Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282452 razy)

0 użytkowników i 26 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1650 dnia: Listopad 20, 2021, 08:20:13 »
Zalogować się może każdy,   dostęp jest płatny

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1651 dnia: Listopad 23, 2021, 18:26:16 »
Szukam odpowiedniego oleju do skrzyni - po VINie jej oznaczenie to "BVM 6 Przełożenia typu STT". Auto takie jak w stopce - 2.0 BHDi 150KM z 6-biegowym manualem. Servicebox pokazał po numerze nadwozia jedynie nr fabryczny skrzyni - 9802842680, natomiast nie mogę kompletnie znaleźć informacji co do zalecanego typu oleju. Katalog Fuchsa o który też często się opieram twierdzi że nadaje się tylko ori - "Produkty: Produkt specjalny, proszę używać oryginalnych części OEM"


Może ktoś przechodził przez temat, ew. ma dostęp do lepszych katalogów i byłby w stanie podać odpowiedni nr ori oleju? Dzięki z góry

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1652 dnia: Listopad 23, 2021, 20:54:58 »
Szukam odpowiedniego oleju do skrzyni - po VINie jej oznaczenie to "BVM 6 Przełożenia typu STT". Auto takie jak w stopce - 2.0 BHDi 150KM z 6-biegowym manualem. Servicebox pokazał po numerze nadwozia jedynie nr fabryczny skrzyni - 9802842680, natomiast nie mogę kompletnie znaleźć informacji co do zalecanego typu oleju. Katalog Fuchsa o który też często się opieram twierdzi że nadaje się tylko ori - "Produkty: Produkt specjalny, proszę używać oryginalnych części OEM"


Może ktoś przechodził przez temat, ew. ma dostęp do lepszych katalogów i byłby w stanie podać odpowiedni nr ori oleju? Dzięki z góry
A to nie jest czasem skrzynia MCP - zrobotyzowany manual? do "zmieniarki" idzie 9979.A4 w zamienniku jest Revanol GHA-F, a do samej skrzyni to zapewne to co w każdym manualu w PSA...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1653 dnia: Listopad 23, 2021, 22:12:33 »
Szukam odpowiedniego oleju do skrzyni - po VINie jej oznaczenie to "BVM 6 Przełożenia typu STT". Auto takie jak w stopce - 2.0 BHDi 150KM z 6-biegowym manualem. Servicebox pokazał po numerze nadwozia jedynie nr fabryczny skrzyni - 9802842680, natomiast nie mogę kompletnie znaleźć informacji co do zalecanego typu oleju. Katalog Fuchsa o który też często się opieram twierdzi że nadaje się tylko ori - "Produkty: Produkt specjalny, proszę używać oryginalnych części OEM"


Może ktoś przechodził przez temat, ew. ma dostęp do lepszych katalogów i byłby w stanie podać odpowiedni nr ori oleju? Dzięki z góry
A to nie jest czasem skrzynia MCP - zrobotyzowany manual? do "zmieniarki" idzie 9979.A4 w zamienniku jest Revanol GHA-F, a do samej skrzyni to zapewne to co w każdym manualu w PSA...


Nie, to nie jest MCP - skrzynia to zwykły klasyczny manual 6-biegowy, wszystkie BlueHDi 150KM takie miały, za to znowu wszystkie BlueHDi 180KM wychodziły z automatem EAT6. Dziw dla mnie w tym że np. w przypadku C5 z 2.0 16V z manualem w katalogach np. Fuchs podaje Sintofluida 75W80, natomiast przy tym HDI info o braku możliwości doboru, tak jakby tam szło coś zupełnie innego. Przejrzałem też katalog Castrola - pusto, w katalogu Motula podaje olej przeznaczony do skrzyń DSG/Powershift, co wydaje mi się kompletnie bez sensu. Przedzwonię jutro może jeszcze do ASO - jak zdobędę jakieś informacje to napiszę dla potomnych

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1654 dnia: Listopad 23, 2021, 23:44:33 »
Skrzynia manualna 6 biegowa jest ta sama co w pozostałych C5 x7 z tego okresu. Jak masz wątpliwości to bierz oryginalny (Mobil) olej PSA 75W FE (nr 9730.AG), bo to nie jest jakaś specjalna technologia budowy skrzyni stworzona akurat tylko i wyłącznie dla 2.0 BHDi 150KM.

