Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282802 razy)

0 użytkowników i 19 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1700 dnia: Kwiecień 19, 2022, 09:39:36 »
Tak elektryczny. Dzięki za szybką odpowiedź.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1701 dnia: Kwiecień 20, 2022, 07:30:04 »
Jeszcze pytanie, czy olej w skrzyni manualnej wymieniać, a jeśli tak, to co ile lat/km i jaki jest to olej?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1702 dnia: Kwiecień 20, 2022, 08:49:11 »
Jeszcze pytanie, czy olej w skrzyni manualnej wymieniać, a jeśli tak, to co ile lat/km i jaki jest to olej?
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=125361.0
Taki sam.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1703 dnia: Kwiecień 20, 2022, 08:54:57 »
Dzięki ale co ile czasu to wymieniać? Z tego, co wiem, to producent uważa za dożywotni ale doświadczenie mówi co innego. Więc co ile lat/km?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1704 dnia: Kwiecień 20, 2022, 09:35:03 »
Zgadza się producent nie przewiduje wymian w skrzyni, ale jak wymienisz raz na jakieś 50-80tkm lub np co 3 wymiana oleju silnikowego to na pewno skrzyni nie zaszkodzi. Zależy ile km rocznie pokonujesz i czy bardziej trasa czy miasto.
Nawet możesz częściej jeśli robisz to sam, przy ilości 2l oleju to koszt w sumie znikomy ;)
C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1705 dnia: Kwiecień 20, 2022, 12:57:26 »
Dzięki, ja jeszcze nie wymieniałem, a nie wiem jak było poprzednio więc wymienię przy okazji wymiany filtrów i oleju silnikowego, tym bardziej, że przejechałem ponad 25kkm
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1706 dnia: Kwiecień 25, 2022, 07:18:51 »
Podpowiedzcie proszę jak dobrać się do zaworów podciśnieniowych z tyłu silnika w RHH. Tam jest mega ciasno i jest jakaś osłona termiczna. Zdołałem odkręcić górną nakrętkę z zaworu ale trzyma chyba jeszcze dolna która pewnie będzie dostępna po odkręceniu osłony. Do wężyka z gruchy turbiny od góry praktycznie nie ma dostępu a prawdopodobnie mam do wymiany czujnik na gruszce lub któryś z zaworów. Da się tam dojść od dołu? Może było by łatwiej?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1707 dnia: Kwiecień 25, 2022, 08:21:02 »
Najlepiej lusterko albo kamera inspekcyjna. Inaczej ciężko na pierwszy raz na ślepo to skręcać. Od dołu zapomnij, jest jeszcze gorzej, musiałbyś sanki zrzucić, odkręcić FAPa i dopiero zobaczysz turbo.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1708 dnia: Kwiecień 25, 2022, 09:19:04 »
Dzięki za info. Kurcze, nie dobrze :/  to pewnie najpierw tą osłonę termiczną trzeba zdemontować a potem dopiero solenoidy. W MKI polift jest tyle miejsca że rękę czy lusterko bez problemu się zmieści a w tym X7 silnik prawie na grodzi leży, po co to było zmieniać to ja nie rozumiem. Tym bardziej że z przodu do wentylatora "hektar" wolnego miejsca. Te 10cm spokojnie mogli silnik do przodu przesunąć albo chociaż nie cofać do tyłu.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1709 dnia: Kwiecień 25, 2022, 10:16:00 »
Pozycja silnika ma zasadnicze znaczenie dla rozłożenia masy pojazdu między osiami. Wcale się im nie dziwię, że tak zrobili. No i w razie "dzwona" jest mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika i osprzętu. Jestem w stanie przeboleć trudny dostęp, aczkolwiek świece spokojnie wymieniłem w RHF, a są od strony grodzi, pod zaworem podciśnienia i pod chłodniczką/wymiennikiem egr. Kwestia doświadczenia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1710 dnia: Kwiecień 25, 2022, 11:32:08 »
RHF to chyba to samo co RHR a tam miejsca jest pod dostatkiem. W RHH silnik jest naprawdę mocno do tyłu i nie ma praktycznie jak grubych łap wsadzić :) A sam EGR jest z przodu pod mieszalnikiem powietrza i jest podciśnieniowy (w RHR miałem elektryczny).

