Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,0 HDI problem z wtryskami  (Przeczytany 3937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
2,0 HDI problem z wtryskami
« dnia: Maj 20, 2021, 20:47:32 »
Witajcie :)


Nie tak dawno pisałem o moich problemach z szarpaniem miedzy 1,5 a 2 tyś obrotów. Dziś bedąc u mechanika poprosiłem o sprawdzenie wtrysków. Mechanik stwierdził, że nie podobają mu sie korekcje dwóch wtrysków. Jeden z nich miałem już raz regenerowany pół roku temu , drugi jakieś 2 miesiące temu.  I teraz pytanie. Mechanik stwierdził, ze po regeneracji powinienem dostać od firmy nowe kody do wtrysków, których nie dostałem. Pan który je regnerował twierdzi, że nie ma takiej potrzeby, że wtryski sie same adoptują. Jestem w kropce. Chce wyjąc jeszcze raz wtryski i dać do sprawdzenia ew, naprawić lub kupić nowe jeśli zajdzie taka potrzeba. Poprzednio za regeneracje zapłaciłem 350 zł . Co o tym sądzicie? Dziwna sytuacja. Autem przejchałem już troche km. Ostatnio samochód zaczął jakby mniej szarpać.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 099
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2021, 20:55:51 »
350zł jeśli to są Delphi, to trochę za mało jak za regenerację. Zestaw naprawczy do Delphi kosztuje podobną kwotę, a gdzie jeszcze robocizna?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2021, 21:09:55 »
To samo powiedział mi mechanik pytanie co oni faktycznie zrobili z tymi wtryskami. To jest jakaś katastrofa. Dlatego chce zawieźć do innego warsztatu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 056
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2021, 21:20:47 »
Podstawowe pytanie jakie to wtryski...

Ogólnie mam uczulenie już na słowo regeneracja jeśli chodzi o wtryski.

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2021, 09:10:58 »
Pan który je regnerował


sorry za oftopa, ale może warto dać innym cynk, co to za Pan regenerował ......
mówiąc krótko - co to za warsztat.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 21, 2021, 18:49:52 »


Udało mi sie dziś ustalić jakie mam korekcje wtrysków w kolejności :
1. -13,73
2. 52,94
3.-5,88
4. -45,12


dla prównania kolega , który ma wersje 163KM ma wszędzie na każdym wtrysku około 1,24.


pierwszy i trzeci wtrysk miałem regenerowany przez ten sam warsztat w Strzelinie.  Dali mi wydruki z regeneracji z których i tak nic nie rozumiem. 


Pytanie co w takiej sytuacji kupić nowe wtryski czy może ktoś poleci sprawdzoną firmę do naprawy?








Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 21, 2021, 19:46:43 »
W aucie kolegi to nie są korekcje, a czas otwarcia wtrysku. Nie można tego porównać do siebie 1:1.

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 21, 2021, 20:10:51 »
Korekty wtrysków mówią tylko o tym, że sterownik silnika próbuje poprzez zmianę czasu wtrysku ustabilizować obroty wału.Miałem taką sytuację, że były błędy "korekty poza tolerancją" w swoim C4 1.6 Hdi. Kupiłem nowe wtryski.Zanim je wstawiłem wymieniałem rozrząd. Pasek był już prawie plastikowy - taki sztywny. Jakie było moje zdziwienie kiedy zajrzałem diagboxem do wtrysków... Korekty idealne.

Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 21, 2021, 20:20:39 »
Mam dylemat bo wstępnie umówiłem sie do mechanika na poniedziałek na wyjęcie wtrysków. Martwi mnie trochę fakt, że dwa wtryski regenerowane nie dostały nowego kodu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 056
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 22, 2021, 06:41:28 »
Nie każdy sterownik pozwala wpisać kody wtrysków... (Trzeba by to sprawdzić, nie zawsze też są potrzebne.)

Te regenerowane wyglądają że są najlepsze z tego wszystkiego. Nie wiem co chcesz od nich.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 22, 2021, 08:11:30 »
Zresztą korekcję wtrysków nie zawsze mówią o ich stanie, korekcję dotyczą również ogólnej kondycji silnika, jego kompresji itp. Ja wymieniałem wtryski na nówki ze sklepu i czasem korekcję mam gorsze od twoich, napisałem czasem bo u mnie się to jakoś zmienia w czasie, raz są lepsze raz są gorsze, nie wiem od czego to zależy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 056
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 22, 2021, 09:10:40 »
Zresztą korekcję wtrysków nie zawsze mówią o ich stanie, korekcję dotyczą również ogólnej kondycji silnika, jego kompresji itp. Ja wymieniałem wtryski na nówki ze sklepu i czasem korekcję mam gorsze od twoich, napisałem czasem bo u mnie się to jakoś zmienia w czasie, raz są lepsze raz są gorsze, nie wiem od czego to zależy.
Dokładnie tak to wygląda, korekcję raz są inne a raz inne. Na tym polegają. Jednak jeśli ciągle utrzymują się na podobnie wysokim poziomie znaczy że należałoby interweniować. Zbyt duże dawki paliwa w Diesslu potrafią być destrukcyjne.