Jak wlejesz porządny 75w90 też się nic nie stanie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2021, 23:58:25 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1655 dnia: Listopad 24, 2021, 07:30:30 »
do M6 idzie 75W80. 90 będzie za gęsta.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1656 dnia: Listopad 24, 2021, 09:19:25 »
Piszę ogólnie, że nic się nie stanie. 75w80 idzie do aut PSA i niektórzy opisują na aukcjach też do Forda. A w Fordzie ze skrzynią MMT6 miałem 75w90 i nie było jakiegoś specjalnego problemu z wrzucaniem biegów, a zrobiłem tak  ze 200tkm. Ważna jest jakość po prostu. Ja używałem Castrola Transaxle 75w90, tani nie był ale robił robotę.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1657 dnia: Listopad 24, 2021, 21:03:50 »
75W90 może być ale musi być na bazie syntetycznej ponieważ tylko on w niższych temperaturach zachowuje lepsze właściwości. W obecnych czasach sądzę że takich olejów jest niewiele

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1658 dnia: Listopad 24, 2021, 21:23:12 »
Informacyjnie - dla BlueHDi 150KM wg ASO odpowiedni jest olej 9730.AG - zgodnie z informacjami jakie udało mi się zdobyć przy silniku DW ilość oleju przy tzw. "opróżnieniu" to 1,9l dla skrzyni z użebrowaniem, 2,6l jeżeli jest bez użebrowania. Jeżeli jest robiony tzw. "przegląd" to ilości to odpowiednio 2,2l dla skrzyni z użebrowaniem i 2,9l dla skrzyni bez użebrowania.

Offline Michał Budzisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: BMW 120D e87 LCI, C5 X7 2011 Exclusive Tourer 2.0 HDI 163KM AM6
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1659 dnia: Grudzień 18, 2021, 22:16:41 »
Witam wszystkich, słaby jestem w mechanikę proszę o diagnozę co to mi tak stuka  :(
https://www.youtube.com/watch?v=6cKYl38iiis&ab_channel=04101990michal
z góry dziękuję  ;)

Offline Grzegorz Żak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: IT, Crossfit, Snowboard
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1660 dnia: Grudzień 19, 2021, 18:49:29 »
Witam, mam wyciek ze złączki przewodu, z miejsca zaznaczonego na zdjęciu. Kiepsko się w tym temacie poruszam, więc pytanie: Czy to jest tzw. "przewód płynu LDS długi", który z bloku hydro idzie do tylnej gruszki centralnej?  Znalazłem taki nr części: 9807562180  Czy likwidacja tego wycieku polega na wymianie o-ringu/uszczelnienia w złączce czy cały przewód do wymiany?  Mój pierwszy wpis (choć już trzecia C5-tka), więc liczę na wyrozumiałość jeśli pytanie nie tu albo nie tak.  :-\
Raz tylko miałem niemieckie auto.  ;D

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1661 dnia: Grudzień 19, 2021, 18:59:46 »
W pierwszej kolejności spróbowałbym dokręcić.

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1662 dnia: Grudzień 19, 2021, 20:58:57 »
Tak jak pisał Patryk a jak nie pomoże to do wymiany oring.
Oring 3,4x1,9  OE 5280Q0 .

Dokręcaj z wyczuciem ,po trochu aby nie  zerwać gwintu.


Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Żak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: IT, Crossfit, Snowboard
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1663 dnia: Grudzień 19, 2021, 21:18:27 »
Jak na moje wyczucie to dokręcone do oporu. Ani drgnie. Na moje oko to u mnie ten przewód jest nieoryginalny - nie jest czarny i bardziej przypomina przewód hamulcowy niż hydro (fotka powyżej nie z mojego auta). Ale na wszelki wypadek kupię taki oring i pojadę do człowieka od hydro. Tyle, że gdybym wiedział jaki tam powinien być oryginalny przewód to też na wszelki wypadek skombinowałbym używkę. Jeśli przypadkiem to ten, o którym pisałem to nówka kosztuje ponad 800 a ze szrotu 200 - 500zł.  :-X
Raz tylko miałem niemieckie auto.  ;D

Offline Grzegorz Żak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: IT, Crossfit, Snowboard
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1664 dnia: Grudzień 19, 2021, 21:23:46 »
Tak jak pisał Patryk a jak nie pomoże to do wymiany oring.
Oring 3,4x1,9  OE 5280Q0 .

