Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Władysław Kądziołka w Maj 20, 2015, 18:51:13
-
Witam!
Zastanawiam się nad przełożeniem do mojej C5 napędu z Toyoty Prius.
Mam pytanie co zrobić z elektryką i elektroniką jeśli wyjmę silnik, a system aktywnego zawieszenia musi zostać i działać? Czy da się te obwody rozdzielić i wymontować ECU, czy ECU musi zostać a wyjęte z silnika jego wejścia i wyjścia obciążyć jakąś rezystancją?
Czy jest możliwe zdobyć dokumentację techniczną do mojej cytrynki?
-
WTF??!!
-
Kolega chyba wygłupy robi albo nie jest w 100% trzeźwy :-D
-
A co to się stało? Przecież ten temat był już wczoraj?
Admin skasował "pierdoły" a tu riplej?
-
Dowcip polega na tym, że nie skasował.
-
A no tak... Drugi raz pod innym tytułem...
jutro będzie trzeci raz "C5 skundlony z hybrydą" ;)
-
Witam 8) mają ludzie pomysły
-
Nie, nie robię żadnych wygłupów i nie rozumie dlaczego uważacie to za "pierdoły".
Temat powtórzyłem ponieważ wydawało mi się że admin skasował go z powodu nienapisania w tytule na początku [MK1].
Jeśli to nie był ten powód, to oczekuję wyjaśnień dlaczego? Jakaś dyskryminacja?
Hybrydy i samochody elektryczne to jest nieunikniona bliska przyszłość. A to że chcę przełożyć do C5 napęd z Toyoty Prius wynika z tego że za swoją C5 niewiele już wezmę a blacha i zawieszenie jest w dobrym stanie. Naprawiam sprzęt AGD i jeżdżę dużo po mieście. C5 spala mi od 8 do 8.4 l na 100 km a hybryda spali maksymalnie 5l. Priusy mają mniejszy bagażnik a ja mam C5 kombi żeby od czasu do czasu można było przewieść zmywarkę na warsztat.
Docelowo zamierzam przerobić napęd hybrydowy na Plug-in czyli dołożyć baterie i uzyskać około 50 km zasięgu na jednym ładowaniu w trybie EV.
__________________________
[Edit] Poprawiłem znaczniki tekstu. :)
-
Dajmy koledze poszaleć :D
Ja sam zastanawiałem się nad zabawą w elektryfikację samochodu. Przy obecnej dostępności elementów i stosunkowo niskich cenach takie rzeczy da się zrobić.
Słowa o zastępowaniu czujników opornikami trącą mocno naiwnością, ale cóż... Technicznie rzecz jest do zrobienia :D :D :D
A Priusa już kolega nabył? Od 4650 zł na otomoto 8)
-
Pomysł ciekawy, ale nieuzasadniony ekonomicznie - to, co chcesz zaoszczędzić zostawiając sobie C5 i dokładając jednostkę z priusa wydasz na połączenie tego w sensowną całość - przykład: nigdzie nie dostaniesz półosi, które będą pasowały (robione na zamówienie trochę Cię uderzą po kieszeni), mocowania silnika to kolejna rzeźba, potem spięcie dwóch różnych systemów elektronicznych itd...
PS. Citroen BX EV (http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=389). :)
-
Swojego czasu (lata 80te) wuj do przerobionej nysy na kampera włożył zespół napędowy diesla z dostawczego mercedesa. Jaki był szczęśliwy, że może wyjechać na wakacje. Nie przewidział tylko jednego, że konstrukcja auta nie wytrzyma ciężaru więcej jak 300km. Pluł sobie w twarz, że mógł nie kombinować tylko kupić przyczepę.
Można próbować wszystkiego - tylko po co i za jaką cenę.
-
Oj Wladek jak Ciebie poważnie traktować skoro:
- oszczędność zespołu hybrydowego bierze się z sumarycznej pracy baterii i napędu
- instalacja samego hybrydowego napędu nie da Ci ŻADNYCH oszczędności, bądź pomijalne w stosunku do nakładów
- instalując zespół bateri dołożysz do masy pojazdu ponad TONĘ!!
- dalsze dywagacje uważam za bezcelowe.