Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Napięcie na kostce pod spojlerem  (Przeczytany 933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Napięcie na kostce pod spojlerem
« dnia: Maj 08, 2018, 21:34:02 »
Witam.Jak w temacie,chciałem zapytać forumowiczów jakie powinno być napięcie w kostce pod spojlerem mierzyłem na kostce wychodzącej spod dachu i wyszło miedzy 1i2 4,9 między 2i3 pinami i ok 6v.Druga sprawa to zauważyłem nie podłączony żółty przewód.Myślę,że ktoś tam grzebał ponieważ cieniutki kabelek do mikrostyku który jest wpięty w przewód trzeciego światła stop nosi czerwone myślę oryginalne czerwone paski a drugi nie posiada owych pasków.Pytanie czy żółty kabelek powinien być połączony z drugim kabelkiem od mikrostyku.Wiem że trochę to pogmatwane ale jeśli ktoś naprawiał to będzie wiedział o co chodzi.Podpinam zdjęcie.Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Napięcie na kostce pod spojlerem
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2018, 22:22:10 »
Ta duża kostka to : dwa grube przewody zasilające grzanie szyby, trzeci cienki żółty to impuls od przycisku otwierający szybę.
Jak "lewa strona" kostki (instalacja szyby) widoczne są trzy przewody (w tym ten żółty ucięty) to po prawej stronie kostki widzę jeden gruby przewód. Czy są tam trzy?
Wracając do wyjaśnień jeden gruby przewód to stała masa, drugi to plus po załaczeniu grzania szyby.Trzeci cienki patrz pierwsze zdanie....
Poprzednik naprawiał "ścieżki szyby" i widoczne są już dwa dołożone przewody od wyłącznika. Ten odcięty żółty może być tak, po prostu orginalne ścieżki szyby zostały "unieczynnione".
Do sterowania otwieraniem potrzebujemy masy i to drugi dołożony przewodzik został doczepiony do masy trzeciego światła stop (choć jest masa na jednym z grubych) a przewód powracający od przycisku został dołożony do uciętego kabelka...
Nie ma co mierzyć napięć....

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Napięcie na kostce pod spojlerem
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2018, 22:52:07 »
Do kostki po prawej wchodzą trzy przewody.Więc cieniutki kabelek do mikrowłącznika został dołożony?a wyglądał na oryginalne podłączenie.Czyli w oryginale wszystko przechodzi przez połączenie na szybie.Jeszcze jedna sprawa,mierzyłem napięcie w kostce silnika wycieraczki,miernik wskazał przy odpalonym silniku 13V z groszami ale po obciążeniu napięcie zanika.Gdzie jeszcze szukać połączenia które zasila wiązkę klapy dodam ,że oświetlenie tablicy oraz włącznik otwarcia klapy działają normalnie.Sprawdziłem kable w rurce gumowej były trzy pęknięte ale żaden z nich od zasilania silniczka wycieraczek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Napięcie na kostce pod spojlerem
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2018, 07:17:53 »
Więc cieniutki kabelek do mikrowłącznika został dołożony?...Czyli w oryginale wszystko przechodzi przez połączenie na szybie.
W oryginale sa dwie ścieżki "w szybie" łączące styk przycisku szyby. U Ciebie dołożono dwa druciki w zamian.

Jeszcze jedna sprawa,mierzyłem napięcie w kostce silnika wycieraczki,miernik wskazał przy odpalonym silniku 13V z groszami ale po obciążeniu napięcie zanika.Gdzie jeszcze szukać połączenia które zasila wiązkę klapy

EDIT: Wiązka klapy jest schowana w plastikowej osłonie zawiasu klapy, leci lewą krawędzią drzwi bagażnika, potem rurką karbowaną w osi zawiasów do nadwozia i schodzi lewym słupkiem w dół do podłogi bagąznika....ja bym sprawdził omomierzem kabelki od BSI do silnika wycieraczek. Schemacik silnika wycieraczki w załączniku....
Wycieraczka pin1 łączy się z pinem 1 40-to stykową białą wtyczką BSI i analogicznie pin 2 ---- pin5 16-to styk. czarnej wtyczki.
Nie wiem co kolega szuka, ale na silniku wycieraczki jest tylko stała masa, piny 1 i 3 silnika dostają w odpowiednim czasie "plusy"  a jeden jest ponownie masowany na koniec cyklu ruchu wycieraczki.....
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2018, 20:35:52 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »