Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)  (Przeczytany 66137 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 16, 2013, 10:43:34 »
Cytuj

Arek Marciński napisał:
Ja nie dłęm rady w weekend, goście się zjechali.
Segery bym załozył, bo jesli wiatr poderwie Ci klapę, to siłowniki wyjdą przez podsufitkę.

PS.: Fajnie że to w 100% Twoje opracowanie...kolego Mariuszu...


Z tymi segerami może masz rację, ale jak max klapę podniosłem to spojler spierał się na relingach i nie dało się więcej podnieść, a siłowniki siedziały na swoim miejscu.

Co do opracowania to zdjęcia i cały pomysł na sposób zamiany i rozbiórkę przecież był mój. Ty Arku faktycznie naprowadziłeś mnie na siłownik od 407, po tym jak umieściłem zdjęcia oryginalnego siłownika. Napisałem jednak we wcześniejszym wpisie, że pomysł z zamiennikiem siłownika od 407 był Twój więc nic sobie nie przywłaszczyłem. W każdym razie po naszej wspólnej wymianie wiadomości forumowicze mają gotowy przepis na tańszą naprawę bolączki naszych C5.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Krzysztof Nieradka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: C5 Break Mk II
  • Zainteresowania: dość szerokie
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 12, 2013, 20:52:57 »
Dzięki za naprowadzenie na właściwy trop.
Trochę poryłem w internecie i znalazłem inną sprężynę gazową, myślę że lepszą niż ta proponowana od Peugota 407.
Sprężyna o sile 640N, tym samym skoku i długości co oryginał Citroena, dodatkowy bonus to mocowanie R27 od strony cylindra (jak oryginał) i na tłoku R25 (trzeba podmienić z Citroena).
Już zamówiłem razem z siłownikami szyby, jak zamontuję to dam znać, czy udało się uniknąć przeróbek jak w przykładzie powyżej.
Pozdrawiam

PS zapomniałem o danych sprężyn, obydwie Magneti Marelli, a tu dane z zamówienia (nr producenta, nazwa, cena):

MM430719052400
Sprężyna gazowa GS0524 BMW Seria 7 (E38)
34,48 zł
2
68,96 zł

MM430719053500
Sprężyna gazowa GS0535 Citroën C5 Break
32,91 zł
2
65,82 zł

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 14, 2013, 19:06:03 »
640N zamiast 400N  razy dwa siłowniki to mamy 480N więcej. Boję się, że za mocno będzie klapę ciągnęło w górę, a to spowoduje kłopot z zamykaniem. Ja po wymianie na 400N mam teraz wystarczającą siłę, ale czekam na efekt.
Może nie wymieniaj w takim razie tych od szyby.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 14, 2013, 20:00:00 »
Cytuj

Mariusz Kawalec napisał:

Może nie wymieniaj w takim razie tych od szyby.


A kto ci powiedział, że oba amortyzatory współpracują przy podnoszeniu klapy?

Każdy amortyzator pracuje na siebie. Od klapy pracuje pomiędzy nadwoziem a klapą, od szyby pracuje pomiędzy klapą a szybą.

Offline Andrzej Ostrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Skąd: ZGIERZ
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2.0 16V LPG [mk I] 2003r.
  • Miejscowość: ZGIERZ
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 14, 2013, 20:48:36 »
Od szyby też pomaga przy podnoszeniu klapy, i to wiem z praktyki. Jak nie wierzysz to odłącz siłowniki od szyby i spróbuj podnieść klapę.

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 14, 2013, 21:08:45 »
Te siłowniki od szyby [color=CC0000]na pewno [/color] pomagają podnosić też klapę. Kto chce sprawdzić niech otworzy szybę i zobaczy, że klapę wtedy podnosi się ciężej.
Pozdrawiam Mariusz

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 15, 2013, 07:41:21 »
Cytuj

Mariusz Kawalec napisał:
Kto chce sprawdzić niech otworzy szybę i zobaczy, że klapę wtedy podnosi się ciężej.


Sprawdzę...a wymieniając amortyzatory gazowe klapy nie przyglądałem się budowie i pracy zawiasu szyby, więc mogę "konfabulować".

PS: przy zdejmowaniu podsufitki polecam wygłuszyć dach w kombi, trochę maty i pianki na "sufit" uprzyjemni jazdę. Popatrzcie, że brak kompletnie maty na płacie blachy dachu nad bagażnikiem....

Offline Adam Łosik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Świętochłowice
  • Posiadany samochód: [MK I] (Break) 2001 V6 3.0 Exclusive Automat + LPG
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Świętochłowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 26, 2013, 15:53:33 »
Cytuj

Krzysztof Nieradka napisał:
Dzięki za naprowadzenie na właściwy trop.
Trochę poryłem w internecie i znalazłem inną sprężynę gazową, myślę że lepszą niż ta proponowana od Peugota 407.
Sprężyna o sile 640N, tym samym skoku i długości co oryginał Citroena, dodatkowy bonus to mocowanie R27 od strony cylindra (jak oryginał) i na tłoku R25 (trzeba podmienić z Citroena).
Już zamówiłem razem z siłownikami szyby, jak zamontuję to dam znać, czy udało się uniknąć przeróbek jak w przykładzie powyżej.
Pozdrawiam

PS zapomniałem o danych sprężyn, obydwie Magneti Marelli, a tu dane z zamówienia (nr producenta, nazwa, cena):

MM430719052400
Sprężyna gazowa GS0524 BMW Seria 7 (E38)
34,48 zł
2
68,96 zł

MM430719053500
Sprężyna gazowa GS0535 Citroën C5 Break
32,91 zł
2
65,82 zł



Kolega Krzysztof nie chwali się jak mu wyszła wymiana siłowników ;)

Zakupiłem identyczny zestaw jak powyżej. Niestety bez przeróbek się nie obeszło. Siłownik z BMW jest o 20 mm dłuższy. Po włożeniu do auta, nie ma możliwości założyć go na "kulkę" w klapie. 640N + sprężyna: ręcznie nie da się tego wcisnąć. Poradziłem sobie obcinając o ok. 10 mm część mocowania od strony podsufitki. Gwint w tym elemencie jest dość głęboki, więc po obcięciu wystarczy końcówkę wkręcić na siłownik. Poniżej zdjęcia przed i po cięciu. Druga różnica między siłownikami, to gwint od strony tłoka. Tam jest 6 a w oryginale 8. Można by zostawić oryginalną końcówkę dostarczoną z nowym siłownikiem, ale wyglądała mi na trochę słabą więc wymieniłem na inną z metalowym gwintem. Dołożyć jeszcze trzeba dwie szerokie podkładki, które będą trzymać sprężynę. Wygląd złożonego już siłownika poniżej.

Rezultat przerósł moje oczekiwania ;) Po naciśnięciu otwierania klapy, wystarczy ją podnieść o 20 cm i potem sama wyskakuje w górę. Fakt - energicznie. Nie wiem jak to wygląda w nowym aucie, ale wydaje mi się że u mnie jest mocniej ;) Z zamykaniem nie ma większego problemu, jednak samo zrzucenie klapy na dół nie spowoduje zamknięcia. Trzeba jej "pomóc". Myślę, że te dodatkowe 240N rekompensuje zużycie sprężyny.

Podsumowując, zestaw godny polecenia, ale bez przeróbek się nie obejdzie ;)

Pozdrawiam, Adam

PS: przy zakładaniu tych siłowników należy odpiąć te od szyby, żeby klapa poszła wyżej i w razie konieczności poluzować 4 śruby zawiasów klapy, żeby się lekko odsunęły. Wtedy można je założyć na "kulki".

Offline Marek Stankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Ksawerów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,o 16v kombi 2002r
  • Zainteresowania: ogród,oczko wodne,modelarstwo-czołgi
  • Miejscowość: Ksawerów
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 28, 2013, 21:43:38 »
Opierając się na manualu kol.Andrzeja zabrałem się do roboty i zdjąłem podsufitkę.Niestety po wyjęciu zużytych siłowników okazało się,że nowe polskie zamienniki (odpowiadające wskazanym przez kol.do Puga 407)nie dają się przykręcić do stożkowych końcówek z przegubem gdyż mają na końcu cylindra gwint 6 mm a nie 8 mm ,jak w orginale.I co tu zrobić,przykleić?

Offline Zbigniew Piotrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2006 AUT
  • Zainteresowania: Fiaty ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 28, 2013, 22:35:05 »
Pojechać do tokarza, poprosić o wykonanie  redukcji, wkleić redukcję i będzie działać. Ćwiczone parę tygodni temu. W manualu w pdf też o tym jest.

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 29, 2013, 18:04:26 »
Ja regenerację mogę zrobić za 200zł dwie sprężyny w tym koszty nowych siłowników i wysyłki powrotnej (po przelewie na konto).
Pozdrawiam Mariusz

Offline Parys Alexiou

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: 2003 Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance + Stag QMax
  • Miejscowość: Police
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 30, 2013, 17:34:31 »
Dzisiaj wymieniłem w końcu u siebie. Wymieniałem tylko teleskopy od szyby, już po włożeniu jednego nowego klapa nie opadała na łeb. Tak jak któryś kolega pisał wcześniej, nie wyciągałem podsufitki, zostawiłem ją zamocowaną na przednich daszkach p.słonecznych. W tej chwili klapa od połowy sama idzie ładnie do góry. Teleskopy do C5, produkcji Krosno.
Dziękuję wszystkim, którzy opisali kolejność, było dzięki temu łatwiej i nic nie połamałem ;)

Offline Jacek Szczypiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2002r. 2.0 16v lpg stag 4
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 12, 2013, 21:39:41 »
Witam.
I ja w końcu zdecydowałem się na wyminę siłowników od szyby i dało to naprawdę zaskakujący efekt  :-) , w końcu klapa nie opada !!! Czas wymiana to ok 2 godz. Uszczelek z drzwi i plastików przy przednich pasach nie ściągałem

Offline Arek Marciński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C5 2002 2.0 16V 100kW
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 15, 2013, 14:00:13 »
Komu nie chce sie bawic polecam regeneracje tu:
http://allegro.pl/regeneracja-silownikow-klapy-citroen-c5-kombi-i3751589891.html

Tu link do profilu użytkownika, w razie gdyby aukcja zniknęła :
http://allegro.pl/show_user.php?uid=1173818

130 złotych za parkę, a robi na fajnych siłownikach.
Kolega korzystał z usług i jest zadowolony.

Nie trzeba przerabiać gwintu, jeśli dobierze się właściwy siłownik.
Jeśli ktoś już kupił z M6, to polecam wkładki helicoil do redukcji gwintu.

Polecam też wymianę na elektryczne aktuatory :) Otwieranie i zamykanie klapy na leniucha :D

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 21, 2013, 11:55:10 »
Witam Szanownych Kolegów,

Zainteresowały mnie siłowniki z BMW o których pisaliście (najbardziej dodatkowe 200N na stronę które potencjalnie mogą kompensować osłabioną sprężynę). Kolega Adam opisywał swój sposób adaptacji tych siłowników, ja natomiast postanowiłem pójść nieco inną drogą (ale nie tą co Saba ;-) ). Otóż siłowniki BMW posiadają gwint M6/fi8 który nijak nam nie pasuje ponieważ oryginalny to M8/fi8. Sam siłownik jest też, według moich pomiarów, większy o 13mm (Adam pisał że w jego przypadku było to 20mm) - może różnica wynika z pomiaru - ja mierzyłem całość tzn tłoczysko + cylinder + nagwintowane cześci. Postanowiłem skrócić tłoczysko i je przegwintować na M8. I tutaj jest największa zagwozdka... ponieważ siłowniki z BMW są dłuższe i to praktycznie wyłącznie przez dłuższy cylinder a nie tłoczysko... to czy po skróceniu da się zamknąć klapę? Odpowiedź brzmi TAK!
Proszę zerknąć na zdjęcia. Tłoczysko skrócone o 13mm, przegwintowane na długości 13mm, wymiary całkowite siłownika nie zostały zmienione. Klapa po otwarciu i uniesieniu o 10-15 stopni sama idzie do góry, osiąga taką samo pozycję maksymalną i daje się bez problemu zamknąć, robi to nawet sama jeżeli puścimy ją (tzn lekko pchniemy w dół) przy otwarciu około 30 stopni.
Generalnie jestem bardzo zadowolony.

Ale UWAGA: nagwintowanie tłoczyska to nie lada wyzwanie! Ponieważ trzeba mocno zamocować tłoczysko ... ale tak żeby nie porysować ani uszkodzić jego powierzchni. Ja wyprofilowałem pilnikiem żłobki pod klucz przy samym końcu gwintu.

Pozdrawiam serdecznie.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 01, 2014, 19:22:31 »
Witam, czy siłowniki od MKII będą pasowały do MK I ?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 02, 2014, 08:02:02 »
Tak.

Offline Michał Stolorz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 mk1 kombi 2.0 16V
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 25, 2014, 15:48:40 »
Witam,dziś wymieniłem siłowniki zastosowałem takie do Renault megane clasik "Krosno nr 23152".Trzeba przerobić gwinty z m6 na m8 ale wymiary niemal identyczne +5mm.Gwint zrobiłem z tulejek rozprężnych m6 na wiertło 8 mm, nagwintowałem na zewnątrz .Te 5mm tłoka  lekko zeszlifowałem i też nagwintowałem narzynką m8 i nakręciłem podkładkę z oryginału.Wszysyko pasuje i pracuje idealnie.
Pozdrawiam.

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 25, 2014, 19:38:16 »
Cytuj

Michał Stolorz napisał:
Witam,dziś wymieniłem siłowniki zastosowałem takie do Renault megane clasik "Krosno nr 23152".Trzeba przerobić gwinty z m6 na m8 ale wymiary niemal identyczne +5mm.Gwint zrobiłem z tulejek rozprężnych m6 na wiertło 8 mm, nagwintowałem na zewnątrz .Te 5mm tłoka  lekko zeszlifowałem i też nagwintowałem narzynką m8 i nakręciłem podkładkę z oryginału.Wszysyko pasuje i pracuje idealnie.
Pozdrawiam.


Jaki koszt?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 25, 2014, 21:25:08 »
Cytuj

Michał Stolorz napisał:
Witam,dziś wymieniłem siłowniki zastosowałem takie do Renault megane clasik "Krosno nr 23152".....Wszysyko pasuje i pracuje idealnie.
Pozdrawiam.


Siłownik klapy break'a ma siłę wyrzutu 930N , a Ty zastosowałeś o sile 410N. Dziwne....chyba, że zamontowałeś do innej wersji nadwozia.

Offline Michał Stolorz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 mk1 kombi 2.0 16V
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpień 25, 2014, 22:51:03 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Cytuj

Michał Stolorz napisał:
Witam,dziś wymieniłem siłowniki zastosowałem takie do Renault megane clasik "Krosno nr 23152".....Wszysyko pasuje i pracuje idealnie.
Pozdrawiam.


Siłownik klapy break'a ma siłę wyrzutu 930N , a Ty zastosowałeś o sile 410N. Dziwne....chyba, że zamontowałeś do innej wersji nadwozia.
930N razem ze sprężyną, sam siłownik oryginał ma 400N.Koszt siłowników 32 zł sztuka,tulejki rozprężne 10 sztuk w markecie budowlanym 12zł,pręt gwintowany m10 do zrobienia ściągacza sprężyny 6zł szt, klej do gwintów tzw płynny metal 12 zł.

Offline Marcin Grzegorczyk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 946
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Jest: Peugeot 207. Nissan Qashqai II. Był: C5 2.0 Pb 2002r., C3 1,1 Pb 2002r.
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 25, 2014, 23:28:46 »
Cytuj

Michał Stolorz napisał:
930 razem ze sprężyną, sam orginał ma 400N.Koszt siłowników 32 zł sztuka,tulejki rozprężne 10 sztuk w markecie budowlanym 12zł,pręt gwintowany m10 do zrobienia ściągacza sprężyny 6zł szt, klej do gwintów tzw płynny metal 12 zł.


A ile kosztuje robocizna i czy robisz komercyjnie? ;-)

Offline Michał Stolorz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: C5 mk1 kombi 2.0 16V
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpień 25, 2014, 23:35:32 »
Nie,robiłem dla siebie.Mogę doradzić ,wierz mi to naprawdę nie jest trudna robota a satysfakcja ogromna :-)

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Re: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 16, 2014, 20:05:56 »
Wymieniłem siłowniki (sprężyny gazowe) zgodnie z instrukcjami Mariusza i Andrzeja. Dzięki wielkie! :-)
Niestety po roku ponownie padły siłowniki. Ostatnie zamontowałem firmy Carpol. Jak widać, nie są za dobre. Czy ktoś może potwierdzić, że u niego działały dłużej jakiejś innej firmy, np Krosno? Przymierzam się do wymiany pod koniec miesiąca, aby w ziemie nie oberwać klapą :-(

Offline Szymon Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1,6 (110 KM)
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MkI] Siłowniki klapy bagażnika (break)
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 14, 2015, 12:56:21 »
Witam

Ja też miałem problem z siłownikami klapy, Citroen c5 po lifcie. I najlepszym sposobem jest wymiana na siłowniki z Krosna od Renault Megane nr 23152 (tak jak wcześniej ktoś pisał). Wystarczy tylko dorobić tulejkę z gwintem fi8, aby założyć ją od strony cylindra oraz  przegwintować (3-4 zwoje) tłoczysko, aby można było założyć podkładkę metalową. Całość wychodzi dużo taniej, oczywiście, aby wymienić siłownik trzeba mieć ściągać, bez tego ani rusz.

Pozdrawiam