Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282881 razy)

0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1850 dnia: Wrzesień 22, 2022, 22:04:53 »
W al. Krakowskiej w WAW zlikwidowali sprzedaż części a to główny salon centrali Citroena. Taką mają politykę.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1851 dnia: Wrzesień 23, 2022, 00:32:43 »
Aha. No cóż... Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1852 dnia: Wrzesień 23, 2022, 19:53:53 »
Car Droom na Bródnie sprzedaje części :-)

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1853 dnia: Wrzesień 25, 2022, 09:15:22 »
Mam kolejne pytanie.  :) Zrobiłem wahacze. Opuściłem auto z podnośnika i chciałem przejechać kawałek. Wyskoczył antypollution fault. Sprawdziłem kod błędu. P14a3 bypass zaworu EGR zablokowany. Egr mam założony nowy Valeo. Egr się nie otwiera to pewnie brak podciśnienia. Czy może być jakiś bezpiecznik spalony czy raczej szukać elektrozaworu?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1854 dnia: Wrzesień 25, 2022, 14:22:05 »
Mam kolejne pytanie.  :) Zrobiłem wahacze. Opuściłem auto z podnośnika i chciałem przejechać kawałek. Wyskoczył antypollution fault. Sprawdziłem kod błędu. P14a3 bypass zaworu EGR zablokowany. Egr mam założony nowy Valeo. Egr się nie otwiera to pewnie brak podciśnienia. Czy może być jakiś bezpiecznik spalony czy raczej szukać elektrozaworu?
Jaki silnik?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1855 dnia: Wrzesień 25, 2022, 15:49:57 »
silnik 2.0 hdi RHH 163KM. Egr z przodu silnika. Zrobię test tylko silnik muszę nagrzać, sprawdzę zawór bypass egr. Po podpięciu gruchy egr pod pompkę cięgno sie podnosi. Zreszta egr nowy.
rano jak odpaliłem auto i wyjechałem na drogę to za mną był siwy dym. Wyglądało to średnio :/
Czyżby do wydechu dostał się olej? Turbina zdaje się pracowac poprawnie. Nie czuję lagów czy innych opuźnień w czasie jazdy. Nie słychać też żeby miała luzy- nie gwiżdże.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1856 dnia: Wrzesień 25, 2022, 20:30:04 »
Czy to nie ta wersja gdzie pokrywa zaworów jest akumulatorem ciśnienia dla podciśnienia? Może to tam jest nieszczelność.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1857 dnia: Wrzesień 26, 2022, 07:12:35 »
Tak to ta wersja. Nie ma akumulatora podciśnienia. Zmienna geometria działa. Wypiąłem wężyk z gruszki egr i dmuchnąłem w niego. Powietrze wychodzi przez filterek zamontowany w "prawym górnym rogu" silnika (przyjmując że lewa strona silnika jest od kierowcy). Chciałem zrobić test zaworu bypass ale diagbox nie chce wykonać testu ponieważ silnik musi pracować i być rozgrzany do 80-100 stopni. Udało mi się nagrzać motor do 78 ale to za mało :)
Zastanawia mnie tylko czy to przypadek i zbieg okoliczności że ten bypass przestał działać czy coś popsułem. Robiłem tylko wahacz po stronie kierowcy. Nie grzebałem przy silniku ale też nie odłączyłem akumulatora. Opuściłem auto i wywaliło antypollution z wspomnianym wcześniej kodem błędu P14A3.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1858 dnia: Wrzesień 26, 2022, 08:39:50 »
Tak to ta wersja. Nie ma akumulatora podciśnienia. Zmienna geometria działa. Wypiąłem wężyk z gruszki egr i dmuchnąłem w niego. Powietrze wychodzi przez filterek zamontowany w "prawym górnym rogu" silnika (przyjmując że lewa strona silnika jest od kierowcy). Chciałem zrobić test zaworu bypass ale diagbox nie chce wykonać testu ponieważ silnik musi pracować i być rozgrzany do 80-100 stopni. Udało mi się nagrzać motor do 78 ale to za mało :)
Zastanawia mnie tylko czy to przypadek i zbieg okoliczności że ten bypass przestał działać czy coś popsułem. Robiłem tylko wahacz po stronie kierowcy. Nie grzebałem przy silniku ale też nie odłączyłem akumulatora. Opuściłem auto i wywaliło antypollution z wspomnianym wcześniej kodem błędu P14A3.
Ciekawi mnie dlaczego po dmuchnięciu w zdjęty wężyk od gruchy EGR idzie powietrze przez filterek. Przecież tam jest elektrozawór sterujący pracą tej gruszki, wiec nie powinna być przedmuchu .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1859 dnia: Wrzesień 26, 2022, 09:39:49 »
Do tych zaworków jest dość ciężki dostęp. On jest najbliżej rury dolotowej powietrza zaraz przy wężu odmy.Wygląda jak na załączonym obrazku. Ma 3 wyprowadzenia. Tyle co udało mi się ręką wymacać to nie czuć żeby gdzieś przewód podciśnieniowy spadł ale spróbuję może lusterkiem inspekcyjnym tam zajrzeć. Albo po prostu zawór jest walnięty i nie zamyka.


Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1860 dnia: Wrzesień 26, 2022, 13:12:43 »
No ale przy teście DB działa czy nie?

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1861 dnia: Wrzesień 26, 2022, 14:08:13 »
Jak pisałem wcześniej, do zrobienia testu zaworu i testu przepustnicy/mieszalnika powietrza musi być silnik rozgrzany w zakresie 80-100 stopni i pracować na biegu jałowym. Udąło mi się rozgrzać silnik do 78stopni ale diagbox nie puszcza testu. Klikam strzałkę (play) w programie ale nic się nie dzieje. Test zaworu egr wykonuje się na postoju przy zgaszonym silniku i tam test przebiega bez problemu więc to nie problem z diagboxem tylko nie spełniam warunków do wystartowania testu bypassu.
Dzisiaj pada deszcz ale jak będę miał możliwość to spróbuję go zdemontować i podać napięcie bezpośrednio na styki, może wtedy ruszy.
Sprawdziłem jeszcze raz że wężyki są podłączone i chyba nie uszkodzone (choć przyznaje nie miałem jak ich dokładnie obejrzeć).

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1862 dnia: Wrzesień 26, 2022, 14:17:45 »
Ale nawet po zgaszeniu silnika EGR powinien się kilkukrotnie zamknąć i otworzyć w celu oczyszczenia klapki. Jest to bardzo charakterystyczny dźwięk więc nawet bez otwierania maski powinieneś móc stwierdzić czy układ działa.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1863 dnia: Wrzesień 26, 2022, 14:28:37 »
Ale EGR działa i jest nowy. Nie działa podciśnienie bypassu czyli gruszki EGR. Nie mam jak sprawdzić czy problemem jest zawór czy jakaś nieszczelność. Chyba że bezpiecznik się przepalił i zostawił zawór w pozycji otwarte.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1864 dnia: Wrzesień 26, 2022, 14:41:55 »


Ale EGR działa i jest nowy. Nie działa podciśnienie bypassu czyli gruszki EGR....