Dam radę, to tylko osłonka + 3 zaworki. Dzięki za pomoc.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1711 dnia: Kwiecień 25, 2022, 13:10:04 »
Ustawienie silników takie same, więc miejsca mniej w RHF, bo z tyłu tego silnika jest dodatkowo EGR i świece żarowe, które w RHH są z przodu. Generalnie praca na wyczucie, bo zobaczyć nic się nie da podczas pracy. Trzeba wiedzieć gdzie co jest i robić po omacku. Na pewno poza dołem turbiny wszystko da się zrobić od góry. Jeśli komuś brakuje miejsca to niech zdejmie sobie pokrywę zaworów, obniża to znacznie krawędź tylną silnika i można sięgnąć głębiej. A przy okazji można wyczyścić dolot do głowicy. Robota od dołu, przy zdjętych sankach, ściągniętym wydechu oraz wymontowanej maglownicy może jest i wygodniejsza (choć osobiście wątpię), ale wtedy potrzebny jest podnośnik kolumnowy a nie zwykłe podniesienie auta na kobyłki no i kręcenia śrub jest 5X więcej.

Koszty roboty w warsztacie od dołu pomijam, bo to co się zrobi w 2-3 godziny od góry, od dołu zajmie cały dzień roboczy. Czegoś nie dokręcą w zawieszeniu, układzie kierowniczym lub wydechu i kłopot gotowy
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1712 dnia: Maj 01, 2022, 09:30:46 »
Czy ktoś z forum zajmuje się mechaniką Citroenów? Chodzi mi o C5 X7

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka


Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1713 dnia: Maj 02, 2022, 19:43:47 »
Dotarłem do solenoidów i wężyków podciśnień. Da się to zrobić w sumie bez większego problemu. Wystarczy odchylić osłonę termiczną (odkręcić 2 śruby). Co mnie martwi to wyciek oleju na osłonę termiczną i na wężyki gumowe przez co są mega miękkie. Za pewne puszcza uszczelka pod kolektorem ssącym. Czy znaleźliście zestaw uszczelek do RHH? Na znanym portalu są tylko do RHR i nigdzie nie potrafię znaleźć a wolał bym świeżą uszczelkę a nie silikon. Druga sprawa to czy może ktoś podać jakiej średnicy są wężyki podciśnień. Mam na myśli te grube spięte takimi dziwnymi złączkami. Przygotowałem się że będą takie same jak w RHR i kupiłem 2m przewodu silikonowego o średnicy wewnętrznej d=4mm a tam są jakieś grubsze :/ Bałem się że połamię te złączki i trójniki więc tego nie ruszałem a wymienić będę musiał. Zaskoczyło mnie również że na gruszce turbo jest tylko wtyczka elektryczna bez założonego wężyka z podciśnieniem. Gotowego przewodu chyba też już się nie kupi. Oznaczenie 1618JW jest chyba nie osiągalne (przynajmniej nie znalazłem).

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1714 dnia: Maj 03, 2022, 09:04:18 »
W RHH oznaczenie zaworu to 1618.QQ a potem 9801887680.
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-turbiny-1-6-2-0-hdi-citroen-peugeot-8964245389

Uszczelka plastikowej pokrywy głowicy 0348.V7 (np. ELRING 453500). Ale u ciebie może również wyciekać olej spod ramki wałków, a tam jest zastosowany płynny uszczelniacz.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1715 dnia: Maj 03, 2022, 13:03:15 »
Dzięki za info. Zawory chyba dobre tylko przewód podciśnieniowy do wymiany (właśnie ten o nr 1618JW). Miękki jest jak żelka z biedronki. To pewnie przez kapiący gorący olej. Z tego co widzę w manualu to do demontażu pokrywy zaworów/ kolektora ssącego potrzebne jest rozmontowanie całego układu wtryskowego łącznie z szyną common rail. Potrzebny niby przyrząd specjalny do rozpinania rurek układu wtrysku. Zlecę to chyba w warsztacie. Boję się że coś pójdzie nie tak i nie będę miał narzędzi do poprawnego złożenia układu wtryskowego. Z resztą bym sobie bez problemu poradził.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1716 dnia: Maj 03, 2022, 14:05:44 »
Potrzebny niby przyrząd specjalny do rozpinania rurek układu wtrysku. Zlecę to chyba w warsztacie. Boję się że coś pójdzie nie tak i nie będę miał narzędzi do poprawnego złożenia układu wtryskowego.
Jak znam Delphi to do tego wystarczy klucz płaski 17mm.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1717 dnia: Maj 15, 2022, 16:31:07 »
Dzisiaj po mocnym przyspieszeniu, na desce zapaliła się choinka. ABS/ESP, hamulec ręczny i inne dziady. Samochód zgasł po zatrzymaniu. Odpaliłem od razu, choinka nadal, nie działa wspomaganie. Po chwili jazdy zgasły zegary, nie działało nic w samochodzie(tak jakby odcięło całą elektronikę. Silnik pracował normalnie, dało się jechać. Dojechałem do najbliższego parkingu, samochód zgasł jeszcze przed zatrzymaniem. Po kilku minutach odpaliłem i pojechałem dalej, wszystko z deski zniknęło i póki co nie wróciło.

