Panowie,
Jestem w kropce i przydałoby mi się nieco wsparcia.
Jakiś czas temu miałem remont skrzyni w Samko. Coś najpewniej nie do końca zlożyli poprawnie w dolocie, albo zepsuli nieco naprawiony na patencie "dozownik powietrza" (czy to jest przepustnica?) bo pojawił sie taki oto objaw:
Po redukcji (skrzynia automat) przy hamowaniu lub zwalnianiu na niższy bieg, samochód po wciśnięciu gazu delikatnie chwilę zwleka, a potem dostaje wyczuwalnego, niezbyt przyjemnego przyrostu mocy. Czuć to szczególnie na 1,2 i 3-ce, ale czasem na czwórce. Jak się nieco mocniej doda gazu, to czuć to mniej. Czekałem aż samochód pokaże jakiś błąd, który przeczytam sobie Diagboxem, ale długo nie pokazywał niczego. Podejrzewałem: EGR, tę przepustnicę powietrza (miałem z nią wcześniej jazdy - szarpanie ok. 2-tysięcy obrotów na 3-ce, po naprawie na patencie problem zniknął, ale muszę ją i tak wymienić na nową), sterowanie turbiną (bo efekt tego szarpnięcia jest taki jakby nagle powietrze trafiało w ilości jaka jest potrzebna, by samochód jechał).
Dziś zrobiłem kolejną trasę autostradą i przy szybszym przyspieszaniu (spod bramki do opłat) dwukrotnie pojawił mi się błąd: P11AA: obieg powietrza (na desce pojawił się tylko jako 0,5-sekundowe "Engine fault: repair needed", po czym zapalał się na sekundę SERVICE i gasł, a automatyczny check przyciskiem nie pokazywał żadnego błędu).
Stan kalkulatora: DCM35_BR2
Oznaczenie 1: 790603
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 1
P11AA : obieg powietrza.
Charakterystyka : Maksymalne cisnienie doladowania przekroczone
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
obliczona wartość ładowania : 088 %
Temperatura liniowa płynu chłodzącego : 078 ° C
Ciśnienie doładowania : 2965 mBar
Prędkość obrotowa silnika : 2592 obr/min
predkosc pojazdu : 034 km/h
Temperatura powietrza dolotowego : 018 ° C
zmierzony wydatek powietrza : 0125 mg/skok
Ciśnienie w kolektorze : 1545 bar
cisnienie atmosferyczne : 001 mBar
napięcie akumulatora : 14.155 V
Licznik czasu : 40992
Kilometraż : 184607 Km
zadane cisnienie doladowania : 2412 mBar
zmierzony wydatek powietrza : 1471 mg/skok
Położenie względne dozownika : 000 %
Położenie względne turbo : 065 %
regeneracja filtra cząsteczek w trakcie : Regeneracja nieaktywna
Położenie pedału gwarantowane : 071 %
Wybrane przełożenie skrzyni : 3-ci
regulacja ESP w trakcie : regulacja nieaktywna
Po tym błędzie, gdy pojawił się i zniknął po 0,5 sekundy, turbo przestawało działać, samochód był wolny jak 1.2 z trzema cylindrami. Nie działał tempomat i limiter. Turbo zaczynało działac po zahamowaniu do zera.
Ponieważ błąd jest charakteryzowany jako "obieg powietrza", co może to oznaczać? Podciśnienie? Ta kwalifikująca się do wymiany przepustnica - dozownik powietrza? Kierownica turbo? Pompa podciśnienia? Dziurawe kolanka, wężyki, przewody? Coś innego?
Gdzie szukać winnego - albo, jak naprowadzić mechanika? Ma ktoś kogoś kto potrafiłby to zdiagnozować porządnie w okolicy Warszawy? Vorbrodt po tygodniu oddał samochód, policzył za wgranie softu do skrzyni (niczego nie wgrali), może mam pojechać do ASO?
Jeśli ktoś może mi pomóc to zdiagnozować, osobiście lub zdalnie, postawię sporo jego ulubionego browara. Ile trzeba. Niech tylko ta Cytrynka zacznie jeździć jak dawniej.