Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 282733 razy)

Piotr Puścian, Mariusz Chojnacki i 10 Gości przegląda ten wątek.

Offline Adam Wóltański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Audi a4 b5 Grand Picasso II
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1900 dnia: Listopad 22, 2022, 19:56:27 »
Witam, potrzebuję numery przekaźnika świec żarowych do GP2 2013r 2.0hdi 150km lub/i dokładnej lokalizacji tego przekaźnika i drugie pytanie: jeśli błąd w diagb. Mówi o wadliwie działającym "głównym" przekaźniku to jest to przekaźnik świec żarowych? (Prąd jest kradziony tylko w przypadku zimnych poranków, nawet po mroźnym poranku gdy odpali, rozgrzeje się to po przejechaniu 30km i postoju ok 2-3h samochód nie odpali z powodu rozładowanego akumulatora (ładowanie 14,6V))

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka


Offline Tomek Zoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Nadarzyn
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 HDI 163 KM, C5 Sedan 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Nadarzyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1901 dnia: Grudzień 03, 2022, 12:57:29 »
Pojawił mi się dziwny metaliczno grzechoczący dźwięk przy zimnym silniku (2.0 RHH, 2010 przebieg 275 kkm).Stukanie z lewej strony z okolic rozrządu pod filtrem paliwa jakby. Komplet rozrządu wymieniony 5 lat / 75 tys. km temu. Cichnie po rozgrzaniu i wtedy ledwo słychać. Nie wiem czy ma znaczenie ale cieknie maglownica.
 
Jestem umówiony do mechanika za 3 tygodnie dopiero i nie wiem czy jeździć czy jednak nie ryzykować zatarcia któregoś łożyska. Co obstawiacie ?
update - winną gruchotania okazała się rolka napinacza - poszło łożysko, a metaliczne stukanie to padło sprzęgło alternatora i napinacz nie dawał rady na niskich obrotach.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2022, 14:41:42 wysłana przez Tomek Zoń »

Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1902 dnia: Grudzień 12, 2022, 11:56:54 »
Z czego może wynikać słabe ciśnienie spryskiwacza? Pompka pada?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1903 dnia: Grudzień 12, 2022, 12:47:59 »
Zapchane dysze i zaworki przy dyszach to pierwszy trop. Tył działa normalnie?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1904 dnia: Grudzień 13, 2022, 23:57:44 »
Zapchane dysze i zaworki przy dyszach to pierwszy trop. Tył działa normalnie?
Tak , tył działa sprawnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1905 dnia: Grudzień 14, 2022, 00:01:31 »
Więc zdemontuj dysze i zaworki i je przeczyścić w kierunku odwrotnym do przepływu płynu. Jeśli to nie pomoże pozostaje wymiana. Komplet dysza+ zaworek nie jest drogi.
Np. https://allegro.pl/oferta/dysza-koncowka-spryskiwacza-citroen-c5-x7-oryginal-12878768864
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1906 dnia: Grudzień 14, 2022, 18:47:24 »
Pytanie, będę zmieniał rozrząd i przy okazji płyn chłodniczy. Ile wchodzi w układ i czy taki będzie odpowiedni
Jeśli nie to jaki? Z góry dzięki za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2022, 19:02:18 wysłana przez Błażej Banisz »
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Online Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1907 dnia: Grudzień 14, 2022, 19:55:58 »
Pytanie, będę zmieniał rozrząd i przy okazji płyn chłodniczy. Ile wchodzi w układ i czy taki będzie odpowiedni
Jeśli nie to jaki? Z góry dzięki za odpowiedź.
Nie widzę sensu kupowania oryginalnego płynu. Jak bardzo chcesz to powinien być ok. Wchodzi coś w okolicach 6-7 litrów, zależy czy uda się całkowicie opróżnić układ.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1908 dnia: Grudzień 14, 2022, 20:20:01 »
Dzięki, a jak nie ten, to jaki? Zwykłe Borygo?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Online Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1909 dnia: Grudzień 14, 2022, 21:40:44 »
Dzięki, a jak nie ten, to jaki? Zwykłe Borygo?
Osobiście nie widzę różnicy jaki płyn się wleje. Większość na specyfikacji G12 się sprawdza. Warto jedynie uważać w przypadku nowszych aut czy przypadkiem nie ma w zbiorniczku wyrównawczym tzw. uszlachetniania (fabrycznie płyn G13) Auta w to wyposażone często mają problemy po kilku latach z zapchaną nagrzewnicą. Najlepsze wyjście to wywalenie tego "badziewia" ze zbiorniczka i zalanie G12.

