Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] warkot i wibracja - czyli irytacja  (Przeczytany 3469 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Myśliwy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 MkIII, 2.0 HDi, Confort 2008
[MkIII] warkot i wibracja - czyli irytacja
« dnia: Kwiecień 06, 2010, 20:07:38 »
Witam Koleżeństwo,
od czasu pewnego mam przyjemność być szczęśliwym użytkownikiem "piąteczki", z której mimo tego co napiszę poniżej, jestem generalnie zadowolony.
Późną jesienią ubiegłego roku zaobserwowałem jakby zwiększoną głośność pracy silnika - lecz jako, że zima była raczej mroźna, kładłem to na karb warunków pracy. Zima minęła a hałas, choć trochę mniejszy, pozostał. Jest to dość niski dźwięk, wibracja, pojawiające się w okolicach 2 tys. obr. - uwaga - przy obciążanym silniku. Na postoju pracuje po prostu jak diesel - w czasie jazdy brzmi jak dość stary diesel. Dźwięk jest podobny do objawów wydechu/kolektora, ale przy 40kkm to trochę za wcześnie. Wibracja jest na tyle duża, że odczuwam ją w pewnym stopniu na pedałach i kierownicy - generalnie na konstrukcji. Wewnątrz kabiny zdecydowanie bardziej odczuwalna niż z zewnątrz.
Ponieważ autko jest dobrze wyciszone, dźwięk jest dość irytujący, ale oczywiście pracownicy ASO są generalnie głusi.
Czy przychodzi Wam może na myśl jakaś przyczyna? Mam kilka swoich "typów", ale w jedne nie chce mi się samemu wierzyć, a innymi nie chcę sugerować Waszych odpowiedzi.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkIII] warkot i wibracja - czyli irytacja
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2010, 23:32:00 »
Podobne wibracje występują po zmęczonym kole dwumasowym,ono jest właśnie odpowiedzialne za przejęcie tych wibracji.Jaki masz przebieg w swojej cytrynie?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Re: [MkIII] warkot i wibracja - czyli irytacja
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2010, 23:44:41 »
Trudno porównywać napędy naszych aut, mimo to mam nieco podobne spostrzeżenia-moja benzynka przy obciążaniu silnika w granicach 2tys. obrotów też wydaje nieprzyjemny dźwięk pochodzący jakby z wydechu/kolektora. Pracuje, używając Twojego porównania "jak stara benzynka" typu 125p. Czuje się również wibracje, ale nie są one irytujące. Na szczęście jak auto się już rozpędzi i nie trzeba przyspieszać napęd się jakoś układa i jest dość cicho,nawet w jeździe autostradowej. Za to, jak juz pisałem w innym temacie, przy delikatnej jeździe bez przyspieszania, a raczej nawet przy hamowaniu silnikiem - przy ok. 2 - 2,5 tys.obrotów wyje skrzynia biegów, zwłaszcza na biegu III i IV. Reklamowałem to, ale powiedzieli, że jest ok. Pozostał mi jeszcze rok gwarancji, będę próbował ponownie. Ogólnie z tych odgłosów nie jestem zbyt zadowolony- spodziewałem się lepszego wyciszenia. Poza tym, po roku użytkowania, nie widzę w tym aucie żadnych innych wad, wręcz same zalety, zwłaszcza komfortowe zawieszenie, doskonałe elektryczne wspomaganie kierownicy, świetne hamulce. Nie wiem, jaka jest norma opadania nadwozia nowego auta na postoju - w moim przód po dobie opada około 1,5 - 2 cm i o tyle pompa go pompuje, co trochę trwa. Poprzednia c-piątka mimo przebiegu 150tys km lepiej trzymała prześwit nawet przez kilka dni. Mógłbym poprosić posiadaczy MkIII w wersji hydro o zmierzenie miarką o ile opada auto np. po nocnym postoju?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Myśliwy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 MkIII, 2.0 HDi, Confort 2008
Re: [MkIII] warkot i wibracja - czyli irytacja
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2010, 19:55:26 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Podobne wibracje występują po zmęczonym kole dwumasowym,ono jest właśnie odpowiedzialne za przejęcie tych wibracji.Jaki masz przebieg w swojej cytrynie?


Myślałem o tym, ale niecałe 40 kkm to chyba zdecydowanie zbyt szybko? Zresztą na wszystko inne chyba też....

Offline Piotr Myśliwy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 MkIII, 2.0 HDi, Confort 2008
Re: [MkIII] warkot i wibracja - czyli irytacja
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2010, 20:08:35 »
Cytuj

Lech Sulikowski napisał:
Trudno porównywać napędy naszych aut, mimo to mam nieco podobne spostrzeżenia-moja benzynka przy obciążaniu silnika w granicach 2tys. obrotów też wydaje nieprzyjemny dźwięk pochodzący jakby z wydechu/kolektora.


Ja z kolei mam wrażenie hałasu skrzyni przy niskich przełożeniach i pracy odwrotnej (hamowanie silnikiem). Z racji wykształcenia mam świadomość, że jest to uzasadnione i jakoś pozwala mi to przywyknąć - tym bardziej, że ma to miejsce przy niskich temperaturach (wysoka lepkość oleju).
Postaram się dziś pomierzyć opadanie przez noc - do tej pory nie zwracałem na to uwagi.
Kusi mnie zaślepienie zaworu EGR (patrz sąsiednie wątki).
Czy ktoś mógłby wkleić obrazek, na którym dla pewności mógłbym zlokalizować tego typa?
A poza tym zgadzam się - generalnie fajne autko. Natomiast w temacie wyciszenia nic nie jest w stanie przebić poprzedniego - Opla Omegi. Masa robi swoje - drzwiami można było obciąć nie tylko palce, ale całą rękę.
Pozdrawiam, Piotr.