Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Koło zmiennych faz rozrządu  (Przeczytany 8699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Fleszar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Przemyśl
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Lift 3.0 V6
  • Zainteresowania: fotografia, elektronika, muzyka
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 24, 2018, 23:11:07 »
Ciekawi mnie jak wygląda taka regeneracja. Patrząc na koło w środku widać, że korpus jest jednym z elementów po którym pracują uszczelnienia i w tych miejscach powierzchnia korpusu jest często wytarta. Rozumiem, że wymieniane są uszczelnienia, ale co z gładziami po których pracują? Chyba, że wymieniają cały wariator pozostawiając jedynie koło pasowe.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 25, 2018, 01:04:46 »
...regenerację koła razem z zaworem ...

Regeneracja koła (pozostaje stare zewnętrzne koło zębate) tak, natomiast zawór podlega sprawdzeniu, jako element współpracujący.


Czyli teoretycznie koło po regeneracji jest jak nowe tyle że w starej obudowie?

Czyli nigdy jak nowe nie będzie bo powierzchnia po której pracuje pasek też się zużywa.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 25, 2018, 07:08:33 »
Chyba, że wymieniają cały wariator pozostawiając jedynie koło pasowe.
Tak to wygląda...

Marek_S

  • Gość
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 25, 2018, 16:12:23 »
Zainteresowany jestem tyle ze 3V6 na forum Peugeota jest cały wątek o tych kołach i jeden z kolegów dzwonił do mnie ze wymienił bebechy z kola Renault i wstawił do 3v6 obiecał przygotować opis

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomek Pod

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI RHR i 2.0 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Zawiercie
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 06, 2020, 15:09:24 »
Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czy demontaż takiego koła zmiennych faz wiąże się z blokowaniem wałka , czy jest ono osadzone na klinie na wałku?Przy wymianie rozrządu zauważyłem wyciek za kołem i chciałbym wymienić uszczelnienie.No chyba że wyciek jest z samego koła?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 061
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 06, 2020, 18:41:48 »
Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czy demontaż takiego koła zmiennych faz wiąże się z blokowaniem wałka , czy jest ono osadzone na klinie na wałku?Przy wymianie rozrządu zauważyłem wyciek za kołem i chciałbym wymienić uszczelnienie.No chyba że wyciek jest z samego koła?
Koła na wałkach są na klinie w silniku RFJ.