Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282347 razy)

0 użytkowników i 29 Gości przegląda ten wątek.

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1750 dnia: Czerwiec 10, 2022, 22:20:51 »
Dzięki za info  :) taki dostałem w dobrej cenie tylko musiałem podjechać (więc nie było sensu kupować drożej mniejszy)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1751 dnia: Czerwiec 11, 2022, 08:59:20 »
Dzięki za info  :) taki dostałem w dobrej cenie tylko musiałem podjechać (więc nie było sensu kupować drożej mniejszy)
Nie koniecznie bez sensu. Teraz jak miłeś ustawiony mniejszy  akumulator , to alternator nie doładuje go i po roku zasiarczysz nowy aku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1752 dnia: Czerwiec 11, 2022, 10:04:12 »
Dzięki za info  :) taki dostałem w dobrej cenie tylko musiałem podjechać (więc nie było sensu kupować drożej mniejszy)
Nie koniecznie bez sensu. Teraz jak miłeś ustawiony mniejszy  akumulator , to alternator nie doładuje go i po roku zasiarczysz nowy aku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ten silnik nie był wyposażany w moduł szacowania ładowania itp. Normalnie doładuje i nie będzie problemów. Sam używam w swoim C5 Aku 74Ah bo większy nie zmieścił się. Akumulator ma już 5 lat i nigdzie się nie wybiera póki co.

 Ile już słyszałem legend że większy się nie doładuje itp... Póki jest standardowe ładowanie nie ma problemów. W Skodzie Favorit miałem Aku 120Ah w bagażniku podłączony. Nie było problemów z doładowaniem nigdy.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1753 dnia: Czerwiec 11, 2022, 12:37:30 »
Dzięki za info  :) taki dostałem w dobrej cenie tylko musiałem podjechać (więc nie było sensu kupować drożej mniejszy)
Nie koniecznie bez sensu. Teraz jak miłeś ustawiony mniejszy  akumulator , to alternator nie doładuje go i po roku zasiarczysz nowy aku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ten silnik nie był wyposażany w moduł szacowania ładowania itp. Normalnie doładuje i nie będzie problemów. Sam używam w swoim C5 Aku 74Ah bo większy nie zmieścił się. Akumulator ma już 5 lat i nigdzie się nie wybiera póki co.

 Ile już słyszałem legend że większy się nie doładuje itp... Póki jest standardowe ładowanie nie ma problemów. W Skodzie Favorit miałem Aku 120Ah w bagażniku podłączony. Nie było problemów z doładowaniem nigdy.
To nie są legendy. Jeżeli jest moduł szacowania i założysz większy aku nie zmieniając ustawień to przekonasz się , że aku nie będzie doładowywany. Można to sprawdzić podglądając i zmieniając ustawienia w DB. Ale jeżeli nie posiada modułu to nie ma problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1754 dnia: Czerwiec 11, 2022, 13:03:38 »
Dzięki za info  :) taki dostałem w dobrej cenie tylko musiałem podjechać (więc nie było sensu kupować drożej mniejszy)
Nie koniecznie bez sensu. Teraz jak miłeś ustawiony mniejszy  akumulator , to alternator nie doładuje go i po roku zasiarczysz nowy aku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ten silnik nie był wyposażany w moduł szacowania ładowania itp. Normalnie doładuje i nie będzie problemów. Sam używam w swoim C5 Aku 74Ah bo większy nie zmieścił się. Akumulator ma już 5 lat i nigdzie się nie wybiera póki co.

