Krzysztof Nieradka napisał:
Dzięki za naprowadzenie na właściwy trop.
Trochę poryłem w internecie i znalazłem inną sprężynę gazową, myślę że lepszą niż ta proponowana od Peugota 407.
Sprężyna o sile 640N, tym samym skoku i długości co oryginał Citroena, dodatkowy bonus to mocowanie R27 od strony cylindra (jak oryginał) i na tłoku R25 (trzeba podmienić z Citroena).
Już zamówiłem razem z siłownikami szyby, jak zamontuję to dam znać, czy udało się uniknąć przeróbek jak w przykładzie powyżej.
Pozdrawiam
PS zapomniałem o danych sprężyn, obydwie Magneti Marelli, a tu dane z zamówienia (nr producenta, nazwa, cena):
MM430719052400
Sprężyna gazowa GS0524 BMW Seria 7 (E38)
34,48 zł
2
68,96 zł
MM430719053500
Sprężyna gazowa GS0535 Citroën C5 Break
32,91 zł
2
65,82 zł
Kolega Krzysztof nie chwali się jak mu wyszła wymiana siłowników
Zakupiłem identyczny zestaw jak powyżej. Niestety bez przeróbek się nie obeszło. Siłownik z BMW jest o 20 mm dłuższy. Po włożeniu do auta, nie ma możliwości założyć go na "kulkę" w klapie. 640N + sprężyna: ręcznie nie da się tego wcisnąć. Poradziłem sobie obcinając o ok. 10 mm część mocowania od strony podsufitki. Gwint w tym elemencie jest dość głęboki, więc po obcięciu wystarczy końcówkę wkręcić na siłownik. Poniżej zdjęcia przed i po cięciu. Druga różnica między siłownikami, to gwint od strony tłoka. Tam jest 6 a w oryginale 8. Można by zostawić oryginalną końcówkę dostarczoną z nowym siłownikiem, ale wyglądała mi na trochę słabą więc wymieniłem na inną z metalowym gwintem. Dołożyć jeszcze trzeba dwie szerokie podkładki, które będą trzymać sprężynę. Wygląd złożonego już siłownika poniżej.
Rezultat przerósł moje oczekiwania
Po naciśnięciu otwierania klapy, wystarczy ją podnieść o 20 cm i potem sama wyskakuje w górę. Fakt - energicznie. Nie wiem jak to wygląda w nowym aucie, ale wydaje mi się że u mnie jest mocniej
Z zamykaniem nie ma większego problemu, jednak samo zrzucenie klapy na dół nie spowoduje zamknięcia. Trzeba jej "pomóc". Myślę, że te dodatkowe 240N rekompensuje zużycie sprężyny.
Podsumowując, zestaw godny polecenia, ale bez przeróbek się nie obejdzie
Pozdrawiam, Adam
PS: przy zakładaniu tych siłowników należy odpiąć te od szyby, żeby klapa poszła wyżej i w razie konieczności poluzować 4 śruby zawiasów klapy, żeby się lekko odsunęły. Wtedy można je założyć na "kulki".