Spokojnie o opony pytałem w kontekście już nie czy wejdą 16"
Bo to już ktoś wcześniej napisał, że wejdą tylko do 2.0 Hdi. Natomiast zapytałem o rozmiar do tych 3-ech silników z ciekawości jakie opony trzeba do nich kupować.
Odnośnie 2.0 w benzynie też szukałem obecnego dłuższy czas, musiałem przy tym pójść na kilka kompromisów odnośnie wyposażenia, ale nie ma tragedii, np. zrezygnowałem z ksenonów czy elektrycznych foteli (które w sumie przy tej mocy silnika jeszcze bardziej zwiększyłyby masę, więc akurat w tym przypadku pewnie wyszło to na plus). Szukałem benzyny lub z LPG (jeśli będzie to instalacja zakładana w kraju i niedużo na niej przejechane). W końcu trafił się odpowiedni egzemplarz od właściciela, który dbał o to autko, już z LPG, ale gaz by zakładany zgodnie ze sztuką, a nie byle jak, także jestem z niego pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
Przeszkadza jednak nieco brak większej mocy i skrzynia 4-biegowa, dość słaba jak na taki samochód, gdzie jak jedzie się dłuższy czas z prędkością autostradową to się przegrzewa i rozpina lockup i skraca takie przegrzewanie jej żywotność. Jest dylemat czy w przyszłości opłaci się robić remont tej skrzyni, jeśli ma taką przypadłość, bo remont nie naprawi tego, że skrzynia jest za słaba i się przegrzewa, a bez sensu mieć samochód taki jak C5 i móc rozwijać prędkość tylko do 120-130 km/h żeby tylko nie przegrzać skrzyni. 6-biegówka jest dużo trwalsza.
Ostatnio pytałem też chiptunigowca o poszczególne silniki Citroena C5 do chiptuningu to najbardziej poleca 3.0 Hdi ze względu na cichość pracy (szczególnie po przesiadce z benzynowego), elastyczność, moc, podatność na chiptuning. Jesli chodzi o hałas mówił, że najbardziej cichy będzie 3.0 Hdi i 2.0 Hdi, a dośc głośny jest 2.2 Hdi 204 KM. Nie wiem ile w tym prawdy? Będę musiał się przejechać poszczególnymi modelami.
Co do znalezienia na rynku odpowiedniego modelu nie zajeżdżonego to w pełni się zgadzam, będzie to ciężki orzech do zgryzienia. Podejrzewam, że w temacie diesla będzie z tym ciężej niż przy poszukiwaniu benzyny, bo przy benzynie nie ma aż takich restrykcji i wrażliwości co do serwisu i dbania o poszczególne podzespoły. I czuję, że znalezienie tej perełki będzie nie lada wyzwaniem mimo, że diesli jest większy wybór na rynku niż aut benzynowych.