Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Tomasz Jasiukajć w Grudzień 28, 2013, 16:51:17
-
Witam.Jako że od niedawna posiadam 2,2 hdi automat i mam zamiar doprowadzić go do stanu zadowalającego chcę zapytać czy wymienia się olej,filtr lub to i to w automatycznej skrzyni.Zauważyłem wyciek oleju z jednej z półosi i niepokoi mnie to bo wiadomo ile naprawa kosztuję.Jeśli się wymienia to jak od czego zacząć, jaki olej filtr itd.Bardzo proszę o te informację.
-
W tej skrzyni wymienia się i olej i filtr.
Prawdopodobnie masz taką skrzynię jak poniżej, więc czytaj.
Strona tutaj (http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-4hp20-zf-friedrichshafen-ag,4,32.html)
-
Jeśli jest 4HP20 to filtra sie nie wymienia
-
Wymienia się, ale skrzynię trzeba rozebrać.
-
ZF 4HP20 - wymieniamy olej i filtr, jeżeli trzeba to wrzucę zdjęcie mojego filtra dla potwierdzenia, że jednak wymienia się komplet.
-
Jeśli to nie kłopot to proszę o zdjęcie filtra.Olej znalazłem filtra nie.A gdzie znajdę bagnet w skrzyni?
-
Gdzie będziesz przeprowadzał naprawę ? Pamiętaj, że do wymiany filtra należy wyjąć i rozebrać skrzynię. Bagnetu oleju nie ma w C5. Zdjęcie filtra zrobię po weekendzie.
-
Wojciech Kmera napisał:
Gdzie będziesz przeprowadzał naprawę ? Pamiętaj, że do wymiany filtra należy wyjąć i rozebrać skrzynię. Bagnetu oleju nie ma w C5. Zdjęcie filtra zrobię po weekendzie.
Autor wątku ma problem z wyciekiem z półosi, więc raczej będzie wymieniał uszczelniacz półosi a nie naprawiał skrzynię. Jeśli skrzynia działa dobrze to nie będzie jej rozbierał.
W tej sytuacji rację mają przedmówcy mówiąc że filtra się nie wymienia. Filtr nie podlega wymianie okresowej, lecz wymianie w razie rozbiórki skrzyni.
No chyba ze autor ma problem z pracą skrzyni - ale tego nie napisał.
-
Już całkiem zgłupiałem.Każdy piszę z Was co innego.Skrzynia pracuje jeszcze dobrze.Mam tylko mały wyciek oleju na półosi od str.kierowcy.Czy można jakoś sprawdzać poziom oleju,dolać i czy skrzynia wymaga wymian materiałów eksplaatacyjnych ,o których pytałem wcześniej?
-
Skoro masz wyciek na półosi, to wymień uszczelniacz. Koszt kilkadziesiąt złotych, plus wymiana (na pewno więcej niż koszt uszczelniacza, jest trochę zabawy). Przy okazji, skoro i tak będzie zlewany do wymiany uszczelniacza olej ze skrzyni, warto wymienić. Statycznie. Tzn ile zlano, tyle wlać nowego. Można też dynamicznie, ale szkoły, jak zwykle, są dwie. Mazowiecka, i Otwocka. Przy wymianie dynamicznej, jeśli olej był mocno zużyty, skrzynia może dostać "szoku".
Skoro piszesz chaotycznie, to nie dziw się, że odpowiedzi też są dwuznaczne...
-
Ten wątek to kolejny przykład porad z dup...y wziętych dla "świeżaka", porad które udzielają osoby mające niewątpliwą wiedzę o C5. Nie wiem z czego to wynika, ale przydało by się wykazać trochę myślenia i empatii przed udzieleniem porady o demontażu skrzyni i jej rozbiórce za dużą kwotę przy banalnym wycieku z uszczelniacza półosi.
Zamiast tego nastąpiło zafixowanie się na filtrze i bezsensowna w tym kontekście dyskusja o jego wymienianiu/niewymienianiu zamiast na ISTOCIE problemu który ma pytający.
Często to niestety występuje i powoduje że ludzie zrażają się do tego forum nie otrzymując rad, lecz teksty które rozmywają istotę problemu.
Zrób tak jak pisze Darek Kłeczek, wymień uszczelniacz, wymień olej statycznie i nic więcej nie potrzeba, bo będzie to nadgorliwością i zbędnymi kosztami.
-
Tomasz Jasiukajć w pierwszym poście napisał, że ma wyciek z półosi, zapytał też o olej i filtr skrzyni biegów i ewentualną wymianę, więc nie wiem o co Ci chodzi...
Po pierwsze, wymień ten uszczelniacz o którym już tu ktoś wspomniał. A olej i filtr w skrzyni możesz wymienić profilaktycznie, bo jak każdy olej to i on podlega zużyciu i wymiana nie przeszkadza.
O co ta kłótnia z filtrem ? Jeżeli wymieniasz olej w samochodzie to dlaczego wymieniasz olej silnikowy razem z filtrem oleju ? Przecież możesz wymieniać tylko i wyłącznie sam olej.
-
Wojciech Kmera napisał:
O co ta kłótnia z filtrem ? Jeżeli wymieniasz olej w samochodzie to dlaczego wymieniasz olej silnikowy razem z filtrem oleju ? Przecież możesz wymieniać tylko i wyłącznie sam olej.
O to, że aby w tej skrzyni wymienić filtr oleju, to trzeba ją wyjąć z auta, i rozebrać...
Wojtku, umiejscowienie filtra oleju w tej skrzyni jest ciut inne niż filtra oleju silnikowego...
-
Wiem o tym, bo sam wymieniałem filtr i olej w tej skrzyni przy okazji wymiany uszczelniacza wału. Napisałem o tym dlaczego kolega Andrzej tak strasznie się oburzył, jeśli tylko odpowiedzieliśmy na pytania autora na temat oleju i filtra.
-
Wojciech Kmera napisał:
Napisałem o tym dlaczego kolega Andrzej tak strasznie się oburzył, jeśli tylko odpowiedzieliśmy na pytania autora na temat oleju i filtra.
Wojtek, to naprawdę proste.
Ludzie pytający często nie pytają precyzyjnie, nie mając wiedzy w temacie.
Już w pierwszym pytaniu sprawa jest prosta, problemem kolegi jest wyciek z półosi. Wymienia się uszczelniacz.
Zgodzisz się że do tego demontaż skrzyni nie jest potrzebny.
Racja, oprócz tego pyta o olej i filtr.
Tomasz Jasiukajć napisał:
czy wymienia się olej,filtr lub to i to w automatycznej skrzyni.Zauważyłem wyciek oleju z jednej z półosi i niepokoi mnie to bo wiadomo ile naprawa kosztuję.Jeśli się wymienia to jak od czego zacząć, jaki olej filtr itd.Bardzo proszę o te informację.
Ty natomiast odpowiadasz kierując go jednoznacznie na niepotrzebny demontaż i rozbiórkę skrzyni, skupiając się na filtrze oleju. Przecież od razy widać, że w tym przypadku tematu wyjmowania filtra oleju i rozbiórki skrzyni PO PROSTU NIE MA.
Wojciech Kmera napisał:
Gdzie będziesz przeprowadzał naprawę ? Pamiętaj, że do wymiany filtra należy wyjąć i rozebrać skrzynię. Bagnetu oleju nie ma w C5. Zdjęcie filtra zrobię po weekendzie.
Tutaj podobnie:
Marek Bor napisał:
W tej skrzyni wymienia się i olej i filtr.
Prawdopodobnie masz taką skrzynię jak poniżej, więc czytaj.
Strona tutaj (http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-4hp20-zf-friedrichshafen-ag,4,32.html)
Nie ma NAJBARDZIEJ ISTOTNEJ w tym momencie informacji, że filtr owszem jest wymienny, lecz nie podlega wymianie okresowej lecz wymaga rozebrania skrzyni - niepotrzebnej w tym wypadku.
W tym ze skrzynia działa dobrze i nie ma sensu jej rozbierać i wymieniać filtra utwierdza nas kolejny wpis na końcu którego jest w końcu lepiej sformuowane pytanie "czy skrzynia wymaga wymian materiałów eksplaatacyjnych". Odpowiedź brzmi: OLEJ-TAK, FILTR-NIE.
Mam rację ?
Tomasz Jasiukajć napisał:
Mam tylko mały wyciek oleju na półosi od str.kierowcy.Czy można jakoś sprawdzać poziom oleju,dolać i czy skrzynia wymaga wymian materiałów eksplaatacyjnych ,o których pytałem wcześniej?
Nie wiem jak dobrze ująć istotę problemu. To jest jak z tłumaczeniem z innych języków. By nie pojmować pytania literalnie, słowo po słowie, lecz rozumieć cały sens kontekstowo, widzieć ISTOTĘ problemu, a nie skupić się na pobocznym szczególe nie mającym znaczenia dla ISTOTY problemu.
Nie umiem inaczej tego wyjaśnić, ale dla mnie jest to bardzo proste po pierwszym przeczytaniu. Ale ja mam humanistyczny umysł (choć jestem informatykiem), a takie myślenie nie jest czasem dobre w dzisiejszych zerojedynkowych czasach ;-)
Pozdrawiam
-
Tomasz Jasiukajć napisał:
Jeśli to nie kłopot to proszę o zdjęcie filtra.Olej znalazłem filtra nie.A gdzie znajdę bagnet w skrzyni?
Bagnetu ta skrzynia nie posiada, poziom oleju sprawdza się przy pomocy korka wyrównawczego poziomu oleju w okolicach wyjścia półosi ze skrzyni, odkręcasz ten korek uruchamiasz silnik i podczas pracy skrzyni wlewasz olej przez odpowietrznik górny skrzyni aż zacznie się wylewać przez korek wyrównawczy ( koniecznie na odpalonym silniku aby olej w skrzyni pracował ) jak zacznie się wylewać zakręcasz i gasisz silnik. Tak z tego co pamiętam była opisana wymiana w instrukcji serwisowej do wyszukania w necie... skrzynia to 4HP20 a Google nie gryzie. Jeśli nie czujesz się na siłach i nie robiłeś nic sam przy automacie radzę oddaj do rozsądnego warsztatu żeby nie narobić sobie problemu... wlewanie oleju w takiej ilości jak się zlało to głupota, dlaczego? gdyż nie wiadomo ile ci przez tą półoś wyciekło w międzyczasie... i nie wiesz też czy przypadkiem kiedyś ktoś nie zadbał o prawidłowy stan przy wymianie? więc przy głupiej wymianie uszczelniacza półosi trzeba zrobić to porządnie żeby potem nie płakać że skrzynia się zatarła....
-
idac dalej za postami mozna samochod pochylic na kolysce i olej nie wycieknie ... dla mnie logiczne ze jak cieknie to sie wymienia coś uszczelniajacego a jak wycieklo to sie uzupelnia . A jak chce sie miec buty to sie idzie do szewca itp.
-
Witam
Ma problem z wyciekiem z półosi, więc raczej będę wymieniał uszczelniacz. Może ktoś dokładniej wiej jakie są koszta takiej operacji i jak w praktyce to wygląda ?
Co warto wiedzieć na ten temat ..
-
Pytanie może trywialne do Piotra i pozostałych kolegów. Czy do sprawdzenia poziomu oleju w C5V6 to trzeba zrobić to na kanale, tzn czy ta śruba która pokazana jest na rysunkach jest od tyłu czy może jest to dodatkowa od przodu skrzyni pod filtrem powietrza(na dole). Będę zmieniał część oleju i chce wiedzieć czy muszę jechać na kanał.
-
Kanał i lex do pomiaru temperatury
-
Dzięki Lex mam kanał załatwię.
-
Ad. filtr
Ja potrafię wymienić filtr bez rozpoławiania skrzyni 4HP20 ale to inne bajka
Ad. uszczelniacz
wymienić na nowy ale trzeba półoś wyjąć
Ad. olej
Warto wymienić ok 4l oleju ale należy znać procedurę wymiany , jest opisana na necie .
Moim zdaniem czasem nie ma co oszczędzać a jechać do warsztatu . Nawet nie chodzi o kanał ale o wiedze jak to zrobić
-
A ja mam pytanie czy Twoja c5 2.2 z automatem zbiera się od zera. Mój ledwo się toczy i po 2 - 3 sek startuje. Film w załączeniu https://www.youtube.com/watch?v=S4oF1XRccgk&list=UUYj3LbLMHjy4k0KH821B__A
-
Bartłomiej Trocha napisał:
A ja mam pytanie czy Twoja c5 2.2 z automatem zbiera się od zera. Mój ledwo się toczy i po 2 - 3 sek startuje. Film w załączeniu https://www.youtube.com/watch?v=S4oF1XRccgk&list=UUYj3LbLMHjy4k0KH821B__A
Twój film jest prywatny, jak mamy go obejrzeć?...
-
Ok film już jest publiczny. Sory, że podpinam się pod temat ale tym autem nie da się jeździć po mieście. Start z pod świateł to masakra zwykły autobus wystuka mnie na całą jego długość z tyłu trąbią jednym słowem katastrofa. Każde włączenie się do ruchu to 100% wymuszenie pierwszeństwa. !!!POMOCY!!! też tak macie czy mój (mojej żony) się aż tak mocno zdup..ił. Dzisiaj sprawdzałem na zimnym silniku. Pedał w podłodze a auto zaczęło jechać dopiero po ponad 100 metrach a wrażenie takie jakby auto pchały 2 osoby pod góre.
Zrobiłem pomiar na ciepłym silniku od 0 do 50 km/h średnio 6,7 sekundy
-
Eeeee wachy nie masz! Wszak żyd się pali.
A na serio podmień z kimś przepływomierz.
-
Wacha byłą bo tyle co rezerwa pikła. Właśnie wracam z pomiaru. Zimny silnik minimalnie pod góre od 0 do 50 km/h 10 sek !!!! tak 10 sek. NIe ma żadnego komunikatu trybów serwisowych itp
nagrane przed chwilą
https://www.youtube.com/watch?v=57nYMcbGVNU&feature=youtu.be
-
U mnie startuje z minimalnym opóźnieniem ale idzie jak przecinak,czytałem gdzieś na forach że one tak mają elektronika +potencjometr gazy stąd ta zwłoka.Przy normalnej jeździe nie przeszkadza,przy wyścigu na ćwierć mili można się wygłupić i mówić,że się gra w kole szachowym i stąd ten reflex.
-
Silnik wyraźnie nie ma mocy. A przyczyn może być wiele.
-
Skoro wątek ogólnie o asb w mk I, to pozwolę sobie...
Przyzwyczajenie z Jeepa mam (czy - miałem) takie, że dość szybko przełączam z D(rive) na P(arking). I tu ciekawostka - zdarzyło mi się niedawno coś takiego: zaparkowałem, przerzuciłem na P, ale jakby niedokładnie, bo na wyświetlaczu nie zaświeciła się kontrolka P. Za to blokada wybieraka, ta odłączana hamulcem, złapała i nie chciała puścić. Nie było "choinki", jak przy awarii sterownika skrzyni - po prostu nie świeci nic, ani P, ani N ani R ani D, blokada trzyma, auto stoi.
Pomogło - doraźnie - bujnięcie samochodem, P złapało i dało się włączyć R, N, D. Sprawa nie występuje przy wolniejszym i bardziej uważnym przełączaniu na P, niemniej zastanawiam się - jest jakiś problem, coś się zużywa/kończy, czy uważniej przełączać i będzie działać do samego końca (mojego albo jej ;-) )
-
Jesteś tak oszczędny w wiadomościach NT swojego samochodu że nawet wróżbita Maciej nie wie nic w tym temacie. Bądź tak uprzejmy uzupełnij profil ,napisz jaki masz samochód z jakim silnikiem i z jaką skrzynia biegów.
-
Napiszę za Wojtka - MkI, 2.0 Pb+LPG, AL4
-
Emil Uzunow napisał:
Napiszę za Wojtka - MkI, 2.0 Pb+LPG, AL4
Tak, moje byłe auto teraz jeździ w Piasecznie :-)
-
Jeździ nie tylko w Piasecznie, ale tu mieszka ;)
Mimo chęci - nie udało mi się uzupełnić profilu. Wpisałem co należy, a zostało co było. Ale mea culpa - nie wpisałem w wątku (chwilę wcześniej poprawiałem profil i uspokojony komunikatem "zmiany zapisane" nie weryfikowałem tego).
Samochód to C5 2.0 16v z 2003 roku, niestety nie wiem jaki mam model skrzyni biegów - o ile da się to wyśledzić w dekoderze VINu, to za chwilę uzupełnię informację.
Edit: Jeśli dobrze myślę - skrzynia BVA AL4 (choć mniemam, że sterowanie blokadą wybieraka może się nie różnić dla innych skrzyń).
-
widze, że temat wrócił na wokande. pisałem tu o totaln braku mocy 2.2 hdi i przyspieszeniu 0-50 km/h 10 sek. wymieniłem przepływke na najtańsza i teraz idzie ładnie
-
Liczyłem na Kaśkę, skoro mi już tak dokładnie głowę zmyła - ale cisza zapadła... tymczasem zdarza mi się to częściej, choć zwykle w warunkach, gdy parkuję nie na płaskim. Ale powoli zaczyna mnie objaw nieco irytować, niebawem dojdziemy do tego, że będzie i niepokoił ;)
-
Sprawdź linkę na początek czy nie ma luzów i pancerz nie jest uszkodzony.
TAK (https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jAr7e4HtzXU#t=500) to działa w AL4
-
Dawid Hoffman napisał:
Sprawdź linkę na początek czy nie ma luzów i pancerz nie jest uszkodzony.
TAK (https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jAr7e4HtzXU#t=500) to działa w AL4
O, dziękuję.
Swoją drogą - piękny język, ale żebyś mnie nie naprowadził na fragment o załączaniu blokady, to nie ma szans, abym znalazł. Czyżby czas uczyć się francuskiego? ;-)
PS: Byłem przekonany, że tam jest w jakiś elektryczny sposób za/wyłącząna ta blokada wybieraka.
-
Linkę sprawdź i naciągnij ew. wymień. Regulacja (http://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8%87%B4206_406/406D9/INFO/gb/b2cf08k3.htm)