Czyli egr nie działa.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1865 dnia: Wrzesień 26, 2022, 14:49:24 »
No chyba nie do końca  :-\ . Jak robię test zaworu egr na postoju diagboxem to słychać jak jakieś trybiki przesuwają się pod pokrywką zaworu to chyba elektrycznie sterowane. Wynik testu pozytywny  ;D Ale grucha ani drgnie bo jest na podciśnienie.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1866 dnia: Wrzesień 26, 2022, 15:11:31 »
Funkcja podciśnienia może być zupełnie inna z powodu samej budowy egr w rhh. Niech ktoś "puści" test a ty dotknij ręką egr, albo wyciągnij laptopa w rejon silnika i sam 'puść" test. Bez dotknięcia ręką nie wiesz co "bzyczy".
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1867 dnia: Wrzesień 26, 2022, 15:44:08 »
Funkcja podciśnienia może być zupełnie inna z powodu samej budowy egr w rhh. Niech ktoś "puści" test a ty dotknij ręką egr, albo wyciągnij laptopa w rejon silnika i sam 'puść" test. Bez dotknięcia ręką nie wiesz co "bzyczy".
Dokładnie tak zrobiłem. Siadłem na przeciw silnika i puściłem test egr. Bzyczy w sensie daje o sobie znać mechanizm pod czarną pokrywką w egr. W rhh chyba są dwie przesłony w zaworze egr albo jakoś podobnie ponieważ ewidentnie po puszczeniu testu mechanizm elektryczny porusza klapką we wnętrzu. Gruszka to chyba jakiś osobny element.
Może elektryczne dozowana jest ilość spalin a podciśnieniowy kierunek: na chłodniczkę lub z jej pominięciem (bypass). I dozowanie spalin działa, nie działa tylko zmiana kierunku przepływu spalin na chłodniczkę.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1868 dnia: Wrzesień 26, 2022, 17:14:53 »
Czyli egr działa a podciśnienie steruje jakiś bypass i pewnie nie podlega testom.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1869 dnia: Wrzesień 26, 2022, 17:25:58 »
Czyli egr działa a podciśnienie steruje jakiś bypass i pewnie nie podlega testom.
Podlega testom. Jak pisałem bypass jest testowany na pracującym silniku o temperaturze roboczej min 80stopni.
Sam egr elektrycznie na zgaszonym silniku. W obecnych warunkach nie mam możliwości dogrzać diesla do takiej wartości. Pozostaje wymontować elektrozawór i na krótko spiąć go z aku. Jak się obudzi to znaczy że prąd we wtyczce nie dochodzi jak się nie obudzi to znaczy instalacja ok a uwalony zawór. Innego pomysłu jak to testować nie mam.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Aktualizacja: wróciłem do domu. Przykryłem grubym kocem silnik i odpaliłem test elektrozaworu. Tym razem poszło. Informacja zwrotna po teście: zanieczyszczone urządzenie  wykonawcze. Znaczy się trzeba wymontować zaworek i go wyczyścić łącznie z rurkami podciśnień. Nie wiem jeszcze jak to zrobię bo tam dostęp jest serio masakryczny ale będę musiał spróbować.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2022, 18:37:15 wysłana przez Sebastian Wykrętowicz »

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1870 dnia: Wrzesień 26, 2022, 18:56:51 »
Źle to wygląda na pierwszy raz ale robota nie jest tragiczna. Zdemontuj sobie pokrywę od wtrysków, robi się trochę bardziej komfortowo przez to ale lusterko lub kamerka bardzo pomaga.

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1871 dnia: Wrzesień 28, 2022, 21:14:41 »
Próbował ktoś pożenić fabrycznie jasne wnętrze z fotelami od criollo? Chodzi mi po głowie taka przekładka, ale zastanawiam się jak kolorystycznie by to siadło

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1872 dnia: Wrzesień 28, 2022, 23:33:16 »
Ja chciałem wstawić deskę skórzaną od tego zestawu ale plan był taki żeby zrobić ją na czarno lakierem do barwienia skóry. .
Ten brąz według mnie słabo podchodzi kolorystycznie do jasnego wnętrza, bo to nie jest "czysty" beż.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1873 dnia: Wrzesień 30, 2022, 17:46:34 »
Wrócę do tematu zaworka podciśnienia. Wymontowałem, psiknąłem i sprawdziłem na krótko podłączając do akumulatora. Zaworek działa. Ale jak złożyłem wszystko do kupy to błąd p14a3 nadal jest widoczny. Antypollution fault na desce też. Trzeba by chyba rozebrać całość układu podciśnień i sprawdzać po kolei. Ale na to nie miałem dzisiaj czasu.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1874 dnia: Wrzesień 30, 2022, 21:36:10 »
To jest temat "szybkie pytanie". Poszukaj podobny albo załóż nowy bo tu śmiecisz rozciągając ten problem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie