Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 283064 razy)

0 użytkowników i 25 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2075 dnia: Maj 10, 2024, 20:38:28 »
Chyba niżej , zaworek jest niżej aniżeli zbiornik... chyba czegoś nie kumam...
Zaworek jest wyżej o około 2 cm od korka i ze 4 od ujścia szyjki. Uwierzcie mi jak tego nie odkręcicie to po wymianie płynu nie wlejecie ok. 3l i z racji układu zamkniętego to się nie odpowietrzy. Po to jest podana procedura o której mówię aby spokojnie układ sam się odpowietrzył grawitacyjnie. Słup cieczy jest wyższy o jakieś 200mm i bez żadnego gazowania układ sam się powoli odpowietrza.
Niestosowanie i wymyślanie filozofii może się skończyć wymianą uszczelki o czym już się ktoś przekonał  :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2076 dnia: Maj 10, 2024, 20:41:08 »
takim urządzeniem z dwoma zbiorniczkami z niebieskim płynem i widziałem że bąbelki wylatują


Te testery nie zawsze pokazują prawdę. Najważniejsze pytanie czy nie wzrasta ciśnienie, nie wywala płynu i czy nie bombelkuje w zbiorniku po przygazowaniu. Czasami przy walniętej uszczelce też płyn ciemnieje.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2077 dnia: Wczoraj o 20:14:36 »
płyn jest na niezmiennym poziomie , nic nie ubywa i nie przybywa.
Proszę napisz Tadeuszu lub daj linka do procedury wymiany płynu w BHDI- może coś nie tak zrobiłem, mam kanał , czas w sobotę , to powtórzę w razie co.
Ile płynu powinno wejść?
Zaworek od termostatu jest trochę wyżej od zbiorniczka , myślałem że chodzi o ten zaworek na grodzi, który jest niżej.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2078 dnia: Wczoraj o 21:00:10 »
Chodzi o oba zaworki. Ma się przez nie przelać trochę płynu dlatego nie wolno zakręcać ich jak tylko płyn się pojawi ale dopiero po chwili jak ujdzie powietrze. Niestety trochę płynu się zmarnuje. Kanał do odpowietrzania nie jest potrzebny.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2079 dnia: Wczoraj o 21:06:53 »
Proszę bardzo. Po zalaniu płynem naczynia najpierw powoli odpowietrzamy przy termostacie, następnie na zaworze węża do nagrzewnicy.