 G33 wgląda że jest na glikolu czyli nawet powinien być mieszalny z G12. Poczekaj może chwilę ktoś lepiej znający C5 X7 się wypowie. Lepiej się upewnić że nie stosowano w tym roczniku G13... Bo to zło. Rzekomo bardziej ekologiczny jednak są duże problemy z nim w postaci zapchanych nagrzewnic.

W sieci znajdziesz sporo o zapchanych nagrzewnicach i przyczynach przy płynie G13. Niestety nie mogę ustalić czy Twój rocznik C5 X7 już go miał. Wiem że C5 Aircross już ma G13.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2022, 21:52:23 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Krzysztof Rosochacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 TOURER 2.0 HDI 163PS RHH AM6
  • Zainteresowania: muzyka, informatyka
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1910 dnia: Grudzień 14, 2022, 22:52:45 »
Ja podczas wymiany rozrządu i pompy zalałem płyn Prestone. Jest mieszalny z innymi płynami chłodniczymi. Żeby nie zabrakło, to kupiłem 3 banieczki (żółte) po 4 litry, bo gdzieś wyczytałem, że cały układ mieści 10,7 litra. Weszło niecałe 8, więc nie rozpędź się z ilością.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1911 dnia: Grudzień 15, 2022, 16:48:57 »
Dzięki za odpowiedzi, wywalę cały płyn, ze zbiorniczka też, więc zaleję jakimś g12 chyba właśnie tym Prestone.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1912 dnia: Grudzień 16, 2022, 08:24:32 »
Ja do swoich od dłuższego czasu do byłych i obecnych aut używam tego płynu Penrite Red.

Online Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 059
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1913 dnia: Grudzień 16, 2022, 09:14:58 »
Ja zasadniczo biorę najtańszy "czerwony"  :D I tak za dwa-trzy lata go zmienię, nie widzę sensu przepłacać.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1914 dnia: Grudzień 16, 2022, 14:51:22 »
Ten Preston jest mieszalny, więc jak coś tam w układzie zostanie, to nie zaszkodzi. Za dwie bańki 4l zapłacę ok 70zł, więc to nie majątek, tym bardziej, że na parę lat.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1915 dnia: Grudzień 23, 2022, 10:41:34 »
Więc zdemontuj dysze i zaworki i je przeczyścić w kierunku odwrotnym do przepływu płynu. Jeśli to nie pomoże pozostaje wymiana. Komplet dysza+ zaworek nie jest drogi.
Np. https://allegro.pl/oferta/dysza-koncowka-spryskiwacza-citroen-c5-x7-oryginal-12878768864
Dzięki, okazało się że to przewod na zawiasie. Dzieki za linka dusze kupione też - będą na zapas. Jako anegdota powiem ze ktos mi elal benzyny do pojemnika "zimowy płyn". Zanim się spostrzeglem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Marciniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Jawor
  • Posiadany samochód: xsara II 1,6i kombi, C5 Tourer 2.0 HDI 140KM, był Peugeot 407 sw 2.0HDI 136KM, xsara I, CX
  • Miejscowość: DJA
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1916 dnia: Grudzień 23, 2022, 18:59:49 »
Witam,
dzisiaj odebrałem moje C5 kombi po montażu haka (montaż tylko belki i kuli, wiązka jeszcze nie podpięta). dopiero teraz wieczorem przy parkowaniu zauważyłem, że mam wciśnięty przycisk wyłączenia czujników parkowania. Po włączeniu czujniki są wysterowane są na maksymalną bliskość przeszkody. Czy tak ma być? Czy sama belka z kulą zakłóca działanie czujników parkowania? Pytam, bo chcę mieć jakieś argumenty na wizytę w warsztacie z reklamacją. Wiązka z modułem jeszcze nie dotarła.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1917 dnia: Grudzień 24, 2022, 11:37:46 »
Tak będzie bez odpowiedniego kodowania w bsi, więc dołożenie wiązki to 1/3 roboty. Podepnij na koniec DB i zmień opcje.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Andrzej Marciniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Jawor
  • Posiadany samochód: xsara II 1,6i kombi, C5 Tourer 2.0 HDI 140KM, był Peugeot 407 sw 2.0HDI 136KM, xsara I, CX
  • Miejscowość: DJA
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1918 dnia: Grudzień 24, 2022, 12:28:20 »
Sprawa wyjaśniona. Odkręciłem "szyję" z kulą i wszystka wróciło do normy. Nie chciałem z wypinanym hakiem, ponieważ hak będę używał sporadycznie. Dwie śruby M19, parę minut fatygi aby przykręcić albo odkręcić.


