Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu  (Przeczytany 7055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szczepan Molenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
  • Posiadany samochód: BX16 wypas (ABS i A/C)
  • Miejscowość: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« dnia: Grudzień 12, 2007, 20:05:19 »
Witam,
mam problem, co prawda w peugeucie 306, ale ze to praktycznie to samo co zx, wiec pisze na forum fanow citroena :- )
A mianowicie problem objawia sie tym, ze przy ruszaniu (np jak ruszam spod garazu wyboista drazka w gore i musze to robic na raty, na polsprzegle) albo jak jade na 2 i gwaltownie dodaje i ujmuje gazu, cos gdzies stuka.
Jest to pojedynczy, gluchy dzwiek, wydaje mi sie, ze z tylu. Dodam, ze przy pobujaniu autem na postoju nic takiego nie wystepuje. Belka tylna wydaje sie ok, 30kkm temu byla regenerowana, robilem taki test ze zaciagalem reczny przy ~15km/h i tez mi nic nie stukalo, kola stoja prosto.
Czy moze macie jakas koncepcje, nie wydaje mi sie, zeby bylo to normalne. Pytam dlatego, ze zaufanego mechanika i dostep do czesci  w hurcie mam 400km od Wroclawia no i nie wiem, czy do swiat jezdzic, jakos wrocic do domu i tam badac sprawe, czy tez czym predzej gonic do mechanika?

Mam jeszcze jeden problem, z haczaca skrzynia biegow, zwlaszcza z 1 na 2, jak baaardzo powoli zmieniam bieg, to nic nie haczy, ale przy normalnym zmienianiu nie ma sily zeby nie przyhaczylo i chyba przyzgrzytalo (czuc cos na lewarku). Synchornizator czy cos innego? Lewarek lata jak chce, i ogolnie precyzja przy zmienianiu biegow raczej kiepska..... Ile moze kosztowac naprawa tego?
--
był Peugeot 306 1.4
jest BX16
wyrozumiałość mile widziana. wciąż uczę się mojego auta ;)

Offline Artur Staszowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 643
  • Skąd: Lublin / Janów Lub.
  • Posiadany samochód: ZX 1.6i Aura '91 gaz
  • Zainteresowania: energetyka a ostatnio mechanika (chyba niestety ;))
  • Miejscowość: Lublin / Janów Lub.
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2007, 20:44:11 »
dosc prawdopodobne ze masz zerwana ktoras z poduszek silnika
Artur

  • Gość
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2007, 20:56:35 »
mam chyba to samo!

Jak ostro rusze, że koła zabuksują, to w tylnym zawieszeniu "łub łub łub", ilość tych "łub" jest równą ilości zakręceniu się koła na śliskim :p Nie mam pojęcia co to jest, poduchy są nowe oryginalne. Pozatym stukanie to miałem z miesiąc temu a teraz wydaje się że samo znikło, dziwna sprawa,

pozdrawiam
Artur

Offline Andrzej Kardasiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Kamień Krajeński
  • Posiadany samochód: był-ZX 1.4i Reflex 92r, jest-ZX 1.4i Harmonie 96r.150tkm
  • Miejscowość: Kamień Krajeński
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 12, 2007, 23:41:42 »
Miałem bardzo podobny objaw,również przy dość gwałtownym cofaniu.
Okazało się, że winna była niedokręcona jedna poduszka silnika.
Po kilku obrotach kluczem - jak ręką odjął :-)

  • Gość
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 12, 2007, 23:52:11 »
Cytuj

Artur Kaczmarczyk starannie wyklepał(a):
mam chyba to samo!

Jak ostro rusze, że koła zabuksują, to w tylnym zawieszeniu "łub łub łub", ilość tych "łub" jest równą ilości zakręceniu się koła na śliskim :p Nie mam pojęcia co to jest, poduchy są nowe oryginalne. Pozatym stukanie to miałem z miesiąc temu a teraz wydaje się że samo znikło, dziwna sprawa,

pozdrawiam
Artur


To nie w zawieszeniu, obstawiałbym układ wydechowy...
Tymbardziej jak masz nowe poduszki pod belką
Przy boksowaniu telepie układem wydechowym, który wali od spodu.
Poduszka pod silnikiem jest bardzo niestabilna seryjnie i nie jest w stanie przyjąć wszystkich drgań

Offline Szczepan Molenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
  • Posiadany samochód: BX16 wypas (ABS i A/C)
  • Miejscowość: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 13, 2007, 00:28:33 »
To nie pozostaje mi nic innego jak jutro obadac jak wyglada sprawa z tymi poduszkami, tylko szczerze mowiac to nie wiem gdzie w 1,4 one sa (306 i zx to bedzie na 99% to samo) , napewno widzialem jakas lape od gory, ale cala reszta to nie wiem... no i pewnie kanal bedzie potrzebny.. wlasciwie te poduszki to nawet logiczne sie wydaja. ...

Jak juz bede cos wiedzial, to dam znac, chyba ze macie koledzy jakies inne pomysly? Najwyzej pojade do mechanika w tej sprawie, bo nie chcialbym niczego po drodze pogubic ;-)

A czy mozna te poduszki jakos inaczej we wlasnym zakresie sprawdzic, zeby sie upewnic, ewentualnie wykluczyc?

Pozdrawiam
Sz.M.
--
był Peugeot 306 1.4
jest BX16
wyrozumiałość mile widziana. wciąż uczę się mojego auta ;)

  • Gość
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 13, 2007, 07:34:47 »
Moja sprawdzona recepta to dość intensywne hamowanie ze 100-120 na tarce przed światłami, jak nic nie wali z tyłu podczas hamowania to poduchy są na 95% dobre.

Poduchy znajdują się w górnej tylnej części zawieszenia, a dokładnie jak wyjmiesz wykładzine z wytłumieniem w bagażniku, będziesz miał 3 plastikowe zaślepki na strone, pod którymi kryją się 3 śruby. 2 obok siebie są od poduch skrętnych, jedna osobna od zwykłej. (mówie jak jest w ZX ale 306 to to samo zawieszenie, więc powinno być tak samo)

Jeżeli chodzi o wymianę, robiłem to kilka razy i nie trzeba kanału, nawet zwykły podnośnik wystarczy. Ja się zaopatrzyłem w dwie kobyłki, podparłem cały tył na nich na belce i się całkiem przyjemnie robi. Za pierwszym razem mi się zeszło cały dzień bo nie bardzo wiedziałem jak się zabrać za to, ale następnym razem już godzine na strone ;)

ps. dobre dwa klucze oczkowe TAKIE SAME (trzeba złapać z 2 stron) to podstawa, nie pamiętam czy to było 18, 17  czy 19 (jakoś tak) - każda poducha skrętna ma ucho na 2 śruby do przykręcenia od spodu samochodu (2x2 oczka), i na dwie igiełkowe od góry; dostęp nie jest rewelacyjny ale daje rade (w szczególności z jednej strony tłumik przeszkadza)

pozdrawiam
Artur

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 13, 2007, 09:17:14 »
Popieram Marcina na 90 % to stuka wam układ wydechowy, szczególnie jest to w miejscu gdzie wychodzi z komory silnika w kierunku nadwozia(stuka o belkę), a może się to wiązać, że zużytymi lub zerwanymi poduszkami silnika. Poki co raczej można jeździć, tylko się upewnij czy to na pewno tłumik.Pozdrawiam
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 13, 2007, 11:42:16 »
Ja też to miałem kiedyś i wystarczyło wymienić gumę trzymającą tylny tłumik na krótszą (stara się rozciągnęła za bardzo). Tam gdzie rura tłucze się to zwykle widać, bo będzie tam poobijane. Mi waliło we wzmocnienie z przodu. Nie ma sensu na ślepo wymieniać poduch pod silnikiem, tylko najpierw obejrzeć układ wydechowy.

Offline Witek Skrzek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Xsara Break 1,9 TD Exclusive '98
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 14, 2007, 20:19:56 »
Cytuj

Szczepan Molenda starannie wyklepał(a):

Mam jeszcze jeden problem, z haczaca skrzynia biegow, zwlaszcza z 1 na 2, jak baaardzo powoli zmieniam bieg, to nic nie haczy, ale przy normalnym zmienianiu nie ma sily zeby nie przyhaczylo i chyba przyzgrzytalo (czuc cos na lewarku). Synchornizator czy cos innego? Lewarek lata jak chce, i ogolnie precyzja przy zmienianiu biegow raczej kiepska..... Ile moze kosztowac naprawa tego?


Lewarek ma luzy?
sprawdź łączenie dzwigni od lewarka ze skrzynią biegów w samej komorze silnika.
Ja mam dostęp do tego po zdjęciu filtra powierza.
Zaczęło tłuc niemiłosiernie i dzwignia wpadała w rezonans ;-(
Co się okazało?
Dzwignia łączy sie ze skrzynią widełkami. Nachodzą one na element prowadzący który w środku ma plastikową tulejkę i śruba łącząca też ma plastikową podkładkę z tulejką.
od góry pomiędzy górną część widełek a element prowdzący wcisnąłem podkładkę żeby skasować luz.
I pomogło ;-)
Pozdrawiam
Witek
---------
Citroen Xsara Break 1,9 TD Exclusive '98
ex Citroen ZX 1,4i '92 doprowadzony do porządku
ex Peugeot 405 1,6i '90
ex Ford Taunus 1,6 '82
i parę służbowych po drodze ;-)

Offline Szczepan Molenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
  • Posiadany samochód: BX16 wypas (ABS i A/C)
  • Miejscowość: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2007, 21:36:24 »
Dzieki wszystkim za sugestie. Narazie nic nie ruszam, przyjade na swieta, to znajdzie sie i kanal i czesci i wszystko to powoli doprowadze do ladu i skladu :) poki co obstawiam wieszak tlumika, i oby to byl on, postaram sie zaraportowac :) tymczasem dzieki wielkie.
--
był Peugeot 306 1.4
jest BX16
wyrozumiałość mile widziana. wciąż uczę się mojego auta ;)

Offline Dariusz Śliwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Break 1.4i+LPG 97r
  • Zainteresowania: ogólne
  • Miejscowość: Zbąszyń
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 21, 2007, 12:54:15 »
Cóż,długo nic sie nie działo z moją cytrynką i nie zaglądałem na forum,lecz od kilku(nastu) dni coś się jednak niedobrego robi.Mianowicie przy intensywnym ruszaniu,zarówno na wprost,jak i w skrętach(próba zamielenia kołami lub b.szybkie ruszanie)dochodzą do uszu niepokojące odgłosy.Nie jest to tradycyjne "knakanie"przegubów ale taki szybki rytmiczny stukot(dudnienie).Mam lekko pękniętą rure przy wyjściu z tłumika środkowego,troche pierdzi i lekko sie obwiesiła,ale czy to ta rura właśnie może takie coś robić???.Generalnie wymienione mam zawieszenie i nie bardzo wiem co może tam jeszcze walić???Jak Państwo myślicie?



Darek.

Offline Dariusz Śliwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Break 1.4i+LPG 97r
  • Zainteresowania: ogólne
  • Miejscowość: Zbąszyń
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 21, 2007, 12:57:26 »
Aha,jeszcze jedno.Nie ma róznicy czy to jest skręt w lewo ,w prawo czy koła są ustawione na wprost,dudni we wszystkich kierunkach.Nie ma tego zjawiska podczas normalnego ruszania,tylko w czasie gwałtownych startów.

Offline Dariusz Śliwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Break 1.4i+LPG 97r
  • Zainteresowania: ogólne
  • Miejscowość: Zbąszyń
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 21, 2007, 13:01:30 »
Qrcze,"sklezora" ;-)  mnie chyba wzięła,jeszcze jedno:to walenie odczuwalne jest w okolicy nóg,pierwszego rzędu foteli,jednak nie sprecyzuję,czy kierowcy czy pasażera.



Pozdrawiam.Darek.

Offline Szczepan Molenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
  • Posiadany samochód: BX16 wypas (ABS i A/C)
  • Miejscowość: Wrocław i/lub Ostrowiec Św.
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 21, 2007, 14:26:57 »
Ja bym obstawil cos z rura wydechowa, ewentualnie moze te poduszki silnika o ktorych mowili powyzej? U mnie te stuki pojawiaj a sie tez np przy odpalaniu, kiedy wszystko wpada w rezonans, takze na 99% trzeba wymienic wieszaki tlumika i bedzie ok, stuka mi tez nawet jak ruszam wolno, ale tak zeby wszystko wpadalo w wibarcje ;) Czytalem gdzies na sieci, ze wlasnie jak zuzyja sie gumowe podwieszki to rura oklapuje i o cos wali... o belke?
--
był Peugeot 306 1.4
jest BX16
wyrozumiałość mile widziana. wciąż uczę się mojego auta ;)

Offline Dariusz Śliwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Skąd: Zbąszyń
  • Posiadany samochód: Citroen ZX Break 1.4i+LPG 97r
  • Zainteresowania: ogólne
  • Miejscowość: Zbąszyń
Re: Stuki w zawieszeniu przy gwaltownym ruszaniu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 21, 2007, 21:53:51 »
No tak,mi rura pękła przy tłumiku i się "nieco"obwiesiła,tak,że jak się nieco nachylę pod autem to widzę rurę jak wisi(troche popierduje).Chyba jutro po pracy się tym zajmę(w niedzielę jadę na święta[po pracy :-( ]) i chciałbym bezpiecznie dojechać(niedaleko bo 110 km)ale zawsze...Ale to takie dziwne stukanie...może rzeczywiście rura...(oby tak było) :)



Darek.