Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Marcin Rydwan w Październik 17, 2013, 20:26:44
-
WItajcie.
Jest tak - C5 mk2 2,0 HDI BV6 ( automat ). Jeżeli przycisk do składania/regulowania lusterek zewnętrznych jest przesunięty max w prawo, to podczas włączenia wstecznego lusterko prawe, zewnętrzne się opuszcza ( chyba aby więcej widzeć, i niżej ). I teraz moje pytanie - raz się opuszcza nizej, raz wyżej... Czy ktoś tu może mi wyjaśnić jak to działa, i ewentualnie jak to się ustawia. Może jest to "spięte" z ustawieniem zawieszenia???
Pzdr
-
o widzisz.. jutro sprawdzę.
Dzięki :D
-
Jest tak - C5 mk2 2,0 HDI BV6 ( automat ). Jeżeli przycisk do składania/regulowania lusterek zewnętrznych jest przesunięty max w prawo, to podczas włączenia wstecznego lusterko prawe, zewnętrzne się opuszcza ( chyba aby więcej widzeć, i niżej )
Jesteś wielki.....
Dopiero dziś za Twoim pośrednictwem dowiedziałem się że moja C5 ma tą funkcję.
Kumpel miał to w Safranie i chciałem to mieć u siebie ale nie wiedziałem że w moim jest.
Dzięki Tobie to odkryłem i DZIAŁA w 100%. :-)
Pozdrawiam.
Paweł
-
Paweł,
Mam takie samo zdanie, jakoś nie odczuwam potrzeby obserwowania koła które się kręci. ze trzy razy w życiu to użyłem :D
-
Wymyślacie, dzięki tej funkcji można się ładnie do krawężnika przytulić. A od zapobiegania szkodom są czujniki parkowania.
-
Tylko, że kolega pisał, że mu się ustawia raz do góry raz do dołu. To jest niestety feler tego indeksowania, czasami (szczególnie w okresie dużej wilgotności) żyje swoim życiem.
Dla tych co nie wiedzą, indeksowanie działa tylko wtedy gdy sterowanie lusterkami jest ustawione/przesunięte na prawą stronę.
Jak dla mnie bardzo przydatny i fajny bajer, do tego stopnia się przyzwyczaiłem, że parkowanie bez tego jest jakieś dziwne takie...
-
No i [color=ff0000]****[/color]...
Zrobiłem wg porady Pawła, na wstecznym ustawiłem tak jak bym chciał, wyłaczyłem wsteczny. Lusterko wróciło do pozycji normalnej. Przy kolejnym włączeniu wstecznego.... obniżyło się tylko nieznacznie ( czyli tak, jak było przed założeniem tematu ).
Chyba jakoś inaczej się to ustawia....
PS.
Może trochę wprowadziłem Was w błąd - to nie jest tak że raz idzie w dół, a raz w górę. Chodziło mi o to, że wczesniej szło bardziej w dół, a ostatnio tak ledwo co...
I jest to super wynalazek przy ciasnym parkowaniu na mieście. Oczywiście jak działa.....
Pomysły? Manuale??
-
Używam to od prawie 5 lat i jakoś nie narzekam. Aby ocenić jej przydatność trzeba ją użyć trochę więcej niż 3 razy, ponadto wymaga ona przyzwyczajenia. Ponadto lusterko można ustawiać na wszystkie możliwe pozycje, a nie tylko na tylne koło.
-
Ale jak to się ustawia???? :D
-
Ale działało to wcześniej, a teraz jakby coś się przestawiło.... Hmm, muszę chyba jakąś instrukcję przewertować....
-
Pytanie czy indeksowanie było MKI?! czy dopiero w późniejszych modelach?! nie uważam tego za niezbędny bajer ale może być.
-
Łukasz Zieliński napisał:
Pytanie czy indeksowanie było MKI?! czy dopiero w późniejszych modelach?! nie uważam tego za niezbędny bajer ale może być.
U mnie było.
-
Łukasz Zieliński napisał:
Pytanie czy indeksowanie było MKI?! czy dopiero w późniejszych modelach?! nie uważam tego za niezbędny bajer ale może być.
Z tego co pamiętam to było już w XM-ie, chyba w Xantii też :D
-
W C5 MkI Exclusive też było.
Właśnie... było. U mnie też.
Pisaliście, że jakiś moduł może być uszkodzony, jeżeli nie da się zaprogramować. Możecie to rozwinąć? Gdzie to, co to?
Bo wrzucam wsteczny, ustawiam, wrzucam jedynkę i nie wraca. Albo wrzucam wsteczny i rusza się góra dół bez przerwy. Przełącznik jest na prawe lusterko ustawiony.
-
Potwierdzam, w Xantii II Exclusive było indeksowanie.
Jeżeli chodzi o działanie w C5 to niestety tak jak pisałem, czasami żyje swoim życiem. U mnie zdarza się, że ustawia się do samej góry albo do samego dołu. Przypadki takie zdarzają się przeważnie w czasie zwiększonej wilgotności np. deszcze. Po pewnym czasie samo wraca do normy.
-
Dokładnie, czasami żyje swoim życiem.
Ale jak raz się ustawi prawidłowo to już powinno działać ok.
Trzeba popróbować kilka razy i może się w końcu dobrze ustawi.
Ja z tego korzystam praktycznie codziennie.
Parkuje na Ochocie w Warszawie w miejscu gdzie czasami trzeba walczyć o miejsce a dobre przyklejenie się do krawężnika to pół sukcesu żeby fury nie porysowali. Do tego automatycznie składane lusterka i jest komfort pełną gębą :)
-
Pamiętam, że u mnie działało jak należy ale jakoś latem tego roku zaczęło głupieć.
Może rozebrać lusterko i coś przeczyścić? Tylko co... :)
-
Według instrukcji trzeba to zrobić na pracującym silniku, jak u siebie ustawiałem to też udało się dopiero za trzecim razem, ale rzeczywiście jak był włączony jedynie zapłon to się ustawienie nie zapamiętywało może tutaj tkwi błąd.
-
Adam Czarnecki napisał:
Według instrukcji trzeba to zrobić na pracującym silniku, jak u siebie ustawiałem to też udało się dopiero za trzecim razem, ale rzeczywiście jak był włączony jedynie zapłon to się ustawienie nie zapamiętywało może tutaj tkwi błąd.
Na odpalonym oczywko robiłem. Cóż. Będę próbował dzisiaj trochę więcej się tym pobawić.
-
Ano sprawa wygląda tak, że:
Jak wrzucam wsteczny to lusterko się rusza lekko. Góra-dół. Jakby się zacięło, albo zwariowało. Czasami przesunie się do dołu, ale niewiele. Potem jak wrzucam luz/jedynkę to nie wraca. Wraca dopiero jak przesunę przełącznik na środkową pozycję, albo lewą.
hehe, ten samochód jest jak baba...
-
U mnie (MkII) lusterko wraca do normalnego położenia po przekroczeniu pewnej prędkości albo po zgaszeniu silnika (chyba, nie pamiętam w tej chwili dokładnie)
-
Lusterko wraca jak się przekroczy prędkość chyba 20km/h lub wyłączy silnik lub minie czas od wyłączenia biegu wstecznego chyba ok. 15-20 sekund.
Spróbuj tak: na włączonym silniku włącz wsteczny, poczekaj aż lusterko przestanie się gibać czyli pewnie ok. 10 sekund i dopiero wtedy naciśnij przycisk w dół do opuszczania lusterka (jedno przyciśnięcie), potem poczekaj z 10 sekund i wyłącz wsteczny. W drugiej opcji próby na samym końcu zamiast wyłączania wstecznego przesuń przełącznik wyboru lusterka P/L na środek.
-
Michał Karnowicz napisał:
Lusterko wraca jak się przekroczy prędkość chyba 20km/h lub wyłączy silnik lub minie czas od wyłączenia biegu wstecznego chyba ok. 15-20 sekund.
Spróbuj tak: na włączonym silniku włącz wsteczny, poczekaj aż lusterko przestanie się gibać czyli pewnie ok. 10 sekund i dopiero wtedy naciśnij przycisk w dół do opuszczania lusterka (jedno przyciśnięcie), potem poczekaj z 10 sekund i wyłącz wsteczny. W drugiej opcji próby na samym końcu zamiast wyłączania wstecznego przesuń przełącznik wyboru lusterka P/L na środek.
ok!
W sumie argument, że "coś tam wpadło" jest idiotyczny. Przecież jeśli mogę je przestawić bez problemu w każdą stronę to nic tam nie ma >_<
-
Hm. Dziwna sprawa. Robię jak przykazaliście, ale nie pomaga za wiele. Wrzucam wsteczny, czekam aż skończy się gibać, jednym przyciśnięciem przesuwam lusterko do dołu, cofam. Wrzucam jedynkę, dwójkę. Jadę. Za chwilę przestawia się do normalnego położenia. Dojeżdżam na miejsce, wrzucam wsteczny i od nowa. Zamiast się przekręcić to znowu się gibie jakby się zacięło czy coś.
Głupie to :)
-
Paweł Jędrocha napisał:
Jacek Gaj napisał:
Hm. Dziwna sprawa. Robię jak przykazaliście, ale nie pomaga za wiele. Wrzucam wsteczny, czekam aż skończy się gibać, jednym przyciśnięciem przesuwam lusterko do dołu, cofam. Wrzucam jedynkę, dwójkę. Jadę. Za chwilę przestawia się do normalnego położenia. Dojeżdżam na miejsce, wrzucam wsteczny i od nowa. Zamiast się przekręcić to znowu się gibie jakby się zacięło czy coś.
Głupie to :)
Są 2 możliwości:
- uszkodzenie modułu w drzwiach, niezapamiętanie podanej przez lusterko pozycji;
- uszkodzenie silniczków, a w zasadzie potencjometrów na/w nich zamontowanych, odpowiadających za podanie do modułu informacji o pozycji lusterka.
"uszkodzone" :(
Da się do tego dobrać w jakiś cywilizowany, mało udarowy sposób i popróbować samemu? Czy nie ma co się porywać z motyką na Księżyc?
-
Raz działa poprawnie, raz nie. Gdzie jest ten moduł o którym piszecie? Może trzeba coś przeczyścić po prostu i wystarczy.
Będę wdzięczny za info.
-
Miałem ten problem przez chwilę i ustawiłem teraz działa.
Spróbujcie na częściowo przekręconym kluczyku poz 1. Nie pamiętam ale niektóre funkcje tak się włączało.
Na pytanie po co. Dla mnie super funkcja. Przy parkowaniu pod blokiem mam betonowe słupki ok 50cm wysokie. gdy mam normalnie lusterka nie widzę ich . gdy się opuszczą wtedy wiem ile cofnąć, aby przy wysiadaniu pasażera z tyłu nie wydzwonił drzwiami w wspomniany słupek.
Druga przydatna sprawa przy parkowaniu jak jakiś "mniej kumaty kierowca " parkuje nie do końca przy krawężniku odruch jest taki że patrzysz jak on stoi i stajesz z nim w jednej linii. po wyjściu widzisz że ustawiłeś się jak do wydoju. Jest to żenujące.
I zaczerwieniony ustawiam się jeszcze raz.
Pozdro
-
Paweł Jędrocha napisał:
Jacek Gaj napisał:
Raz działa poprawnie, raz nie. Gdzie jest ten moduł o którym piszecie? Może trzeba coś przeczyścić po prostu i wystarczy.
Będę wdzięczny za info.
w drzwiach
Ok. Dzięki.
-
Tak przy okazji, ile pinów ma lusterko w MkII elektrycznie składane, podgrzewane i na dodatek indeksowane?...
-
No właśnie uporał się ktoś z tym kapryśnym indexowaniem, kiedykolwiek?
U mnie jest tak że jak jadę, to przełączam na prawe i naciskam regulację aby drgnęło. Dopiero wtedy po wrzuceniu wstecznego indexuje się do wcześniej zapamiętanej pozycji. Bez tego manewru, na wstecznym, lusterko jest martwe.