Dokręcaj z wyczuciem ,po trochu aby nie  zerwać gwintu.


Pozdrawiam.
Dzięki serdeczne za dokładne namiary. Warto zacząć od oringu.
Raz tylko miałem niemieckie auto.  ;D

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1665 dnia: Grudzień 20, 2021, 12:05:55 »
Witam wszystkich, słaby jestem w mechanikę proszę o diagnozę co to mi tak stuka  :(
https://www.youtube.com/watch?v=6cKYl38iiis&ab_channel=04101990michal
z góry dziękuję  ;)

Zapewne przegub homokinetyczny czyli przekazanie napędu ze skrzyni na koła, szczególnie , że słychać to na skręconych kołach, ewentualnie tuleja zwrotnicy dająca stuknięcie przy ruszaniu.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1666 dnia: Styczeń 16, 2022, 22:38:44 »
Czy do zdjęcia listwy zgarniającej (zewnętrzna z chromem) trzeba wyjmować szybę?

Jak wg serwisówki wygląda wymiana zaworu EGR w RHH? Potrzebuję listę operacji i momenty dokręcania.

Z góry dziękuje ;-)

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1667 dnia: Styczeń 17, 2022, 09:06:34 »
Czy do zdjęcia listwy zgarniającej (zewnętrzna z chromem) trzeba wyjmować szybę?
Nie trzeba, listwy są na wcisk. Zatrzaski są koło słupka B, czyli na łączeniu drzwi przód/tył. Po długości trzymają się na rancie, jak zwykłe uszczelki.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jarek Malecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi RHR
  • Zainteresowania: elektronika
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1668 dnia: Styczeń 18, 2022, 07:10:16 »
Czy C5 X7 (wg VIN rocznik 2008) powinien posiadać detekcję przepalenia żarówki (światła mijania H7)?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2022, 07:29:57 wysłana przez Jarek Malecki »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1669 dnia: Styczeń 18, 2022, 09:48:58 »
Czy C5 X7 (wg VIN rocznik 2008) powinien posiadać detekcję przepalenia żarówki (światła mijania H7)?
Nie. Na liczniku nie będzie informacji.
Po podłączeniu DB będzie błąd zapisany.

Offline Zbigniew Sobieski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Tuszyn
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 136KM
  • Zainteresowania: Życie
  • Miejscowość: Tuszyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1670 dnia: Luty 03, 2022, 15:34:42 »
Jest ktoś w stanie pomóc w ustaleniu numerów BSM w C5 X7 2008 rok po numerze VIN?
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2022, 23:08:17 wysłana przez Zbigniew Sobieski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1671 dnia: Luty 03, 2022, 15:45:55 »
Jest ktoś w stanie pomóc w ustaleniu numerów BSI w C5 X7 2008 rok po numerze VIN?
Jakich numerów? Dlaczego?

Offline Zbigniew Sobieski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Tuszyn
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 136KM
  • Zainteresowania: Życie
  • Miejscowość: Tuszyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1672 dnia: Luty 03, 2022, 15:51:17 »
BSM uległo uszkodzeniu i chcę znależć o tych samych numerach.Na starym brak naklejki .       Nikt nic nie pomoże?
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2022, 23:08:40 wysłana przez Zbigniew Sobieski »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 695
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1673 dnia: Luty 03, 2022, 20:56:20 »
wejdz na stronkę catcar.info znajdź Twój samochód po VIN i w zakłatce elektryka poszukaj czy będzie nr BSI jako cześć. Następna sprawa to w BSI trzeba będzie podstawić pamięć z zawartością od Twojego nr VIN

Offline Zbigniew Sobieski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Tuszyn
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 136KM
  • Zainteresowania: Życie
  • Miejscowość: Tuszyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1674 dnia: Luty 03, 2022, 23:11:08 »
Dzięki za info.Zrobiłem to jako pierwszą rzecz.Niestety nie mogę znależć BSM. Bo zaszła mała pomyłka chodzi o numery BSM a nie BSI.