Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282758 razy)

Dariusz Wróblewski i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1725 dnia: Maj 19, 2022, 09:20:42 »
Dobra wiadomość. A wiesz może jak nazywa się ta część lub gdzie jej poszukać?


Z góry dziękuję :)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1727 dnia: Maj 31, 2022, 21:52:35 »
Dobry wieczór, czy ktoś z Was miał do czynienia z chemią Pro Tec (na zdjęciu tylko pogląd, chodzi mi o całość produktów). Czy to marka : 1.szajs. 2.nie pomoże, nie zaszkodzi.  3. górna półka chemii do aut. Ktoś może używał i może podzielić się opinią?


Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1728 dnia: Czerwiec 01, 2022, 21:34:26 »
Używałem płukanki silnika i środka do czyszczenia wtrysków. Z moich obserwacji/odczuć wybieram odpowiedź 3. Płukanka naprawdę działa bardzo dobrze. Do preparatu do czyszczenia wtrysków nie mam żadnych zastrzeżeń, również zrobił robotę. Polecam. Pierwszy raz użyłem pro tec'a z polecenia warsztatu zajmującego się autami francuskimi. Używam regularnie czasem zamiennie z liqui moly.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1729 dnia: Czerwiec 02, 2022, 13:11:14 »
Cześć,
Pytanko, czy po demontażu starej pompy wysokiego ciśnienia oraz szyny wtryskowej w silniku 2.0hdi 163km nową pompę i szynę trzeba programować czy tylko odpowietrzyć układ i odpalić auto?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1730 dnia: Czerwiec 02, 2022, 14:31:22 »
Nic nie musisz robić, poza odpowietrzeniem.
Z jakiego powodu wymieniasz listwę/szynę?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2022, 14:58:32 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1731 dnia: Czerwiec 02, 2022, 16:10:49 »
Nic nie musisz robić, poza odpowietrzeniem.
Z jakiego powodu wymieniasz listwę/szynę?
Zwykle robi się to z powodu uszkodzenia gwintu.  ;)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1732 dnia: Czerwiec 02, 2022, 16:22:51 »
Wymieniam pompę i listwę z powodu błędu P0093 obieg paliwa. Okazało się że pompa podobno daje za małe ciśnienie
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1733 dnia: Czerwiec 02, 2022, 18:22:58 »
Wymieniam pompę i listwę z powodu błędu P0093 obieg paliwa. Okazało się że pompa podobno daje za małe ciśnienie
Oby się nie okazało że po wymianie dalej będzie błąd... Listwa jak ma całe gwinty mogłaby zostać.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1734 dnia: Czerwiec 02, 2022, 20:37:49 »
Listwę przelewów czy listwę/akumulator ciśnienia? Listwa ciśnienia  to kawałek żeliwa. Jeśli się nie poci to szkoda wymieniać, wystarczy dobrze umyć.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1735 dnia: Czerwiec 02, 2022, 22:06:34 »
To jest listwa wtryskowa, do niej wchodzi metalowa rurka z pompy a wychodzą z niej metalowe rurki do wtrysków.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1736 dnia: Czerwiec 05, 2022, 15:44:41 »
Takie szybkie pytanie. Czy jeśli tył w c5 x7 się utwardza i dodatkowo czasami się podnosi (samodzielnie) w czasie jazdy to winny będzie korektor wysokości czy regulator sztywności. Wymieniłem cięgno idące do korektora, sam korektor pracuje niby płynnie ale auto się utwardza. Na progach zwalniających przód przejeżdża gładko a tył podskakuje (czasami). Kupiłem korektor wysokości, nie drogie to profilaktycznie mogę wymienić. Bardzo mam dużo korozji pod autem. Wygląda jak by stało w wodzie albo na trawie. Farba z stabilizatora złazi płatami. Tak samo jak z instalacji haka. Dlatego zakładam że mimo płynnego działania może jednak gdzieś się przycina pod obciążeniem? Pytanie czy jest konieczność wymienić też regulator. To już droga zabawa. Nowy ponad 2tys i przy okazji warto pewnie te 2 gruchy wymienić. Wolałbym na razie takiej kasy nie wydawać.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1737 dnia: Czerwiec 06, 2022, 12:52:20 »
U mnie jest podobnie, ale z przednim zawieszeniem. Jest to bardzo irytujące czasami. Mam dwa progi zwalniające przed pracą w odległości ok 10m i pierwszy zazwyczaj przejeżdża gładko natomiast na drugim potrafi sztywno zabujać. Obstawiam raczej potencjometr, który ustawia wysokość zawieszenia. Ewentualnie, tak sobie myślę, czy nie jest to związane z usztywnieniem przodu w przypadku hamowania.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1738 dnia: Czerwiec 06, 2022, 16:35:39 »
Bartku u mnie przy hamowaniu za zwyczaj auto nurkuje - podnosi się tył. No lipa straszna. Miałem takie problemy z hydro w Mk I FL i teraz to samo :/ tylko tam miałem wycieki lds'u (w sumie nadal mam ponieważ auta jeszcze nie sprzedałem).


