Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków  (Przeczytany 6386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Mam pytanie, czy przy wymianie przednich tarcz oraz klocków musi być zachowana jakaś specjalna procedura? Coś w stylu MkII wkręcanie w odpowiednim kierunku tłoczków i inne hece?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2014, 20:16:46 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Mam pytanie, czy przy wymianie przednich tarcz oraz klocków musi być zachowana jakaś specjalna procedura? Coś w stylu MkII wkręcanie w odpowiednim kierunku tłoczków i inne hece?


Są dwie opcje montażu TRW i TEVES... pytanie, który jest u Ciebie?
Jeśli nie wiesz, to przydał by się VIN, żeby sprawdzić procedurę wymiany.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2014, 20:32:11 »
Tarcze i klocki zakupiłem TRW. Według Vin mam tarcze o średnicy 304 mm x 28 mm.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2014, 20:48:22 »
W sprężynowcu wymiana klocków przednich to pikuś,tłoczków nie trzeba wkręcać,wystarczy je wcisnąć...ale to w sprężynowcu.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2014, 20:56:21 »
Mój jest HA.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 18, 2014, 00:29:45 »
Marek, kupiłeś osprzęt TRW.... a zobacz co masz napisane na górze tabeli z częściami.

Czy będzie wszystko grało? Nie wiem.
Jeśli szukałeś po numerze katalogowym, to pewnie będzie pasowało (w końcu TRW robi też zamienniki).

Może pytanie głupie...ale czy schemat, który załączyłeś, wyszukałeś po swoim VIN, czy po modelu auta?

Pytałeś o demontaż/montaż.
TRW i TEVES inaczej się wymienia, stąd było moje pytanie, które są u Ciebie.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 18, 2014, 00:39:30 »
Jeszcze zerknij na załącznik.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Marcin Krysik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: była C4 2.0 VTS,jest PEUGEOT 208 1.6 e-HDI ALLURE; CITROEN C5 EXCLUSIVE 2.0 HDI 163KM 2010R. CITROEN C2 1.4 VTR 2006
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 18, 2014, 06:18:45 »
koledzy nie mylmy producenta części hamulcowych z systemem zastosowanym w aucie...Marek ma system TEVES,co nie oznacza ,że hamulce producenta TRW nie będa pasować. Będą. Marek,zakładając iż tabelka tyczy się Twojego auta i  masz tarcze 304mm to masz system hamulcowy TEVES.
Systemy hamulcowe w C5 (X7) firmy TRW miały modele z większymi silnikami niż 2.0 Hdi.m.in.2.2 HDi i V6

W c5 MKIII ręczny jest na tył,najprawdopodobniej zatem tłoczki sa tylko wciskane. Ale nie mam 100% pewności. Niech ktoś to jeszcze potwierdzi.
części do samochodów francuskich
www.jadexim.com.pl
zapraszam!

Offline Wojciech Paluch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2.0 HDI 140
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2014, 09:12:50 »
Sam  w garażu wymieniałem i tłoczki dało się normalnie palcami wcisnąc.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2014, 10:57:37 »
Cytuj

Marcin Krysik napisał:
koledzy nie mylmy producenta części hamulcowych z systemem zastosowanym w aucie...Marek ma system TEVES,co nie oznacza ,że hamulce producenta TRW nie będa pasować. Będą. Marek,zakładając iż tabelka tyczy się Twojego auta i  masz tarcze 304mm to masz system hamulcowy TEVES.
Systemy hamulcowe w C5 (X7) firmy TRW miały modele z większymi silnikami niż 2.0 Hdi.m.in.2.2 HDi i V6

W c5 MKIII ręczny jest na tył,najprawdopodobniej zatem tłoczki sa tylko wciskane. Ale nie mam 100% pewności. Niech ktoś to jeszcze potwierdzi.


Ale co tu gdybać... w załączonym pliku masz tabele z konkretnymi silnikami i zastosowanym systemem.

Napisałem ponadto, że jeśli wyszukiwał materiały po numerze katalogowym, to pewnie będą pasowały; niezależnie od producenta systemu mocowania.

Wątek dotyczy procedury wymiany.... inna jest procedura dla systemu TEVES, a inna dla TRW. Koniec, kropka.

Jeśli mam wstawić instrukcję serwisową wymiany, to chciałbym wiedzieć którą.

Marku, upewnij się który system posiadasz, albo puść mi VIN na PW.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2014, 14:19:29 »
Cytuj

Wojciech Paluch napisał:
Sam  w garażu wymieniałem i tłoczki dało się normalnie palcami wcisnąc.

Potwierdzam,wciskanie tłoczków  poszło rewelacyjnie.Żadnych niespodzianek przy wymianie.Koszt klocków TRW 165 zł i jakieś 2 godz czasu na wymianę.Cena ASO to ok 450 zł wraz z klockami.

Offline Marcin Krysik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: była C4 2.0 VTS,jest PEUGEOT 208 1.6 e-HDI ALLURE; CITROEN C5 EXCLUSIVE 2.0 HDI 163KM 2010R. CITROEN C2 1.4 VTR 2006
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2014, 15:57:58 »
Cytuj

Karol Cerek napisał:
Cytuj

Marcin Krysik napisał:
koledzy nie mylmy producenta części hamulcowych z systemem zastosowanym w aucie...Marek ma system TEVES,co nie oznacza ,że hamulce producenta TRW nie będa pasować. Będą. Marek,zakładając iż tabelka tyczy się Twojego auta i  masz tarcze 304mm to masz system hamulcowy TEVES.
Systemy hamulcowe w C5 (X7) firmy TRW miały modele z większymi silnikami niż 2.0 Hdi.m.in.2.2 HDi i V6

W c5 MKIII ręczny jest na tył,najprawdopodobniej zatem tłoczki sa tylko wciskane. Ale nie mam 100% pewności. Niech ktoś to jeszcze potwierdzi.


Ale co tu gdybać... w załączonym pliku masz tabele z konkretnymi silnikami i zastosowanym systemem.

Napisałem ponadto, że jeśli wyszukiwał materiały po numerze katalogowym, to pewnie będą pasowały; niezależnie od producenta systemu mocowania.

Wątek dotyczy procedury wymiany.... inna jest procedura dla systemu TEVES, a inna dla TRW. Koniec, kropka.

Jeśli mam wstawić instrukcję serwisową wymiany, to chciałbym wiedzieć którą.

Marku, upewnij się który system posiadasz, albo puść mi VIN na PW.


Przecież nikt z tutaj piszących nie gdyba kolego :-) wszystko jest jasne. Vin nie jest potrzebny,to 2.0 Hdi ,a więc Teves. Chyba że kolega posiada inne auto niż "posiadane"
części do samochodów francuskich
www.jadexim.com.pl
zapraszam!

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2014, 17:19:52 »
Właśnie wróciłem z mojego super garażu. Zatem jestem po wymianie tarcz i klocków przednich hamulców. Oczywiście zakup części dobierałem według mojego numer Vin. W ten sposób zakupiłem tarcze TRW o symbolu producenta DF4849S oraz klocki TRW o symbolu producenta GDB1818. Wszystko pasuje idealnie, żadnych niespodzianek, a sama wymiana to bajka. Tłoczki rzeczywiście wystarczy wcisnąć i po problemie. Zatem happy end.

P.S.

Zakupując graty producenta TRW sugerowałem się jakością i ceną. Jak do tej pory jeśli chodzi o tarcze to nigdy nie miałem żadnych zastrzeżeń - stosowałem je w MkII, natomiast jeśli chodzi o klocki to pierwszy raz zastosowałem TRW.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 18, 2014, 20:19:34 »
Cytuj

Marcin Krysik napisał:
Marek ma system TEVES,co nie oznacza ,że hamulce producenta TRW nie będa pasować. Będą. Marek,zakładając iż tabelka tyczy się Twojego auta i  masz tarcze 304mm to masz system hamulcowy TEVES.

W c5 MKIII ręczny jest na tył,najprawdopodobniej zatem tłoczki sa tylko wciskane. Ale nie mam 100% pewności. Niech ktoś to jeszcze potwierdzi.



Np dałbym sobie rękę uciąć, że taka forma zdania zawiera nutę domysłów i niepewności.  :evil:
Ale mogę się mylić.

Najważniejsze, że działa wszystko.

Marku, daj znać za jakiś czas, jak sprawują się klocki.

Bardzo ciekawi mnie, jak szybko się będą zużywały.

Temat klocków był wielokrotnie poruszany, ale...
Ja lekką ręką licząc, na oryginalnych cytrynowych klockach zrobiłem już grubo ponad 40kkm (tylko mój to MK2, tak dla porządku), większość w mieście. Muszę dokopać się do faktur, żeby sprawdzić czy przekroczyłem 50kkm.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Marcin Krysik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: była C4 2.0 VTS,jest PEUGEOT 208 1.6 e-HDI ALLURE; CITROEN C5 EXCLUSIVE 2.0 HDI 163KM 2010R. CITROEN C2 1.4 VTR 2006
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 18, 2014, 20:41:49 »
Cytuj

Karol Cerek napisał:
Cytuj

Marcin Krysik napisał:
Marek ma system TEVES,co nie oznacza ,że hamulce producenta TRW nie będa pasować. Będą. Marek,zakładając iż tabelka tyczy się Twojego auta i  masz tarcze 304mm to masz system hamulcowy TEVES.

W c5 MKIII ręczny jest na tył,najprawdopodobniej zatem tłoczki sa tylko wciskane. Ale nie mam 100% pewności. Niech ktoś to jeszcze potwierdzi.



Np dałbym sobie rękę uciąć, że taka forma zdania zawiera nutę domysłów i niepewności.  :evil:
Ale mogę się mylić.

Najważniejsze, że działa wszystko.

Marku, daj znać za jakiś czas, jak sprawują się klocki.

Bardzo ciekawi mnie, jak szybko się będą zużywały.

Temat klocków był wielokrotnie poruszany, ale...
Ja lekką ręką licząc, na oryginalnych cytrynowych klockach zrobiłem już grubo ponad 40kkm (tylko mój to MK2, tak dla porządku), większość w mieście. Muszę dokopać się do faktur, żeby sprawdzić czy przekroczyłem 50kkm.


Tu masz rację jeśli idzie o domysły :-)

Chodziło mi o fakt iż auta z silnikami 2.0 mają tylko systemy Tevesa a nie Trw ;-)
części do samochodów francuskich
www.jadexim.com.pl
zapraszam!

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 25, 2015, 22:56:14 »
Przyszła kolej na przednie tarcze hamulcowe ,macie jakieś pomysły jakiej firmy kupić?Myślę o TRW,klocki zachowują się rewelacyjnie,tarcz jeszcze nie zmieniałem.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 26, 2015, 14:51:20 »
Widzę, że od mojego ostatniego tutaj wpisu, czyli po wymianie tarcz i klocków minął dokładnie rok. Powiem Ci tak - bierz bez wahania tarcze i klocki TRW cena przyswajalna i jakość na wysokim poziomie.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: [MkIII 2.0HDI 165 2010 rok] procedura wymiany przednich tarcz oraz klocków
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 26, 2015, 20:04:27 »
Dlatego po roku postanowiłem odświeżyć temat :) .też myślałem zostać przy TRW.Dzięki za odpowiedź.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Tarcze ATE i klocki TRW. Ma ktoś taki zestaw na przedniej osi? Jak się sprawuje? Taki zestaw mi polecają u mnie w sklepie mot..

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Oskar Klein

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 867
  • Skąd: Chotomów
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS; Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
  • Miejscowość: Chotomów
W 3.0 HDI jest też 304 mm? Byłem szczerze przekonany że są jakieś większe. czy może tylko zacisk się różni od podstawowycyh silników?
była: Xsara Break SX 1.6i 2001
była: C5 Tourer 1.8i Dynamique 2008
jest: Alfa Romeo 156 2.0 TS De-lux Pack 1999
jest: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 2015

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
w 3.0 HDI i 2.7 HDI jest 340mm tarcza
w 2.2 HDI 330mm
tylne są takie same 290mm 

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
W 3.0 HDI jest też 304 mm? Byłem szczerze przekonany że są jakieś większe. czy może tylko zacisk się różni od podstawowycyh silników?

Niedawno zmieniłem na wersję z silnikiem 3.0HDI. Temat dotyczył mojej poprzedniej, którą małżonka teraz ujeżdża.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Oskar Klein

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 867
  • Skąd: Chotomów
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS; Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
  • Miejscowość: Chotomów
340- ociepanie. :O grubaśnie. Marek, jak to hamuje w porównaniu do zwykłej małej tarczy?
Plus mógłbyś wrzucić zdjęcia jakieś tej 3.0? Bo myślałem że jakiś temat zarzucisz, jak w przypadku poprzedniej :P
była: Xsara Break SX 1.6i 2001
była: C5 Tourer 1.8i Dynamique 2008
jest: Alfa Romeo 156 2.0 TS De-lux Pack 1999
jest: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 2015