 Ile już słyszałem legend że większy się nie doładuje itp... Póki jest standardowe ładowanie nie ma problemów. W Skodzie Favorit miałem Aku 120Ah w bagażniku podłączony. Nie było problemów z doładowaniem nigdy.
To nie są legendy. Jeżeli jest moduł szacowania i założysz większy aku nie zmieniając ustawień to przekonasz się , że aku nie będzie doładowywany. Można to sprawdzić podglądając i zmieniając ustawienia w DB. Ale jeżeli nie posiada modułu to nie ma problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W benzynach ten moduł pojawił się dość późno. Chyba dopiero z normą Euro 6d- Temp. 2.0 16V to Euro 4.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1755 dnia: Czerwiec 11, 2022, 13:11:46 »
Dzięki za info  :) taki dostałem w dobrej cenie tylko musiałem podjechać (więc nie było sensu kupować drożej mniejszy)
Nie koniecznie bez sensu. Teraz jak miłeś ustawiony mniejszy  akumulator , to alternator nie doładuje go i po roku zasiarczysz nowy aku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ten silnik nie był wyposażany w moduł szacowania ładowania itp. Normalnie doładuje i nie będzie problemów. Sam używam w swoim C5 Aku 74Ah bo większy nie zmieścił się. Akumulator ma już 5 lat i nigdzie się nie wybiera póki co.

 Ile już słyszałem legend że większy się nie doładuje itp... Póki jest standardowe ładowanie nie ma problemów. W Skodzie Favorit miałem Aku 120Ah w bagażniku podłączony. Nie było problemów z doładowaniem nigdy.
To nie są legendy. Jeżeli jest moduł szacowania i założysz większy aku nie zmieniając ustawień to przekonasz się , że aku nie będzie doładowywany. Można to sprawdzić podglądając i zmieniając ustawienia w DB. Ale jeżeli nie posiada modułu to nie ma problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W benzynach ten moduł pojawił się dość późno. Chyba dopiero z normą Euro 6d- Temp. 2.0 16V to Euro 4.
Swoją drogą , te moduły są wkurzające. Sporo ludzi wyłącza je i po problemie. 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1756 dnia: Czerwiec 12, 2022, 21:18:37 »
Szukam nr. uszczelki między przepustnice a kolektor dolotowy do hdi 163. Patrzyłem w Catcar i chyba tam nie ma osobno....

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1757 dnia: Czerwiec 12, 2022, 21:46:28 »
Z tego co kojarzę, to jest ona tylko w zestawie z przepustnicą i nie ma oddzielnego numeru.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1758 dnia: Czerwiec 12, 2022, 22:03:44 »
Ani z Forda ani volvo?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1759 dnia: Czerwiec 12, 2022, 22:10:24 »
Od Forda jest, ale ma inną przepustnicę i uszczelka z wyglądu też jest inna:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-oring-przepustnicy-powietrza-2.0-TDCi-DW10C/5349

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1760 dnia: Czerwiec 15, 2022, 08:08:31 »

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1761 dnia: Czerwiec 19, 2022, 23:14:17 »
Potrzebuje instrukcji serwisowej wymiany skraplacza klimatyzacji. Posiada ktoś może i byłby w stanie się podzielić? Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1762 dnia: Czerwiec 20, 2022, 08:35:32 »
Znajdź sobie info jak zdjąć zderzak a resztę sam zobaczysz. Jedyna rada to nie wyjmuj korków z nowego spkraplacza dopóki nie jesteś przygotowany na wpięcie przewodów. Więc najpierw montaż skraplacza i wentylatora a na koniec szybkie wpięcie przewodów. Dla zachowania wydajności filtra osuszacza wpięcie przewodów powinno nastąpić w ciągu 5 minut od otwarcia korków. Rób to pojedynczo 1 korek->1 przewód.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1763 dnia: Czerwiec 20, 2022, 11:07:07 »
Sam nie będę robił, dam to znajomemu, ale chciałem mu dać co i jak odkręcić. Instrukcje do zderzaka gdzieś mam, jeśli tylko to wystarczy rozebrać to super. Dzięki wielkie
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1764 dnia: Czerwiec 20, 2022, 11:21:52 »
Wystarczy zderzak, resztę sam zobaczy po zdjęciu zderzaka. Filozofii nie ma, odkręcić wentylator (jeśli jest od frontu a nie od strony silnika), i już gotowe do demontażu skraplacza. No może jeszcze "kierownice" strugi powietrza po bokach skraplacza ale to drobiazg. Chyba jest jeszcze na dole chłodnica płynu hydraulicznego ale ją wystarczy odłożyć na bok.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1765 dnia: Czerwiec 21, 2022, 05:58:13 »
Nie wiem jak  w C5  w ds5 wymieniałem od środka odchylając chłodnice. Czysta przyjemna robota. W SB są obrazkowe procedury wymiany tylko dostępdo SB  albo kopia offline