Zamówiłem korek zbiorniczka LDS "ten wzmocniony" i tylny korektor wysokości. Podmienię i zobaczę czy coś to da. Zawór-regulator sztywności chyba działa poprawnie ponieważ nie ma nagłych podskoków czy siadania na glebie. Jest tylko twardo, jak nie w hydrowozie. Nawet w warsztacie mi zwrócili uwagę że coś to za bardzo sztywne.


Offtop: moja cytryna X7 jest z pod Tczewa :) Spotkałem się ze sprzedawcą pod galerią kociewską gdzie pierwszy raz zobaczyłem to cudo :D

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1739 dnia: Czerwiec 06, 2022, 22:49:04 »
Bartku u mnie przy hamowaniu za zwyczaj auto nurkuje - podnosi się tył. No lipa straszna. ...
Sprawdź czy masz poprawnie ustawioną wysokość z przodu... jak jest za nisko to może się robić za miękki i jest właśnie wrażenie nurkowania przy hamowaniu.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1740 dnia: Czerwiec 07, 2022, 00:02:39 »
Takie szybkie pytanie. Czy jeśli tył w c5 x7 się utwardza i dodatkowo czasami się podnosi (samodzielnie) w czasie jazdy to winny będzie korektor wysokości czy regulator sztywności. Wymieniłem cięgno idące do korektora, sam korektor pracuje niby płynnie ale auto się utwardza. Na progach zwalniających przód przejeżdża gładko a tył podskakuje (czasami). Kupiłem korektor wysokości, nie drogie to profilaktycznie mogę wymienić. Bardzo mam dużo korozji pod autem. Wygląda jak by stało w wodzie albo na trawie. Farba z stabilizatora złazi płatami. Tak samo jak z instalacji haka. Dlatego zakładam że mimo płynnego działania może jednak gdzieś się przycina pod obciążeniem? Pytanie czy jest konieczność wymienić też regulator. To już droga zabawa. Nowy ponad 2tys i przy okazji warto pewnie te 2 gruchy wymienić. Wolałbym na razie takiej kasy nie wydawać.
Ustaw poprawnie wysokość i wszystko wróci do normy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1741 dnia: Czerwiec 08, 2022, 20:39:21 »
Wysokość wygląda że jest ok. Wymieniłem korek i chciałem wymienić korektor ale zauważyłem sparciały wężyk. Zdjęcia załączam (mam nadzieję- piszę z telefonu) poniżej. Z wężyka nie kapie ale jest popękany.
Idzie on do regulatora sztywności więc może przez to zawiecha szaleje.
Tam na dole to jest mega korozja. Auto chyba stało w wodzie albo na trawie. Niczym innym nie potrafię sobie wytłumaczyć takiego stanu.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1742 dnia: Czerwiec 08, 2022, 20:53:34 »
Ten wężyk jest od powrotu, tam nie ma ciśnienia. Nie ma to żadnego wpływu na pracę zaworu jak i zawieszenia. Jeśli już coś jest z zaworem to albo opada tył lub dziwnie się zachowuje odpowiada za to część suwakowa zaworu, albo jak jest problem z komfortem pomimo sprawnych sfer to odpowiada za to część tłokowa tego zaworu. Może zacierać się tłoczek i nie pracuje płynnie, stąd pierwsza nierówność wybrana dobrze druga niestety już gorzej. Tam jest takie ciśnienie , że jakby była jakąkolwiek nieszczelność to miałbyś fontannę . A ten przewód to powrót , więc naprawdę musiałby być naprawdę dziurawy aby cokolwiek poleciało. Te zawory potrafią korodować w środku, oraz zacierać się poprzez brak wymiany lds.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1743 dnia: Czerwiec 08, 2022, 21:22:41 »
Ok. To teraz już coś wiem. Powiedz proszę czy warto kupować zawór używkę czy lepiej się wykosztować i brać nowy? Znaczy wiadomo że nowy będzie lepszy ale to 2 tys. a używkę widziałem od 500zl. Tylko na ile jest szansa że ta używka nie będzie uszkodzona?

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1744 dnia: Czerwiec 08, 2022, 21:35:08 »
Na to pytanie Co nie odpowiem. To loteria , nie wiadomo gdzie są przechowywane, ile leżały, z jakiego auta zdemontowane itp. Jeśli będziesz pewien że to zawór masz do mnie niedaleko, zaradzimy temu za 1/4 nowego . Jak coś to podaj nr tel.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1745 dnia: Czerwiec 09, 2022, 08:56:03 »
Jak chcesz budżetowo to najlepiej szukaj kompletnej belki. Jest dużo ofert za 500-800zł za całość w dobrym stanie. Mnie się udało kupić belkę z hamulcem za 600zł z wysyłką z czego sam ręczny sprzedałem za 700zł, aluminiowa belka i wahacze poszły na złom za niecałe 200. I nie dość że mam cały blok rozdzielacza to jeszcze siłowniki, sfery, zaciski, drążek stabililizatora wraz z ramieniem korektora wysokości który też jest w stanie idealnym co się rzadko u nas zdarza. Jest może trochę zabawy ale przy dobrych wiatrach całość się zamknie w kwocie 0zł za wymianę całego tyłu wraz z tulejami wahaczy.

No ewentualnie można kupić zawór na przód(koszt ok 100zł w dobrym stanie) i przełożyć tylko ten aluminiowy blok rozdzielający ze starego rozdzielacza. Z racji umiejscowienia te przednie częściej trafiają się w dobrym stanie i za dobre pieniądze a różnica jest tylko w tym aluminiowym bloku.
Np ten:
https://www.olx.pl/d/oferta/rozdzielacz-hydro-zawieszenia-przod-citroen-c5-iii-2011-155-tys-CID5-IDORw8M.html

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1746 dnia: Czerwiec 09, 2022, 18:30:11 »
Czy można z lampy ksenonowej wyciągnąć moduł odpowiadający za łączność z resztą auta bez demontażu klosza?
Wydaje mi się, że to ten moduł z białą, szeroką wtyczką umieszczony pod soczewką.

Kupiłem nową lampę i po podłączeniu pokazuje błąd B1131 - brak łączności z prawym reflektorem.
Kontrolka świateł mijania mruga, światła się poziomują, świecą, ale brak dynamicznego doświetlania zakrętów.
Chciałbym przełożyć sterownik ze swojej starej lampy. Ale jeśli się nie da, to lampę odsyłam.
___________
Odpowiem sobie sam . Nie da się. Pod chromowaną osłoną soczewki jest śruba, która trzyma moduł. Dostęp jedynie od przodu, po demontażu klosza.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2022, 15:32:19 wysłana przez Mariusz Jastrzębski »

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1747 dnia: Czerwiec 10, 2022, 09:19:39 »
Dzień dobry,
Czy ktoś pamięta lub wie gdzie się koduje wtryskiwacze w diagbox? Kiedyś to robiłem a nie mogę tego znaleźć. Dziś będę wymieniał wtrysk i chcę jego numery wpisać.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1748 dnia: Czerwiec 10, 2022, 15:58:40 »
Potwierdźcie mi proszę w miarę szybko czy aku 77Ah (Wymiary 278x 175 x 190) wejdzie do C5 x7 z benzyna 2.0??

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1749 dnia: Czerwiec 10, 2022, 18:58:24 »
Tak, taki jest w dieslu. Tylko po co ci taki w benzynie? Chyba był mniejszej pojemności.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie