Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z geometrią turbiny..  (Przeczytany 1485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Włodarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2010r 2.0hdi 163km
  • Miejscowość: Łask
Problem z geometrią turbiny..
« dnia: Styczeń 03, 2020, 13:08:20 »
Witam mam problem z geometrią turbiny A mianowicie po wymianie uszczelek miedzianych pod wtryskarki odebrałem auto od mechanika i zaczęły cię dziać cyrki... pierw auto nie miało mocy i się dusiło aż do momentu wypalenia dziury na zewnątrz fapa wymieniłem na używany z auto o przebiegu 25tys. Następnie auto chodziło jakiś czas i znowu check. Geometria turbo. Po konsultacji z chłopakami od turbo stwierdzili że uszkodzone turbo. Wymieniłem na nowe i dalej to samo. Błędy jakie wyrzuca to P2563 . P1469. P149C. Ktoś miał taki problem bo już ręce opadają do tych mechaników..

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 075
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2020, 13:32:49 »
Napisz może jaki masz silnik
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adrian Włodarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2010r 2.0hdi 163km
  • Miejscowość: Łask
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2020, 14:38:35 »
2.0 hdi 163km.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2020, 15:41:01 »
Raczej nie powinno to dużej roli odgrywać, ale może warto sprawdzić kodowanie wtryskiwaczy. Może jak Ci wymieniali te podkładki wsadzili wtryski na pałę. Brak dobrego dawkowania skutkował przelewaniem, efektem było dużo sadzy która zapchała zmienną geometrię jak i wcześniej fap-a. No nie wiem, pamiętam, że jak u znajomej nie były wtryskiwacze zakodowane po wymianie na inne to korekty miały potworne i słychać było wyraźnie twardą pracę.


I jeszcze zawsze odwieczne pytanie, czy podciśnienia sprawdzone?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2020, 15:51:39 wysłana przez Sebastian Osowski »

Offline Adrian Włodarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2010r 2.0hdi 163km
  • Miejscowość: Łask
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2020, 15:51:31 »
No możliwe bo tak jak by głośniej auto pracuje i jak zchodzi z obrotów tak z 3tys w dół to słychać jak by w dolocie zaciagalo duża ilość powietrza. A czy nr wtrysków tylko z nich odczytam czy jest jakiś inny sposób??

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2020, 15:53:08 »
Tak jest na wtryskiwaczach numer, podłączasz Diagboxa i w sekcji kodowania wtryskiwaczy patrzysz czy umiejscowienie zgadza się z wtryskiwaczem zamocowanym w głowicy. Pamiętaj, że tutaj liczy się wtryski od strony skrzyni nie od rozrządu.

Offline Adrian Włodarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2010r 2.0hdi 163km
  • Miejscowość: Łask
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2020, 15:56:13 »
Ok jutro podłącze diagboxa i sprawdzę czy tak jest jak powinno. Bo wszystkie wężyki od podsysow sprawdziłem i jeden był naderwany ale po wymianie nic się nie zmieniło.

Offline Adrian Włodarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2010r 2.0hdi 163km
  • Miejscowość: Łask
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2020, 21:39:59 »
Witam ponownie jestem po podłączeniu diagboxa ale nic niestety nie mogę ustalić bo jakiś pajac oderwal wszystkie tabliczki z numerami wtrysków i na żadnym nie mam jak podejrzeć jaki powinien być. Można jakoś inaczej sprawdzić numer wtrysków jak nie można odczytać z niego??

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2020, 23:20:02 »
Adrian, proszę o stosowanie interpunkcji w pisanych postach.
Kolejne tak bełkotliwe będą leciały do kosza bez ostrzeżenia.

Oprócz naklejki numer powinien być jeszcze nadrukowany na samym wtryskiwaczu.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Adrian Włodarski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2010r 2.0hdi 163km
  • Miejscowość: Łask
Odp: Problem z geometrią turbiny..
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2020, 20:39:07 »
Witam ponownie. Przepraszam że tak długo ale nie oczekiwany wyjazd w pracy. Wtryski sprawdzone przypisane prawidłowo. Dzisiaj rozebralem cały dolot i wyczyscilem łącznie z egr i nic nie pomogło. Znaczy się było ok przez jakieś 10 do 15km. Wszystkie z tyłu podsysy prawidłowo podłączone. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co to może być??