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1766 dnia: Czerwiec 21, 2022, 08:29:40 »
W DS5 masz wentylator od strony silnika na chłodnicy wody, a w przedliftowym C5 jest od strony zderzaka na skraplaczu, ciężko taki zestaw wyjąć odchylając chłodnicę i nic nie uszkadzając.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1767 dnia: Czerwiec 21, 2022, 21:30:37 »
Ja mam 3.0 HDi 2013 r , o ile dobrze kojarzę to wentylator jest od strony silnika za chłodnica wody
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1768 dnia: Czerwiec 21, 2022, 22:32:15 »
W profilu masz 2 sztuki C5, ja pisałem o 2.0HDi z 2008. Na przyszłość sprecyzuj o który ci chodzi, bo są zrobione na różne sposoby w temacie zespołu IC, chłodnicy, skraplacza i wentylatorów.
W 3.0 pozostaje tylko zdjęcie zderzaka, bo od strony silnika trzeba by było wytargać wentylatory, chłodnicę wody i intercooler, który jest wielkości chłodnicy wody. Nie było by to łatwe a ściągnięcie zderzaka to na luzie 45 min roboty.

Numer części skraplacza do 3.0 to 9688473680
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1769 dnia: Czerwiec 21, 2022, 22:48:32 »
Nie wiem jak bardzo inaczej... ale mój magik od klimatyzacji wyciągał skraplacz od góry* bez ściągania zderzaka w moim RHF z 2010.

* chociaż od spodu (z kanału) też coś tam grzebał ;) - ale tu mógł bym powiedzieć wypychał od dołu
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2022, 23:16:07 wysłana przez Błażej Banisz »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1770 dnia: Czerwiec 22, 2022, 05:33:54 »
W DS5 masz wentylator od strony silnika na chłodnicy wody, a w przedliftowym C5 jest od strony zderzaka na skraplaczu, ciężko taki zestaw wyjąć odchylając chłodnicę i nic nie uszkadzając.
w ds5 wentylator jest za zderzakiem, od silnika jest chłodnica wody później klimy.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1771 dnia: Czerwiec 22, 2022, 19:46:20 »
Witam, wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni i zauważyłem 2 luźno zwisające wężyki. Wyglądają jak jakieś podciśnienia. Jeden idzie do kolektora ssącego z boku, zaraz za pompą wysokiego ciśnienia paliwa. Drugi chowa się gdzieś za puszką filtra oleju silnikowego.
Czy to nie powinno być gdzieś podpięte? Silnik był mocno rozgrzany więc nie chętnie pchałem paluchy żeby wyczuć gdzie to idzie(mam na myśli ten wężyk przy puszce filtra oleju).

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1772 dnia: Czerwiec 22, 2022, 19:49:26 »
W HDI wiszą czasem luźne wężyki.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1773 dnia: Czerwiec 22, 2022, 20:07:46 »
Jeden to spływ z komory wtryskiwaczy, drugi to spływ wody z filtra paliwa.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1774 dnia: Czerwiec 22, 2022, 20:35:48 »
Czyli tak ma być? W rhr nie pamiętam żebym miał takie wężyki luzem. Dlatego zdziwiło mnie że tam coś takiego sobie wisi luzem .
Dzięki za odpowiedź. Zostawiam jak jest.