Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja  (Przeczytany 133997 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #325 dnia: Luty 05, 2019, 15:16:14 »
Mam motoreduktor z mosiężnymi gwiazdkami. Czy są zamienne z plastikowymi?
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Przemek Majoch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 136KM Tourer AM6, C5 MK I 2.0 HDI 110KM Break AL4
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #326 dnia: Luty 06, 2019, 14:05:31 »
Są zamienne, pod warunkiem, że z MKI, w MKII są już inne. Miałem dokładnie ten sam problem co Ty - początek produkcji ;)
Była Xantia II Break 2,0 HDI

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #327 dnia: Luty 11, 2019, 17:09:46 »



ciach....


Drugiej przedłużki nie wkładałem. Wykombinowałem coś innego, jak przeżyje chociaż miesiąc bez naprawy to go przedstawię


Podzielisz się co wymyśliłeś? O ile się sprawdziło...Mam chyba podobną sytuację. 3 miesiące po założeniu przedłużki, problem powrócił. Podejrzewam, że pękła niestety i nie wiem czy szukać kolejnej, czy kombinować inaczej.


mój patent dzisiaj też padł i mam zimno w aucie...


nosz ja pie****


ktoś poleci solidną jakościowo przedłużkę?

Offline Przemek Majoch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 136KM Tourer AM6, C5 MK I 2.0 HDI 110KM Break AL4
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #328 dnia: Luty 12, 2019, 10:29:32 »

mój patent dzisiaj też padł i mam zimno w aucie...
Kwestia pozycjonowania wydruku. Prawdopodobnie każdy wrzuca w pozycji pionowej (nie trzeba dokładać podpór), więc ukręca się na nitce. Moja drukarka (Stratasys) ma obłożenie do końca miesiąca, ale może udałoby się druknąć ze 2 komplety i wysłać potrzebującym (koszty przesyłki) - info prv.
A jak ktoś już ma takie zakupy na alle... poczynione można spróbować wzmocnić wydruk zwykłym cyjanoakrylem (może wypełni i zespoi łączenia nitek) - po wyschnięciu nadmiar zeszlifować i montaż.
Była Xantia II Break 2,0 HDI

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #329 dnia: Luty 16, 2019, 18:39:19 »
i już wiemy co powoduje problemy z wycieraniem gniazda w klapie


motoreduktor gubi swoje położenia krańcowe. Dzisiaj zdemontowałem swój i wszystko widać jak na dłoni
trzpień w motoreduktorze obrócił się praktycznie o 180 stopni względem swojego położenia. Normalnie płaski bok trzpienia jest na dole klapy i obraca się powiedzmy +-30-40stopni lewo prawo. Jak wyjąłem motoreduktor miałem płaską cześć trzpienia dokładnie u góry klapy. Dlatego poprzednio przedłużka mi się ukręciła. Ponieważ 3 miesiące temu zamiast przedłużki pogrubiłem o milimetr trzpień (tak że trzymał w tym już rozciapcianym gnieździe) to teraz jak silniczek okręcił go naookoło w gnieździe klapy mam armageddon i pełno wiórek plastikowych.


Ręce z gaciami opadają...


Panowie czy winny jest panel czy motoreduktor? co pilnuje położeń krańcowych? Po podłączeniu do panelu tego silniczka cały czas pozostaje obrócony w niewłaściwej pozycji i kręci w ograniczonym zakresie tak jak pracuje klapa. Moge go rozebrać i ręcznie przestawić trzpień na właściwą pozycję ale boje się że za tydzień się znowu obróci - a każda taka przygoda coraz bardziej degraduje gniazdo.


Jak mnie szlag trafi to włożę tam płaski wkrętak i nim będę sterował ogrzewaniem...........




Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #330 dnia: Luty 17, 2019, 09:10:47 »
Ktoś pisał wcześniej o tym, że prawdopodobnie przy odłączeniu akumulatora, i/lub w jakichś innych okolicznościach, następuje coś w rodzaju kalibrowania. Wtedy właśnie klapy są ustawiane w skrajnych położeniach i najbardziej po "d..." dostają gniazda. Mi też przedłużka padła po odebraniu auta od mechanika a wiem, że akumulator był odłączany.

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #331 dnia: Luty 17, 2019, 11:35:50 »
u mnie aku było odłączane 1,5 miesiąca temu, więc musiało się to stać w innych okolicznościach


gdybym wiedział jak wywołać procedurę kalibracji to nie musiałbym kupować nowego motoreduktora. Jak go rozbierzesz to możesz dowolnie trzpień obrócić i złożyć spowrotem

Offline Krzysztof Warianka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Szczecinek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 lpg, 2001 r.
  • Zainteresowania: nowe technologie
  • Miejscowość: Szczecinek
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #332 dnia: Luty 18, 2019, 08:01:52 »
Teraz przy okazji montażu drugiej przedłużki, znalazłem w Lexii opcję kalibracji klimatyzacji (czy jakoś tak podobnie się to nazywało) Mam nadzieję, że po tym motoreduktor będzie pracował w odpowiednim zakresie i się znów nie "przekręci"  ;)

Offline Przemek Majoch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 136KM Tourer AM6, C5 MK I 2.0 HDI 110KM Break AL4
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #333 dnia: Luty 18, 2019, 10:08:03 »
Klapy klimatyzacji po wyjęciu motoreduktora powinny być zawsze w tej samej pozycji (zamnięte), chyba, że je coś zablokuje.Ja nowy (używany z All...) ustawiałem w ten sposób (żonglerka dwoma motoreduktorami  stary i nowy):
  • na starym temp. maks - wypięcie starego, wpięcie nowego,
  • temp. min. - wypięcie nowego i wpięcie starego,
  • temp. maks. - wypięcie starego... i tak do zas...go osiągnięcia celu :P
Na szczęście miałem dwa silniki, nie pamiętam też, czy nie musiałem za każdym razem wypiąć panelu sterowania - coś mi się tak kojarzy.
Była Xantia II Break 2,0 HDI

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #334 dnia: Luty 18, 2019, 17:48:59 »
U mnie jest z mosiężną zębatką czy valeo 509964 jest zamienny z valeo 6447 EL  mk1 2001r?


Mój mnie dziś ugotował, cały czas 50°C po stronie kierowcy.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2019, 19:16:01 wysłana przez rafał kaśkiewicz »
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #335 dnia: Luty 20, 2019, 18:58:12 »
Zamówiłem nowy motoreduktor Valeo - 170 zeta


przyszedł już poprawiony fabrycznie z przedłużonym trzpieniem (jest nawet kilka milimetrów dłuższy niż stary z założoną przedłużką). Ale najlepsze jest to że jego trzpień był obrócony poza zakresem pracy klapy - więc fizycznie nie dało się go zamontować......... Podłączyłem go i ustawiałem na 16/28stopni ale dalej był poza zakresem klapy więc na nic się nie przydał


wkurzony przestawiłem trzpień na moim starym silniczku (po rozebraniu można wyciągnąć koła zębate i dowolnie ustawić trzpień) mniej więcej w pole pracy klapy, złożyłem, założyłem i śmiga. Chyba się skalibrował bo działa poprawnie tzn dmucha identyczną temp powietrza jak ten nieruszany po stronie pasażera. Nowy odsyłam i tyle. TEn zwrot 14dni na zakupy przez neta to świetna rzecz :P


Zobaczymy na jak długo ta naprawa pomoże

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #336 dnia: Marzec 14, 2019, 22:17:51 »
Zamówiłem nowy motoreduktor Valeo - 170 zeta


przyszedł już poprawiony fabrycznie z przedłużonym trzpieniem (jest nawet kilka milimetrów dłuższy niż stary z założoną przedłużką). Ale najlepsze jest to że jego trzpień był obrócony poza zakresem pracy klapy - więc fizycznie nie dało się go zamontować......... Podłączyłem go i ustawiałem na 16/28stopni ale dalej był poza zakresem klapy więc na nic się nie przydał


wkurzony przestawiłem trzpień na moim starym silniczku (po rozebraniu można wyciągnąć koła zębate i dowolnie ustawić trzpień) mniej więcej w pole pracy klapy, złożyłem, założyłem i śmiga. Chyba się skalibrował bo działa poprawnie tzn dmucha identyczną temp powietrza jak ten nieruszany po stronie pasażera. Nowy odsyłam i tyle. TEn zwrot 14dni na zakupy przez neta to świetna rzecz :P


Zobaczymy na jak długo ta naprawa pomoże
Jestem właśnie po założeniu Valeo z długą ośką. Jest zamienny z motoreduktorem z mosiężną ośką.
Też był poza zakresem klapy, ale zdemontowałem silniczek ustawiając go wcześniej na 28°C, włożyłem korpus z ośką w miejsce przeznaczenia(klapa pod własnym ciężarem ustawia się na grzanie) i delikatnie go wyjąłem. Zamontowałem silniczek i z powrotem do dziury.
Teraz mogę się cieszyć sprawnym klimatronikiem. Cały kompletny motoreduktor ciężko się mieści koło wzmocnienia deski.

I tak jak ktoś kiedyś napisał:   NIE UŻYWAĆ KLEJU W TYCH OKOLICACH!!!!!!
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Tomasz Lipkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, Citroen C5 Break '01, Mercedes W168
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Tuchola
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #337 dnia: Sierpień 17, 2019, 15:08:05 »
Ma ktoś pomysł na przedłużenie mosiężnej ,,gwiazdki", nie licząc rzeźb z poksyliny?

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #338 dnia: Sierpień 21, 2019, 21:34:16 »
odżałuj dwieście kilka złotych i kup nowy typ reduktora z dłuższym trzpieniem. Mi się te przedłużki łamały co 2 miechy i szlag mnie trafiał. To co pisałem w lutym już w w kwietniu poprawiałem. Teraz po założeniu tego motoreduktora chodzi bez zająknięcia. Mam nadzieje że to już ostatnia naprawa tego elementu bo jak nie to dzwonie po złomiarzy i gonie cytryne za 5 stów...

Offline Tomasz Lipkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, Citroen C5 Break '01, Mercedes W168
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Tuchola
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #339 dnia: Sierpień 25, 2019, 12:43:27 »
Zabrałem się za motoreduktor, mały ściągacz do łożysk i przesunąłem zębatkę na trzpieniu, tak że trzyma się na 1/3 długości, wszystko śmiga,zębatka jest osadzona na trzpieniu bardzo ciasno.

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2003r. 110 KM model: RHZ
  • Zainteresowania: Elektronika i motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa oraz Różan
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #340 dnia: Wrzesień 15, 2019, 12:53:06 »
odżałuj dwieście kilka złotych i kup nowy typ reduktora z dłuższym trzpieniem. Mi się te przedłużki łamały co 2 miechy i szlag mnie trafiał. To co pisałem w lutym już w w kwietniu poprawiałem. Teraz po założeniu tego motoreduktora chodzi bez zająknięcia. Mam nadzieje że to już ostatnia naprawa tego elementu bo jak nie to dzwonie po złomiarzy i gonie cytryne za 5 stów...


Mam ten sam problem od strony kierowcy, czy możesz podesłać jakiś numer części i informację gdzie kupiłeś ?


Tomasz
Citroen C5 2.0 HDI silnik 110 KM (80 KW) model: RHZ (DW10ATED) 03.2001-08.2004r

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #341 dnia: Wrzesień 15, 2019, 16:43:24 »
Wyjmij motoreduktor i sprawdź gniazdo, nie zawsze to jest problemem, klapa nie pracuje w całym zakresie i się potrafi przycinać, ja u siebie daje test motoreduktora w Lexii i zaczyna działać poprawnie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Lipkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, Citroen C5 Break '01, Mercedes W168
  • Zainteresowania: wędkarstwo
  • Miejscowość: Tuchola
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #342 dnia: Wrzesień 22, 2019, 13:50:05 »
odżałuj dwieście kilka złotych i kup nowy typ reduktora z dłuższym trzpieniem. Mi się te przedłużki łamały co 2 miechy i szlag mnie trafiał. To co pisałem w lutym już w w kwietniu poprawiałem. Teraz po założeniu tego motoreduktora chodzi bez zająknięcia. Mam nadzieje że to już ostatnia naprawa tego elementu bo jak nie to dzwonie po złomiarzy i gonie cytryne za 5 stów...

Tylko że ja mam dostęp do bardzo dużego parku maszynowego ( począwszy na wiertarce, skończywszy na wielkogabarytowych centrach obróbczych), więc mam możliwość jako pracownik za darmo lub minimalną opłatą coś sobie dorobić,a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na koncert, kino , muzeum. Tak jak pisałem wystarczyło tylko zsunąć zębatkę z trzpienia.

Offline Paweł Łukaszuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v '03
  • Miejscowość: Biała Podlaska
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #343 dnia: Styczeń 16, 2021, 13:01:09 »
Pozwolę sobie na lekkie odświeżenie tematu...Przyszło znaczne ochłodzenie, które pokazało następną niedoskonałość mej c5.Otóż w czasie jazdy mam strasznie zimno w aucie. Codziennie dojeżdżam do pracy 115km i za nic nie mogę ogrzać wnętrza auta, doszło do tego że jadę w czapce i rękawiczkach ( przez cały odcinek drogi). Ogrzewanie nie reaguje na ustawienia temperatury, w dół czuję różnicę natomiast w góry już nie. Sytuacja identyczna po obu stronach auta. Bez różnicy czy  przy włączonym Auto, Eco.Co sprawdzić? Czy jestem w stanie zdiagnozować motoreduktory bez ich demontażu? Czy jest szansa na czasowe zblokowanie klap, by w ten czas największych mrozów leciało tylko ciepłe powietrze i regulować jedynie siłą nadmuchu?Mam podpinając lexię mogę cokolwiek sprawdzić?Muszę coś poradzić bo na wschodzie zapowiadają już -25 stopni i przy takim ogrzewaniu to podróż o 5 rano do przyjemnych nie należy.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #344 dnia: Styczeń 16, 2021, 15:21:33 »
próbuj przestawiać gdy wentylator jest na zero i na postoju, w moim tylko wtedy udawało się przestawić by mieć trochę ciepła.
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Paweł Łukaszuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v '03
  • Miejscowość: Biała Podlaska
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #345 dnia: Styczeń 16, 2021, 15:39:43 »
niestety tym sposobem regulacja jest w zakresie zimne - letnie.

Offline Paweł Łukaszuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v '03
  • Miejscowość: Biała Podlaska
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #346 dnia: Styczeń 16, 2021, 23:02:06 »
Zdemontowałem motoreduktor strony kierowcy. Gniazdo oraz zębatka nie noszaą oznak wyrobienia. Może bardziej doświadczeni Koledzy odniosą się co do ich stanu. Szukać dłuższej zębatki?

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #347 dnia: Styczeń 17, 2021, 10:13:24 »
W zasadzie leksją sprawdzisz nie wiele. Możesz tylko poruszać poszczególnymi klapami i słychać pracujące silniczki motoreduktorów. Mając wyciągnięty silniczek spróbuj obrócić klapę ręcznie , może się zablokowała. Jest jeszcze możliwość że pękła oś obrotu klapy. jeśli słyszysz że silniczek pracuje a a klapa nie zmienia pozycji to jest to bardzo prawdopodobne. Najczęściej pęka nie daleko za gniazdem, naciśnij lekko na gniazdo i zobacz czy nie przesuwa się do środka.
Silniczki są silnikami krokowymi i bazują się same, same znajdują pozycje krańcowe podobnie jak przepustnica powietrza w gażniku sterowanym silnikiem krokowym.

Offline Paweł Łukaszuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v '03
  • Miejscowość: Biała Podlaska
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #348 dnia: Styczeń 17, 2021, 13:01:31 »
Jak mogę stwierdzić ruch klap?

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #349 dnia: Styczeń 17, 2021, 14:10:11 »
O ile się nie mylę to są dwa ,zdemotowales ten wyżej czy niżej,ukręca się ten wyżej...

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka