Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Grzegorz Snow w Grudzień 01, 2015, 22:36:52
-
cześc. mam problem z moją cytrynką. szukałem tu i na innych forach, ale nie mogę znaleźć pomocy.
auto mi sie zapowietrza po kilku godzinach postoju, nie mogę go normalnie odpalić, no chyba że popompuję tą gruszką pod maską.
rano gdy nie pompuję, za pierwszym razem długo kręci i przerzuci kilka razy po czym zgaśnie. za drugim razem długo kręci i odpala.
gdy mam pełen bak i samochód stoi przodem w dół, wszystko działa normalnie bez popmpowania.
wymieniłem obudowe filtra paliwa z filtrem bo myslałem ze tam mam nieszczelność :/
dodatkowo dzisiaj samochód mi zgasł dzisiaj podczas zwykłej jazdy. prawdopodobnie nie dostał paliwa i zdechł. ospalił po chwili normalnie.
nie wiem czy to ma związek między sobą?
ktoś pomoże, zaleci co i jak sprawdzić aby zlokalizować usterkę?
samochód stał ponad tydzien w warsztacie i szpece sie poddali. chcieli wymieniać wszystkie przewody i pompę..
-
Skoro się zapowietrza, to musisz znaleźć nieszczelność. Przez internet może być to trudne....
Może być to wina obudowy filtra paliwa, przewodów, złączek gruszki....
-
Może zaworek zwrotny w gruszce jest nieszczelny i po nocy cofa sie paliwo do baku.
-
Skoro się zapowietrza, to musisz znaleźć nieszczelność. Przez internet może być to trudne....
Może być to wina obudowy filtra paliwa, przewodów, złączek gruszki....
obudowa odpada, kolega napisał, że wymienił na nową
-
Skoro się zapowietrza, to musisz znaleźć nieszczelność. Przez internet może być to trudne....
Może być to wina obudowy filtra paliwa, przewodów, złączek gruszki....
obudowa odpada, kolega napisał, że wymienił na nową
Dasz sobie rękę obciąć, że tylko z tego powodu jest szczelna? Nawet w OEMach trafiają się buble, a podejrzewam że kolega nie wydał 400 złotych na jej zakup w ASO...
-
Skoro nie widać wycieków ja bym nie szukał na siłę i wstawił uniwersalne zaworki zwrotne na przewody paliwowe i tyle. Żeby mieć pewność jeden przy zejściu przewodu pod nadwozie a drugi przed samym filtrem paliwa. Koszt niewielki a problem na pewno rozwiąże.
-
kurcze, chciałem zakładać te zaworki ale niepokoi mnie fakt że samochód mi dzisiaj zgasł już drugi raz. co prawda mam prawie pusty bak, ale chyba to nie do końca normalne żeby gasł przy parkowaniu. automat!
przygotowywać się na wymianę pompy i założyć zaworek zwrotny zaraz obok gruszki?
-
Hej!
Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.
Pozdrawki
BHole
-
A masz widoczne powietrze na przewodach?
Ja mialem podobnie powietrze ale nigdy nie gasl i okazala sie pompa CR, a przez pompe w dupe dostaly wszystkie cztery wtryski, ktore zaczely lać, a reszty mozesz sie domyslec :/ Do wymiany caly silnik mialem :(
-
opiłków w filtrze ani obudowie filtra nie było, ale pęcherzyki powietrza pojawiają się przed gruszką, na przewodzie dolotowym z baku.. w tym najwyższym punkcie wielki bąbel a gruszka jest miękka..
jak zweryfikować czy to pompa i jaki około koszt?
-
Dla pewności kup nową gruchę, podłącz jak starą z tym że zasilanie ON pociągnij z jakiegoś karnisterka (czyli karnister-grucha na krótko ) nie ze zbiornika, w ten sposób ominiesz resztę Twojej instalacji (tą od zbiornika do gruchy) w ten sposób sprawdzisz czy jest szczelna tzn. zasysa lub nie powietrze .
-
Hej!
Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.
Pozdrawki
BHole
To w cytrynach też takie jaja jak w mondeo mk3 tdci że pompa wadliwa i się ścierała masakrując wtryski?
-
Hej!
Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.
Pozdrawki
BHole
To w cytrynach też takie jaja jak w mondeo mk3 tdci że pompa wadliwa i się ścierała masakrując wtryski?
Tak.Przezorni leja olej 2T i maja spokój z opiłkami i z pompą.Niestety większości to nie przekonuje.
-
Hej!
Znajomy miał podobny problem, jeśli miałeś metalowe opiłki w filtrze paliwa przed wymianą obudowy, to na 90% problem z pompą.
Pozdrawki
BHole
To w cytrynach też takie jaja jak w mondeo mk3 tdci że pompa wadliwa i się ścierała masakrując wtryski?
Tak.Przezorni leja olej 2T i maja spokój z opiłkami i z pompą.Niestety większości to nie przekonuje.
Słyszałem o tych przypadkach w 2.0 HDI 136 w nowej budzie. Z tego co pamiętam zmienili układ wtryskowy z Siemensa w starym silniku na Delphi w nowym i pompka jest niestety bardziej wrażliwa.
A co do lania oleju do 2T to nie testowałem, ale wydaje mi się, że może pomagać.
Nie tankuję paliw "premium", to też podobno poprawia żywotność :)
Pozdrawki
BHole
-
Kolega Norbert Kosielnik jak dobrze pamiętam walczył długo z tym problemem. Okazało się że nowa obudowa również była nieszczelna i tam był pies pogrzebany
-
Witam podepnę się pod temat. Mam bardzo podobny problem. C5x7 2.0 hdi rhr.
Miałem czyszczone wtryski i wymieniłem filtr paliwa.
Od tej pory, gdy auto dłużej postoi po nocy , odpala po ok 3s kręcenia. Każde następne odpalenie już jest ma dotyk, nie ważne zimny czy ciepły. Jeśli rano podpompuje gruszka to tez odpala bezproblemowo.
Myślałem ze to obudowa filtra, ale wieczorem spiąłem wtyczki z ominięciem filtra odpaliłem, pochodził trochę i zgasiłem. Rano jednak dalej kręcił dłużej. Wiec wstępnie wykluczylem obudowę i filtr.
Teraz do sprawdzenia została mi gruszka i ewentualnie oringi złączek od paliwa.
Aczkolwiek nie widziałem w tych elementach żeby było coś nie tak, nie ma żadnych wycieków, zaworek zwrotny w gruszce jak dmuchnąłem to trzyma.
I teraz pytanie, jak już wyklucze gruszkę i złączki to jaka niże być inna przyczyna?
W pompie jest zawór zwrotny pewnie, ale gdzie i jak wyglada, ewentualnie jaki jest jego numer części?
-
Trochę off top ale właśnie przypomniałem sobie że zbliża się zima i zapewne wrócą problemy z odpalaniem mojego RHR przy niskich temperaturach ??? ??? :'( Fak...
-
Trochę off top ale właśnie przypomniałem sobie że zbliża się zima i zapewne wrócą problemy z odpalaniem mojego RHR przy niskich temperaturach ??? ??? :'( Fak...
jeszcze zostało kilka miesięcy na zmianę na Pb :)
-
Filtry nowe założyłem w czerwcu przed urlopem, raczej po 4 miesiącach ich nie wymienię. Ale faktycznie oddam auto chłopakom na świece. Aku zanim wymienię to może sprawdzę prędkość obrotowa wału przy rozruchu w niskich temp czy jest ok żeby w ciemno nie wywalać kasy. Podgrzewacz filtra paliwa?
Moja poprzednia V6-tka z LPG z przelotem 280tys.km zawsze paliła pięknie, ale to był Opel
-
Filtry nowe założyłem w czerwcu przed urlopem, raczej po 4 miesiącach ich nie wymienię............
Kolego zanim rozbebeszysz to wszystko o czym mowa powyżej, wymień ten gruby oring w pokrywie filtra paliwa. Czy wymieniałeś go podczas zmiany filtra ?. Jeżeli tak, to załóż ten stary, a jeżeli nie, to wiadomo..... Przed przykręceniem pokrywy zwilż go leciutko olejem.
-
Filtry nowe założyłem w czerwcu przed urlopem, raczej po 4 miesiącach ich nie wymienię............
Kolego zanim rozbebeszysz to wszystko o czym mowa powyżej, wymień ten gruby oring w pokrywie filtra paliwa. Czy wymieniałeś go podczas zmiany filtra ?. Jeżeli tak, to załóż ten stary, a jeżeli nie, to wiadomo..... Przed przykręceniem pokrywy zwilż go leciutko olejem.
To jest podstawą, ale mało który mechanik, to robi, druga sprawa to zanim odpalisz po zmianie to trzeba odkręcić odpowietrznik i gruchą zalać filtr pod czubek.
Zrobiłem j.w., przed odpaleniem odpowietrzyłem. A czemu po wymianie zostawić stary oring, czyżby te nowe były już gorsze? Ja faktycznie zostawiłem stary bo wyglądał bardzo dobrze i był grubszy od tego nowego.
-
Ten oring jest bardzo często przyczyną zapowietrzania się układu. Już dwa razy zdarzyło mi się po wymianie filtra i oringu, że auto po nocy ciężko paliło. Więc najprostrzym sposobem był powrót do starego oringu i sprawdzenie zachowania. Ostatnio kupuję tylko oryginalne filtry i tam oring jest właściwy, nie ma problemów.
-
Oryginalne czyli Purflux?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Z tym odpalaniem zimą to się coraz mocniej zastanawiam bo jestem akurat w chorwacji, temp. 37 stopni a po 5 dniowym postoju samochód odpalił i chwilę pracował nierówno . Podobnie jak zimą ale w odpowiednio mniejszej skali i bez bąka :)
Teraz przypominam sobie jak oglądałem kiedyś cytryne w komisie przy ASO Citroena . Stał tam dość długo i jak go odpalałem zachowywał się dokładnie tam samo. Miał raptem niecałem 140 tyś sprawdzonego w bazie Citroena przebiegu.
-
Witam,jak przyjdzie zima to dam znać czy montaż dodatkowej pompki w baku pomógł.
Narazie pomógł na bomble powietrza i miękką gruche.
Odnośnie montażu grubego oringa,w kupionej nowej obudowie po 3-4 miesiącach powietrze pojawiło się w przewodach.
Zareklamowałem obudowa,kase sklep oddał,ale żadnej odpowiedzi więcej nie uzyskałem.
POZDRAWIAM
-
Oryginalne czyli Purflux?
Taki: https://allegro.pl/filtr-paliwa-oryginal-citroen-c4-c5-2-0hdi-136-140-i7095747179.html
-
Witam,jak przyjdzie zima to dam znać czy montaż dodatkowej pompki w baku pomógł.
Narazie pomógł na bomble powietrza i miękką gruche.
Odnośnie montażu grubego oringa,w kupionej nowej obudowie po 3-4 miesiącach powietrze pojawiło się w przewodach.
Zareklamowałem obudowa,kase sklep oddał,ale żadnej odpowiedzi więcej nie uzyskałem.
POZDRAWIAM
Robiłeś instalację do pompki w zbiorniku czy jest gotowa, daj więcej szczegółów
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=110073.msg1112035#msg1112035