Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Tomasz Sajdak w Czerwiec 02, 2020, 18:05:15
-
Mam pytanie co może być w mojej c5 przy wchodzeniu w zakręt włącza się esp i wyhamowuje mi auto sprawdzałem czujnik skrętu jet ok opony nowe proszę o jakąś radę.
-
Jak sprawdzałeś czujnik kąta skrętu?
Jest jeszcze czujnik przeciążeń, może być odwrotnie zamontowany.
-
Nie miałeś robionej maglownicy lub zbieżności?
-
Sprawdzałem na komputerze czujnik i wszystko ok , a maglownica nie wiem jaka jest bo kupiłem już z tą awarią i nie wiem czy jeszcze zbieżność sprawdzić czy coś innego
-
A gdzie jest ten czujnik obciążeń
-
I jeszcze jedno to występuje przeważnie przy wolnej jeździe jak jadę już tak 80 to niby nie wyhamowuje
-
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności jakie widzi prędkości system ABS z każdego koła osobno.
Największe są szanse na problem z pierścieniem magnetycznym w łożysku koła.
Zastanawia mnie też czym sprawdzany był czujnik kąta skrętu... Bo jeśli czymś innym niż Lexia nie ma o czym rozmawiać odnośnie jego pracy... jak i ustawienia. A jeśli by był sprawdzany Lexią miałbyś na 100% błąd ;) Bo każda C5 go ma.
-
A to muszę to komuś mądremu zlecić co będzie kumał o co chodzi
-
Sprawdzał mi kolega w czasie jazdy do 50 km i niby kąty były dobre
-
Pewnie będę musiał odwiedzić serwis może tam coś poradzą
-
Szkoda że nie można tego esp odłączyć
-
Czujnik kąta skrętu można sprawdzić na postoju. Ale musi to być Lexia, inne interfejsy i programy niekoniecznie podają prawdę. Odczyty z niego muszą się zgadzać ze stanem faktycznym położenia kół.
Każda C5 ma błąd czujnika kąta skrętu w Lexii. Jeśli tego błędu nie ma zaczynałbym się poważnie martwić. (To taki błąd że musi być i koniec.)
Nie można wyłączać ESP w C5 koniec kropka. Te auto zostało w niego wyposażone fabrycznie i bez tego systemu nie powinno przejść przeglądu. To jest podstawowy system w tym aucie który już kilka razy uratował mi sytuacje na drodze.
-
A czy to w serwisie sprawdzę
-
A może jeszcze tą zbieżność sprawdzić
-
Pewnie sprawdzisz i zostawisz sporo pieniędzy. Poszukaj na forum, ktoś z Twojej okolicy może polecał jakiegoś mechanika do którego warto jechać.
Tak zbieżność warto sprawdzić.
Nie pisz posta pod postem, jest opcja edycji posta. - taki przycisk "Modyfikuj"
-
Ok to jeszcze spróbuję z tą zbieżnością jak nie to poszukam kogoś ale pewnie będzie ciężko kogoś mądrego znaleść
-
Miałem tak samo, jak zatarły się prowadnice hamulca ręcznego. Przy skręcaniu dźwignia w zacisku byłą zaciągana pancerzem linki i koło hamowało. Zaświecała się kontrolka ESP, a samochód znosiło z zakrętu.
Możesz na próbę odpiąć linki z dźwigni na zaciskach, ale robisz to na własną odpowiedzialność, bo zostaniesz bez hamulca ręcznego. Jeśli pomoże, pewnie skończy się wymianą prowadnic, linek i regeneracją przednich zacisków hamulcowych. Standard w C5 MK1 i FL.
-
Zużyty element któregoś z wahaczy przednich też będzie robił Ci takiego psikusa.
-
Założona zła maglownica też może takie błędy powodować.
-
Co do czujnika kąta skrętu zrobiłem jego kalibrację i już błąd się na od pojawia. Więc chyba jednak da się ten błąd usunąć. U mnie się pojawił po tym jak ściągałem przełącznik zespolony.