 Najprościej byłoby zamienić wtryski 1 i 3 miejscami z 2 i 4 wtedy byłby obraz sytuacji czy korekty się przeniosły na inne cylindry. Jeśli tak będzie... Znaczy że wypada się tymi wtryskami zainteresować.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 22, 2021, 15:29:03 »
U mnie problem jest z szarpaniem i zaraz po odpaleniu rano przez chwile silnik źle pracuje stąd podejrzenie padło na wtryski. Bo wtryski były jako ostatnie naprawiane. Wcześniej auto jeździło ok.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 27, 2021, 12:33:16 »
Wtryski wyjęte, zawiezione do sprawdzenia, wszystkie 4 nadaja sie do regenracji w tym dwa dawały za małe lub za duże ciśnienie. Co więcej w ostatnio zregenerowanym wtrysku założny zaworek zamiennik. Masakra.  Dodatkowo znaleźli kilka opiłków w jednym z wtryskiwaczy. W filtrze ich nie widać. Pytanie co dalej czyścić układ? A jeśli tak to jak?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 099
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 27, 2021, 16:08:29 »
Z powodu zamiennika było tak tanio, pewnie opiłki były właśnie w nim
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 27, 2021, 18:11:32 »



Tak jestem w szoku,że firma , która reklamuje się profesjonalą regenracją wtrysków zakłada zamienniki zaworków. Będę składał reklamacje ale w tym momencie chce jak najszybciej uruchomić.

Dla pewnosci poszedłem krok dalej i zdemontowałem jeszcze pompę. Z tyłu silnika był wyciek lecz nie widać żeby ciekło z pompy jak i spod uszczelki, wszystko suche. Skąd może się lać? 




Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 27, 2021, 19:02:34 »
Wygląda że leje jednak z otworka w pompie. Jest tam taki otworek między uszczelnieniem olejowym od strony wałka a uszczelnieniem paliwowym od strony pompy.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 099
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 27, 2021, 20:22:52 »
Z tyłu silnika był wyciek lecz nie widać żeby ciekło z pompy jak i spod uszczelki, wszystko suche. Skąd może się lać?
Pozostaje ramka wałków na głowicy na połączeniu z głowicą. Często leci olej z tyłu od strony pompy.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 504
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 27, 2021, 20:23:57 »
Widzę, że pompa też profesjonalnie wklejona na silikon:)

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 27, 2021, 20:25:35 »
Widzę, że pompa też profesjonalnie wklejona na silikon:)


pakiet premium za 500 był :)

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 27, 2021, 20:27:02 »
Tak wygląda pompa obejrzałem dokładnie i nie widze miejsca, z którego by mogło sie lać. Czy ta ramka to jest element wymienny czy można to w jakiś sposób uszczelnić?

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 29, 2021, 09:26:28 »
 Na pierwszym zdjęciu widać taka dziurkę, tamtędy lubi podciekać olej silnikowy jak puszcza uszczelniacz wałka pompy

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 056
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 29, 2021, 10:09:42 »
Wtryski wyjęte, zawiezione do sprawdzenia, wszystkie 4 nadaja sie do regenracji w tym dwa dawały za małe lub za duże ciśnienie. Co więcej w ostatnio zregenerowanym wtrysku założny zaworek zamiennik. Masakra.  Dodatkowo znaleźli kilka opiłków w jednym z wtryskiwaczy. W filtrze ich nie widać. Pytanie co dalej czyścić układ? A jeśli tak to jak?
Z regeneracją wtrysków jest tak że.... Możesz odebrać z jednej regeneracji i od razu zawieść do kolejnej... Też będą je robić i powiedzą że są do regeneracji.  :D

Kiedyś tak zrobiliśmy z kolegą. Każdy zakład po każdym twierdził że są do regeneracji...

 Kolejna sprawa... Te wtryski nie mogą dawać za małego lub za dużego ciśnienia za bardzo. Ciśnienie daje pompa HP. Jedynie wtryski mogą je gubić puszczając na powroty lub źle rozpylać przez zanieczyszczenia.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 099
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 29, 2021, 10:42:28 »


Kolejna sprawa... Te wtryski nie mogą dawać za małego lub za dużego ciśnienia za bardzo. Ciśnienie daje pompa HP. Jedynie wtryski mogą je gubić puszczając na powroty lub źle rozpylać przez zanieczyszczenia.

Za małe niestety mogą dawać i wtedy jest błąd. Dzieje się to wtedy jeśli za dużo paliwa idzie na przelew a rozbieżność pomiędzy zadanym a wymaganym ciśnieniem jest za duża.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 056
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 HDI problem z wtryskami
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 29, 2021, 11:21:48 »


Kolejna sprawa... Te wtryski nie mogą dawać za małego lub za dużego ciśnienia za bardzo. Ciśnienie daje pompa HP. Jedynie wtryski mogą je gubić puszczając na powroty lub źle rozpylać przez zanieczyszczenia.

Za małe niestety mogą dawać i wtedy jest błąd. Dzieje się to wtedy jeśli za dużo paliwa idzie na przelew a rozbieżność pomiędzy zadanym a wymaganym ciśnieniem jest za duża.
Same z siebie nie dają ciśnienia żadnego, daje je pompa HP.  ;) Mogą jedynie jak zauważyłeś dawać w przelew o czym wspomniałem. Dodatkowo przez to pompa HP ma problem "nabić" odpowiednie ciśnienie na szynę i zaczynają niedomagać pozostałe wtryski - nie mają jak wyczarować żądanego ciśnienia. Wystarczy że jeden wtryskiwacz będzie niedomagał i cały układ zaczyna wprowadzać jakieś dziwne korekcje.

 Jeszcze pół biedy jak dają w przelewy i podają za mało paliwa. Problem jest dużo poważniejszy gdy puszczają za dużo paliwa. Robi się wtedy niebezpiecznie dla silnika.