Pozdrawiam

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1919 dnia: Grudzień 24, 2022, 13:49:29 »
Tyle że jak zrobisz wszystko poprawnie to bez wyłączania czujników będziesz miał je dostępne zawsze bez zdejmowania kuli. Podczas ciągnięcia przyczepy tylko przednie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Andrzej Marciniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Jawor
  • Posiadany samochód: xsara II 1,6i kombi, C5 Tourer 2.0 HDI 140KM, był Peugeot 407 sw 2.0HDI 136KM, xsara I, CX
  • Miejscowość: DJA
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1920 dnia: Grudzień 25, 2022, 16:53:21 »
... czyli wiązka musi być dedykowana (ew. oryginalna) a nie uniwersalna ?


Offline Tomasz Przęczek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 lll
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1921 dnia: Grudzień 28, 2022, 18:47:07 »
Witam dzisiaj wyskoczył mi taki błąd P0017 po ponownym odpaleniu auta pojawiły się dwa kolejne błędy P 0562 oraz C1178 ten ostatni to może być nie doładowany akumulator tak wyczytałem ale moje pytanie to czy słaby akumulator może być przyczyną dwóch pierwszych błędów? Może ktoś miał podobny przypadek proszę o pomoc z góry dziękuję.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 394
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1922 dnia: Styczeń 06, 2023, 10:02:14 »
Panowie chodzi mi o sitko zasilania turbo w 2.0 przy odkrecaniu rozsypało się ze starości. Zakładać nowe czy składać bez? Wiem że w 1.6  się wyciąga  a w 2.0 podobno nie istnieje ale jakimś cudem u mnie było.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1923 dnia: Styczeń 07, 2023, 12:30:27 »
Czy taki przedmuch na ciepłym silniku z odmy oraz korka wlewu oleju świadczy o słabych pierścieniach? Po przyłożeniu ręki wyraźnie czuć pulsujący przepływ powietrza.


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1924 dnia: Styczeń 07, 2023, 13:28:50 »
Czy taki przedmuch na ciepłym silniku z odmy oraz korka wlewu oleju świadczy o słabych pierścieniach? Po przyłożeniu ręki wyraźnie czuć pulsujący przepływ powietrza.
O niczym nie świadczy. Poza tym właśnie po to jest odma i dlatego czuć cokolwiek po przyłożeniu ręki. Gdybyś nic nie czył odma nie była by potrzebna w silniku.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie