Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja  (Przeczytany 134042 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 205
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C4 2007 1.6 HDI 92KM hatch.5d
  • Zainteresowania: mnóstwo
  • Miejscowość: Lublin
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #250 dnia: Lipiec 02, 2012, 10:51:10 »
Panowie, zakładając, że wykręciłem ten motoreduktor to jak to poskładać do kupy, żeby po podłączeniu nie powyłamywało się nic jak zacznie klima działać? Czy mam ustawić na panelu klimę w jakiś specjalny sposób? Czy mam palcem ustawić jakoś to gniazdo? Czy motoreduktor kupiony w ASO jest już 'fabrycznie' ustawiony dobrze do montażu - tylko przykręcić i będzie ok? Pozdrawiam!

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #251 dnia: Listopad 30, 2012, 12:27:51 »
Tak ma być, bo niby po co miałby zmieniać Ci temperaturę ? Ustawiłeś powiedzmy 21 st. i taką ma utrzymywać.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #252 dnia: Listopad 30, 2012, 23:17:02 »
Panowie a jak dobrać się do tego motor...od strony pasażera ?? Od strony kierowcy chłodzi i grzeje ładnie....od pasażera jednak na 24stopnie jeszcze wiucha zimnem :(
Jak tam się dostać ??
I pytanie konkursowe....jak w końcu dorobić te przedłużenie zębatki....z czego to wykonać?? Jakieś konkretne materiały ??

i czy te regulatory sa juz z tymi dłuższymi zębatkami czy stary typ ??
Aukcja

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #253 dnia: Styczeń 16, 2013, 17:53:14 »
Podbijam temat...niebawem zabiorę się za te motoreduktory...ktoś podpowie jak i z czego dorobić te zębatki ???

Offline Rafał Dąbrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #254 dnia: Lipiec 31, 2013, 23:26:27 »
Odgrzeję stary temat. Właśnie jestem po demontażu motoreduktora. Dorabiałem zebatkę z poxyliny tak jak koledzy pisali we wcześniejszych postaci.

Dostęp jest faktycznie kiepski ale bardzo pomaga demontaż fotela kierowcy (4 śruby plus dwie wtyczki) bo można wygodnie się ułożyć pod deską.

Dziękuję jednocześnie Wszystkim którzy podzielili się swoimi doświadczeniami, bo bez tego nie zrobiłbym nic.

Wirtualne piwko dla Was :-)

Offline Grzegorz Lichocki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 2004 MK1 3.0 V6
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #255 dnia: Styczeń 26, 2014, 13:40:03 »
Czy mógłby ktoś podać namiary na warsztat w Warszawie lub okolicach który wymieni mi te nieszczęsne klapy za rozsądną cenę ? W ASO ponad 2000 krzyknęli :(
C5 MK1 2004 3.0 V6

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #256 dnia: Styczeń 26, 2014, 14:12:49 »
ale po co chcesz wymieniac klapy ? poczytaj watek i sprawdz klapy padaja w MKII

Offline Andrzej Gramza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2,2 HDI automat 2013 exclusiv
  • Miejscowość: Piła
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #257 dnia: Styczeń 26, 2014, 23:43:12 »
Witam.
Dorobiłem zębatkę do motoreduktora z miedzianego elementu do zarabiania grubych kabli elektrycznych. Najpierw wypiłowałem prowizorycznie pilnikiem a po wklejeniu do zębatki motoreduktora dopiłowałem "iglakiem". Po roku jazdy z niesprawnym nawiewem kierowcy (latem wiało gorącym powietrzem), wreszcie wszystko z nawiewami działa.

Offline Grzegorz Lichocki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 2004 MK1 3.0 V6
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #258 dnia: Luty 03, 2014, 12:38:04 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
ale po co chcesz wymieniac klapy ? poczytaj watek i sprawdz klapy padaja w MKII


u mnie sprawa jest taka : była podejmowana nieudolna próba naprawy, klejem.(nie przeze mnie ) Nie zadziałało to na długo. Teraz boje się że ten klej zapchał gniazdo w klapie. Zadam pytanie inaczej -czy znacie kogoś w Warszawie lub okolicach kto odpłatnie rozwiązał by problem z nawiewem?
C5 MK1 2004 3.0 V6

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #259 dnia: Luty 04, 2014, 12:51:06 »
Cytuj

Grzegorz Lichocki napisał:
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
ale po co chcesz wymieniac klapy ? poczytaj watek i sprawdz klapy padaja w MKII


u mnie sprawa jest taka : była podejmowana nieudolna próba naprawy, klejem.(nie przeze mnie ) Nie zadziałało to na długo. Teraz boje się że ten klej zapchał gniazdo w klapie. Zadam pytanie inaczej -czy znacie kogoś w Warszawie lub okolicach kto odpłatnie rozwiązał by problem z nawiewem?


To łatwo można sprawdzić czy nie masz zapchanego gniazda tak jak to ja u siebie zrobiłem.
Wpadnij dzisiaj na spota pod Wola Parkiem to obadamy – ja już z zamkniętymi oczami rozbieram konsolę środkową i wyjmuję motoreduktor ;-)

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=92942&post_id=912243#forumpost912243
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Grzegorz Lichocki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: C5 2004 MK1 3.0 V6
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #260 dnia: Luty 08, 2014, 20:14:54 »
niestety za późno przeczytałem - nie miałem czasu sprawdzać codziennie forum :(
C5 MK1 2004 3.0 V6

woytasmi

  • Gość
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #261 dnia: Marzec 16, 2015, 12:32:51 »
Powiedzcie koledzy czy mam poprawny kod motoreduktora z dłuższą zębatką;  valeo 6447 TK

?

pablo042

  • Gość
Re: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #262 dnia: Marzec 31, 2015, 01:01:13 »
Ja tak przedluzylem zebatke i dziala :)

Offline Igor Bilski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Norwegia
  • Posiadany samochód: C5/09/PB/LPG
  • Miejscowość: Norwegia
Re: [MK I] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #263 dnia: Kwiecień 01, 2015, 12:45:40 »
Cytuj

Ryszard Góralski napisał:
jest jeszce jeden punkt newralgiczny ( to co na rys oznaczone jest cyfrą 3) prwdopodobnie opornik do regulacji wentylatora  są dwie szt. Wiadomość zaczerpnołem od fachury ze stacji który robił mi generalny przegląd i dokonał wymiany 2szt.  koszt 50zł Przepraszam jeżeli coś przekreciłem ale miałem podobne objawy w swojej C5 ;-)


a gdzie mialby byc ten drugi opornik regulacji wentylatora?? bo ja u siebie znajduje chyba tylko jeden....

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #264 dnia: Listopad 18, 2015, 15:04:35 »

Odgrzewam kotleta.
Właśnie wydrukowałem kilka przedłużek motoreduktora do MkI – testy niebawem:


www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #265 dnia: Listopad 19, 2015, 11:59:12 »

Odgrzewam kotleta.
Właśnie wydrukowałem kilka przedłużek motoreduktora do MkI – testy niebawem:


Jak by zdały egzamin to chętnie kupię takie dwie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #266 dnia: Listopad 19, 2015, 23:09:57 »
Ponieważ ja swoje gniazdo klapy i tak popsułem w trakcie nieudanego rzeźbienia przedłużki z poxipolu ponad rok temu, teraz musiałem zdjąć deskę rozdzielczą i wymienić cały moduł mieszalnika.
Dzięki temu dokładnie przyjrzałem się dlaczego wyrabiają się i pękają gniazda w tych klapach. Pomierzyłem trochę i wychodzi mi, że właściwe przedłużki mogą być a nawet powinny być jeszcze dłuższe.
Sobie wsadziłem te, które wydrukowałem teraz  – w wymienionym module z klapami gniazdo było jeszcze ok więc mi te krótkie powinny wystarczyć ale w  przyszłym tygodniu wydrukuję dłuższe przedłużki i przetestuję je u kolegi u którego gniazdo klapy jest już mocno wyrobione – motoreduktor przeskakuje i klapa blokuje się na gorącym.
Czekajcie cierpliwie na testy.
Jak wszystko będzie ok to wydrukuję więcej ;-)
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #267 dnia: Listopad 23, 2015, 09:35:35 »
Panowie potrzebuję Waszej rady. Zrzucałem deskę i naprawiałem motoreduktor po stronie kierowcy. Wymieniałem też płyn w układzie chłodzenia. Zdawało się że wszystko jest ok. Ale dzisiaj zauważyłem że wieje ledwo letnim :/
Jak ustawię nawiew na wszystkie kierunki (szyba, środek i nogi) to powietrze leci głównie na szybę, nawiewu na środek praktycznie nie czuć a na nogi też wieje słabo i na dodatek zimnym powietrzem. Jak przestawię nawiew na środek to wieje normalnie, powietrze jest cieplejsze (takie samo z nawiewów kierowcy jak i pasażera więc to nie klapki). Węże nagrzewnicy i górny idący od termostatu są gorące, auto się nie przegrzewa (termostat sprawny). Płynu nie ubywa, o co chodzi? Nagrzewnica jakby była zatkana to chyba jeden z węży dochodzący do nie j był by zimny? Ogólnie w aucie jest zimno bez względu czy ustawię ręcznie 28stopni czy w trybie auto.
Co mam sprawdzić co wymienić co zepsuć by działało poprawnie i w środku było ciepło :D

Offline Dariusz Rybarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5, JUMPER
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, ASG, Żeglarstwo
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #268 dnia: Listopad 23, 2015, 16:38:20 »
Odpowietrzyłeś układ chłodzenia, bo mi to wygląda że zapowietrzony. choć nie wiem czemu nie wieje tam gdzie ustawiasz

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #269 dnia: Listopad 23, 2015, 18:23:54 »
Jestem przekonany  że układ jest odpowietrzony.  Przejechałem jeszcze około 40 km po autostradzie cały czas wiało ledwo letnie (ustawione wszystkie nawiewy), wskazówka temperatury była poniżej połowy skali. Gdy dojechałem do zjazdu i się zatrzymałem temperatura doszła do połowy skali i stabilnie się utrzymywała, przełączyłem nawiewy na środek + nogi i wiało gorącym ! Gdy tylko przestawiłem z powrotem na wszystkie nawiewy wiało letnim (sic!). A tym wianiem to jest tak właśnie dziwnie że jak ustawię na wszystkie to leci na szybę i troszkę na nogi i środkiem (ale tak minimalnie) a gdy zmienię na środek + nogi to słychać wiatr jak hula po przewodach ale prawie nie wieje, natomiast jak ustawię tylko środek to pięknie daje całą siłą wentylatora. Mam coś spierdzielone z motoreduktorem ustawiającym kierunki nawiewu ? Drażni mnie to już. W ojca lagunie jak ustawię 25stopni to po chwili jest naprawdę gorąco, w c5 jeżdżę z ustawioną temperaturą 28 i marznę :(

Offline Dariusz Rybarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5, JUMPER
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, ASG, Żeglarstwo
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #270 dnia: Listopad 23, 2015, 20:32:46 »
Tak sobie myślę że może padł Ci termostat i układ jest cały czas otwarty na duży obieg. Dlatego jest nie dogrzany. A jeśli chodzi o nawiewy to może coś źle spasowałeś kanały nawiewów i powietrze gdzieś ucieka

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #271 dnia: Listopad 23, 2015, 20:44:40 »
A może problem tkwi w tym, że jak wyciągałeś to klapy były ustawione np. na min, a wkładając ustawiłeś na max i teraz min jest np. max? Po prostu pozycja wyjściowa jest inna. To tylko moje przypuszczenie, więc jak gadam głupoty ;), to proszę o sprostowanie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #272 dnia: Listopad 23, 2015, 22:05:10 »
Jestem przekonany  że układ jest odpowietrzony.  Przejechałem jeszcze około 40 km po autostradzie cały czas wiało ledwo letnie (ustawione wszystkie nawiewy), wskazówka temperatury była poniżej połowy skali. Gdy dojechałem do zjazdu i się zatrzymałem temperatura doszła do połowy skali i stabilnie się utrzymywała, przełączyłem nawiewy na środek + nogi i wiało gorącym ! Gdy tylko przestawiłem z powrotem na wszystkie nawiewy wiało letnim (sic!). A tym wianiem to jest tak właśnie dziwnie że jak ustawię na wszystkie to leci na szybę i troszkę na nogi i środkiem (ale tak minimalnie) a gdy zmienię na środek + nogi to słychać wiatr jak hula po przewodach ale prawie nie wieje, natomiast jak ustawię tylko środek to pięknie daje całą siłą wentylatora. Mam coś spierdzielone z motoreduktorem ustawiającym kierunki nawiewu ? Drażni mnie to już. W ojca lagunie jak ustawię 25stopni to po chwili jest naprawdę gorąco, w c5 jeżdżę z ustawioną temperaturą 28 i marznę :(

Rozbierałem w czerwcu nagrzewnicę w C5 MKI i z Twojego opisu to mi wychodzi, że źle ją poskładałeś :-) Jest tam parę myków na które trzeba zwrócić uwagę przy składaniu. Na pocieszenie dodam, że ja co prawda swoją poskładałem dobrze za to na koniec jak już deska była zmontowana zachciało mi się sprawdzać czy klapa dobrze chodzi i źle włożyłem motoreduktor i ponownie uszkodziłem gniazdo, tak że klapa od strony kierowcy blokuje się w pewnym momencie i nie otwiera do końca. W lecie jest OK bo zamyka się do końca, ale jak jest zimno to nie otwiera się na max nawiew ciepłego i nawet jak ustawię 28C to leci takie raczej letnie powietrze. Na razie nawiew daje radę, ale trochę mnie to denerwuje i czuję że znowu będę musiał deskę ściągać bo od strony pasażera jak ustawię 28C to daje takim gorącym, że można pranie suszyć :-) i widać, że różnica w temperaturze nawiewu jest bardzo duża.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #273 dnia: Listopad 23, 2015, 22:24:11 »
przy pierwszej okazji sprawdzę termostat i przepłuczę nagrzewnicę.
Motoreduktory działają chyba od skrajnego do skrajnego położenia więc gdyby były źle zamontowane to by chyba wyłamały klapki ?
Jak jest u Was w C5, jak nastawicie wszystkie nawiewy to leci powietrze przez środek ? U mnie słychać powietrze ale jak by zablokowane we wnętrzu obudowy nagrzewnicy.
U mnie problemem chyba są nie klapki temperatury bo grzeje tak samo po lewej jak i po prawej, bardziej skłaniam się do problemu z klapami górnymi odpowiedzialnymi za kierunek nawiewu, ale tego to nie ruszałem i słaby nawiew mam od momentu kupna auta.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [Mk1] Ogrzewanie, klimatyzacja
« Odpowiedź #274 dnia: Listopad 23, 2015, 22:59:22 »
napisałem przecież, że prawdopodobnie źle zamontowałeś klapy od kierunków nawiewu. Sprawdzałeś przed zmontowaniem czy prawidłowo się ustawiają? Przy kręceniu jedną powinny się wszystkie odpowiednio przestawiać. Jest tam takie małe cięgno, które lubi spaść przy demontażu nagrzewnicy i później nie działa to prawidłowo.