Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 87336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Wóltański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Audi a4 b5 Grand Picasso II
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #375 dnia: Styczeń 02, 2023, 10:15:33 »
Szkoda że dopiero teraz, już mam odłączone adblue, a wystarczyło podać napięcie +5v i dwa oporniczki i wszystko było by ok. No trudno

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka


Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #376 dnia: Luty 03, 2023, 15:21:21 »
Witam mam taki problem wylogowalem sobie adblue 2.0 Bluehdi Ds5, i po miesiącu zauwazylem ze nie wypala sie fap (mam kontrolke)wlazlem w DB w info lini wudechu 1,2 - nie zmieniaja sie tam wartosci odleglosc przebyta od ostatniej regeneracji, objętość sadzy oraz popiołów... widać tylko że ubywa płyn fap tak jak należy. Tuner powiedział że dużo tego już wyprogramowal i pierwszy raz się spotkał z takim przypadkiem i że może mi przewrócić adblue, tylko że czeka mnie wtedy wymiana zbiornika bo pompa siadła. Czasami zapala sie komunikat o możliwości zapchania filtra-patrz instrukcja i oprócz tego nic niepokojącego się nie dzieje. Różnica ciśnień na wolnych obrotach i po przygazowaniu ok.Może ktoś doradzi co z tym zrobić,może poprostu macher się nie popisał i trzeba poszukać innego?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #377 dnia: Luty 03, 2023, 19:37:44 »
Cofnij się stronę wcześniej, przeczytaj jak zdiagnozować usterkę w zbiorniku adblue, napraw, przywróc i nie czekaj aż Ci się jeszcze FAP zapcha.

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #378 dnia: Luty 04, 2023, 09:36:08 »
Już to kiedyś czytałem i szczerze? Nie na moje nerwy bo oprócz czasu i jakiś tam umiejętności, jak uda się coś tam naprawić to i tak jeździsz jak na ,,bombie,, do następnego komunikatu - usterka napraw samochód. Widać tam, ile rzeczy może się popsuć i się niestety psuje i co z tymi co się w ogóle nie znają? Mają za każdym razem wymieniać zbiornik? Będę obserwował, w razie czego fap będzie  następny...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #379 dnia: Luty 04, 2023, 20:15:52 »
Psuje się zazwyczaj czujnik temperatury grzałki. Jak układ grzałki nie przejdzie testu to odcina całość. Generalnie chciałem zachęcić do powrotu AdBlue bo jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań.

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #380 dnia: Luty 04, 2023, 22:17:47 »
Tak samo ja, fajną rzecz w sumie wymyślili z tym SCR w ciężarówkach działa to bezawaryjne i denerwuje mnie że w większości marek samochodów osobowych a także maszyn  rolniczych zawodzi - tak mi powiedział gość od tuningu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #381 dnia: Luty 05, 2023, 19:42:54 »
No dobrze ale który obwód u Ciebie był niesprawny. Robiłeś test układu w DB?

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #382 dnia: Luty 05, 2023, 20:42:17 »
Wyskoczył błąd P20E900(zbyt duże ciśnienie mocznika)bez odliczania kilometrów, pokazywało 7 barów i nie można było skasować tego błędu przez co nie pozwalało przeprowadzać testu żadnego obwodu.

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #383 dnia: Maj 15, 2023, 14:44:00 »
Co prawda mam 3008 (P84) a temat dotyczy C5, jednak zważywszy na to że na forum Peugeota nikt nie chce się podzielić wiedzą lub nie zna tematu, postanowiłem zapytać tutaj, bo tu zawsze jakoś pomóc otrzymywałem mając różne Citroeny.
A więc tak, pojawiają mi się błędy związane z NOx czyli znany tu błąd U059E 81 ( usterka komunikacji z systemem NOx) i błąd P2207 00 (podgrzewanie sondy NOx) auto mam od końca kwietnia i na początku check engine pojawiał się co 5-6 dni a następnie coraz częściej, teraz błąd po skasowaniu pojawia się następnego dnia. Jest tylko ikona check engine i napraw silnik, być może po dłuższym jeżdżeniu wyskoczyłoby też UREA. Tunap oczywiście zaaplikowany z dolewką mocznika 10L,  wnioskuję że do wymiany jest sonda NOx ?
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #384 dnia: Maj 15, 2023, 14:47:22 »
Sprawdziłeś kable sondy? czy jakieś zwierzę niczego nie podgryzło? Rzadko się zdarza żeby oba obwody padły, chyba że U059 jest wynikiem P2207.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #385 dnia: Maj 15, 2023, 15:12:55 »
Szczerze to jeszcze nie miałem okazji wbić się na kanał, czyli ten błąd podgrzewania
 to zbiornik a nie sonda ?
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #386 dnia: Maj 15, 2023, 15:25:30 »
To podgrzewanie stricte sondy nox a nie mocznika w zbiorniku. Każda sonda wymaga określonej temperatury żeby sprawnie pracowała i grzałka ma to zapewnić. Prawdopodobnie dwa białe kabelki w złączu sondy to obwód podgrzewania, pozostałe dwa to odczyt parametrów.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #387 dnia: Maj 15, 2023, 15:57:01 »
Postaram się to jutro sprawdzić na jakimś kanale, czy czasem coś czegoś nie obgryzło albo styki niezaśniedziały. Nie wiesz jakie tam wartości na stykach powinny być by ją pomierzyć ? Ewentualnie pozostaje zakup sondy. Znalazłem na Ali że są po 300 zł, to 1/3 oryginału, pytanie ile ona podziała, w sumie to za niewielkie pieniądze można podmienić, gorzej jak kupię tą za 1000 i dalej bedą alarmy i się okaże że to problem ze zbiornikiem, tego jeszcze na Ali nie znalazłem
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #388 dnia: Maj 15, 2023, 16:52:45 »
Grzałka chyba ok. 3,5 ohm. Reszta nie wiem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #389 dnia: Maj 15, 2023, 16:53:32 »
@Andrzej Makowski  Dokopałem się do tego sensora nox, teraz pytanie, numer sensora to 9675358480, czy muszę szukać dokładnie z tym numerem czy inne też podejdą np. 9821120980 ? Generalnie wyglądają tak samo
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2023, 21:02:15 wysłana przez Mariusz Dziadzio »
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #390 dnia: Maj 17, 2023, 18:39:22 »
A ja bym jeszcze nic nie wymieniał tylko dolał tunapa, dawkę na 10litrów. 2 tygodnie temu też mi wywaliło błąd, oczywiście inny, klasyczny dla c5, czyli ciśnienie. Podpiąłem DB i wyszło 7 bar. Zawsze miałem 4. Odkręciłem korek, zero gazowania, dolałem tunapa na 10 litrów. Nie rozpisując się po 2 dnach wszystkie kontrolki zgasły, a miałem już odliczanie. Cała sytuacja miała miejsce jakieś 2 tygodnie po uzupełnieniu mocznika, oczywiście z dawką tunapa. Być może w c4 wywala inny błąd, a efekt jest ten sam. To dziwny system ale tunap często pomaga. Dolej pojeździj i zobaczysz jaki efekt. Koszt dolewki praktycznie żaden, a sonda parę pln kosztuje i wcale nie musi być poprawy. Jak się cofniesz dwie strony wcześniej, to opisywałem dokładnie swój przypadek z lata zeszłego roku.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #391 dnia: Maj 17, 2023, 19:17:48 »
Jeżdżę na potrójnej dawce tunapa od ok  dwuch tygodni, ale póki co się wstrzymuję z zakupem czegokolwiek bo 100%-wej pewności nie mam że to wina sondy, to często loteria a koszt sondy to tysiak więc nie mało, ale pytam o te numery bo w Chinatown można kupić za 1/3 ceny ale z kodem 98 211 209 80, więc przynajmniej nie wywaliłbym tysiaka jakby nie to było przyczyną.  Zauważyłem wczoraj przy wymianie oleju że wtrysk mocznika w tych dziurkach jest cały w tych kryształkach mocznika, spróbuję to jutro polać gorącą wodą by to roztopić, może to przez to te błędy.
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #392 dnia: Maj 17, 2023, 19:57:02 »
Robiłeś test układu AdBlue DiagBoxem? Tam dosyć precyzyjnie wskazuje która część układu jest niesprawna.

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #393 dnia: Maj 17, 2023, 20:07:02 »
Testu poszczególnych elementów nie robiłem, tylko sprawdzałem parametry podczas jazdy, jeśli chodzi o ciśnienie na pompie to na postoju jest 4 bary, podczas jazdy czasem mocznik się dolewa to jest ponad 5,5 bara. Trochę teraz mam termin napięty ale może jutro znajdę chwilę to zrobię test poszczególnych elementów diagboxem. Sprawdzałem wczoraj miernikiem sondę, pomiędzy białymi przewodami jest 0 ohm
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #394 dnia: Maj 17, 2023, 20:11:52 »
Kiedyś jakiś film na YT oglądałem jak się czyści sondę i wtryskiwacz. Wystarczy namoczyć w wodzie destylowanej o temperaturze pokojowej. Tego nalotu rzeczywiście jest tam duż, może takie czyszczenie by pomogło.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #395 dnia: Maj 17, 2023, 20:14:07 »
Zastanawiam się czy nie spryskać tego wtryskiwacza tunapem
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 075
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #396 dnia: Maj 18, 2023, 07:28:23 »
Jeżdżę na potrójnej dawce tunapa od ok  dwuch tygodni, ale póki co się wstrzymuję z zakupem czegokolwiek bo 100%-wej pewności nie mam że to wina sondy, to często loteria a koszt sondy to tysiak więc nie mało, ale pytam o te numery bo w Chinatown można kupić za 1/3 ceny ale z kodem 98 211 209 80, więc przynajmniej nie wywaliłbym tysiaka jakby nie to było przyczyną.  Zauważyłem wczoraj przy wymianie oleju że wtrysk mocznika w tych dziurkach jest cały w tych kryształkach mocznika, spróbuję to jutro polać gorącą wodą by to roztopić, może to przez to te błędy.
Zasadniczo mocznik świetnie rozpuszcza się w wodzie. Martwi mnie tylko kwestia tego że wychodzi on poza wtryskiwacz... To sugeruje nieszczelność obudowy. Raczej bez wymiany nic z tego nie będzie.

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #397 dnia: Maj 18, 2023, 07:36:03 »
Też mi się to nie podoba że to jakoś przeciekło i masz rację że raczej bez wymiany wtryskiwacza się nie obejdzie, nawet jak go wymyję to on i tak jest rozszczelniony. Ale to raczej nie przez wtryskiwacz wywala mi błąd podgrzewania sondy. Wie ktoś jaki jest nr tego wtryskiwacza ?
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #398 dnia: Maj 18, 2023, 09:46:38 »
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #399 dnia: Maj 18, 2023, 10:00:51 »
Dzięki, wtrysk przeczyszczę, robiłem test diagboxem elementów systemu nox, wszystkich testów póki co nie robiłem bo silnik zimny ale podczas testu podgrzewania sondy NOx wyskoczyło że podczas testu napotkało błąd. Czyli wychodzi że sonda do wymiany jednak.
Pozdrawiam :-)  Mariusz