krztalcie U odchadzacych do zaworów z przewodu nr7. Mam problem z przeładowaniem i tylko na gorącym silniku także obstawiam usmażone wężyki które zasysa i skleja podciśnienie.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1574 dnia: Lipiec 20, 2021, 11:49:18 »
Takie o średnicy wewnętrznej 4mm będą tam pasowały.

Przewód podciśnienia do turbo to prawie na całej długości metalowa rurka (między innymi dlatego, żeby nie smażyć wężyka przy kolektorze wydechowym).