Błędy jakie się zapisały(ostatnie dwa mam zawsze).


Z grubsza wiązki wyglądają dobrze, zastanawia mnie czy to nie przypadkiem te czujniki pod pedałem hamulca. Nie pamiętam czy za pierwszym razem jak wyskoczyły błędy do już naciskałem hamulec czy tylko odpuściłem gaz.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1718 dnia: Maj 15, 2022, 19:03:55 »
Na początek sprawdziłbym ładowanie i stan akumulatora.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1719 dnia: Maj 15, 2022, 19:22:25 »
Ładowanie aktualnie 14.4v, akumulator w zimie radził sobie bez problemów więc póki co to wykluczam. Na jednym z kalkulatorów (chyba BSI) mam błąd gdzie niby napięcie skoczyło na 17.1V. Jutro przejrzę wszystkie błędy( w każdym z kalkulatorów jest po kilka) i zobaczę co uda się z tego wyciągnąć. Póki co wygląda jakby to rzeczywiście jakiś chwilowy skok napięcia  był.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1720 dnia: Maj 15, 2022, 20:03:17 »
Może warto zacząć od najprostszych, ewentualnych przyczyn. Stan klem, czystość i mocowanie, oraz przeczyścić masę i dokręcić. Może też szwankuje regulator napięcia ale zacząłbym od dwóch pierwszych rzeczy.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1721 dnia: Maj 15, 2022, 23:51:39 »
Może warto zacząć od najprostszych, ewentualnych przyczyn. Stan klem, czystość i mocowanie, oraz przeczyścić masę i dokręcić.
Przy skokach napięcia do 17V wątpię aby klemy czy masa były przyczyną. Moim zdaniem od razu trzeba iść w stronę alternatora i regulatora.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1722 dnia: Maj 18, 2022, 22:54:48 »
Panowie, czy jest możliwe, aby sterownik skrzyni po ok. 40 dniach niejeżdżenia autem stracił swoje nastawy? Auto stało właśnie tyle czasu u blacharza. Trafiło tam mechanicznie sprawne. Podczas kolizji uszkodzona została lampa lewa, przednia część lewego błotnika, wygięta płyta pod akumulatorem i porysowany został zderzak.  Dziś auto odebrane. Jazda po mieście ok, rozpędzanie z mocno wciśniętym pedałem gazu również, natomiast przy zjeździe z autostrady, kiedy wytracałem prędkość ok. 120km/h bez trzymania nogi na gazie i następnie hamowaniu przed światłami, silnik zgasł i nie można go było odpalić, gdyż nie trzymał obrotów. Bodajże po 5-7 krotnej próbie silnik zaskakiwał i można było jechać dalej w trybie ruchu miejskiego. Po zaparkowaniu i wrzuceniu P <-> R wyczuwalne było szarpnięcie, które po kilku cyklach P-R-N-D-N-R-P ustało. Na desce nie pojawia się SERVICE. Nie wydaje mi się, żeby coś na aucie było spawane podczas naprawy, mechanicznie też nie powinno być nic robione, bo auto było jezdne nawet po kolizji. Czy trzeba dać trochę czasu na adaptację sterownika skrzyni?

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1723 dnia: Maj 19, 2022, 08:48:36 »
Cześć,


mam uszkodzony plastik od linki od elektrycznego hamulca ręcznego (zdjęcie), przez co linka z prawej strony jest mocno luźna. Da się naciągnąć linkę bez tego plastiku, da się wymienić tylko uszkodzoną część czy trzeba wymieniać całą linkę z jednej lub obydwu stron?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1724 dnia: Maj 19, 2022, 09:02:33 »
Da się wymienić sam plastik bez problemu. Jeżeli to zostawisz to w pewnym momencie elektryczny zaciągnie i uszkodzi się moduł hamulca elektrycznego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5