Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu  (Przeczytany 45651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 12, 2015, 14:59:17 »
Czemu wymieniłeś sfery? Już się zużyły?

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 12, 2015, 15:28:27 »
Nie wiem czy były zużyte bo ich nigdzie nie sprawdzałem, zawieszenie z przodu zrobiło mi się twardsze, a że miałem sfery w pudełku więc wymieniłem, po wymianie cytrynka jest odczuwalnie miększa i wygodniejsza, więc stare sfery pewnie już nie były idealne.
Miałem tylko wielki problem z odkręceniem starych sfer, potężny klucz do rur strażackich nie dawał rady, w końcu zespawałem kawałek łańcucha z motoru z dłuższą rurką i poszło :)

Offline Tomasz Lewicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa Bielany
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 2009
  • Miejscowość: Warszawa Bielany
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2015, 19:17:54 »
Panowie u mnie to samo co Kolega opisywał parę postów wyżej po zmianie kół na letnie zadziera nosem do góry i pompa nie wyłącza się przy maksymalnym poziomie zawieszenia.
Dlatego szukam Osoby z Lexią w stolicy do ogarnięciem tego problemu

Z góry dziękuje za info, pomoc , namiar
Obudziło się we mnie zwierze... obawiam się, że to leniwiec...  ;-)

Kiedyś się śmigało C8 2.2 HDi teraz C5 2.0 HDi

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 12, 2015, 20:28:42 »
Michał , czy mógłbym Cię prosić o opisanie krok po kroku procesu zmiany wysokości w DB.
Klikam w telekodowanie pyta o nadwozie sedan czy kombi, klikam kombi następnie zielony ptaszek i wywala błąd " złe telekodowanie" , gdzie robię błąd ? Może jak znajdziesz chwile to zrobisz krótki opis, wiem że jesteś zajęty niemowlakiem :) ale może w przerwie :)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 12, 2015, 20:41:54 »
To proste, po włączeniu DB dajesz naprawę wybierasz kalkulator zawieszenia. Później wybierasz przedostatnią pozycję ta co ma nie do końca przetłumaczoną nazwę. Masz tam usunięcie ciśnienia i to co nas interesuje czyli regulacja wysokości. Pojawi się pytanie czy zawieszenie posiada jakiś moduł, dajesz nie. Kolejne pytanie czy samochód to cross tourer dajesz nie. Otworzy się tabela z krokami zawieszenia. Dajesz szczałkę dalej i pojawia się rycina co zmierzyć, dajesz dalej i wpisujesz 160 czy 180 na przód znów szczałkę w prawo i ustawiasz tył. Po zakończeniu pokaże że wysokości zapamiętane. Włączasz silnik pomiar i się cieszysz nową wysokością ☺

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 12, 2015, 21:29:43 »
Cytuj

Tomasz Lewicki napisał:
Panowie u mnie to samo co Kolega opisywał parę postów wyżej po zmianie kół na letnie zadziera nosem do góry i pompa nie wyłącza się przy maksymalnym poziomie zawieszenia.
Dlatego szukam Osoby z Lexią w stolicy do ogarnięciem tego problemu

Z góry dziękuje za info, pomoc , namiar


Chętnie pomogę w ogarnięciu tematu.

Offline Tomasz Lewicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa Bielany
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 2009
  • Miejscowość: Warszawa Bielany
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 12, 2015, 22:38:00 »
Cytuj

Arkadiusz Staniec napisał:
Cytuj

Tomasz Lewicki napisał:
Panowie u mnie to samo co Kolega opisywał parę postów wyżej po zmianie kół na letnie zadziera nosem do góry i pompa nie wyłącza się przy maksymalnym poziomie zawieszenia.
Dlatego szukam Osoby z Lexią w stolicy do ogarnięciem tego problemu

Z góry dziękuje za info, pomoc , namiar


Chętnie pomogę w ogarnięciu tematu.


Super proszę o namiar do Siebie na PW odezwę się na dniach :)
Obudziło się we mnie zwierze... obawiam się, że to leniwiec...  ;-)

Kiedyś się śmigało C8 2.2 HDi teraz C5 2.0 HDi

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 12, 2015, 23:38:22 »
Cytuj

Michal Wladyniak napisał:
Włączasz silnik pomiar i się cieszysz nową wysokością ☺


Czyli korekty wykonujemy na wyłączonym silniku?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 13, 2015, 04:03:31 »
Ja robiłem na "zapłonie"

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 13, 2015, 07:24:07 »
U mnie po pytaniu czy C5 to cross pojawia się jeszcze następne pytanie o wersje nadwoziową i silnik , wybieram daje strzałeczkę i wywala " złe telekodowanie" , jak mi się uda wrzucę dziś screna.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 13, 2015, 08:18:01 »
Arek, pytanie z innej beczki, dla czego tył ma stać niżej ?
Przed chwilą zauważyłem na swoim bolidzie że jednak widać ten cm różnicy względem przodu

Offline Arkadiusz Staniec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Tourer Exclusive '09
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 13, 2015, 15:48:39 »
Cytuj

Michal Wladyniak napisał:
Arek, pytanie z innej beczki, dla czego tył ma stać niżej ?
Przed chwilą zauważyłem na swoim bolidzie że jednak widać ten cm różnicy względem przodu


Tylko ze względu na komfort.
Po ustawieniu zawieszenia według instrukcji ( w ASO ), różnica jest w granicach 3cm(42;39) więc tył musiałbyś podnieść względem prawidłowgo ustawienia o 1cm i zamiast zmiękczyć to usztywisz.
Podnieś tył o 1m i pojeździj. Zobaczysz czy pasuje Ci takie ustawienie. Ja tam wolę komfort.
Jeździłem na różnych ustawieniach i dla mnie najbardziej optymalne to minimum 40cm przód i (38.5 - 39) tył.
  Lepszym rozwiązaniem jest rozwiercenie dławików i powrócenie do prawidłowej wysokości, ale aktualnie nie mam czasu, bo to trochę zabawy.

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 13, 2015, 15:54:55 »
... czyli trzeba wybrać pomiędzy komfortem a odczuciem wizualnym :), bo jednak lepiej wygląda jak tył jest ciut wyżej., ja dalej walczę ze zmianą ciągle wywala mi ten sam błąd już się poddaje.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 13, 2015, 15:57:13 »
a ma ktoś informację z jaką wysokością samochód opuszcza fabrykę ?
teraz patrzę przez okno i jak przód "opadł" po zgaszeniu silnika to wygląda to jak należy czyli przód niżej od tyłu.
zobaczę jeszcze raz jakie mam dokładne wysokości i coś pokombinuję z tyłem, przód wpisałem 180 a tył 116

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 13, 2015, 17:31:33 »
A czy jesteście Panowie w stanie mi powiedzieć jakie są optymalne dla komforu wysokości w mkII ?Czy tył też ma być niżej względem przodu?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 15, 2015, 15:25:04 »
Jak tam Roland?
Udało sie coś zrobić?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 15, 2015, 17:45:58 »
Miał do mnie wczoraj dzwonić żebym go poprowadził przez to ale cisza

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 16, 2015, 11:01:18 »
Ja chyba jutro podejmę temat w C5 mojej połowicy. W końcu to dzięki niej spłodziłem ten wątek.

Edit:

Przy okazji zmierzyłem dzisiaj wysokości u mnie w wozie zakładając, że są prawidłowe - na komfort nie narzekam, a i zawieszenie się opuszcza i podnosi prawidłowo - po wyłączenie zapłonu też.

Wysokości na uruchomionym silniku, wymiar od osi koła do rantu błotnika:

- przód 41 cm
- tył 38 cm
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 16, 2015, 11:22:26 »
wiem że w X7 jest już inne zawieszenie niż w MK II ale wolę się upewnić, zmiana wysokości nie wpływa negatywnie na stan ogumienia ?
bo w MK II jak był wyżej to koła robiły się w negatyw :D

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 16, 2015, 16:49:52 »
Wróciłem właśnie z garażu.
Zatem u mojej połowicy C5 miała przód ustawiony na 43cm, a tył na 38,5cm. W porównaniu do mojej przód o 2cm wyżej, Tyl natomiast o 0,5cm. Doszedłem do wniosku, że nie będę korekty robił DB, a tradycyjnie na korektorze. Bez problemu ustawiłem przód na 41cm, a tył zostawiłem w spokoju. Zawieszenie zaczęło normalnie pracować. Po podniesieniu do samej góry pompa wyłącza się. Natomiast po wyłączeniu zapłonu przód lekko sam opada. Misja zatem wykonana, o wrażeniach z jazdy i komfortu dowiem się jutro jak moja szanowna połowica zda relacje po jeździe.
To powyżej to zadowalający aspekt mojej wizyty w garażu. Jednak smutek ogarnął mnie jak zobaczyłem to co Wy teraz widzicie na poniższych fotkach. Sprawa dotyczy lewego przedniego siłownika. Jako, że samochód kupowałem od komisanta zamierzam wytoczyć działo w tej sprawie.











U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 16, 2015, 16:54:23 »
Powodzenia w bojach ze sprzedawcą w takim razie.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 16, 2015, 20:50:48 »
Przecież siłownik może zacząć ciec w każdej chwili, niestety z siłownikiem nie znasz dnia ani godziny

Offline Roland Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 500
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 163 KM z 2010 r.., Peugeot Expert 2.0HDI 120 KM 2007r. Berlingo III 1,6 HDI 75KM 2011r.
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 16, 2015, 21:15:46 »
Cytuj

Machoński Tomasz napisał:
Jak tam Roland?
Udało sie coś zrobić?

Nie nic się nie udało , nie próbowałem dalej umówiłem się z Michałem na telefon, ale przez ostatnie dni mam sporo gabarytów do pilotażu i nie sypiam wcale :) , więc jak wypocznę to na pewno do Michała zadzwonię :)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 16, 2015, 21:47:53 »
Cytuj

Michal Wladyniak napisał:
Przecież siłownik może zacząć ciec w każdej chwili, niestety z siłownikiem nie znasz dnia ani godziny


Samochód zakupiony ze dwa miesiące temu. Taki wyciek nie robi się w dwa dni.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Tomasz Lewicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: Warszawa Bielany
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 2009
  • Miejscowość: Warszawa Bielany
Re: [MkIII] obniżenie zawieszenia z przodu po wyłączeniu zapłonu
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 17, 2015, 09:21:32 »
Wyciek pojawi się z dnia na dzień (niestety) u mnie zawsze dziwnym trafem na wiosnę, dwa lata temu w marcu prawy przód rok temu kwiecień lewy tył (na szczęscie ustąpił wyciek sewis nie zakwalifikował do wymiany) niestety kolego 1150 zł nowy w serwisie :(
Obudziło się we mnie zwierze... obawiam się, że to leniwiec...  ;-)

Kiedyś się śmigało C8 2.2 HDi teraz C5 2.0 HDi