Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Automat (6 biegowy)  (Przeczytany 2135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz gomolka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: mc
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: mc
[Mk2] Automat (6 biegowy)
« dnia: Czerwiec 03, 2011, 15:53:04 »
witam!
od pewnego czasu zauważyłem ze moja skrzynia w C5 nie działa jak powinna.
mianowicie: gdy skrzynia, silnik są zimne wszystko jest ok natomiast problem nasila się gdy skrzynia się rozgrzeje wtdy zamiast wrzucić kolejny bieg (z reguły dzieje się to z 2 na 3) skrzynia przez ok. 1sek jest na luzie następnie obroty silnika rosną a gdy bieg jest załączany wyczuwalne jest bardzo silne szarpnięcie. Jest tak też przy wrzucaniu na wsteczny...
Co może być nie tak? spotkał się ktoś z czymś takim?
dodam że na desce rozdzielczej nie świecą się zadne niepokojące kontolki. auto ma przejechane 210 000km.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK II] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2011, 16:23:00 »
Ja bym zaczal od zmiany calego oleju w skrzyni.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK II] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2011, 11:25:36 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Ja bym zaczal od zmiany calego oleju w skrzyni.


No co Ty? Nie słyszałeś, że w tych skrzyniach się oleju nie wymienia? ;-) ;-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [MK II] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2011, 14:54:13 »
Koniecznie trzeba stosować ten olej ESSO czy można się pokusić o jakiś inny? Na forum Peugeota znalazłem info, że inne tez spełniają wymogi. Może zacytuję:
"Z innych produktów dostępnych na rynku polskim, a spełniających częstokroć z naddatkiem wymogi specyfikacji JWS 3309 są oleje takie jak np. Castrol Transmax E, Fuchs Titan ATF 4400, Statoil Transway S DX III J, Kroon-oil ATF SP 2062, Ravenol T-IV Fluid, Liqui Moly ATF Top Tec 1200 czy bardzo nowoczesne, wielozakresowe oleje takie jak Motul Multi ATF, Gulf Multi-Vehicle ATF lub Valvoline MaxLife ATF (ale z tymi olejami już ostrożniej,tylko raczej przy całkowitym opróżnieniu ze starego oleju). Oczywiście wybór należy do użytkownika samochodu, a podałem tylko jak wiele jest możliwych rozwiązań.



Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk2] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2011, 20:39:06 »
Nie wiem nie znam się ale...

jak wymieniałem moduł sterowania wraz z elektrozaworami i powiedziałem gościowi, żeby na pewno zalał ESSO. Jak to usłyszał to mnie wyśmiał aż mi się głupio zrobiło. Powiedział, że ma inne oleje i na tyle aut co naprawiał nikt nigdy nie miał problemów z tym i on wie co robi więc się zamknąłem a gościo ma naprawdę bardzo dobre i duże pojęcie o automatach. Nie powiedział tylko jakie to są te inne oleje ale jak zalał inny to powiem, że nie mam problemów ze skrzynią.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK II] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2011, 20:53:11 »
Cytuj

Karol Kozłowski napisał:
Koniecznie trzeba stosować ten olej ESSO czy można się pokusić o jakiś inny? Na forum Peugeota znalazłem info, że inne tez spełniają wymogi. Może zacytuję:
"Z innych produktów dostępnych na rynku polskim, a spełniających częstokroć z naddatkiem wymogi specyfikacji JWS 3309 są oleje takie jak np. Castrol Transmax E, Fuchs Titan ATF 4400, Statoil Transway S DX III J, Kroon-oil ATF SP 2062, Ravenol T-IV Fluid, Liqui Moly ATF Top Tec 1200 czy bardzo nowoczesne, wielozakresowe oleje takie jak Motul Multi ATF, Gulf Multi-Vehicle ATF lub Valvoline MaxLife ATF (ale z tymi olejami już ostrożniej,tylko raczej przy całkowitym opróżnieniu ze starego oleju). Oczywiście wybór należy do użytkownika samochodu, a podałem tylko jak wiele jest możliwych rozwiązań.


Mozna zalac Mobil ATF 3309  :) Exxon chyba juz usmiercil marke Esso na wielu produktach i teraz wystepuja one pod marka Mobil.
Owszem, jest kilka olei spelniajacych JWS 3309 ale jak latwo zauwazyc te oleje najczesciej spelniaja jeszcze dziesiatki innych norm czyli sa do wszystkiego a jak mawiaja zlosliwi, jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego...
Ogolnie nalezy sie kierowac tym czy dany olej spelniajacy JWS 3309 jest dedykowany do nowoczesnych skrzyn produkcji japonskiej (ze wskazaniem na Aisin) np Fuchs Titan ATF 4400, Statoil Transway S DX III J czy poprostu jest megauniwerslanym olejem do wszystkiego.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [MK II] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2011, 21:46:34 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Cytuj

Karol Kozłowski napisał:
Koniecznie trzeba stosować ten olej ESSO czy można się pokusić o jakiś inny? Na forum Peugeota znalazłem info, że inne tez spełniają wymogi. Może zacytuję:
"Z innych produktów dostępnych na rynku polskim, a spełniających częstokroć z naddatkiem wymogi specyfikacji JWS 3309 są oleje takie jak np. Castrol Transmax E, Fuchs Titan ATF 4400, Statoil Transway S DX III J, Kroon-oil ATF SP 2062, Ravenol T-IV Fluid, Liqui Moly ATF Top Tec 1200 czy bardzo nowoczesne, wielozakresowe oleje takie jak Motul Multi ATF, Gulf Multi-Vehicle ATF lub Valvoline MaxLife ATF (ale z tymi olejami już ostrożniej,tylko raczej przy całkowitym opróżnieniu ze starego oleju). Oczywiście wybór należy do użytkownika samochodu, a podałem tylko jak wiele jest możliwych rozwiązań.


Mozna zalac Mobil ATF 3309  :) Exxon chyba juz usmiercil marke Esso na wielu produktach i teraz wystepuja one pod marka Mobil.
Owszem, jest kilka olei spelniajacych JWS 3309 ale jak latwo zauwazyc te oleje najczesciej spelniaja jeszcze dziesiatki innych norm czyli sa do wszystkiego a jak mawiaja zlosliwi, jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego...
Ogolnie nalezy sie kierowac tym czy dany olej spelniajacy JWS 3309 jest dedykowany do nowoczesnych skrzyn produkcji japonskiej (ze wskazaniem na Aisin) np Fuchs Titan ATF 4400, Statoil Transway S DX III J czy poprostu jest megauniwerslanym olejem do wszystkiego.

Z opisu tej aukcji wynika, że tego TRANSWAY S DXIII J PSA AISIN JWS 3309 1L STATOIL można z powodzeniem lać...



Offline Robert Komander

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2006
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [Mk2] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2011, 01:29:16 »
TRANSWAY S DXIII J PSA AISIN JWS 3309 kupiłem i wymieniłem 3litry i widać różnice w pracy skrzyni - jest płynniej ale może to odczucie subiektywne :-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK II] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2011, 16:23:39 »
Cytuj

Karol Kozłowski napisał:
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
Ogolnie nalezy sie kierowac tym czy dany olej spelniajacy JWS 3309 jest dedykowany do nowoczesnych skrzyn produkcji japonskiej (ze wskazaniem na Aisin) np Fuchs Titan ATF 4400, Statoil Transway S DX III J czy poprostu jest megauniwerslanym olejem do wszystkiego.

Z opisu tej aukcji wynika, że tego TRANSWAY S DXIII J PSA AISIN JWS 3309 1L STATOIL można z powodzeniem lać...


A co ja wyzej napisalem?
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk2] Automat (6 biegowy)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2011, 16:24:41 »
Cytuj

Robert Komander napisał:
TRANSWAY S DXIII J PSA AISIN JWS 3309 kupiłem i wymieniłem 3litry i widać różnice w pracy skrzyni - jest płynniej ale może to odczucie subiektywne :-)

Mógłbyś się pochwalić warsztatem...